Jump to content


Photo

Scrollende display


  • Please log in to reply
52 replies to this topic

Re: Scrollende display #21 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 21 January 2011 - 13:24

dat kan, dan hebben we iig geen opkg conflicten meer, maar het is de vraag of gebruikers het accepteren dat hun eigen skin_user.xml dan wordt overschreven.

Re: Scrollende display #22 rtzhjgg0

  • Senior Member
  • 568 posts

+13
Neutral

Posted 21 January 2011 - 13:34

You can install this one, then: Setup, System, 'GP2 Display Representation', 'pasurimi'/images/smiley/wink.gif
Selfsat H50M4
Ultimo4K /2xTwinS2, VTI, PLi, ATV...
NAS: Qnap221

Re: Scrollende display #23 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 21 January 2011 - 14:30

dat kan, dan hebben we iig geen opkg conflicten meer, maar het is de vraag of gebruikers het accepteren dat hun eigen skin_user.xml dan wordt overschreven.

Nou, ik kan je het antwoord van één gebruiker al geven: Nee!
Die skin_user is er nu juist voor bedoeld om niet overschreven te worden, anders heeft die geen zin meer.

Maar is het niet mogelijk om niet een systeembestand te laten overschrijven door een plugin, maar het simpelweg (?) op te nemen in het image?
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Scrollende display #24 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 2 February 2011 - 08:17

Maar wat is nou eigenlijk de conclusie, dit kan niet standaard aangeboden worden in PLi omdat er systeembestanden overschreven worden?

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Scrollende display #25 berry11

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 2 February 2011 - 08:48

Blijft leuk speelgoed

heb deze al een tijd draaien met groote texst en draaiende klok

doet het goed met die open pli 2.0

gr berry
DM8000 (DVB-S), OpenPLi 2.1 ,Multytenne philips led-tv 40pfl7605h B&W DM603 s3 ,Chorale,bk sub

Re: Scrollende display #26 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 2 February 2011 - 10:51

Daarom zou het fijn zijn als hij er structureel ingezet kan worden (permanent of als optie). Heb hem er nu ook met het handje in staan, maar zou toch weer wat extra eyecandy in de image zijn als ie in de standaard image/feeds zit. Zeker omdat het goed werkt met 2.0.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Scrollende display #27 rtzhjgg0

  • Senior Member
  • 568 posts

+13
Neutral

Posted 2 February 2011 - 11:00

You can install this one, then: Setup, System, 'GP2 Display Representation', 'pasurimi'/images/smiley/wink.gif

Here's a detailed video/images/smiley/wink.gif
Selfsat H50M4
Ultimo4K /2xTwinS2, VTI, PLi, ATV...
NAS: Qnap221

Re: Scrollende display #28 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 2 February 2011 - 11:02

Daarom zou het fijn zijn als hij er structureel ingezet kan worden (permanent of als optie). Heb hem er nu ook met het handje in staan, maar zou toch weer wat extra eyecandy in de image zijn als ie in de standaard image/feeds zit. Zeker omdat het goed werkt met 2.0.

Een scrollnds display geeft zeker een professionele "look".
De werking van het bovenstaande lijkt wel hardware afhankelijk te zijn. Althans: ik heb het op de DUO niet werkend gekregen (maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen).
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Scrollende display #29 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,049 posts

+298
Excellent

Posted 2 February 2011 - 11:03

... ik heb het op de DUO niet werkend gekregen...


De VU heeft geen grafisch display...
Real musicians never die - they just decompose

Re: Scrollende display #30 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 2 February 2011 - 12:15

... ik heb het op de DUO niet werkend gekregen...

De VU heeft geen grafisch display...

Klopt, maar als je op andere ontvangers ziet hoe goed een "lichtkrant" werkt op een VFD: dat zou op de DUO toch ook moeten kunnen.

Wat erg fraai is, is als een te lange tekst eerst een keer of drie in zijn geheel langskomt, om vervolgens stil te blijven staan.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Scrollende display #31 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 2 February 2011 - 17:02

... ik heb het op de DUO niet werkend gekregen...

De VU heeft geen grafisch display...

Klopt, maar als je op andere ontvangers ziet hoe goed een "lichtkrant" werkt op een VFD: dat zou op de DUO toch ook moeten kunnen.

Wat erg fraai is, is als een te lange tekst eerst een keer of drie in zijn geheel langskomt, om vervolgens stil te blijven staan.


@VU+NL maak je niet druk om zo'n kleinigheid als een "lopende lichtkrant", ik heb naast m'n VU+DUO ook nog een Topfield PVR7700 met AAF/Enigma2 welke overigens uitstekende beelden verzorgt en .................... met een display waarop ik al maanden de scrollende teksten/zendernamen heb aanstaan.
T's effe leuk, daarna kijk je er niet meer vanop en/of kijk je erna. Neen, er zijn wel leukere dingen te bedenken, zoals een werkende externe USB DVD-speler met eigen voeding. Bij mij werkt deze nog steeds niet met OpenPli.

Re: Scrollende display #32 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 2 February 2011 - 17:05

Je hebt helemaal gelijk. Sterker nog: ik gebruik eigenlijk dat hele VFD niet, behalve even als er weer zo'n topic langs komt, of meldingen over verkeerde VFD-info.

En toch is het fraai......
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Scrollende display #33 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,049 posts

+298
Excellent

Posted 3 February 2011 - 15:04

Ik heb nog zitten denken om voor de VFD displays de "position" en "size" te gebruiken voor positioneren, timing enzo.

De X componenten worden dan gebruikt als text positie, en de Y component van de position als tijd (in seconden ofzo).

Dan rendert de volgende "skin":

<... text="Hello" position="0,0" ... />
<... text="World" position="0,2" ... />
<... text="Hello World" position="0,6" ... />

op een VFD als gedurende 2 seconden "Hello", dan 4 seconden "World" en dan de resterende tijd "Hello World".

Met sources en widgets kun je dan bijvoorbeeld 2 seconden de zendernaam, dan 2 seconden de programmaomschrijving, en dan de tijd+zender tonen, dat alles zonder aan de skin syntax te sleutelen.

De "size" kan bijvoorbeel worden gebruikt als tekst grootte en aantal keer scrollen (0=niet scrollen, 1=1x scrollen, etc)
Dus met size="10,2" wordt de tekst in 10 karakters op het display gerenderd, en als het niet past, scrollt hij 2x langs.

dream on...
Real musicians never die - they just decompose

Re: Scrollende display #34 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 3 February 2011 - 17:22

maar dan moet je per lengte een andere skin variant maken.
Ik vind dat scrollen om die reden in de driver thuishoort, daar wil je in userspace niet over hoeven nadenken.

Re: Scrollende display #35 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,049 posts

+298
Excellent

Posted 3 February 2011 - 18:36

Ik vind dat scrollen om die reden in de driver thuishoort, daar wil je in userspace niet over hoeven nadenken.


Alleen in userspace kun je wat meer doen, zoals zendernummer niet scrollen en de naam wel.

Los van het scrollen, die timing is wel aardig, dan kun je ook settings enzo met het display doen, op het moment kan dat helemaal niet.

Ik zou het liefst skins volledig verbannen, omdat ze veel te beperkend zijn. Ik vind een XML filetje met kleurtjes en icoontjes best, maar dat hele gepositioneer en gedoe dat hoort echt niet in zo'n filetje thuis. Dan kun je tenminste ook font groottes aanpassen aan de scherm resolutie enzo, en heb je ook geen varianten van dezelfde skin nodig.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Scrollende display #36 ni_hao

  • Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 3 February 2011 - 18:48

Allemaal leuk en aardig als het maar via een "setting" uit te zetten is of het moet in een bepaalde skin ingebouwd worden (wil je het niet dan heb je de keus om een andere skin te kiezen), want niet iedereen zit op zo'n scrollende display te wachten.

Re: Scrollende display #37 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,399 posts

+692
Excellent

Posted 3 February 2011 - 18:51

Of je de driver of E2 wilt laten scrollen... Tja dan is voor de VU een driver aanpassing nodig. DE ET9000 doet dit al vanzelf in de drivers.

Maar waarom niet voor de vlc dan aparte skin elementen maken?

Bij de ET9000 kun je al zelfs een hele lange string geven met zender + programmanaam en dan op het einde komt vanzelf het eerste stuke met de zender naam.

Re: Scrollende display #38 SIMBAke

  • Senior Member
  • 261 posts

0
Neutral

Posted 3 February 2011 - 23:30

iemand die dit werkend heeft in Glass HD skin ? zit er standaard in maar werkt niet bij mij

DM8000 OpenPLi 3.0 . DM7000 PLi jade3 (werkloos) GIGABLUE quad HD


Re: Scrollende display #39 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,049 posts

+298
Excellent

Posted 4 February 2011 - 08:03

Dit gaat over LCD/OLED/VFD, niet over de "gewone" skin.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Scrollende display #40 SIMBAke

  • Senior Member
  • 261 posts

0
Neutral

Posted 4 February 2011 - 16:42

ja dat weet ik ook , maar in de set up van de glass hd skin heb je instellingen voor de LCD , dit is toch voor de display op de box vooraan of niet ?
ik veronderstel dat je die skin zelf niet gebruikt ?

DM8000 OpenPLi 3.0 . DM7000 PLi jade3 (werkloos) GIGABLUE quad HD



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users