←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

Herstart tijdens update

VU+NL's Photo VU+NL 22 May 2010

De online update resulteert ook in een niet meer werkend systeem, de zenders zijn niet meer te bekijken

Ohhhh, dat is de update vavandaag? Daar heb ik net mee geflashed, en inderdaad: geen systeem! Ik was al van alles en nog wat aan het proberen, en dat is nu gelukt. Er is in de update van vandaag volgens mij iets helemaal mis met de satellites.xml. Toen ik de henksat settings er direct na de flash inzette, kon ik geen enkele satelliet meer instellen (in het tunerconfiguratie menu). Nu ik mijn eigen satellites.xml weer heb geplaatst, gaat alles weer goed.
Quote

Pedro_Newbie's Photo Pedro_Newbie 22 May 2010

Ook bij de tunerconfiguratie kan er niets meer gekozen worden. Ik dacht even handmatig de lijst compleet te maken maar bij de poorten is er maar een mogelijkheid "niets aangesloten".
Dus of er nog meer fout gaat weet ik niet.


Misschien een oranje lichtje voor de status?
Quote

VU+NL's Photo VU+NL 22 May 2010

Ook bij de tunerconfiguratie kan er niets meer gekozen worden.

Precies: dat bedoel ik! Dat kan alleen maar als de satellites.xml corrupt (of niet aanwezig) is. Na het uploaden van mijn eigen settings (met DBE), waar dus ook een xml bij staat, gaat het weer goed.
Quote

pieterg's Photo pieterg 22 May 2010

Ik heb wel al een leuke "shutdown - upgrade - restart" feature aan het menu toegevoegd.

Daarmee gaat duidelijk iets mis.


data: xsystem: ERROR: fork failed before execution: `wget --passive-ftp    -q -P /tmp/ipkg-AiLEtp http://downloads.pli-images.org/feeds/openpli/3rd-party/vuduo/Packages.gz'

Ik gok zelfs al te weinig geheugen voor de eerste stap; ipkg update.
Die moet dan ook maar buiten e2 gedaan worden.

Alleen is het wel symptoombestrijding, je hebt duidelijk iets draaien wat veel te veel geheugen vreet.
Het is nu de update die de druppel is, maar veel langer zou de box het ook niet volgehouden hebben, als je al geen wget Packages.gz meer kunt doen, kan je niet veel meer.

Teveel epg geimporteerd wellicht?
Quote

VU+NL's Photo VU+NL 22 May 2010

Ik gok zelfs al te weinig geheugen voor de eerste stap; ipkg update.
Die moet dan ook maar buiten e2 gedaan worden.

Alleen is het wel symptoombestrijding, je hebt duidelijk iets draaien wat veel te veel geheugen vreet.
Het is nu de update die de druppel is, maar veel langer zou de box het ook niet volgehouden hebben, als je al geen wget Packages.gz meer kunt doen, kan je niet veel meer.
Teveel epg geimporteerd wellicht?

Ik zal die EPG-import een stuk beperken.
Hoe zie ik hoeveel geheugen er is? Met Tenet "free"? Daar zie ik momenteel 2964 vrij (maar na alle ellende van vanochtend heb ik geen import meer gedaan).
Nog meer potentiele redenen voor een tekort? Ik heb momenteel wel idioot veel plug-ins geïnstalleerd, vanwege de experimenten met de skin.
Quote

pieterg's Photo pieterg 22 May 2010

geen import gedaan nog, maar wel dik 17MB epg.dat geimporteerd volgens je log

cat /proc/meminfo

en dan total minus free minus buffers minus cached
Quote

WanWizard's Photo WanWizard 22 May 2010

Hier op de VU levert dat 68276 Kb op, met een geimporteerde CDS, TVV en SKY EPG.
Quote

VU+NL's Photo VU+NL 22 May 2010

geen import gedaan nog, maar wel dik 17MB epg.dat geimporteerd volgens je log

Die verwijderen?

cat /proc/meminfo
en dan total minus free minus buffers minus cached

= 131452
Quote

pieterg's Photo pieterg 22 May 2010

geen import gedaan nog, maar wel dik 17MB epg.dat geimporteerd volgens je log

Die verwijderen?


wordt net zo hard weer aangemaakt als e2 stopt.
Als je hem echt weg wil hebben:

init 4
rm /hdd/epg.dat
init 3

cat /proc/meminfo
en dan total minus free minus buffers minus cached

= 131452


dat is veel, daar moet je makkelijk een ipkg update && ipkg upgrade mee kunnen doen ;)
Quote

VU+NL's Photo VU+NL 22 May 2010

= 131452
dat is veel, daar moet je makkelijk een ipkg update && ipkg upgrade mee kunnen doen

Dat is natuurlijk wel de situatie van dit moment: wat het vanochtend tijdens die upgrade was, weet ik niet.
Quote

VU+NL's Photo VU+NL 22 May 2010

Goed: de PG-import een heel stuk bescheidener ingesteld, en wat dacht je: manual update = weer een herstart!
Wat kan ik nu nog doen om dit probleem te tackelen?
Quote

VU+NL's Photo VU+NL 22 May 2010

En na die herstart weer een herstart bij manual downloaden. De EPG import dus maar disabled.
Quote

VU+NL's Photo VU+NL 22 May 2010

Die herstart vindt specifiek plaats als de "long descriptions" op 7 dagen staat: met 5 dagen werkt het wel.
Quote

VU+NL's Photo VU+NL 22 May 2010

Die herstart vindt specifiek plaats als de "long descriptions" op 7 dagen staat: met 5 dagen werkt het wel.

Dit blijkt 100% reproduceerbaar te zijn: 7 dagen geeft problemen, 5 dagen niet. Ongeacht de hoeveelheid resources die gebruikt worden.
Quote

hemertje's Photo hemertje 22 May 2010

Ook bij de tunerconfiguratie kan er niets meer gekozen worden.

Precies: dat bedoel ik! Dat kan alleen maar als de satellites.xml corrupt (of niet aanwezig) is. Na het uploaden van mijn eigen settings (met DBE), waar dus ook een xml bij staat, gaat het weer goed.


dat was na de online update van vanacht ook het geval
de fout hebben we hedenochtend gelijk gefixed en een nieuwe build met feed online gezet
Quote

VU+NL's Photo VU+NL 22 May 2010

dat was na de online update van vanacht ook het geval

Over die update hadden we het ook.
Quote