Jump to content


Photo

Oplossing zoeken Mediaspeler in PLi 2.0

Plugins

  • Please log in to reply
140 replies to this topic

#1 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 13 February 2011 - 23:23

Onderwerp spreekt voor zich, er zijn al geruime tijd problemen met de Mediaplayer in OpenPLi 2.0
Zoals het er naar uit ziet is dit niet box specifiek, maar hebben meerdere boxen hier last van.

Laten we eerst een stelling aannemen, we hebben het met name over het afspelen van MP3 met de mediaplayer. De Mediaplayer stopt dan ergens in de playlist, of een track begint ergens maar niet in het begin.
Als bovenstaande zijn vooral de problemen zoals ik deze zelf al vanaf december ervaar, en met mij vele andere gezien de topics die hierover gaan.

Per "stom toeval" hebben we het volgende ontdekt, als je een playlist hebt van tracks vanaf een mount vertoont Mediaplayer de nukken zoals hierboven vermeld.
Maak je een playlist van een map of van tracks welke zich allemaal op een interne HDD bevinden doet Mediaplayer het voortreffelijk.

Om deze stelling te toetsen op waarheid wil ik van de OpenPLi 2.0 gebruikers het volgende weten:

Heb je problemen met de Mediaplayer bij het spelen van MP3?
Zo ja, speel je die vanaf een mount of vanaf HDD?

Mocht je deze vanaf een mount spelen, indien mogelijk kopieer deze eens naar de interne HDD, en test dan eens de Mediaplyer vanaf HDD en post hier je bevindingen eens.

Het verzoek is hier alleen rapportjes te posten van bevindingen welke voldoen aan bovenstaande vragen, gelieve geen discussie hier verder te starten, daar lopen al meerdere topics over.

Re: Oplossing zoeken Mediaspeler in PLi 2.0 #2 TheMystery

  • Senior Member
  • 395 posts

+2
Neutral

Posted 14 February 2011 - 08:08

Ik heb de problemen ook vanaf een mount, ik kan helaas niet testen of de problemen ook voordoen als ze via een hdd afgespeeld worden aangezien ik er geen in mijn box heb.

Re: Oplossing zoeken Mediaspeler in PLi 2.0 #3 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 14 February 2011 - 08:26

Probeer het anders eens vanaf USB. Posted Image

Re: Oplossing zoeken Mediaspeler in PLi 2.0 #4 TheMystery

  • Senior Member
  • 395 posts

+2
Neutral

Posted 14 February 2011 - 09:24

Dat wil ik vanavond nog wel even proberen.
Ik laat nog wat weten

Re: Oplossing zoeken Mediaspeler in PLi 2.0 #5 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 14 February 2011 - 15:59

Per "stom toeval" hebben we het volgende ontdekt, als je een playlist hebt van tracks vanaf een mount vertoont Mediaplayer de nukken zoals hierboven vermeld.
Maak je een playlist van een map of van tracks welke zich allemaal op een interne HDD bevinden doet Mediaplayer het voortreffelijk.


Bovenstaande is blijkbaar niet helemaal correct. Zoals het zich nu laat aanzien heeft het spelen van MP3 vanaf mount of HDD er niks mee te maken.
Wat wel van invloed is, is waarschijnlijk is de aanwezigheid van de Merlin Musicplayer.
Indien je deze hebt geïnstalleerd lijkt ook de Mediaplayer veel beter te lopen.

Dus mensen met problemen met de Mediaplayer, installeer Merlin Musicplayer eens (verder niet gebruiken) en ga dan eens verder testen met de Mediaplayer, wel effe een Enigma herstart geven alvorens met testen te beginnen.

Re: Oplossing zoeken Mediaspeler in PLi 2.0 #6 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 14 February 2011 - 17:33

Bij mij loopt mediaplayer nu goed, ook zonder merlin player.
Of met merlin erop, maakt niet uit.

Het ging bij mij pas mis met een schone flash en autoinstall.

Vu+ Solo2 / Atemio Nemesis / Et9000 / TM Twin / Spark2

Astra 1/2/3 en HB / Harmony Touch, & 600
https://github.com/d...in-PLi-Full-HD-Night


Re: Oplossing zoeken Mediaspeler in PLi 2.0 #7 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 14 February 2011 - 18:04

Bij mij loopt mediaplayer nu goed, ook zonder merlin player.
Of met merlin erop, maakt niet uit.
Het ging bij mij pas mis met een schone flash en autoinstall.

Maar dat klopt dan met wat Pieterg zei: Merlin plaatst een servicemp3 , die niet verwijderd wordt bij het de-installeren.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Oplossing zoeken Mediaspeler in PLi 2.0 #8 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 14 February 2011 - 18:13

Bij mij loopt mediaplayer nu goed, ook zonder merlin player.
Of met merlin erop, maakt niet uit.
Het ging bij mij pas mis met een schone flash en autoinstall.

Maar dat klopt dan met wat Pieterg zei: Merlin plaatst een servicemp3 , die niet verwijderd wordt bij het de-installeren.


nee... dat betekent dus dat het niet uitmaakt of dat bestand er wel of niet erop staat.
Op orgineel image is het bedrijven van beide players ook geen probleem. Het bijt elkaar dus niet.

Dus kennelijk is er iets anders met de autoinstall aan de hand bij een schone flash, waar door de mediaplayer kuren ging vertonen.
Althans hier bij mij op de vu duo.

Vu+ Solo2 / Atemio Nemesis / Et9000 / TM Twin / Spark2

Astra 1/2/3 en HB / Harmony Touch, & 600
https://github.com/d...in-PLi-Full-HD-Night


Re: Oplossing zoeken Mediaspeler in PLi 2.0 #9 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 14 February 2011 - 18:22

Maar dat klopt dan met wat Pieterg zei: Merlin plaatst een servicemp3 , die niet verwijderd wordt bij het de-installeren.


En die zorgt ervoor dat de Mediaplayer op een 8000 wel goed gaat lopen, deze servicemp3 heeft een hogere prio dan de originele en wordt dus ook door Mediaplayer gebruikt.
Dit hedenmiddag kunnen vaststellen na een clean flash.

Re: Oplossing zoeken Mediaspeler in PLi 2.0 #10 bruinebeer

  • Senior Member
  • 114 posts

0
Neutral

Posted 17 February 2011 - 23:18

Ik heb ook problemen met het afspelen vanaf mijn NAS. Ik heb een dm500HD en deze heeft geen hd dus kan het niet op een nadere manier proberen.
Vorige week heb ik een schone flash gedaan en alles opnieuw erop gezet geen restore. Ik heb net merlin erop gezet en getest maar bij het derde nummer liep hij alweer vast.
groet
Bruinebeer

Re: Oplossing zoeken Mediaspeler in PLi 2.0 #11 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 18 February 2011 - 17:46

Hier lijkt het na het instaleren van media center en merlin media-player (welke bij mij niet werkt) goed tewerken.
Alleen kan ik nu geen map meer invoegen dan wist hij me playlist.
Kan ik opkg --force-reinstall enigma2-plugin-extensions-mediaplayer uitvoren o0m dit probleem teverhelpen ?

Ik werk met een nieuwe dm500hd (nieuwe type)

gr Mika


edit : na het verwijderen van deze plugins blijft media player werken.

Re: Oplossing zoeken Mediaspeler in PLi 2.0 #12 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 18 February 2011 - 18:02

Na een restart werkt hiet niet meer volgens mij, maar ik zal dat morgen vroeg even testen.
Na de reboot werkt het toevoegen van een helemap aan de playlist wel weer.

gr Mika

Re: Oplossing zoeken Mediaspeler in PLi 2.0 #13 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 19 February 2011 - 19:02

Ben er vandaag even mee verder gegaan media center er weer op en hij werkt redelijk goed .
Soms met zappen in de playlist met <> gaat hij in de fout, ook is dan de codering niet meer goed en klinkt de tweeter van me linker box als opgeblazen.
of dat er 2 nummers door mekaar lopen.

Hopelijk heeft er iemand wat aan deze info.

Gr Mika

Re: Oplossing zoeken Mediaspeler in PLi 2.0 #14 henk1870

  • Member
  • 36 posts

0
Neutral

Posted 21 February 2011 - 21:31

@delagroov:
Je bedoeld een schone flash zonder autoinstall dus?
Zal ik eens proberen (hoewel ik weinig hoop heb).
Het kan wel een paar dagen duren voor ik daar de tijd voor heb.

Ik heb de truuk met Merlin ook al eens geprobeerd en dat leverde niks op.
VU+Duo + LG LE8500

Re: Oplossing zoeken Mediaspeler in PLi 2.0 #15 djshorty

  • Senior Member
  • 123 posts

0
Neutral

Posted 21 February 2011 - 21:47

Ben er vandaag even mee verder gegaan media center er weer op en hij werkt redelijk goed .
Soms met zappen in de playlist met <> gaat hij in de fout, ook is dan de codering niet meer goed en klinkt de tweeter van me linker box als opgeblazen.
of dat er 2 nummers door mekaar lopen.

Hopelijk heeft er iemand wat aan deze info.

Gr Mika



Dat opgeblazen gevoel had ik inderdaad ook, ik had in elk geval geen mp3 maar ogg. Maar ik ben blij (ook wel jammer natuurlijk) dat ik niet alleen dit heb....

Re: Oplossing zoeken Mediaspeler in PLi 2.0 #16 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 21 February 2011 - 22:40

Dat opgeblazen gevoel had ik inderdaad ook, ik had in elk geval geen mp3 maar ogg. Maar ik ben blij (ook wel jammer natuurlijk) dat ik niet alleen dit heb....


Het opgeblazen geluid zat bij mij alleen in de linker tweeter.
Ik schrok behoorlijk en was al bang dat ik een nieuwe tweeter kon gaan regelen.

maar met media center ook geinstalleerd werkt de media player best aardig hier.
hebben andere dit ook waar de merlin oplossing niet werkt ?

gr Mika

Re: Oplossing zoeken Mediaspeler in PLi 2.0 #17 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 23 February 2011 - 08:54

Door een recente wijziging afgelopen nacht gaan we er van uit dat de Mediaspeler problemen ook opgelost zijn.

Re: Oplossing zoeken Mediaspeler in PLi 2.0 #18 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 23 February 2011 - 11:11

Dat opgeblazen geluid op het linkerkanaal heb ik inderdaad ook last van gehad op een dm500hd. Het is direct na een skip actie en blijft zo'n 5 seconde aan. Nog nooit gemerkt op een vuduo. Na de wijziging van vannacht is het op beide boxen niet meer opgetreden. Maar ik heb daar niet uitvoerig op getest.
Dat 2 nummers door elkaar lopen heb ik ook gehad, nu ook nog niet gemerkt.
Ik ben er niet van overtuigd dat de fix van vannacht ook deze problemen oplost, maar het zou wel kunnen. Dus ik ben benieuwd jullie bevindingen.

Re: Oplossing zoeken Mediaspeler in PLi 2.0 #19 TheMystery

  • Senior Member
  • 395 posts

+2
Neutral

Posted 23 February 2011 - 19:05

Door een recente wijziging afgelopen nacht gaan we er van uit dat de Mediaspeler problemen ook opgelost zijn.



Door deze wijzigingen zijn er bij mij andere problemen ontstaan met het bekijken van mkv's.

Sommige mkv's werken correct, dit kun je ook zien aan de tijdlijn (Je ziet dus hoelang een film/serie bezig is)

Bij andere mkv's loopt de tijdlijn dus niet mee, hierdoor komen een paar vervelende problemen,
namelijk als je 5 min vooruit spoelt gaat dit 1x goed de 2de keer komt hij weer op hetzelfde punt dus op 5 min ipv 10 min.
Ook werken hierdoor de ondertitels niet wat erg vervelend is.

Kunnen meerdere dit probleem bevestigen?
Hoop dat hier iets aan gedaan kan worden.

Re: Oplossing zoeken Mediaspeler in PLi 2.0 #20 TheMystery

  • Senior Member
  • 395 posts

+2
Neutral

Posted 23 February 2011 - 19:17

Door een recente wijziging afgelopen nacht gaan we er van uit dat de Mediaspeler problemen ook opgelost zijn.



Door deze wijzigingen zijn er bij mij andere problemen ontstaan met het bekijken van mkv's.

Sommige mkv's werken correct, dit kun je ook zien aan de tijdlijn (Je ziet dus hoelang een film/serie bezig is)

Bij andere mkv's loopt de tijdlijn dus niet mee, hierdoor komen een paar vervelende problemen,
namelijk als je 5 min vooruit spoelt gaat dit 1x goed de 2de keer komt hij weer op hetzelfde punt dus op 5 min ipv 10 min.
Ook werken hierdoor de ondertitels niet wat erg vervelend is.

Kunnen meerdere dit probleem bevestigen?
Hoop dat hier iets aan gedaan kan worden.


Ik heb hier nog een aanvulling op het gebeurd alleen met dts audio in een mkv, dus het heeft denk ik iets te maken met dts pass through.
ac3 passtrough gaat wel goed.



Also tagged with one or more of these keywords: Plugins

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users