Jump to content


Photo

Openpli van 10 oktober hardeschijf probleem

DM7025+

  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 11 October 2010 - 19:14

Ik heb op mijn dreambox openpli van gisteren gezet. Dan wilde ik de harde schijf initialiseren en achteraf het bestandsysteem controleren. Maar de dreambox wil geen van allebei doen.

teruggaan naar jade3, hardeschijf formatteren, en opnieuw openpli installeren of heeft iemand een beter idee?
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Openpli van 10 oktober hardeschijf probleem #2 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 11 October 2010 - 21:03

Terwijl ik onder Ubuntu de harde schijf kan formatteren en controleren en clean kan mounten, kan ik met openpli van vandaag mijn harde schijf niet initialiseren of de bestandindeling controleren.

Kan ik de harde schijf met ubuntu als ext3 formatteren en mijn bestanden terugzetten of moet ik wachten totdat openpli de harde schijf kan formatteren?
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Openpli van 10 oktober hardeschijf probleem #3 ESM

  • Senior Member
  • 495 posts

+3
Neutral

Posted 12 October 2010 - 07:05

Dit is helaas al een tijdje aanwezig in de PLi images. Bij mij is het een soort vicieuze cirkel. Er gebeurt gewoon helemaal niets als ik iets probeer in de harddisk instellingen. Als ik bijvoorbeeld wil checken kan ik de HD kiezen, met de rode knop zeg ik dan controleer en dan schiet het direct terug in het keuzescherm. Dus controle of formatteren: het gaat niet meer....

Re: Openpli van 10 oktober hardeschijf probleem #4 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 12 October 2010 - 08:48

Formatteren en controle loopt tegenwoordig in de achtergrond. Dat is nog niet al te best gedocumenteerd, er wordt alleen even melding van gemaakt als om de laatste ja/nee bevestiging wordt gevraagd.

De voortgang kun je zien als je uit het menu gaat en de blauwe knop indrukt. De achtergrond taken staan namelijk ook in deze lijst.

Hou er ook rekening mee dat formatteren van een grote harddisk meer dan 10 minuten kan duren. En de voortgangsbalk beweegt niet gedurende het formatteren, maar blijft meestal op 60% staan.

Het goede nieuws is dat je dan niet nodeloos naar de tandwieltjes zit te kijken, en dat als er iets fout is, dan krijg je tenminste (een deel van) de melding te zien.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Openpli van 10 oktober hardeschijf probleem #5 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 12 October 2010 - 08:49

... Als ik bijvoorbeeld wil checken kan ik de HD kiezen, met de rode knop zeg ik dan controleer en dan schiet het direct terug in het keuzescherm...


Je krijgt dus geen "weet u het zeker" vraag na de rode knop?
Real musicians never die - they just decompose

Re: Openpli van 10 oktober hardeschijf probleem #6 ESM

  • Senior Member
  • 495 posts

+3
Neutral

Posted 12 October 2010 - 09:44

Ah, ok. Dank voor deze melding!

Re: Openpli van 10 oktober hardeschijf probleem #7 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 12 October 2010 - 20:49

Is dat zo handig het formatteren van een hardeschijf in de achtergrond te doen? Ik formatteer in de regel niet dagelijks, eerder een keer per jaar of zo. En dan wil ik zien of er foutmededelingen langskomen of wanneer iets klaar is.

En wordt een bestandscontrole gedaan, dan wil je ook weten of er problemen waren.
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Openpli van 10 oktober hardeschijf probleem #8 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 13 October 2010 - 07:03

Oude implementatie:
- 10 minuten naar tandwieltjes kijken
- Aan het eind krijg je een melding "het ging fout" en zoek dan zelf maar uit wat er mis is.

Nieuwe implementatie:
- Gewoon lekker doorzappen, zenders instellen en plugins uitproberen terwijl de format loopt.
- Als er een fout wordt gevonden krijg je daarvan een melding, met daarbij de laatste regels output van het commando.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Openpli van 10 oktober hardeschijf probleem #9 ESM

  • Senior Member
  • 495 posts

+3
Neutral

Posted 13 October 2010 - 07:36

Nee, ik krijg geen weet je het zeker vraag te zien. Ik gebruik de vu duo.

Re: Openpli van 10 oktober hardeschijf probleem #10 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 13 October 2010 - 08:11

Maar krijg je op het einde ook nog de melding dat het succesvol is afgerond?

Re: Openpli van 10 oktober hardeschijf probleem #11 ESM

  • Senior Member
  • 495 posts

+3
Neutral

Posted 13 October 2010 - 08:28

Ik heb daar nooit op gewacht omdat ik niet doorhad dat dit op de achtergrond gebeurde. Maar ik heb wel gemerkt dat de HD later geformatteerd bleek. Die melding "weet u het zeker" zou wel terug moeten komen want dan weet je op zijn minst dat er wat gebeurt. nu lijkt het net alsof je in een cirkel zit. Het gaat allemaal heel snel en je merkt niets.

Re: Openpli van 10 oktober hardeschijf probleem #12 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 13 October 2010 - 20:24

Men kan verschillende meningen hebben of men de nieuwe implementatie goed vindt of niet, maar het werkt!!!
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird



Also tagged with one or more of these keywords: DM7025+

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users