Jump to content


Photo

HD zenders van Canaldigitaal

VU+DUO

  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 lynnfells

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 16 August 2010 - 13:51

Ik ben een nieuwe en totaal onervaren gebruiker van de VU+DUO receiver. Ik had al een HUMAX HDCI2000 receiver met het CanalDigitaal Entertainment + HDTV zenderpakket en een Inverto IDL7000M PVR 160GB receiver met het CanalDigitaal Entertainment zenderpakket. Mijn Inverto heb ik nu vervangen door de VU+DUO receiver.
De VU+DUO draait met: Enigma: OpenPli 2010-08-14-master; Image: OpenPli-2010-05-21; ATA (Samsung HD103SI).
Ik heb cccam geladen en ook de Henksat zenderlijst en daarna middels fastscan de CanalDigitaal zenders opgehaald.
Nu blijk ik alle SD zenders en vrije HD zenders zoals ZDF HD te kunnen kiezen, echter zodra ik NED1 HD kies krijg ik de boodschap afstemmen mislukt.
Ik heb de CanalDigitaal zenders geladen met beide CanalDigitaal smartcards, echter in beide gevallen krijg ik de boodschap afstemmen mislukt bij Ned1 HD, NED2 HD, en de overige Nederlandse HD zenders.
Wat doe ik fout.
Kan iemand mij advies geven?
Bedankt.

Re: HD zenders van Canaldigitaal #2 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 16 August 2010 - 13:56

Welkom, ex-Inverta gebruiker!
Sinds gisteren loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Echter: als ik de fastscan heb gebruikt, werken de NL-HD zenders daar wel.

Let op: in tegenstelling tot wat je bij Inverta gewend bent: na de fastscan is er keurig een aparte favorietenlijst aangemaakt, waarin de tijdens die Fastscan gevonden zenders staan. Deze laten je bestaande lijst netjes onaangeroerd.

Ook wil het, na het laden van andere settings, wel eens zinvol zijn een reboot (herstart) uit te voeren.

Re: HD zenders van Canaldigitaal #3 Jashk@

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 16 August 2010 - 19:18

"Restart Enigma" zou daarbij voldoende moeten zijn.

Re: HD zenders van Canaldigitaal #4 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 16 August 2010 - 19:20

"Restart Enigma" zou daarbij voldoende moeten zijn.

Sterker nog: "reload settings" zou al voldoenden moeten zijn (Enigma draait dan gewoon door, TV of opname kijken gaat gewoon door, en op de achtergrond vindt dat herladen plaats (gaat alleen op als er geen nieuwe satellites.xml wordt geplaatst, want die wordt alleen tijdens het opstarten gelezen).

Re: HD zenders van Canaldigitaal #5 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 16 August 2010 - 20:16

Toch heb ik gemerkt dat dat niet feilloos werkt. Ik had alle zenders uit de hotbird verwijderd en een reload settings gedaan maar dat was niet voldoende, alle zenders waren nog zichtbaar. Toen maar een killall -9 enigma2 gedaan, misschien niet netjes maar het werkte wel.

Re: HD zenders van Canaldigitaal #6 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 16 August 2010 - 22:33

Toch heb ik gemerkt dat dat niet feilloos werkt. Ik had alle zenders uit de hotbird verwijderd en een reload settings gedaan maar dat was niet voldoende, alle zenders waren nog zichtbaar. Toen maar een killall -9 enigma2 gedaan, misschien niet netjes maar het werkte wel.

Klopt, hier ook een paar maal gehad. Ook helpt het wel eens om de boeketten op te vragen, die weer te sluiten en nogmaals op te vragen (cache?).

Re: HD zenders van Canaldigitaal #7 lynnfells

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 16 August 2010 - 23:01

Allen, bedankt voor jullie reacties.
Ik heb nu meermalen met de CanalDigitaal smartcard die zowel het entertainment pakket als het HDTV pakket ondersteunt in mijn HUMAX HDCI2000 receiver het Henksat zenderpakket opgehaald en de VU+DUO met de aan/uit knop uit en aan gezet.
Ook nog tussendoor met deze smartcard middels fastscan het CanalDigitaal pakket opgehaald waarbij het 644 zenders ophaalt van Astra1, Astra2 en Astra3.
Als ik dan een HD zender kies doet die het goed behalve de CanalDigitaal HD zenders zoals NED1, NED2, enz.

Er is ook een reactie geweest om alleen de settings te reloaden.
Als beginneling begrijp ik dit niet.
Wat en hoe moet ik dat uitvoeren?

Bij voorbaat bedankt.

_________________________________________________________________________________________________
HUMAX HDCI2000; Inverto IDL7000M PVR 160GB; VU+DUO 1TB; Jongste Openpli; Henksat zenderpakket; Cccam.

Re: HD zenders van Canaldigitaal #8 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 17 August 2010 - 06:30

Je meldt steeds "met de smartcard", maar de aanwezigheid van een kaart, welke dan ook, heeft helemaal niets te maken met het laden van settings.

Het reloaden van settings gaat het eenvoudigste met en programma als DreamBoxEdit.

Verder zou ik niet zo met de aan/uit knop aan de gang gaan: je kunt prima via het menu een herstart uitvoeren, zowel van de box als alleen van Enigma. De stroom er zomaar afhalen is nergens goed voor.

Je weet zeker dat met die kaart de NL HD-zenders (met een andere ontvanger) wel worden vrijgeschakeld? Welke kleur heeft die kaart?

Re: HD zenders van Canaldigitaal #9 lynnfells

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 17 August 2010 - 21:07

Bedankt,
Ik heb gelijk het programma DreamBoxEdit op mijn pc gezet en het zenderpakket van mijn VU+DUO op de pc geladen en bijgewerkt. Binnen DreamBoxEdit zie ik absoluut geen verschillen tussen de NL HD zenders van CanalDigitaal en de overige HD zenders.
Vanuit DreamBoxEdit het bijgewerkte zenderpakket teruggezet op de VU+DUO, hetgeen ook binnen de VU+DUO de wijzigingen laat zien.

Ik heb tevens gebruik gemaakt van de menu optie om Enigma te herstarten.

Ik maak gebruik van de oranje CanalDigitaal smartcard en die werkt correct in mijn Humax HDCI2000 en laat daar ook NL HD zenders zien van CanalDigitaal met een perfect beeld.

Het feit is alleen dat ik met de VU+DUO nog wel hetzelfde probleem heb.
Kan het zijn dat CanalDigitaal de VU+DUO niet voor 100% ondersteunt inzake de NL HD zenders?

Re: HD zenders van Canaldigitaal #10 lynnfells

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 17 August 2010 - 21:18

VU+NL kan mijn probleem wellicht komen door een verkeerde softcam?

Re: HD zenders van Canaldigitaal #11 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 17 August 2010 - 21:26

Lynnfells, je hebt een PB http://www.pli-images.org/pm.php

Re: HD zenders van Canaldigitaal #12 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 17 August 2010 - 21:34

Kun je de themakanalen op 23.5 wel ontvangen? Oftewel is je lnb config goed?

Re: HD zenders van Canaldigitaal #13 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 17 August 2010 - 21:46

Heb je inderdaad je tunerconfiguratie goed staan, ik ging ook de fout in toen ik de VU net had, ik koos voor geavanceerd en wilde vervolgens LNB1, LNB2 etc instellen. Het moest via eenvoudig en dan de poorten A, B, C en D toekennen etc, zoals hieronder.

Probeer anders eens de zender opnieuw te zoeken op de zender die niet werkt zoals op het 2e plaatje.

Lees je Privé bericht even, links naast de berichten onder je user-id http://www.pli-images.org/pm.php

Attached Files



Re: HD zenders van Canaldigitaal #14 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 17 August 2010 - 22:40

> ik koos voor geavanceerd en wilde vervolgens LNB1, LNB2 etc instellen.

Die geavanceerde config werkt een beetje apart. De eerste keer snapte ik het ook niet.

Je kies eerst satellietposities dan ken je daar een lnb aan toe. Welke maakt niet uit, als deze nog maar niet gebruikt is.
Daarna stel je die lnb in.

Je kiest 19.2 -> lnb 1 -> diseqc aa
Daarna 23.5 -> lnb 2 -> diseqc ba
etc..
die disecq aa en ba zijn afhankelijk van hoe je het een en ander aangesloten hebt.

Re: HD zenders van Canaldigitaal #15 lynnfells

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 17 August 2010 - 22:58

Ik blijk inderdaad de themakanalen op 23.5 niet te kunnen ontvangen.
Voor zover ik weet heb ik tunerA alleen op eenvoudig geconfigureerd met:
modus DiSEqC = A/B/C/D;
Poort A = 19.2E
Poort B = 23.5
Poort C = 28.2
Poort D = niets aangesloten
Gebruik Voltage en 22KHz = ja
Verstuur DiSEqC enkel bij satelliet wijziging = nee

Kan er toch voorheen een verkeerde setting zijn blijven hangen?
Humax HDCI2000; Inverto IDL7000M PVR 160GB; VU+DUO, ATA(Samsung HD103SI), Enigma OpenPli 2010-08-14-master, Image openpli-2010-05-21, CCcam, Henksat zenderpakket

Re: HD zenders van Canaldigitaal #16 lynnfells

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 17 August 2010 - 23:07

Beste Sjaaky en Pedro_Newbie,

Het is mij nu wel gelukt.
Ik heb de LNB's van poort B en poort C gewisseld en toen werkte het.

Jullie beider hulp heeft mij tot de oplossing gebracht.

Bedankt.
Humax HDCI2000; Inverto IDL7000M PVR 160GB; VU+DUO, ATA(Samsung HD103SI), Enigma OpenPli 2010-08-14-master, Image openpli-2010-05-21, CCcam, Henksat zenderpakket



Also tagged with one or more of these keywords: VU+DUO

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users