Jump to content

Photo

Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread)

Skins

• Please log in to reply
1881 replies to this topic

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #501 Roymar

• Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 29 May 2010 - 09:40

Hoe doe je dat de overscan uitzetten

Soms zit die instelling heel erg goed verstopt. Om een voorbeeld te noemen: als ik in het menu van mijn TV (Sony) diep genoeg snuffel, kom de instelling "Beeld "+1"" tegen. Die moet ik activeren om overscan uit te zetten. Erg logisch, ook het feit dat default "Overscan" bij de meeste TV's aan staat.
En let op: meestal werkt die instelling per video-ingang.

Als ik bij mijn sony doe dan wordt het beeld nog verder uitgerekt!! dus zie ik nog minder van de balk.

Gr.Roymar

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #502 Atletico

• Senior Member
  • 66 posts

+1
Neutral

Posted 29 May 2010 - 09:53

@VU+NL, zojuist een online update gedaan en moet zeggen, dit gaat echt een hele goede kant op. De datum staat keurig netjes een stukje naar rechts geschoven en er is zowaar nog een stukje ruimte links. Zit iedere dag weer met spanning te kijken welke schoonheidsfoutjes er nu weer zijn uitgehaald. Echt toppie!

Grtz, Peter

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #503 metoo

• Senior Member
  • 1,573 posts

+33

Posted 29 May 2010 - 10:08

weet iemand hoe ik overscan kan uitzetten op een panasonic 37PV70?
Optie zit niet in het menu, alle beeldverbeteraars staan uit.
Misschien ergens een verborgen menu?

Op de panasonic van een jaar later zit dez optie wel gewoon in het menu en daar is het ok.

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #504 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 29 May 2010 - 10:12

Hoe doe je dat de overscan uitzetten

Soms zit die instelling heel erg goed verstopt. Om een voorbeeld te noemen: als ik in het menu van mijn TV (Sony) diep genoeg snuffel, kom de instelling "Beeld "+1"" tegen. Die moet ik activeren om overscan uit te zetten. Erg logisch, ook het feit dat default "Overscan" bij de meeste TV's aan staat.
En let op: meestal werkt die instelling per video-ingang.

Als ik bij mijn sony doe dan wordt het beeld nog verder uitgerekt!! dus zie ik nog minder van de balk.

Merkwaardig: bij de mijne moet je echt "+1" instellen om de overscan uit te schakelen.
Overscan "aan" heet hier "normaal"!

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #505 Roymar

• Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 29 May 2010 - 11:00

Heb nog eens zitten kijken, maar ik heb alleen de opties normaal en -1 en -2.

Gr.Roymar

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #506 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 29 May 2010 - 11:04

Heb nog eens zitten kijken, maar ik heb alleen de opties normaal en -1 en -2.

Zo zie je maar weer: op alle TV's is het anders (zelfs van hetzelfde merk) en nergens is het duidelijk.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #507 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 29 May 2010 - 11:54

Zit iedere dag weer met spanning te kijken welke schoonheidsfoutjes er nu weer zijn uitgehaald.

Nou, om die spanning te ontladen: de volgende versie (en met meer dan het oplossen van schoonheidsfoutjes)

Full-screen support for Message box, Automount(manager), UserManager, UserDialog, CutListEditor, Scan IP, NetCast. Lots of minor adjustments, Shoutcast background not transparant.

Met blauw krijg ik hier gewoon de favorites.

Shoutcast werkt hier ook prima: ik heb gewoon zitten klunzen.

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #508 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 29 May 2010 - 12:21

Bugje opgelost.
Sorry.

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #509 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,120 posts

+698
Excellent

Posted 29 May 2010 - 12:39

Ik zag dat in de tuner menu met een multitenne opstelling het de ontvangbare satellieten niet allemaal goed zichtbaar zijn. Het wordt gewoon afgebroken.

Bij de OSD als je TV de overscan weghaalt dan komt niet alles van de OSD in beeld. Links en rechts wordt wat afgekapt (goed zichtbaar als je gebruik maakt van de autoresulutions plugin).

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #510 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 29 May 2010 - 14:10

Ik zag dat in de tuner menu met een multitenne opstelling het de ontvangbare satellieten niet allemaal goed zichtbaar zijn. Het wordt gewoon afgebroken.

Ik heb niet kunnen vinden wat je bedoelt: zou je precies kunnenaangeven in welk scherm je nu bent? En hoe ik dat moet reproduceren?

Bij de OSD als je TV de overscan weghaalt dan komt niet alles van de OSD in beeld. Links en rechts wordt wat afgekapt (goed zichtbaar als je gebruik maakt van de autoresulutions plugin).

Heb je het nu over hetzelfde scherm, of andere menu's?

Bijgaand de laatste versie (Full-screen support for RecordPathsSettings, readjusted ShoutcastScreen alignment).

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #511 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 29 May 2010 - 15:16

[quote=Pedro_Newbie]Bij de crypto info op de infobar zie ik alleen verschijnen /dev/sci0 (nans) moet ik nog meer installeren om de juiste encryptie te zien of zie ik iets over het hoofd[/quote]
Ik heb nog nooit iets meer gezien (dat betekent dat je kaart in slot 0 wordt gebruikt): moet er dan meer staan?[/quote]Je hebt wel gelijk: in de "Second Info Bar" zie je wel meer crypto-info.
Ik weet niet met welk commando ik meer info kan krijgen. Ik kan natuurlijk die van de SecInfoBar overnemen, maar daar staat weer teveel.

[quote=knalgoed]Hij bedoelt in menu zenders zoeken en tuner instellingen daar kan je niet lezen welke satelieten je gekozen hebt.[/quote]OK, nu zie ik het. Ik heb de indruk dat ik daar niets aan kan veranderen. Is dat in andere skins wel goed leesbaar? Zo ja, geef dan even aan in welke, dan kan ik daar even spieken.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #512 knalgoed

• Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 29 May 2010 - 15:16

Hij bedoelt in menu zenders zoeken en tuner instelingen daar kan je niet lezen welke satelieten je gekozen hebt.

VU+ DUO2 (OpenPLI)    Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO   4x Venton Rocket quad LNB EXL-QS

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #513 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 29 May 2010 - 16:23

Kan er ook een ander kanalenoverzicht in de skin komen met now/next.

Heb je de plugin "Virtual ZAP" al eens geprobeerd?

Yep, maar dan kan ik niet de kanalenlijst met now/next bekijken, alleen 1 zender tegelijk.
En infoknop werkt ook maar alleen op de bovenste now, niet op next.

Nou, de functionaliteit is wel iets uitgebreider dan dat: als je met "Virtual ZAP" virtueel op een andere zender staat, krijg je met EPG/Info de uitgebreide beschrijving van het "Now" programma, dat is je bekend. Maar als je dan de navigatie-toets "rechts" gebruikt, krijg je de info van het "Next" programma. Ik zie niet in hoe dat, naast de momenteel zeer handig en overzichtelijk geworden GM-EPG, nog eenvoudiger en/of overzichtelijker zou kunnen.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #514 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,120 posts

+698
Excellent

Posted 29 May 2010 - 18:03

Bijgevoegd een screenshot van het tuner menu waar iets is afgekapt en een illustratie om de overscan (te breed) duidelijk te maken... je ziet o.a. dat dan Zaterdag niet meer in beeld komt. Dit stukje zal ietsje naar rechts moeten (een pixel of 16 schat ik...)

Ook lijkt het mij leuk als er ipv een grijze balk een schaduw"boog" komt net zoals bij Magic-SD

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #515 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 29 May 2010 - 20:36

Bijgevoegd een screenshot van het tuner menu waar iets is afgekapt .....

OK, ik zie wat je bedoelt.

..... een illustratie om de overscan (te breed) duidelijk te maken... je ziet o.a. dat dan Zaterdag niet meer in beeld komt. Dit stukje zal ietsje naar rechts moeten (een pixel of 16 schat ik...)

Ik blijf het wat moeilijk hebben met de tegenstrijdigheid HD te willen kijken en een HD-skin te willen gebruiken, maar dan wel de overscan in te schakelen. Ik erger mij constant aan het feit dat ik rondom alle menu's een enorme rand vrij heb, terwijl ik in een aantal menu's zit te springen om ruimte.

Ook lijkt het mij leuk als er ipv een grijze balk een schaduw"boog" komt net zoals bij Magic-SD

Goed idee.
Is de nummerzap nu wel naar je zin?

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #516 metoo

• Senior Member
  • 1,573 posts

+33

Posted 29 May 2010 - 21:01

De volgende versie: Added crypto-info to infobar, added screens for StartWizard, TutorialWizard, MultiEPG, Select Path; Several adjustments.

@ Pedro: Als je in regel 127 de eerste 4 symbolen verwijdert, heb je de kanaalnummers weer terug.

Hoi Rob, het is bijna niet bij te benen.

Dat de <!-- weghalen werkt was ik al achter, alleen wordt er nog structureel hieraan gewerkt door gewoon die python onderdelen deel uit te laten maken van de skin en dus naar behoefte geïnstalleerd worden, of deze kopiëren, hernoemen en altijd bij de skin te installeren?

Bij de crypto info op de infobar zie ik alleen verschijnen /dev/sci0 (nans) moet ik nog meer installeren om de juiste encryptie te zien of zie ik iets over het hoofd

de crypto info laat niet alleen zien in welk slot de kaart gelezen wordt maar ook als je meerdere boxen in je netwerk hebt van welke box de kaart gelezen wordt.
Voor mij is dat voldoende info, staat er netjes en beschaafd in.
Vind het verder een prachtige skin worden.

Als je toch nog bezig wil blijven, misschien is het een idee om ipv de sleutel (gecodeerd/ongecodeerd) de codering te laten zien op dezelfde manier als de tuners getoond worden?
Dus niet een rij icoontjes met een oplichtende codering maar alleen het icoontje van de op dat moment gebruikte codering.
Neemt ook minder ruimte in als die weinig zeggende sleutel.

Zie dit aub niet als kritiek, want ook zonder dit vind ik het al de mooiste skin die er is.

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #517 metoo

• Senior Member
  • 1,573 posts

+33

Posted 29 May 2010 - 21:38

@VU+NL
Je hebt een groep die overscan uit hebben staan, je hebt een groep die overscan onbewust aan hebben staan en je hebt een groep die overscan gewoon niet uit kunnen zetten.

Je kunt een perfekte HDskin maken voor doelgroep 1, dan moet je waarschijnlijk jarenlang doelgroep 2 en 3 het begrip overscan gaan bijbrengen en uitleggen/verdedigen.

je kan je perfektionisme er ook op richten om alle 3 groepen als tevreden enthousiaste gebruikers te krijgen.

Misschien is het iets om een schaduwrand of het lichtgrijs van de bovenkant om het scherm te zetten?
zodat de gebruikers met overscan uit een deftig randje hebben en de gebruikers met overscan aan toch alle info/tekst in beeld hebben?

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #518 amigo

• Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 29 May 2010 - 21:39

Kan er ook een ander kanalenoverzicht in de skin komen met now/next.

Heb je de plugin "Virtual ZAP" al eens geprobeerd?

Yep, maar dan kan ik niet de kanalenlijst met now/next bekijken, alleen 1 zender tegelijk.
En infoknop werkt ook maar alleen op de bovenste now, niet op next.

Nou, de functionaliteit is wel iets uitgebreider dan dat: als je met "Virtual ZAP" virtueel op een andere zender staat, krijg je met EPG/Info de uitgebreide beschrijving van het "Now" programma, dat is je bekend. Maar als je dan de navigatie-toets "rechts" gebruikt, krijg je de info van het "Next" programma. Ik zie niet in hoe dat, naast de momenteel zeer handig en overzichtelijk geworden GM-EPG, nog eenvoudiger en/of overzichtelijker zou kunnen.

Ik zou alleen deze als kanalenoverzicht willen hebben, dus met now/next ipv alleen now.

Posted Image

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #519 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 29 May 2010 - 22:02

Als je toch nog bezig wilt blijven,.......

Het is geen kwestie van willen meer, het is sterker dan ik..........
Wie zei er ook al weer "sinds ik een Dreambox heb, heb ik geen tijd meer om TV te kijken"? Ik begrijp sinds kort precies wat hij bedoelde /images/smiley/more_sad/1.gif

..... misschien is het een idee om ipv de sleutel (gecodeerd/ongecodeerd) de codering te laten zien op dezelfde manier als de tuners getoond worden? Dus niet een rij icoontjes met een oplichtende codering maar alleen het icoontje van de op dat moment gebruikte codering. Neemt ook minder ruimte in dan die weinig zeggende sleutel.

Ik zal eens zien of ik dat voor elkaar kan krijgen /images/smiley/more_from_yahoo/35.gif

Zie dit aub niet als kritiek, want ook zonder dit vind ik het al de mooiste skin die er is.

Jawel, en die kritiek heb ik ook nodig. Als ik alles zelf moet verzinnen, wordt het nooit wat. /images/smiley/more_word_slogans/2.gif

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #520 Triax

• Senior Member
  • 40 posts

0
Neutral

Posted 29 May 2010 - 22:05

Ik blijf het wat moeilijk hebben met de tegenstrijdigheid HD te willen kijken en een HD-skin te willen gebruiken, maar dan wel de overscan in te schakelen. Ik erger mij constant aan het feit dat ik rondom alle menu's een enorme rand vrij heb, terwijl ik in een aantal menu's zit te springen om ruimte.

Ik vindt dat ook zonde, er zullen toch niet veel full-HD schermen in omloop zijn waarbij je die antieke overscan echt niet uit kunt schakelen?

Also tagged with one or more of these keywords: Skins

14 user(s) are reading this topic

0 members, 13 guests, 0 anonymous users

Bing (1)