Jump to content


Photo

Rood rondje voor opgenomen bestanden.

DM8000

  • Please log in to reply
190 replies to this topic

#1 Marcel-Nijs

  • Senior Member
  • 192 posts

0
Neutral

Posted 17 February 2011 - 23:22

Heb weer iets raars /images/smiley/grin.gif

Gisteren me box geflasht met bootloader secondstage 81 en OpenPLi-2.0-beta-dm8000-20110216.

Alles werkt naar behoren alleen als ik met de pvr knop me opgenomen bestanden open klopt er iets niet.

Als je Magic HD of Brushed Alu HD als skin gebruikt zie je voor de opnames op hdd altijd van die rondjes staan. (Misschien ook bij andere skins)

Geel helemaal dicht als je als je opname helemaal afgekeken.
Geel half dicht als je ongeveer voor de helft hebt gekeken.
Geel open als je een heel klein deel hebt gezien
ga zo maar door.

Als je de opname nog niet hebt gezien zou er een rood dicht rondje moeten staan.
Maar nu laat ie die rode rondjes niet meer zien.

Ik dacht eerst dat het te maken had met die die nieuwe bootloader dus ben ik terug gegaan naar 76 maar toen kreeg ik exact hetzelfde.

Toen heb ik OpenPli 1.0 er op gezet en ze waren weer terug.
Ook voor de zekerheid secondstage 81 weer er op gegooid en nog steeds zag ik ze.

Nu weer OpenPli 2.0 beta er op gezet en weg zijn de rode weer.

Iemand suggesties?

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #2 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 17 February 2011 - 23:33

Heel simpel, @VU+NL heeft enige weken terug aangegeven dat de duidelijkheid en/of leesbaarheid teniet gedaan werd met de rondjes.

Ook ik ben het er niet mee eens dat deze rondjes/balletjes voor en groot gedeelte uit de skin zijn verdwenen. (tijdens een opname wel aanwezig, vol rood)

Als je bijvoorbeeld VIX-image draait, zijn alle situaties van de rondjes/balletjes normaal aanwezig.

Misschien kan jij een goed woordje doen bij de devs, ik zie eveneens als jij de balletjes/stippen/rondjes graag weer terug in de movielist. De aanwezigheid komt mijn inziens de duidelijkheid en leesbaarheid tengoede.

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #3 alrjordan

  • Senior Member
  • 323 posts

+3
Neutral

Posted 17 February 2011 - 23:52

Misschien in het opname menu de mogelijkheid om in te stellen of deze geheel of gedeeltelijk zichtbaar moeten zijn?

"laat status iconen zien in movielijst">ja-volledig/nee-helemaal niet/gedeeltelijk-zoals het nu is

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #4 Marcel-Nijs

  • Senior Member
  • 192 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2011 - 00:59

Aan de andere kant, het is misschien een kwestie van wennen, want we zijn gewend dat er een rood rondje staat voor niet gekeken opname.

Ik ben er nog niet helemaal voor mezelf uit wat ik nou overzichtelijker vind.

Misschien is iemand die weet hoe we dit handmatig weer aan kunnen zetten.


@Aljjordan: Ik weet niet waar jij dat ziet staan maar ik kan het in ieder geval niet vinden.

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #5 alrjordan

  • Senior Member
  • 323 posts

+3
Neutral

Posted 18 February 2011 - 01:29

menu>instellingen>systeem>opname>6de regel

daar staat nu momenteel de keuze ja of nee

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #6 alrjordan

  • Senior Member
  • 323 posts

+3
Neutral

Posted 18 February 2011 - 01:40

Misschien in het opname menu de mogelijkheid om in te stellen of deze geheel of gedeeltelijk zichtbaar moeten zijn?

"laat status iconen zien in movielijst">ja-volledig/nee-helemaal niet/gedeeltelijk-zoals het nu is



was als suggestie/vraag bedoeld voor de devs

de optie gedeeltelijk staat er nu niet bij

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #7 Bigtwin

  • Senior Member
  • 244 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2011 - 02:27

Ook ik mis deze rode bolletjes, als teken dat de opname nog niet bekeken is. Zou hem erg graag terug willen, want dat is met een grote schijf, ofwel lange lijst, toch erg handig. Dat de leesbaarheid daardoor minder wordt, zoals VU+NL zou hebben aangegeven, zou eerder door die VU komen denk ik. Ik heb werkelijk nooit een probleem met de leesbaarheid van de lijst gehad, met rode bolletjes.

Ik zou die rode bolletjes dus erg graag terug willen, al is het via een keuze in een menu.

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #8 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 18 February 2011 - 03:07

Misschien in het opname menu de mogelijkheid om in te stellen of deze geheel of gedeeltelijk zichtbaar moeten zijn?

"laat status iconen zien in movielijst">ja-volledig/nee-helemaal niet/gedeeltelijk-zoals het nu is



was als suggestie/vraag bedoeld voor de devs

de optie gedeeltelijk staat er nu niet bij


Het zou mooi zijn opgelost indien we kunnen kiezen, dus alle (soorten/kenmerken) balletjes/rondjes wel of niet aanwezig in movielijst. Is iedereen tevreden en is de skin Magic-HD/Magic-EHD weer een stukje professioneler.

@VU+NL Is deze optie er mogelijkerwijs in (terug) te brengen ???

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #9 Marcel-Nijs

  • Senior Member
  • 192 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2011 - 06:12

Laat status iconen zien staat op ja.

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #10 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 18 February 2011 - 06:26

Whooo, dit gaat ineens allemaal over en tegen mij......
Nou vooruit, maar even reageren dan:

Iemand suggesties?

Gewoon even wennen. Het dichte, rode balletje betekende niets. Het nu niet aanwezige symbooltje betekent ook niets. Het enige verschil is dat het beeld nu niet vervuild wordt door ...... niets!

Heel simpel, @VU+NL heeft enige weken terug aangegeven dat de duidelijkheid en/of leesbaarheid teniet gedaan werd met de rondjes.

Nou ja, "teniet gedaan"? Overdrijven is ook een kunst. Ik heb aangegeven dat de overzichtelijkheid niet is gediend met loze symbolen. En blijkbaar waren de devs het daarmee eens.

Als je bijvoorbeeld VIX-image draait, zijn alle situaties van de rondjes/balletjes normaal aanwezig.

Nou "normaal"? Die maken het helemaal bont: het scherm vol met (wederom betekenisloze) groene bolletjes tussen de rode en gele bolletjes!

.... want dat is met een grote schijf, ofwel lange lijst, toch erg handig. Dat de leesbaarheid daardoor minder wordt, zoals VU+NL zou hebben aangegeven, zou eerder door die VU komen denk ik.

Begrijp ik het nu goed? Een lange lijst vol met rode bolletjes lees/begrijp je makkelijker?

.... want dat is met een grote schijf, ofwel lange lijst, toch erg handig. Dat de leesbaarheid daardoor minder wordt, zoals VU+NL zou hebben aangegeven, zou eerder door die VU komen denk ik.

Ik begrijp niet wat je nu bedoelt te zeggen: dat het door de VU zou komen? Hebben we het wel over hetzelfde? Ik heb het over ergonomie, het zo min mogelijk lastig gevallen worden door volstrekt overbodige informatie waardoor snel een goed overzicht ontstaat. Daar heeft de DUO toch niets mee te maken: die doet (gelukkig) alleen maar wat hem gezegd wordt.
En de relatie met een lange lijst begrijp ik al helemaal niet.
Of zou het de tijdsgeest zijn: we zijn er zo aan gewend dag en nacht overspoeld te worden door (veelal) overbodige informatie, dat we ons ineens verlaten voelen als we alleen maar zinvolle info krijgen?

@VU+NL Is deze optie er mogelijkerwijs in (terug) te brengen?

Ik begrijp niet helemaal waarom je dat aan mij vraagt. En realiseer je dat het toevoegen van een menu-item dat menu alleen maar weer langer maakt.

Maar het is me duidelijk: er zijn dus mensen die graag aangegeven zien dat er niets valt aan te geven......
Het blijft natuurlijk altijd zo, dat smaken verschillen. Maar PLi in combinatie met de Magic-skins zijn qua lay-out en bediening nu juist afgestemd op eenvoud en overzichtelijkheid. Daar passen visuele tierelantijntjes nu eenmaal niet bij.

Er zijn trouwens voldoende skins te vinden die wel allerlei toeters en bellen toevoegen (en daarmee hetzelfde beogen als de gewraakte bolletjes: het zo goed mogelijk de aandacht van de essentie afleiden!).
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #11 Marcel-Nijs

  • Senior Member
  • 192 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2011 - 07:00

Whooo, dit gaat ineens allemaal over en tegen mij......
Nou vooruit, maar even reageren dan:


Niemand is tegen jou, Dvsat probeerd gewoon op een normale toon aan mij uit te leggen hoe de vork in de steel zit.

Gewoon even wennen. Het dichte, rode balletje betekende niets. Het nu niet aanwezige symbooltje betekent ook niets. Het enige verschil is dat het beeld nu niet vervuild wordt door ...... niets!


Die rode balletjes hadden wel degelijk wat te betekenen, dat de opname nog niet bekeken is.
De rest van de symbolen hebben ook wel degelijk wat te betekenen. Het zegt iets over hoever je bent met kijken.

Nou "normaal"? Die maken het helemaal bont: het scherm vol met (wederom betekenisloze) groene bolletjes tussen de rode en gele bolletjes!


Als jij dat die balletjes (die overigens wel degelijk een betekenis hebben, namelijk de status van je opname) het helemaal bont maken, waarom schakel je ze dan niet uit.
alrjordan gaf al aan dat je ze gewoon uit kunt schakelen. menu>instellingen>systeem>opname>laat status-iconen zien in movielijst.

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #12 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 18 February 2011 - 07:17

De rode balletjes waren inderdaad voor de nog niet gekeken programma's. Die zijn toen de recording optie is toegevoegd logischer wijze hiervoor gebruikt. Voor de nog niet bekeken opnames is hierdoor het bolletje vervallen. Eventueel zou hiervoor weer een nieuw icoontje voor kunnen worden toegevoegd (een geel of (donker) blauw sterretje of zo iets). Maar eigenlijk straalt het huidige resultaat toch wel rust uit en feitelijk blijft het even duidelijk.

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #13 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 18 February 2011 - 07:18

Whooo, dit gaat ineens allemaal over en tegen mij......
Nou vooruit, maar even reageren dan:

Niemand is tegen jou, Dvsat probeert gewoon op een normale toon aan mij uit te leggen hoe de vork in de steel zit.

Nee, als je even leest, zie je dat bijna elke quote aan mij is gericht, dat is alles dat ik aangaf. En daarom reageer ik ook even.

Gewoon even wennen. Het dichte, rode balletje betekende niets. Het nu niet aanwezige symbooltje betekent ook niets. Het enige verschil is dat het beeld nu niet vervuild wordt door ...... niets!

Die rode balletjes hadden wel degelijk wat te betekenen, dat de opname nog niet bekeken is.

Ja, dat is nu precies wat ik bedoel: die "rode bolletjes" betekenden dus precies hetzelfde als "geen bolletje" nu, die gaven dus geen extra informatie en zaken die geen extra info geven kunnen beter achterwege laten.
Of heb jij op je dashboard ook een lampje dat aangeeft dat alles in orde is?


alrjordan gaf al aan dat je ze gewoon uit kunt schakelen. menu>instellingen>systeem>opname>laat status-iconen zien in movielijst.

Nee, hij gaf aan dat het aardig zou zijn als dat zou kunnen. Maar die menu-instelling is er niet.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #14 ni_hao

  • Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 18 February 2011 - 07:22

Ik vond die rondjes ook een functie hebben en dus jammer dat ze weg zijn. Je zag in één oogopslag welke opnames wel helemaal waren bekeken, welke niet, welke gedeeltelijk. Zou het op prijs stellen als de rondjes weer terug zouden komen en voor degenen niet helemaal geen rondjes willen, is het wellicht een idee om het configurabel te maken via Diversen (Aanpassen) of als optie via de menu knop als je in de movielist staat.

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #15 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 18 February 2011 - 07:24

Grappig detail: het feit dat we het nu hebben over zo'n minuscuul detail geeft toch wel duidelijk aan hoe tevreden we over PLi zijn!

Enneuh: die ene oogopslag heb ik nu juist.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #16 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 18 February 2011 - 07:43

Je zag in één oogopslag welke opnames wel helemaal waren bekeken

Dat zie je nu ook... die zonder icoontjes zijn nog niet bekeken. De gele bolletjes geven aan bekeken en hoever en een rood bolletje is opname loopt.

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #17 Marcel-Nijs

  • Senior Member
  • 192 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2011 - 07:47

Nee, hij gaf aan dat het aardig zou zijn als dat zou kunnen. Maar die menu-instelling is er niet.

Je moet lezen, want hij gaf ook aan dat het er wel degelijk in zit, bij regel 6 namelijk


En als ieder soort bolletje een betekenis heeft. Waarom moet dan bij een niet bekeken opname geen bolletje komen?

Ik vind het juist geen gezicht die open ruimtes, net alsof het die lijst niet klopt.

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #18 Marcel-Nijs

  • Senior Member
  • 192 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2011 - 07:52

Dat zie je nu ook... die zonder icoontjes zijn nog niet bekeken. De gele bolletjes geven aan bekeken en hoever en een rood bolletje is opname loopt.


Dan zou bv groen een mooie optie zijn voor niet bekeken opname's

Alle statussen hebben hier een functie.

Rood = opname is bezig
Geel zonder vulling = klein stukje bekeken
Geel half gevuld = ongeveer tot de helft bekeken
Geel 3/4 gevuld = ongeveer 3/4 bekeken
Geel gevuld = tot het eind bekeken

Vertel mij nou is waarom er dan voor een niet bekeken opname geen status icoon is.

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #19 ni_hao

  • Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 18 February 2011 - 08:20

Alle statussen hebben hier een functie.

Rood = opname is bezig
Geel zonder vulling = klein stukje bekeken
Geel half gevuld = ongeveer tot de helft bekeken
Geel 3/4 gevuld = ongeveer 3/4 bekeken
Geel gevuld = tot het eind bekeken

HELEMAAL mee eens !!!



Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #20 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 18 February 2011 - 08:41

Nee, hij gaf aan dat het aardig zou zijn als dat zou kunnen. Maar die menu-instelling is er niet.

Je moet lezen, want hij gaf ook aan dat het er wel degelijk in zit, bij regel 6 namelijk.

Neem me even niet kwalijk, wie moet er nu lezen:

Misschien in het opname menu de mogelijkheid om in te stellen of deze geheel of gedeeltelijk zichtbaar moeten zijn?
"laat status iconen zien in movielijst">ja-volledig/nee-helemaal niet/gedeeltelijk-zoals het nu is


was als suggestie/vraag bedoeld voor de devs
de optie gedeeltelijk staat er nu niet bij

Het zou netjes zijn even goed te lezen respectievelijk eens naar het betreffende menu te kijken alvorens zo te reageren......

En als ieder soort bolletje een betekenis heeft. Waarom moet dan bij een niet bekeken opname geen bolletje komen?

Even terug naar wat ergonomische beginselen: in je auto zie je een grote hoeveelheid statusmeldingen voor van alles en nog wat dat afwijkt van de normale situatie. Als er dus zo'n melding is (veelal een lampje soms ook een geluidssignaal) weet je dus dat er een van de standaard afwijkende situatie is, waarvan het handig of belangrijk is dat je die kent. Stel je voor dat er ook voor die standaardsituatie een melding zou zijn: het zou klachten regenen.
En dat is in dit voorbeeld niet anders.

Maar laten we het er op houden dat ieder zo zijn eigen smaak heeft. Ik ben rondom gelukkig met de fraaie en rustige weergave die we nu hebben bereikt.

Vertel mij nou is waarom er dan voor een niet bekeken opname geen status icoon is.

Nou, nog één keertje dan:
geen icoon = de standaard melding = opname is aanwezig, niet bekeken, geen bijzonderheden te melden
wel icoon = er is iets bijzonders met deze opname, namelijk voor xx/deel bekeken

Maarreuh: volgens mij is er alles over gezegd wat er over te zeggen valt.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100



Also tagged with one or more of these keywords: DM8000

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users