Jump to content

Photo

Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread)

Skins

• Please log in to reply
1881 replies to this topic

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1621 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 10 January 2011 - 10:38

Ik heb even hulp nodig:
Sinds de update van gisteren worden de picons niet meer goed weergegeven. Ik heb gezien dat in die update de functionaliteit "schaling" is aangebracht, maar het lijkt me niet dat het probleem daardoor ontstaat.
Een voorbeeld van wat ik bedoel, is prima te zien bij het gebruik van één van de Magic-HD skins: bekijk de infobalk op een kanaal waarvoor geen picon aanwezig is. Je ziet dan in het picon-veldje de "default picon"; dat is een effen, doorzichtig zwart plaatje. Tot gisteren viel die weg in de half doorzichtige achtergrond van de balk, nu is die echt doorzichtig geworden en laat die het onderliggende TV-beeld zien. Ook bij de HD-transparante picons die ik zelf gebruik doet dat effect zich voor . Als tijdelijke oplossing gebruik ik nu de HD-zwarte picons: dan komt in ieder geval het TV beeld er niet door.
Nogmaals: ik kan me niet voorstellen dat de schaling de oorzaak is, maar ik zie zo gauw ook geen andere wijzigingen die invloed op dit weergeven kunnen hebben.

Ziet iemand een oplossing voor dit probleem?
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1622 pieterg

• PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 10 January 2011 - 11:12

scaling is de oorzaak, niet alle hardware gaat daar op dezelfde manier mee om blijkbaar.
Nog even niks veranderen in de skin oid, moet nog verder aan gewerkt worden.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1623 theunk

• Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 10 January 2011 - 17:35

Hallo,

Ten eerste ik ben hier nieuw zins 3 week de gelukkige eigenaar van de vu duo.
En nu ben ik hier alles een beetje aan het lezen, wat dus heel interessant is.
Nu komt er misschien een domme vraag hoe plaats ik dat bestand skin in de vu
Doe ik dat met dcc......

groet

Theun

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1624 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 10 January 2011 - 17:52

Je installeert eerst de betreffende skin op de normale wijze (online installatie vanuit het menu van de ontvanger).
In dit topic plaats ik vaak de aangepaste versies van de skins (omdat het altijd even duurt voordat die online komen): als je die wilt gebruiken plaats je die met een FTP-programma (b.v. DCC) in de betreffende map.

Maar als je geen haast hebt: gewoon wachten, ze komen vanzelf een keer met de online update mee.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1625 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 10 January 2011 - 18:09

En hier het tweede deel van de belofte: de aanpassingen aan de HD-versies. Ook hier de ondertitellocatieproblematiekoplosser op HD-light losgelaten.

HD: Added PLi-logo to several menu's, several minor lay-out corrections.
HD Lite: brought up to the standard of HD Vs 2.91.08, added PLi-logo to menu-screens.

Onderstaande Magic-HD:

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1626 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 10 January 2011 - 18:10

En de Magic-HD Light variant:

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1627 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 11 January 2011 - 09:27

scaling is de oorzaak, niet alle hardware gaat daar op dezelfde manier mee om blijkbaar.

Ik begrijp het toch nog niet: in de Magic-E)HD skins is in de infobar de toegewezen ruimte voor de picons gelijk aan de daadwerkelijke afmetingen van de default-picon. Er wordt dus helemaal niet geschaald, maar toch wordt die nu lelijk weergegeven.

Is er nog iets dat ik aan de skinzijde aan kan veranderen, of probeer jij alsnog een oplossing te vinden (en ik heb je andere draadje daarover gelezen)?

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1628 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,117 posts

+698
Excellent

Posted 11 January 2011 - 10:08

Of hij nu wel of niet geschaald wordt. Zover ik begrijp gaat het wel altijd over de schaal software routine.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1629 Dvsat

• Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 11 January 2011 - 12:11

Ik begrijp het toch nog niet: in de Magic-E)HD skins is in de infobar de toegewezen ruimte voor de picons gelijk aan de daadwerkelijke afmetingen van de default-picon. Er wordt dus helemaal niet geschaald, maar toch wordt die nu lelijk weergegeven.

Is er nog iets dat ik aan de skinzijde aan kan veranderen, of probeer jij alsnog een oplossing te vinden (en ik heb je andere draadje daarover gelezen)?

Misschien een tip, voorheen werd de picon geschaald over (superimpose) de eventbalk. Nu wordt in dezelfde eventbalk een key (met vaste afmeting) in de eventbalk gebruikt waarin de picon wordt geplaatst als impose over het normale beeld.

Je kunt dit duidelijk zien als je een zender zonder picon bekijkt, de key in de eventbalk laat zich duidelijk zien terwijl in de key het beeld gewoon zichtbaar blijkt.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1630 baba1

• Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 11 January 2011 - 15:07

Onzin bericht verwijderd, was bovendien Engelstalig

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1631 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 12 January 2011 - 15:05

Volledige support voor Valerie toegevoegd.

Hierbij Magic-HD

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1632 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 12 January 2011 - 15:06

En Magic-EHD

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1633 BBsat

• Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 12 January 2011 - 15:39

Misschien een tip, voorheen werd de picon geschaald over (superimpose) de eventbalk. Nu wordt in dezelfde eventbalk een key (met vaste afmeting) in de eventbalk gebruikt waarin de picon wordt geplaatst als impose over het normale beeld.

Je kunt dit duidelijk zien als je een zender zonder picon bekijkt, de key in de eventbalk laat zich duidelijk zien terwijl in de key het beeld gewoon zichtbaar blijkt.

gebruik vandaag ook voor het eerts de Magic HD skin
Op zich vind die zeker mooi en prima werken.
Maar dat picon randje, ja dat vind ik ook jammer, vooral bij picons met afgeronde hoeken.
Wellicht is het een oplossing om die key in de eventbalk 1pixel kleiner te maken

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1634 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 12 January 2011 - 16:57

Wellicht is het een oplossing om die key in de eventbalk 1pixel kleiner te maken

Ik weet niet wat je in dit verband onder een "key" verstaat, maar als ik de ruimte voor de picon kleiner maak blijft het verschijnsel hetzelfde (de picon wordt dan verkleind weergegeven).
Als je de standaard picons laadt, zie je dit verschijnsel niet.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1635 BBsat

• Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 12 January 2011 - 17:13

Inderdaad bij de standaardpicons heb je het niet!
Heb zelf even een picon gemaakt, daar ook geen probleem.

Het zit m dus in de picons uit de feed.
Heb er meteen ook maar 1 geprobeerd van de picons.zoka.cc website
Die zie er hetzelfde uit als van de feed maar deze heeft het probleemrandje ook niet.
???

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1636 Dream1975

• Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 12 January 2011 - 17:38

Het zit m dus in de picons uit de feed.

Het werkt ook gewoon als je de standaard Picons uit de feed gebruikt (in downloads tv-east-positie picons)

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1637 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 12 January 2011 - 17:39

Ja, dat hebben we toch zojuist aangegeven...........

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1638 Dream1975

• Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 12 January 2011 - 17:42

Zie het nu ook, ik werd op het verkeerde been gezet door "het zit hem in de picons uit de feed" met combinatie dat hij er zelf één gemaakt had en een andere had geprobeerd. Foutje /images/smiley/wink.gif

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1639 BBsat

• Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 12 January 2011 - 17:52

Zie het nu ook, ik werd op het verkeerde been gezet door "het zit hem in de picons uit de feed" met combinatie dat hij er zelf één gemaakt had en een andere had geprobeerd. Foutje /images/smiley/wink.gif

In je avatar staan alle benen nog goed zie ik /images/smiley/grin.gif

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1640 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 12 January 2011 - 17:53

De picons van de website doen exact hetzelfde als die uit de feed (en dat klopt natuurlijk ook wel).

Also tagged with one or more of these keywords: Skins

26 user(s) are reading this topic

0 members, 26 guests, 0 anonymous users