Jump to content


Photo

Timeshift springt soms naar het eind

DM8000

  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 25 May 2011 - 00:52

Ik heb vaak een timeshift probleem gehad met Autotimeshift, maar ik heb dat probleem nu ook na een verse installatie van OpenPli 2.0 zonder Autotimeshift.

Ik pauzeer geregeld programma's om ze later te hervatten en spring geregeld met de 1 toets 15 seconden terug.
Soms als ik op de 1 druk springt de timeshift niet 15 seconden terug, maar naar het eind van de timeshift, ofwel, naar realtime.

Dit moet wel in de build zitten, want ook zonder Autotimeshift speelt dit.
Is hier naar te kijken door de Pli bakkers ?

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Timeshift springt soms naar het eind #2 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 28 May 2011 - 01:21

Ik heb nu OoZooN een paar dagen getest en daar heb ik het probleem niet mee.
Jammer dat er niemand van Pli reageert op deze post.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Timeshift springt soms naar het eind #3 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 28 May 2011 - 04:58

Jammer dat er niemand van Pli reageert op deze post.

Helaas is PLi in het geheel niet geïnteresseerd in timeshift. Ook de reeds lang bestaande problemen met ATS en PTS zijn ondanks lang aandringen, nooit aangepakt.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Timeshift springt soms naar het eind #4 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 28 May 2011 - 14:19

Jammer dat er niemand van Pli reageert op deze post.

Helaas is PLi in het geheel niet geïnteresseerd in timeshift. Ook de reeds lang bestaande problemen met ATS en PTS zijn ondanks lang aandringen, nooit aangepakt.

Het is niet zo dat wij geheel niet geïnteresseerd zijn in timeshift. Wij zijn blij als er fouten gemeld worden. Zoals je weet lossen wij veel problemen zelfs dezelfde dag nog op.
Ik ken niet de details van dit probleem, maar omdat we over 't algemeen snel reageren, kan ik me voorstellen dat we 't probleem moeilijk kunnen reproduceren of domweg nog geen oplossing hebben. We voeren veel interne (technische) discussies, waardoor het misschien lijkt alsof er niks gebeurt.
Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: Timeshift springt soms naar het eind #5 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 28 May 2011 - 14:27

Ik ken de details niet, dus ik vraag 't effe na.

Edit: en ik heb de tussenliggende posts verwijderd omdat ik de strekking niet acceptabel vond
Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: Timeshift springt soms naar het eind #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,257 posts

+691
Excellent

Posted 28 May 2011 - 14:29

Welk ATS/PTS probleem? Ik ken dat probleem niet. Heb je ergens een bron van de oplossing bij VTI dan is het door ons zo te committen?

Re: Timeshift springt soms naar het eind #7 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 28 May 2011 - 14:44

Het probleem is, dat als ATS of PTS enabled is, tijdens live TV kijken een druk op terugspoelen voldoende zou moeten zijn om dat ook te doen. In alle ander (mij bekende) images is dat ook het geval. In PLi echter, dient eerst op de pauze knop gedrukt te worden, alvorens kan worden teruggespoeld.

Hierover is al geruime tijd geleden een zeer uitgebreide draad op dit forum verschenen: ik herinner mij dat PieterG daaraan uitgebreid heeft deelgenomen.

Geloof me: ik ben in de ViX-arsenalen, voor zover toegankelijk, uitgebreid aan het snuffelen geweest, maar ik heb daar niets zinvols kunnen ontdekken (is ook lastig voor een leek die geen idee heeft waarnaar hij moet zoeken).
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Timeshift springt soms naar het eind #8 mirakels

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 7,599 posts

+62
Good

Posted 28 May 2011 - 15:30

Geloof me: ik ben in de ViX-arsenalen, voor zover toegankelijk, uitgebreid aan het snuffelen geweest, maar ik heb daar niets zinvols kunnen ontdekken (is ook lastig voor een leek die geen idee heeft waarnaar hij moet zoeken).


Gek eigenlijk is het niet? ViX is toch op openpli gebasseerd? Dus je kan eindeloos zoeken naar de oplossing voor een probleem dat 'vix' heeft opgelost maar het is niet vinden, en ze willen het ook niet vertellen of openbaar maken als je er om vraagt? Dan moeten we kennelijk allemaal maar gewoon vix draaien en hopen dat ze alle andere problemen die gemeld worden supersnel oplossen. Wie weet werkt dat beter dan het door ontwikkelen van openpli.

Ik vind het zo jammer. We hebben alle sources van openpli openbaar gemaakt, voor iedereeen toegankelijk gemaakt. En wat zie je: anderen pakken de ccode op om zelf met eer te gaan strijken door eigen images uit te bregen met een paar fixes die toevallig leuk geconden worden. En vervolgens wordt er tegen het pliteam geschopt dat ze niets willen oplossen en alleen maar met hun eigen *** willen spelen (zo vertaal ik alle commotie maar even).

Ik denk dat het veel meer zoden aan de dijk legt om die teams, die openpli oppakken en (bijna) niets terug willen geven, gepushed worden om daar mee te kappen en in de openpli gedachte mee te gaan. Dat is een veel betere tijdsverspilling dan tegen het pliteam te zeggen dat ze niets willen doen.

Meer zal ik hiet niet over zeggen.
Geen wonder... Had slechts een dm7000, maar wel ook een rotor. eigenlijk al een tijdje ook een dm600 en dm7025. Maar nu kijkend met een et9000 en vuduo

Re: Timeshift springt soms naar het eind #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,543 posts

+1,736
Excellent

Posted 28 May 2011 - 15:32

Je kunt de discussie ook anders voeren.

Als de ViX jongens het handig vinden om hun product te baseren op OpenPLi, dan zou het ze sieren als ze, conform de GPL licentie van OpenPLi, hun oplossing publiek maken zodat deze in de OpenPLi core kan worden aangebacht.

Dat bespaart ons dubbel werk, tijd die we aan andere dingen kunnen besteden, die ViX dan weer kan overnemen. En zo worden we er allebei beter van...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Timeshift springt soms naar het eind #10 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 28 May 2011 - 15:41

Ik heb tot op hoge ruzie getracht ViX te laten beseffen dat ze open behoren te zijn, al was het maar omdat zij zelf een Open Source image als basis gebruiken. Ik ben er bijna door weggetrapt: dat heeft heel weinig en veel praten gekost. Maar het heeft wel wat resultaat gehad: voor zover ik het kan bekijken, zijn ze nu open. Kijk maar eens in hun nieuwe repos. Ik ben beslist niet deskundig genoeg om te beoordelen of dat echt open is, maar dat hoor ik graag van mensen die daar wel verstand van hebben.
Ze zijn weer niet zo open dat zij mij op mijn vraag wat dan die oplossing was, naar het juiste onderdeel verwezen, dat dan weer niet. Dus neem van mij aan dat ik daar niet gelukkig mee ben.

Maar zoals gezegd: zouden zij echt zoveel meer kennis in huis hebben om zoiets op te lossen dan PLi? Ook dat vind ik moeilijk te beoordelen, maar in eerste instantie heb ik daar wat ongeloof bij. Het kan natuurlijk ook een toevalstreffer zijn geweest.

Maar wat uit het oorspronkelijke draadje op dit forum wel duidelijk bleek, was dat PLi niet zo heel erg geïnteresseerd was het probleem op te lossen. Nu is het natuurlijk ook niet een bug van de bovenste plank, die de volgende dag beslist moet zijn gerepareerd, maar er zijn uitersten.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Timeshift springt soms naar het eind #11 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,257 posts

+691
Excellent

Posted 28 May 2011 - 16:21

Helaas zijn ze maar gedeeltelijk open...

Maar zover ik zie moet deze filx wel in hun code staan... maar het vreemde is dat er niets van terug te vinden is (zover ik kan overzien in de commit comments).

Hoe zit het met het opendreambox image. Zit daar ook dit probleem in? Zo nee dan is er misschien iets misgegaan met een (mega) merge... zo ja... dan zou eigenlijk het probleem DAAR moeten worden opgelost...

Maar eerst maar vinden waar het verschil zit tussen Vix en Pli in dit geval. En wie weet vindt iemand die wel....

Re: Timeshift springt soms naar het eind #12 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 28 May 2011 - 17:06

Helaas zijn ze maar gedeeltelijk open.

Kan je mij aangeven welk deel er niet open is? Ik neem aan dat jij er net naar hebt gekeken?
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Timeshift springt soms naar het eind #13 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,257 posts

+691
Excellent

Posted 28 May 2011 - 19:06

Al hun eigen plugins en daarmee ook veel toevoegingen....

Re: Timeshift springt soms naar het eind #14 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 28 May 2011 - 20:08

Al hun eigen plugins en daarmee ook veel toevoegingen....

Er is uitdrukkelijk beloofd dat dit een tijdelijke situatie is, en dat men (weliswaar met een niet zo hoge prioriteit) bezig is om die zaken te verhuizen naar een wel toegankelijk deel.
Je zou me zeer verplichten als je daar zo af en toe eens een blik op kunt werpen en aangeven of dat inderdaad gebeurt.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Timeshift springt soms naar het eind #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 30 May 2011 - 12:25

Het lijkt mij nuttiger dat ze zich ofwel a) aansluiten bij OpenPLi ofwel
B) patches van hun wijzigingen aan OpenPLi verstrekken (zoals in de
voorwaarden staat...)

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Timeshift springt soms naar het eind #16 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 30 May 2011 - 13:25

Ik heb tot bloedens toe gevochten om dat voor elkaar te krijgen. Het beste dat ik voor elkaar heb gekregen is hun huidige uitspraak, dat hun repos nu ook open is. Iets dat ikzelf slecht kan beoordelen, maar als ik af ga op de ervaring van Littlesat is dat niet geheel het geval.
Aan u de eer om het stokje over te nemen.

En ik ben ervan overtuigd dat een vorm van samenwerken prachtig zou zijn, want er gebeuren daar best wel leuke dingen.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Timeshift springt soms naar het eind #17 verbem

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 31 May 2011 - 08:56

even terug naar het probleem ;-).

Heb soortgelijk probleem al eens eerder gemeld (op ET9000), althans het lijkt erop. Ik gebruik PTS en het komt regelmatig voor dat tijdens het verder bekijken van een opname gepauzeerd was het programma gewoon in realtime overgaat, het lijkt alsof er een nieuw timeshift event oid gestart wordt. Je heb dus ook geen mogelijkheid meer om terug naar het punt te gaan waar je met kijken gebleven was, ernstig vervelend als het spannend is.
  ET9000 PLi 2.0 - Multiswitch 17:8 - BISAT G3C- HDI HD center - Samsung 52"

Re: Timeshift springt soms naar het eind #18 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 31 May 2011 - 14:09

even terug naar het probleem ;-).

Heb soortgelijk probleem al eens eerder gemeld (op ET9000), althans het lijkt erop. Ik gebruik PTS en het komt regelmatig voor dat tijdens het verder bekijken van een opname gepauzeerd was het programma gewoon in realtime overgaat, het lijkt alsof er een nieuw timeshift event oid gestart wordt. Je heb dus ook geen mogelijkheid meer om terug naar het punt te gaan waar je met kijken gebleven was, ernstig vervelend als het spannend is.


Volgens mijn ervaring gebeurt dit enkel na een EPG-wisseling. M.a.w. volgt een nieuw programma (inmiddels op de achtergrond omdat je ATS of PTS bekijkt) begint je plugin doodleuk opnieuw met een timeshift actie/opname.

Re: Timeshift springt soms naar het eind #19 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 1 June 2011 - 00:47

Ik heb dit probleem ook zonder PTS of Autotimeshift.
Het heeft niets met event changes te maken, het is geheel willekeurig.
Druk een x aantal keer op de 1 om wat terug te springen en dat gaat prima, druk nog es een keer, hop en je zit in realtime, ook als de uitzending in realtime halverwege is.
Je kan dan alsnog terug springen naar waar je was, maar handig is anders.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Timeshift springt soms naar het eind #20 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 1 June 2011 - 09:00

OK, ik werk met ATS en concludeerde al eerder dat EPG roet in het eten gooit.
Met enkel de "ingebakken pauze timeshift" heb ik het nooit waargenomen daar ik
altijd ATS installeer. (Verwend geraakt met/door Topfield Timeshift Posted Image )



Also tagged with one or more of these keywords: DM8000

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users