Jump to content

Photo

Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread)

Skins

• Please log in to reply
1881 replies to this topic

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #301 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 23 May 2010 - 09:20

ik ervaar deze problemen niet zo extreem zoals jij ze omschrijft

"Problemen" is een groot woord: ik kan prima de weg vinden, maar ik kan ook een A4-tje volschrijven met zaken die niet logisch zijn.

zolang Enigma2 nog niet naar behoren is uitontwikkeld houden we zolang mogelijk deze DMM stand aan om zo compatible mogelijk te blijven en onszelf niet al teveel werk op onze nek te halen

Dat kan ik mij heel goed voorstellen. Maar lees ik daaruit dat er wel degelijk plannen in die richting zijn?

Tunerconfiguratie en download applicaties als volscherm uitgevoerd.

De tunerconfiguraties zie ik nog niet als volscherm,......

Je hebt wel de skin gedownload die ik hierven als laatste geplaatst heb?

Tunerconfiguratie en download applicaties als volscherm uitgevoerd.

wel de downloadapplicaties (onder de blauwe knop)

Ik bedoel Menu > Applicaties > download beschikbare plugins (groene knop).

Als ik bijgaande xml verwerk in mijn skin_user.xml dan heb ik wel de grotere weather schermen in Magic-HD
Misschien dat jullie eens naar dit stuk kunnen kijken wat jullie daarvan kunnen maken?

Ziet er interessant uit: ik ga daarmee aan de slag (kan wel even duren: het is nu lekker weer om buiten te spelen!).

PS: Van dat spieken bij andere skins moet ik het momenteel wel hebben: al mijn werk aan de skin is (vrijwel) uitsluitend knip & plak werk......
Het slimmere- en correctiewerk is van MrNiceNL
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #302 MiLo

• PLi® Core member
  • 14,055 posts

+298
Excellent

Posted 23 May 2010 - 09:24

Je kunt ook gerust stellen dat zowel Enigma als de vele plugins niet bepaald intuïtief te bedienen zijn. En consequent al helemaal niet.
Zou het niet mogelijk zijn dat PLi een andere bedieningsschil om Enigma legt waarin intuïtieve gebruikersvriendelijkheid voorop staat?
En ja, ik weet het: het is niet zo simpel om een echt goede GUI te ontwikkelen.

Op zich is dat technisch helemaal niet moeilijk, nemen we gewoon een bestaande GUI. Kun je ook meteen "gewone" Linux programma's draaien op de box (zoals een browser). Wel wat aanpassingen nodig om te compenseren voor het ontbreken van een muis.

Probleem is dat daarna geen enkele externe plugin nog werkt.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #303 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 23 May 2010 - 09:30

Probleem is dat daarna geen enkele externe plugin nog werkt.

Omdat die gebaseerd zijn op de GUI van Enigma? Zou daar een oplossing voor te vinden zijn?
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #304 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 23 May 2010 - 09:32

Ja, ik heb die skin gedownload en gekopieerd naar de VU+.

Bij menu->applicaties->download gaat de schermafhandeling niet helemaal goed, er blijven resten zichtbaar van de bovenste regel waarin staat: Ophalen informatie. Een ogenblik a.u.b.

Bij de tunerconfiguratie bedoel je toch:
Menu->Instellingen->Zenders zoeken->Tunerconfiguratie?
Dan krijg ik nog onderstaande schermen

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #305 julekjulek

• Member
  • 40 posts

0
Neutral

Posted 23 May 2010 - 09:34

...
Misschien kunnen jullie spieken in de skin die julekjulek heeft aangepast daar staan wel de grotere schermen in http://www.pli-image...=a&file_id=7895

It may be useful.

Part skin.xml weather plugin support.
Of course, you must change references to image files xxx.png.

Regards,
julek

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #306 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 23 May 2010 - 09:39

Bij de tunerconfiguratie bedoel je toch:
Menu->Instellingen->Zenders zoeken->Tunerconfiguratie?
Dan krijg ik nog onderstaande schermen

Je hebt gelijk: dat schermpje en ook de rotorinstellingen, zijn in het tunerhoofdstuk nog niet aangepast: andere schermen daar, zoals Satfinder, wel.

Je weet wel weer de zwakke plekken te vinden...../images/smiley/more/004.gif

PS: Dat van die weather plugin was een goede voorzet: in bijgaande xml is die verwerkt, volscherm komt nog.

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #307 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 23 May 2010 - 09:47

Toet Toet, dat is snel!

Perfect! Dit is wat ik bedoel, de skin wordt beter en beter!

(p.s. ik zie dat er in het deel van de weather plugin nog verwezen wordt naar Vali_HD/buttons/red.png etc.)

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #308 julekjulek

• Member
  • 40 posts

0
Neutral

Posted 23 May 2010 - 10:06

Toet Toet, dat is snel!

(p.s. ik zie dat er in het deel van de weather plugin nog verwezen wordt naar Vali_HD/buttons/red.png etc.)

hmmm ... ;)

...
Of course, you must change references to image files xxx.png.

Regards,
julek

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #309 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 23 May 2010 - 11:08

Toet Toet, dat is snel!

Ja: ik heb hem er alleen maar even snel ingezet, omdat ik zag dat het werkte (die knopjes waren me nog niet opgevallen). Het is in ieder geval een prima basis om een volscherm van te maken.

Bijlage: Vali-knopjes opgelost

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #310 Mistrale

• Member
  • 28 posts

0
Neutral

Posted 23 May 2010 - 11:10

Even een teken van grote waardering voor de grote inzet die jullie allemaal leveren om deze HD Skin perfect te maken.
Met bewondering voor jullie doorzettingsvermogen.
Helemaal TOP! /images/smiley/more/023.gif

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #311 MrNiceNL

• Senior Member
  • 66 posts

0
Neutral

Posted 23 May 2010 - 12:05

Toet Toet, dat is snel!

Ja: ik heb hem er alleen maar even snel ingezet, omdat ik zag dat het werkte (die knopjes waren me nog niet opgevallen). Het is in ieder geval een prima basis om een volscherm van te maken.

Bijlage: Vali-knopjes opgelost

Ho het gaat me weer te snel /images/smiley/grin.gif
Ik stop weer even met mijn aanpassingen, ik kan het niet meer bijgebeend krijgen...
Ik had de resolutie weer in de infobar gezet (om te voorkomen dat ik de ruimte weer gebruik /images/smiley/wink.gif ) en was begonnen om
de extra knoppen (menu, info, etc) toe te voegen waar nodig.

Ik ga weer even aan mijn XBMC sleutelen /images/smiley/more/icon_thumright.gif
Grtz.
 DM800 HD running always latest 'stable' OpenPLi unstable /images/smiley/more/wink.gif
ASTRA 1-2-3

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #312 MrNiceNL

• Senior Member
  • 66 posts

0
Neutral

Posted 23 May 2010 - 12:07

Ik zie net dat de skin crashed als je in het Weatherplugin scherm op de menu knop drukt!
Grtz.
 DM800 HD running always latest 'stable' OpenPLi unstable /images/smiley/more/wink.gif
ASTRA 1-2-3

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #313 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 23 May 2010 - 12:21

Daar heb ik hier geen last van. Heb je ook een crashlog?
Misschien komt het omdat ik nog diverse Vali_HD en Vali_HDS skins geïnstalleerd heb staan maar ik kan zo snel niet zien wat de crash zou kunnen veroorzaken, ik zie zo snel geen "rare" verwijzingen.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #314 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 23 May 2010 - 12:28

Ik zie het al, er staan verwijzingen naar Magic-HD met een underscore in de naam dus Magic_HD.
De laatste versie van Rob had ik niet gebruikt maar mijn eigen versie had ik aangepast van Vali_HD naar Magic-HD.
Dus een zoek een vervang van Magic_HD naar Magic-HD moet het euvel oplossen.

edit: bijgevoegd de bijgewerkte skin

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #315 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 23 May 2010 - 13:33

Ho het gaat me weer te snel /images/smiley/grin.gif

Ik zie het al, er staan verwijzingen naar Magic-HD met een underscore in de naam dus Magic_HD.

Jullie hebben helemaal gelijk: dat ging even te snel. Dat komt doordat ik wat te enthousiast werd door het feit dat als je leentjebuur speelt bij diverse andere skins, je heel leuke dingen kunt vinden. En door het feit, dat anderen helpen met speuren naar leuke skin-elementjes.......
Nu weer serieus verder met afwerken.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #316 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 23 May 2010 - 13:37

Ik had de resolutie weer in de infobar gezet (om te voorkomen dat ik de ruimte weer gebruik /images/smiley/wink.gif ) en was begonnen om
de extra knoppen (menu, info, etc) toe te voegen waar nodig.

Als het mogelijk is: gebruik geen "Info", want de VU kent die knop niet. Zou die overeenkomen met "EPG" van de VU? Zo ja: hoe moeten we dat dan duidelijk maken?

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #317 metoo

• Senior Member
  • 1,573 posts

+33

Posted 23 May 2010 - 14:13

info/epg noemen is de kortste weg en dan duidelijk voor dreambox en vu bezitters

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #318 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 23 May 2010 - 14:54

Nu in wat rustiger tempo: ik heb zowel de tunerconfig als de weather-plugin volscherm gemaakt, en volgens mij werkt alles.
Wat ik nu nog hinderlijk vind, is dat allerlei tussenschermpjes/mededelingen in een klein schermpje vertoond worden. Iemand enig idee hoe dat op te lossen?

@ MrNiceNL: wil jij weer zo nice zijn je verfijningen toe te passen? Ik mis in de SatFinder het mooie kleurenbalkje: dat is nu egaal wit??
Ik zal er vandaag verder vanaf blijven........

@ MiLo: wil jij de patch weer committen?

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #319 MiLo

• PLi® Core member
  • 14,055 posts

+298
Excellent

Posted 23 May 2010 - 15:31

Patches zijn gepusht.

Volgens mij zijn die meldingen, zoals dat opname gestart is enzo, gecodeerd in pixels. Mooiste zou zijn om ergens een fontgrootte te definieren en daarop de afmetingen van die meldingen te baseren, of anders om een percentage van het scherm te gebruiken. Is wel een blik in de code waard, want ik vind dat nog steeds een hinderlijke tekortkoming van een HD skin.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #320 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 23 May 2010 - 16:00

Volgens mij zijn die meldingen, zoals dat opname gestart is enzo, gecodeerd in pixels. Mooiste zou zijn om ergens een fontgrootte te definieren en daarop de afmetingen van die meldingen te baseren, of anders om een percentage van het scherm te gebruiken. Is wel een blik in de code waard, want ik vind dat nog steeds een hinderlijke tekortkoming van een HD skin.

Ik vind het ook zeer hinderlijk, dat heen-en weer springen tussen groot en klein scherm.
Begrijp ik hieruit dat jij dit gaat uitzoeken? Of zijn er skins waarin dit al is opgelost en waar we kunnen "lenen"?

Je hebt de patch met de volscherm-toetsenbord (0002) niet geplaatst (of zit die automatisch in latere patches?).

Also tagged with one or more of these keywords: Skins

18 user(s) are reading this topic

0 members, 18 guests, 0 anonymous users