Beste, ik heb in mijn Ultimo4K een interne 4TB Seagate Ironwolf nas HDD zitten en die is defect gegaan. Bij opstarten van de STB met PLI 8.3 wordt deze soms wel en soms niet herkent.
In dat laatste geval lijkt deze niet aan te slingeren omdat deze in dat geval helemaal geen geluid maakt.
Ding is van 2020 maar omdat we bijna nooit live naar TV kijken maar altijd opnames kijken zodat de reclame kan worden doorgespoeld, neem ik deze 5 jaar, gezien het aantal draaiuren, voor lief.
Ik heb hem nu weer werkend en kan de opnames die er nog opstaan backuppen naar de NAS, dit loopt nu.
Morgen wordt een nieuwe Seagate Ironwolf van 4TB geleverd.
Nu mijn vraag.
Ik kopieer veel van- en naar de HDD in de Ultimo en gebruik daar een Windows 11 laptop voor.
Dus met Windows verkenner een bestand kopieeren NAAR de STB of juist ervan af.
Ik meen me te herinneren dat ik die defecte HDD destijds in NTFS heb geformateerd omdat beide besturingssytemen hiermee kunnen werken.
Zal ik die nieuwe Seagate ook in NTFS formateren of toch beter vanuit het menu van PLI, en zo ja, welke optie moet ik dan kiezen.
Ik wil dus wel zonder problemen heen-en-weer kunnen kopieeren. Van Windows naar Linux en andersom, maar altijd vanuit Windows Verkenner.
fijn weekend