Jump to content

Photo

Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread)

Skins

• Please log in to reply
1881 replies to this topic

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1181 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 1 July 2010 - 16:14

Een crashlog geeft meestal uitkomst.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1182 delagroov

• Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 1 July 2010 - 16:23

Ja.... en die stond er al bij de melding twee posts onhoog./images/smiley/smile.gif

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1183 delagroov

• Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 1 July 2010 - 16:30

Dan gebruik je waarschijnlijk een nieuwere versie , moet je in de skin.xml de help.png hernoemen naar help.jpg
De allernieuwste versie heet MerlinEPG, dit terzijde.

grtz.

En dat is de inderdaad de truuk, de verwijzing was niet juist.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1184 delagroov

• Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 1 July 2010 - 16:47

Zowel de "oude" Merlin EPG (Vs 2.5) als de "nieuwe" (Vs 3.3) worden ondersteund in Magic-HD & -EHD, en draaien hier zonder enig probleem (ook het setup scherm).
Waar je die "help.jpg" vandaan haalt weet ik niet, maar die komt in beide versies niet voor: die moet je dus ook vooral niet gebruiken.
De door Merlin zelf aangegeven naam is van beide versies "Merlin Programm Guide", afgekort Merlin_PG.

Ik vind die nieuwe versie overigens bepaald geen verbetering t.o.v. die oude, integendeel. En sowieso is er sinds de recente upgrade van de Graphical MultiEPG al helemaal geen reden meer je toevlucht tot iets anders te zoeken (maar dat is uiteraard mijn mening). De grote kracht van Vs 2.5 is juist de aanwezigheid van een TV-schermpje, waarin ook gezapt kan worden. In de nieuwe versie is dat opgegeven ten voordele van.......?

Ik snap al wat er gebeurt. Er zit in verschil in de versies .
Ik heb net de 3.3 versie van vuplus support gepakt en daar staat juist weer help.png. in de merlin plugin
Pak ik die van PLi dowloads staat er help.jpg in de merlin plugin.

Vandaar dat het bij jou dus wel werkt met de skin.xml zonder aanpassing naar help.jpg

Dus voor correcte werking met merlin epg met pli feed, moet het toch een verwijzing in de skin.xml naar help.jpg worden

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1185 Past2Present

• Member
  • 41 posts

0
Neutral

Posted 1 July 2010 - 16:58

Je kan de regel met de help.xxx gewoon verwijderen en dan het tv beeld weer op ware grootte inschakelen, dan heb je weer een mooie setup.
Want nu heb je een half plaatje, want deze is puur voor de help knop.

grtz.

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1186 delagroov

• Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 1 July 2010 - 17:11

Vreemd dat ik minder instellingen heb en geen plaatje.

Welke versie heb jij dan in gebruik?

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1187 Past2Present

• Member
  • 41 posts

0
Neutral

Posted 1 July 2010 - 17:19

Gisteren heeft vali de plugin voor het laatst aangepast en dat is diegene die ik gebruik.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1188 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 1 July 2010 - 17:26

OK, het is me nu duidelijk: de PLi-downloads heeft weer een andere (oudere) versie van de Merlin_PG, en die heeft idd een Help.jpg aan boord (trouwens heel merkwaardig, wellicht is hij daarom vervangen door een nieuwere?).

Sorry voor het misverstand, maar met zoveel verschillende versies wordt het wel erg moeilijk, zeker omdat ze op subtiele wijze erg verschillend zijn (en bovendien niet consistent zijn opgebouwd). Mede omdat de nieuwere versies nauwelijks toegevoegde waarde hebben, heb ik de ondersteuning daarvoor in Magic-(E)HD uitgeschakeld.

Bijgaand de EHD-versie.

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1189 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 1 July 2010 - 17:29

En hierbij de HD-versie:

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1190 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 1 July 2010 - 17:31

Je kan de regel met de help.xxx gewoon verwijderen en dan het tv beeld weer op ware grootte inschakelen, dan heb je weer een mooie setup.

Ja, had ik in eerste ook gedaan, maar ik word een beetje pas-bien van al die halfzachte wijzigingen voor een plugin die nauwelijks iets voorstelt, en waarbij je dus altijd achter loopt.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1191 delagroov

• Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 1 July 2010 - 17:43

Ja ...handig he die versies met ene keer png en dan weer jpg!!

Ik heb het ook voor elkaar en ook mooi video picture erbij

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1192 Past2Present

• Member
  • 41 posts

0
Neutral

Posted 1 July 2010 - 17:49

Ja, had ik in eerste ook gedaan, maar ik word een beetje pas-bien van al die halfzachte wijzigingen voor een plugin die nauwelijks iets voorstelt, en waarbij je dus altijd achter loopt.

Dat begrijp ik ook wel en een plugin is toch ook weer een persoonlijke voorkeur en zelf overrule ik toch de skin.xml, dus geen enkel probleem.

Zal als er iets verandert is de ipk wel posten voor de liefhebbers, zal toch pas na de wk voetbal zijn.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1193 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 1 July 2010 - 18:05

Ja ...handig he die versies met ene keer png en dan weer jpg! Ik heb het ook voor elkaar en ook mooi video picture erbij

Die JPG zal wel een foutje zijn geweest. Maar die oplossing van jou kan ik ook niet gebruiken, want ook die is niet universeel toepasbaar: verschillende van de nieuwere versies hebben een geheel andere inhoud (er worden geheel andere elementen aangeroepen), terwijl de schermnaam wel hetzelfde is. Dat bedoel ik nu met halfzachte wijzigingen. Ik ondersteun hem dus niet meer.

Dat begrijp ik ook wel en een plugin is toch ook weer een persoonlijke voorkeur en zelf overrule ik toch de skin.xml, dus geen enkel probleem.

Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar je zult het voor deze plugin voortaan moeten doen met de daarin opgenomen schermen (of zelf iets vogelen en dat in de userskin zetten)

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1194 delagroov

• Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 1 July 2010 - 18:52

OK, het is me nu duidelijk: de PLi-downloads heeft weer een andere (oudere) versie van de Merlin_PG, en die heeft idd een Help.jpg aan boord (trouwens heel merkwaardig, wellicht is hij daarom vervangen door een nieuwere?).

Sorry voor het misverstand, maar met zoveel verschillende versies wordt het wel erg moeilijk, zeker omdat ze op subtiele wijze erg verschillend zijn (en bovendien niet consistent zijn opgebouwd). Mede omdat de nieuwere versies nauwelijks toegevoegde waarde hebben, heb ik de ondersteuning daarvoor in Magic-(E)HD uitgeschakeld.

Bijgaand de EHD-versie.

In die bijlage staat dus juist weer een verwijzing naar help.png, wat dus fout gaat met de merlin EPG plugin uit de Pli downloads.

Misschien is het inderdaad handig om die help file te vervangen door videopicture.
Op die manier ondervang je dat in beide gevallen png/jpg verwijzing het daarop niet meer crashed.

Kijk eens naar deze oplossing voor Magic EHD

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1195 Past2Present

• Member
  • 41 posts

0
Neutral

Posted 1 July 2010 - 19:09

Dit /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/Merlin_PG/epg.png klopt b.v ook niet, want plugin heet MerlinEPG.

grtz.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1196 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 1 July 2010 - 19:15

Zoals ik al zei: het gaat niet alleen om dat plaatje, dat zou wel oplosbaar zijn.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1197 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 1 July 2010 - 19:17

Dit /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/Merlin_PG/epg.png klopt b.v ook niet, want plugin heet MerlinEPG.

Hoe je daar bij komt weet ik niet, maar die verwijzing is echt goed.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1198 delagroov

• Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 1 July 2010 - 19:33

Hoe je daar bij komt weet ik niet, maar die verwijzing is echt goed.

Zelfde verhaal. hangt van de versie af.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1199 Past2Present

• Member
  • 41 posts

0
Neutral

Posted 1 July 2010 - 19:37

Dit komt omdat er 2 versies zijn n.l Merlin_PG en MerlinEPG

Merlin_PG staat in de downloads en dan klopt het inderdaad, maar dit is dus de 1e en oude versie en zal dus niet geupdate worden.

De nieuwe versie heet MerlinEPG en deze is in ontwikkeling, vandaar.

Dus is het wel belangrijk voor iedereen om te checken welke hij gebruikt.

grtz.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1200 hemertje

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,503 posts

+118
Excellent

Posted 1 July 2010 - 20:02

Gisteren heeft vali de plugin voor het laatst aangepast en dat is diegene die ik gebruik.

deze binary plugin is vanaf morgen beschikbaar in de downloads...

Also tagged with one or more of these keywords: Skins

14 user(s) are reading this topic

0 members, 13 guests, 0 anonymous users

Bing (1)