←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

Newcs + CCcam probleem met opstarten en ka...

Squeezert's Photo Squeezert 15 Jul 2010

Mijn probleem is als volgt. Ik installeer CCcam en newcs laatste versie. Ik stel CCcam in als Cam en Newcs als server. Bij het opstarten werkt CCcam maar die ziet nogsteeds één reader, de /dev/sci1. Newcs lijkt niet te starten want ik kan de admin niet benaderen.

Wat ik wil is dat CCcam beide interne readers niet meer ziet en door Newcs gebruikt worden.

Moet ik misschien ergens een opstartscript aanpassen om dit voor elkaar te krijgen?
Quote

Henksat's Photo Henksat 15 Jul 2010

Je moet in ieder geval CCcam starten met de optie -s om te voorkomen dat de server in CCcam gaat werken.
Quote

Squeezert's Photo Squeezert 15 Jul 2010

Je moet in ieder geval CCcam starten met de optie -s om te voorkomen dat de server in CCcam gaat werken.



Klopt, maar kan ik aannemen dat de startscripts in Pli dit voor mij regelen (zoals ik gewend ben van Gemini). M.a.w. wanneer ik newcs als server instel en CCcam als softcam, dat CCcam alleen opstart als client?

Enig idee waar deze startscripts staan? Ik kan ze niet vinden



Inmiddels ziet CCcam geen readers meer. Ik heb verder niets aangepast, maar goed. Nu nog Newcs aan de praat krijgen. Hij herkend geen kaarten.
Quote

littlesat's Photo littlesat 15 Jul 2010

Je zult zelf het script aan moeten passen. Dat gaat helaas niet automatisch voor je (je moet toch al altijd config files zelf doen)... De scripts kun je vinden in /etc/init.d
Quote

TVBlock's Photo TVBlock 15 Jul 2010

Ik heb newcs en CCcam geïnstalleerd en heb geen problemen newcs leest de kaarten en CCcam niet.
Ik heb niks aangepast aan de opstart scripts.

Newcs moet wel als eerste gestart worden. Maar pli start de cardserver eerst dus dat moet gaan wekt bij prima.

Als newcs niet goed geconfigureerd is en dus de kaart(en) niet leest dan zal CCcam ze lezen.

Misschien eerst via telnet newcs eens opstarten en kijken wat het probleem is.
Quote