Posted 15 January 2011 - 09:11
Ik speel voornamelijk muziekbestanden af met de mediaspeler. Tot nu toe was ik daar best tevreden mee. Echter na het installeren van open pli 2.0 werkt die niet meer goed.
Als een muzieknummer is afgelopen dan springt hij soms halverwege in het volgende nummer of hij slaat een nummer over. Hij springt dus soms random naar (in) een volgend nummer.
Ik kan er soms uitkomen door een ander nummer te kiezen en dan op OK. Maar soms krijg ik na het drukken op OK een zwart scherm en moet ik de mediaspeler weer opnieuw starten.
Ik vind dit een zeer vervelend probleem omdat ik die mediaspeler nog al vaak gebruik.
Voor mij een reden om maar weer terug te gaan naar v1.0
-offtopic:
Wat ik ook nog niet begrijp is waarom ik bij de DVD speler nog steeds het dream scherm krijg en dan met allerlei toetsen de DVD aan het spelen moet krijgen. Ik had gehoopt dat dit bij pli 2.0 was opgelost.
Re: Mediaspeler werkt niet meer goed bij pli 2.0 #2
Re: Mediaspeler werkt niet meer goed bij pli 2.0 #3
Posted 15 January 2011 - 10:57
Dat is momenteel bij VU+ in onderzoek. Ik denk dat zij dat moeten oplossen: als het aan PLi lag, was dat waarschijnlijk al lang gebeurd.......Wat ik ook nog niet begrijp is waarom ik bij de DVD speler nog steeds het dream scherm krijg en dan met allerlei toetsen de DVD aan het spelen moet krijgen. Ik had gehoopt dat dit bij pli 2.0 was opgelost.
Re: Mediaspeler werkt niet meer goed bij pli 2.0 #4
Posted 15 January 2011 - 11:30
De oorzaak kan (haast) niet aan de drivers liggen want die verschillen tussen dm800 en vu.
Zou dus maar gauw gaan zoeken in een andere hoek!
Fijn om te horen dat andere merken boxen en users er ook last mee hebben.
Ik vind het ook "vervelend" dat het even niet werkt. Als het te lang aanhoud, ga ik eens even shoppen bij gemini image. Wellicht dat die ook
die andere vervelende teletext traagheidsbug niet bevat.
Re: Mediaspeler werkt niet meer goed bij pli 2.0 #5
Re: Mediaspeler werkt niet meer goed bij pli 2.0 #6
Posted 15 January 2011 - 12:53
Maakt een random playlist aan op repeat en plots stopt het afspelen of als volgende track aan de beurt is start deze half in het volgende nummer.
Moet je weer naar de ab grijpen en dan op next drukken en dan speelt het weer even.
Dit gedrag is sinds november 2010 in mijn herinnering op zowel openpli 1 als 2. Daarvoor werkte het met openpli 1 prima.
Zou zeggen, probeer het eens uit. Ik heb zelf een dm800 maar denk niet dat dit er toe doet.
Re: Mediaspeler werkt niet meer goed bij pli 2.0 #7
Posted 15 January 2011 - 13:01
De VU doet het ook prima (met de stand van morgen), die heeft zich al probleemloos door een Guano Apes album heengewerkt van een Windows7 netwerkshare.
Re: Mediaspeler werkt niet meer goed bij pli 2.0 #8
Posted 15 January 2011 - 13:10
Helaas... het tweede nummer startte op 37 seconden voor het einde. Nummer 3 begon correct vanaf 0 te spelen.
Ik ga eens even de mp3 tags eruit slopen en hercoderen op 128 Kbit stereo. Wellicht dat dit verschil maakt.
wordt vervolgt dus!
Re: Mediaspeler werkt niet meer goed bij pli 2.0 #9
Re: Mediaspeler werkt niet meer goed bij pli 2.0 #10
Posted 15 January 2011 - 13:59
Duration: 04:05
Bitrate: 128 kbps (VBR)
Channels: joint stereo
Samplerate: 44100
Encoder: LAME 3.98
MPEG-1 layer 3
CRC: no; Copyright: no;
Afspelen gaat nu wel ok.
Defect zit dus in omgang met bepaalde mp3 bestanden, moet ergens in november onstaan zijn en zal wel niet aan pli liggen maar in een van de ondersteunende plugins voor mp3 formaat.
Re: Mediaspeler werkt niet meer goed bij pli 2.0 #11
Posted 15 January 2011 - 14:48
N. a. v. jou experiment heb ik ook eens gekeken naar het afspelen van .flac files. Bij pli 1.0 van voor nov 2010 heb ik daar nooit een probleem mee gehad maar nu merk ik dat .flac files niet afspelen.. tenminste niet als je die als eerste bestand start. Ze spelen wel af als je eerst een mp3 speelt en daarna een .flac.
Ik zou nog eens terug moeten gaan naar v1.0 om te kijken of dit laatste daar ook zo werkt natuurlijk maar het is me nooit opgevallen.
Ik zal het hercoderen ook nog eens proberen.
Re: Mediaspeler werkt niet meer goed bij pli 2.0 #12
Re: Mediaspeler werkt niet meer goed bij pli 2.0 #13
Posted 15 January 2011 - 15:25
Re: Mediaspeler werkt niet meer goed bij pli 2.0 #14
Posted 15 January 2011 - 16:11
Is er iemand die het bij de VU driver ontwikkelaar(s) kan aankaarten want ik heb het idee dat het probleem daar niet bekend is. Ik lees er tenminste op de officiele site niks over.
Re: Mediaspeler werkt niet meer goed bij pli 2.0 #15
Posted 15 January 2011 - 16:23
Oh?? Die draaien goed hoor. Het PiP-deel is in ontwikkeling, maar als je dat niet gebruikt loop je ook niet aan tegen de eventuele problemen daarbinnen.Ik heb met opzet nog niet de versie van 13 / 14 jan nog maar even niet geupdate omdat daar problemen mee waren.
Lees je dan überhaupt over problemen op die site? Ik kan ze niet vinden.Is er iemand die het bij de VU driver ontwikkelaar(s) kan aankaarten want ik heb het idee dat het probleem daar niet bekend is. Ik lees er tenminste op de officiële site niks over.
En zijn er wel driver gerelateerde problemen? Het kan zijn dat ik ergens overheen heb gelezen, maar ik kan dat nergens uithalen.
Re: Mediaspeler werkt niet meer goed bij pli 2.0 #16
Posted 15 January 2011 - 18:10
Ik blijf het een raar iets vinden, en extra merkwaardig omdat het de vu en de dm800 treft maar niet de 7025 van Milo.
Die drivers van dm800 en de vu zijn toch wezenlijk anders maar toch zelfde effect. Ik kan daar niet goed inkomen.
Ik ga eens verder knutselen, wellicht dat spelen van usb of uit flash wel goed gaat.
Re: Mediaspeler werkt niet meer goed bij pli 2.0 #17
Re: Mediaspeler werkt niet meer goed bij pli 2.0 #18
Posted 16 January 2011 - 11:08
Als jij dit probleem niet hebt dan ligt het misschien wel aan een combinatie van instellingen, pli versie en plug-ins.
Kan jij opnoemen wat jij nu precies op de VU+ hebt ingesteld en geinstalleerd? Dan ga ik mijn box ook zo configureren.
Als ik er voor zorg dat ik exact jou instellingen, pli versie en plug-ins heb dan zou het bij mij toch ook gewoon goed moeten werken.
Als ik het dan niet klaarkrijg dan houdt het voor mij op en ga ik terug naar pli 1.0. Ik ga dan pas weer naar v2.0 als ik weet dat er iets aan dit probleem is gedaan (misschien wel nooit?).
Re: Mediaspeler werkt niet meer goed bij pli 2.0 #19
Re: Mediaspeler werkt niet meer goed bij pli 2.0 #20
Also tagged with one or more of these keywords: VU+DUO
Dateiformat .m4k nicht lesbar.Started by Gummivernichter, 28 Mar 2020 Vu+Duo, m4k, Dateiformat, OpenPLi |
|
|||
Webif benaderen via telefoonStarted by Tw-er, 15 Feb 2017 Vu+Duo |
|
|||
Autotimer goneStarted by jort38, 9 Feb 2016 VU+DUO |
|
|||
Stream vanaf http://www.watchdartsforfree.tk/ naar Vu+duoStarted by wieckbud1, 29 Nov 2015 VU+Duo |
|
|||
Toch geen clean installStarted by Alain_sat, 15 Jan 2015 VU+Duo |
|
7 user(s) are reading this topic
0 members, 7 guests, 0 anonymous users