Jump to content

Photo

Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread)

Skins

• Please log in to reply
1881 replies to this topic

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1401 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 8 October 2010 - 08:12

Er is nogal wat kritiek geweest op het feit dat Magc-HD en -EHD (vrijwel) alles full-screen met PiG laat zien.
Ik zit er, op initiatief van MiLo, over te denken van beide een "light"versie te maken. Daarmee bedoel ik dezelfde lay-out als beide hebben, maar waarin het aantal ondersteunde screens gelijk is aan wat Magic-SD laat zien.

Voordat ik daar een hoop energie in ga stoppen, wil ik graag weten of daar belangstelling voor is.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1402 metoo

• Senior Member
  • 1,573 posts

+33

Posted 8 October 2010 - 08:38

ja, ga ik vrijwel zeker gebruiken ehd

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1403 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,384 posts

+1,807
Excellent

Posted 8 October 2010 - 09:49

Voor mij niet, ik vind de PiG onmisbaar.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1404 Sjaaky

• Senior Member
  • 7,443 posts

+41

Posted 8 October 2010 - 14:42

Nu ben ik geen xslt guru (heb er zelfs een afkeer van), maar ik denk dat het je wel kan helpen.

Deze stylesheet maakt van skin.xml een nieuwe xml bestand met alleen de Volume, Mute, InfoBar en MoviePlayer screen.
lightscreen.xslt:
<?xml version="1.0"?>
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">

<xsl:template match="@*|node()">
   <xsl:copy>
	 <xsl:apply-templates select="@*|node()"/>
   </xsl:copy>
</xsl:template>

<xsl:template match="skin">
   <xsl:copy>
	   <xsl:apply-templates select="*[not(self::screen)]"/>
	   <xsl:apply-templates select="screen[@name='Volume']"/>
	   <xsl:apply-templates select="screen[@name='Mute']"/>
	   <xsl:apply-templates select="screen[@name='InfoBar']"/>
	   <xsl:apply-templates select="screen[@name='MoviePlayer']"/>
   </xsl:copy>
</xsl:template>

</xsl:stylesheet>
Uitleg:
Standaard worden alle elementen en attributen gekopieerd. Behalve als je in /skin zit, dan wordt alles wat geen screen is gekopieerd, waarna alleen de expliciet opgenoemde screens gekopieerd worden.

Uitvoeren kan op elk platform.
Onder linux:
xsltproc lightscreen.xslt skin.xml

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1405 pieterg

• PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 8 October 2010 - 14:50

Nice one Sjaaky!
Zie ik eindelijk eens een goede toepassing voor xslt ;)

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1406 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 8 October 2010 - 16:06

Ik denk dat er wel behoefte aan kan zijn, zelf prefereer ik b.v. een "gewoon" massage screen, dus gewoon een niet beeldvullende pop-up en de cool TV plugin laat ik ook uitvoeren in zijn eigen skin.
Zelf heb ik dan de skin gekopieerd naar een eigen skin waar deze dingen dan in verwerkt zijn. Maar of je daar een hele nieuwe skin voor moet maken?
Ik weet ook niet zo wat er in de standaard Magic SD zit.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1407 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 8 October 2010 - 17:18

Het zal wel heel dom zijn, maar ik heb werkelijk geen idee hoe dat te gebruiken (Windows Vista/7)!
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1408 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 9 October 2010 - 07:11

Het zal wel heel dom zijn, maar ik heb werkelijk geen idee hoe dat te gebruiken (Windows Vista/7)!

Maar als je dat even voor me wilt doen (met de skin.xml HD en EHD), dan kan ik daar vlot het pakketje van bouwen.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1409 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 9 October 2010 - 07:33

Maar als je dat even voor me wilt doen (met de skin.xml HD en EHD), dan kan ik daar vlot het pakketje van bouwen.

Het gaat in totaal om de volgende schermen:
Volume
Mute
InfoBar
SecondInfoBar
MediaPlayer
MoviePlayer
RadioInfoBar
DVDPlayer
Menu
menu_network
menu_setup
menu_scan
menu_system
NumberZap
Messagebox
TimeShiftState
PluginBrowser
PluginDownloadBrowser
PVRState
LocationBox
MovieLocationBox
FileBrowser
Console
ChannelSelection
ChannelSelectionRadio
ServiceInfo
MovieSelection
GraphMultiEPG
EPGSelection
EventView
EPGSelectionMulti
TimerEditList
TimerEntry
TimerLog
TimerSanityConflict
NetworkAdapterSelection
NetworkAdapterTest
AdapterSetup
AdapterSetupConfiguration
NameserverSetup
AutoMountManager
NetworkBrowser
UpdatePluginMenu

Je ziet dat ook Magic (SD) aardig wat systeemschermen ondersteunt.
En nu ik dit zo opschrijf, realiseer ik me pas goed hoeveel werk dat is als jij me niet even ondersteunt met het genereren van die twee skins!!

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1410 the_knarf

• Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 10 October 2010 - 20:06

Hallo Allen,

Afstands bediening lijkt soms niet te werken, box crached niet en er komen ook geen radertjes in het scherm te staan.
Op dit moment gebruik ik:
Openpli 1.0 en magicHD skin op een DM8000

opgestart met enigma2, dan vind ik in de logging terug:
op momenten dat dat gebeurd:
unknown action DirectionActions/downUp! typo in keymap?

Dit gebeurd voornamelijk als box net is opgestart (ook uit standby), maar soms ook na een tijdje, foutje in keymap zou raar zijn, aangezien dezelfde toetsaanslag enkele seconden later het wel doet.

Ik merk dit voornamelijk als ik in mediaplayer zit of in de videotheek.
In beide gevallen wordt er wel iets gemeld dat niet helemaal correct lijkt:

Start mediaplayer:
warning, skin is missing element genretext in <class 'Plugins.Extensions.MediaPlayer.plugin.MediaPlayer'>
warning, skin is missing element genre in <class 'Plugins.Extensions.MediaPlayer.plugin.MediaPlayer'>
warning, skin is missing element currenttext in <class 'Plugins.Extensions.MediaPlayer.plugin.MediaPlayer'>
warning, skin is missing element titletext in <class 'Plugins.Extensions.MediaPlayer.plugin.MediaPlayer'>

Start videotheek:
action -> InfobarActions showMovies
warning, skin is missing element blue in <class 'Screens.LocationBox.LocationBox'>(Selecteer het opnamepad...)
valign must be either top, center or bottom!
warning, skin is missing element yellow in <class 'Screens.LocationBox.LocationBox'>(Selecteer het opnamepad...)
warning, skin is missing element green in <class 'Screens.LocationBox.LocationBox'>(Selecteer het opnamepad...)
warning, skin is missing element textbook in <class 'Screens.LocationBox.LocationBox'>(Selecteer het opnamepad...)
warning, skin is missing element text in <class 'Screens.LocationBox.LocationBox'>(Selecteer het opnamepad...)
warning, skin is missing element red in <class 'Screens.LocationBox.LocationBox'>(Selecteer het opnamepad...)

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1411 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 10 October 2010 - 20:36

Die "missing elements" zijn van geen belang en leiden niet tot een crash. Er is (bij mijn weten) geen enkele skin die de genoemde elementen wel ondersteunt.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1412 Sjaaky

• Senior Member
  • 7,443 posts

+41

Posted 11 October 2010 - 10:44

Je kunt bij microsoft een xslt processor downloaden: http://www.microsoft...&displaylang=en
Die werkt alsvolgt:
msxml.exe skin.xml lightskin.xslt -o magichdlight.xml
Nadeeltje van de ms xslt processor is wel dat deze tags niet direct sluit. Dus deze maakt er <color></color> van ipv <color />.

Bijgevoegd de xslt en magic-ehd light.

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1413 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 11 October 2010 - 12:27

Hartelijk dank!

Hierbij dan de nieuwe Magic-EHD-Light. Simpelweg plaatsen in /usr/share/ en via het menu kiezen.

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1414 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,118 posts

+698
Excellent

Posted 11 October 2010 - 14:42

Misschien een ideetje,,, ergens een config bijvoegen zodat je voor een light skin kunt kiezen. Dan de xml in twee stukken indelen... de skin.xml (daar staan de light tags in) en de skinextra.xml waar de overige extra dingen in staan...

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1415 Sjaaky

• Senior Member
  • 7,443 posts

+41

Posted 11 October 2010 - 15:34

Het echte probleem is toch dat bijvoorbeeld de MessageBox als pig scherm wordt weergegeven in plaats van een normaal 'balkje'? En dat de bij de video enhancement plugin geen splitscreen preview meer kunt doen?

Een config settings lijkt me te ver gaan. Gewoon een andere skin installeren als je die wilt. De light versie kan natuurlijk wel met een xslt automatisch in het buildprocess gegenereerd worden. De handigste manier daarvoor is dat je in een screen erbij vertelt in welke skin deze echt gebruikt moet worden. Bijv: <screen><magic_hd/><magic_hd_lite/>..<widget>...</screen>.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1416 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 11 October 2010 - 15:39

Ik heb nu een uurtje zitten klungelen om ook de HD naar Light te converteren, maar dat lukt me niet. En met het handje wordt echt teveel werk.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1417 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 11 October 2010 - 15:52

Ik heb nu een uurtje zitten klungelen om ook de HD naar Light te converteren, maar dat lukt me niet. En met het handje wordt echt teveel werk.

Toch gelukt: het commando dat ik uit de topic hierboven had geplukt was niet juist.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1418 Sjaaky

• Senior Member
  • 7,443 posts

+41

Posted 11 October 2010 - 16:10

Wat ging er fout dan?

> En met het handje wordt echt teveel werk.
Van magic-hd naar magic-ehd was meer werk of niet?

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1419 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 11 October 2010 - 16:18

En de Magic-HD-Light variant voor de fervente overscanners.

Ik hoor graag commentaar over schermen die er alsnog in opgenomen moeten worden (of juist weer verwijderd).

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1420 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 12 October 2010 - 06:04

Van magic-hd naar magic-ehd was meer werk of niet?

Klopt, maar toen ging het om een skin waar ik zelf ook wel wat in zag. Ik vind die "gesloopte"-light-versies eigenlijk maar niets, maar er is nu eenmaal vraag naar.
En een klein beetje eigenbelang werkt toch wel motiverend op het uitvoeren van een grote hoeveelheid werk (vooral als dat eigenlijk voornamelijk dom knip, plak en vervang werk is). Gelukkig ben ik daar niet de enige in: ook bij de teamleden die veel slimmer werk moeten doen dan ik zie je dit motivatie-argument vaak terugkomen /images/smiley/more/003.gif

PS: Het was dus alleen maar het commando dat jij opgaf dat niet klopte. En het heeft even geduurd voor ik daar achter kwam (en toen was het natuurlijk zo gepiept: dank voor die slimmigheden) /images/smiley/more/eusa_snooty.gif

Also tagged with one or more of these keywords: Skins

8 user(s) are reading this topic

0 members, 8 guests, 0 anonymous users