Posted 22 March 2011 - 23:11
Volgens mijn heeft dan het installeren van het plugin automaticvolumenadjustment geen nut, omdat men dan gebruik maakt van analoog geluid en niet van AC3.
wie kan mij dat uitleggen?
Re: Automaticvolumeadjustment plugin: werking ervaan #2
Re: Automaticvolumeadjustment plugin: werking ervaan #3
Re: Automaticvolumeadjustment plugin: werking ervaan #4
Posted 24 March 2011 - 07:20
Klopt. Wel jammer dat dit op een moderne ontvanger niet samen gaat. Mijn jaren oude SD-ontvanger geeft wel gelijktijdig AC3 en analoog geluid ........Op duitstalige fora lees ik dat AC3 off moet zijn anders geen geluid via SCART. Dus lekker weer verwijderen...
Re: Automaticvolumeadjustment plugin: werking ervaan #5
Posted 24 March 2011 - 07:47
En wat moet je met zo'n plugin als de zenders zelf niet volgens een standaard volume gaan... met een beetje aantal satellieten die de meeste hobbyist kan ontvangen zit je zomaar een paar duizend zenders te finetunen. En dan veranderd het volume van een zender weer. En bovendien moet je het gemiddelde 'dempen' waardoor de kwaliteit er ook nog op achteruit gaat...
Ooit bij E1 was er een AGC/Limeter voor het geluid gemaakt (was wel snel weer weggehaald ivm rekentijd)... als je dit al gaat doen dan lijkt me dat een betere oplossing...
Re: Automaticvolumeadjustment plugin: werking ervaan #6
Posted 24 March 2011 - 08:00
Maar kun je echt niet anders dan scart..........
Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol
XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.
Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out.
Re: Automaticvolumeadjustment plugin: werking ervaan #7
Re: Automaticvolumeadjustment plugin: werking ervaan #8
Posted 24 March 2011 - 08:45
AC3 downmix wordt op de 7025 in software gedaan, en werkt (dacht ik) alleen op DVD playback. Zou ik nog eens na moeten pluizen, zijn er DVB-S SD zenders met AC3 geluid om dit uit te proberen?
De "tips" zijn waarschijnlijk bedoeld voor de HD dreamboxen, die hebben (ook) een AC3 downmix in hardware.
Re: Automaticvolumeadjustment plugin: werking ervaan #9
Posted 24 March 2011 - 08:58
zijn er DVB-S SD zenders met AC3 geluid om dit uit te proberen?
Deluxe music(op Astra 1)
Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S
Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S
Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)
Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam
Re: Automaticvolumeadjustment plugin: werking ervaan #10
Posted 24 March 2011 - 12:25
en dat heb je bij geluid via SCART niet?
Re: Automaticvolumeadjustment plugin: werking ervaan #11
Re: Automaticvolumeadjustment plugin: werking ervaan #12
Posted 24 March 2011 - 16:40
Terug bij mijn vraag: gezien dat ik het geluid via SCART na de televisie overbreng, dan is het plugin autovolumeadjustment nutteloos, omdat het alleen AC3 geluid kan beïnvloeden,
en dat heb je bij geluid via SCART niet?
@Lutz
Ik heb hem ook(7025+) en hij werkt prima.
Instellingen zijn remember service volume.
ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.
Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release
Re: Automaticvolumeadjustment plugin: werking ervaan #13
Posted 24 March 2011 - 21:17
Maar om het te kunnen verwerken heb je een versterken met een dolby digital ingang nodig. Ik heb dat allemaal niet.
Heeft al iemand het auto volume adjust plugin werkend gekregen en de werking bij het gebruik van de analoge uitgang kunnen instellen? Indien ik alles goed begrijp dan werkt het via de analoge uitgang gewoon niet...
Re: Automaticvolumeadjustment plugin: werking ervaan #14
Posted 24 March 2011 - 22:49
Ik heb nog eens de handleiding opgegraven (stond al op het bureaublad en ik heb naar AC3 gezocht: AC3 is een digitale geluidsformaat, wat via het optische uitgang wordt uitgegeven, maar niet via de analoge uitgangen en ook niet via scart.
Maar om het te kunnen verwerken heb je een versterken met een dolby digital ingang nodig. Ik heb dat allemaal niet.
Heeft al iemand het auto volume adjust plugin werkend gekregen en de werking bij het gebruik van de analoge uitgang kunnen instellen? Indien ik alles goed begrijp dan werkt het via de analoge uitgang gewoon niet...
Zie mijn post hierboven!
Re: Automaticvolumeadjustment plugin: werking ervaan #15
Re: Automaticvolumeadjustment plugin: werking ervaan #16
Posted 25 March 2011 - 08:10
Omdat sommige stations AC3 uitzenden moet ergens in mijn dm7025+ een decoder zitten, die het geluid in analoog geluid converteert. Kan het module automaticvolumenadjustment dan nog ervoor zorgen, dat het geluid van de zenders gelijk hard overkomt, of beïnvloedt het alleen het optische signaal op de uitgang?
In de praktijk kan ik bij Duitstalige zenders geen verschil tussen automaticvolumeadjustment aan en uit vinden, en ik luister niet naar muziekzenders.
Hoe een simpele vraag toch moeilijk is te beantwoorden...
Re: Automaticvolumeadjustment plugin: werking ervaan #17
Re: Automaticvolumeadjustment plugin: werking ervaan #18
Posted 25 March 2011 - 08:43
Je kunt toch bij menu-Instellingen-Systeem-Audio/Video Standaard AC3 op Nee zetten en AC3 downmix op Ja zetten.
Deze opties heb ik bij mijn dm7025+ niet. Ik kan er slechts een AC3 delay daar instellen, en het staat op nul.
Met geïnstalleerde plugin automatic volume adjustment en optie aan heb ik dan twee keuzes:
a) modus automatic volume adjust
Default volume adment for AC3/DTS
max volume
modus remember service volume value
in alle twee gevallen kan ik dan nog kiezen voor
show volumebar when volume was changed
Indien ik voor modus automatic volume adjust kies, dan maakt het niet uit of deze plugin is aangezet of niet.
Meega gebruikt volgens mij de modus remember service volume value, dat ga ik in de volgende dagen testen.
Re: Automaticvolumeadjustment plugin: werking ervaan #19
Posted 25 March 2011 - 08:47
Re: Automaticvolumeadjustment plugin: werking ervaan #20
Posted 25 March 2011 - 14:30
Je kunt toch bij menu-Instellingen-Systeem-Audio/Video Standaard AC3 op Nee zetten en AC3 downmix op Ja zetten.
Deze opties heb ik bij mijn dm7025+ niet. Ik kan er slechts een AC3 delay daar instellen, en het staat op nul.
Met geïnstalleerde plugin automatic volume adjustment en optie aan heb ik dan twee keuzes:
a) modus automatic volume adjust
Default volume adment for AC3/DTS
max volume
modus remember service volume value
in alle twee gevallen kan ik dan nog kiezen voor
show volumebar when volume was changed
Indien ik voor modus automatic volume adjust kies, dan maakt het niet uit of deze plugin is aangezet of niet.
Meega gebruikt volgens mij de modus remember service volume value, dat ga ik in de volgende dagen testen.
Na installatie van de plugin moet je wel enigma2 overnieuw opstarten.
Zet vervolgens het geluid op een zender zacht en verwissel van kanaal,zet daar het geuid wat harder en wissel terug ,dan zul je zien dat het werkt.
Also tagged with one or more of these keywords: Plugins
Plugins-Software managementStarted by coxa, 4 Jul 2024 plugins |
|
|||
installation mutiboxSE (enigma2) sat>IP clientStarted by knoepfle, 26 Dec 2022 satipclient, plugins, multiboxse |
|
|||
Plugin - Ability to retrieve NIB tuner configuration settings?Started by LoveMyDish, 4 Nov 2019 plugins, tuner |
|
|||
AntiLogoStarted by dandjo, 7 Feb 2019 antilogo, plugins |
|
|||
Plugins with .soStarted by mmark, 19 Feb 2018 Plugins |
|
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users