Jump to content


Photo

Geen reactie Vu+ na opname

VU+DUO

  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#1 hanskedrie

  • Member
  • 24 posts

0
Neutral

Posted 1 July 2011 - 09:07

Beste,

Ik heb eigenlijk al een tijdje last van het volgende probleem;

Regelmatig nemen we iets op. De opname start dan meestal terwijl wij nog televisie zitten te kijken. Als wij dan gaan slapen schakelen we de Vu+ gewoon uit op standby (eenmaal de uit knop op de afstandsbediening indrukken). De opname staat dan geprogrammeerd op "uitschakelen na de opname".
Als we de Vu+ dan de volgende dag willen aanzetten reageerd deze nergens op. Hij voelt ook redelijk warm aan. Het enige wat we dan kunnen doen is de Vu+ aan de achterkant uitschakelen en deze na een paar seconden terug inschakelen. Daarna werkt alles weer prima.

Weet er iemand wat dit probleem zou kunnen veroorzaken of wat we zouden kunnen doen om het op te lossen?

Re: Geen reactie Vu+ na opname #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 1 July 2011 - 09:35

Misschien een corrupte epg.dat... zodat enigma2 niet kan afsluiten???

Re: Geen reactie Vu+ na opname #3 hanskedrie

  • Member
  • 24 posts

0
Neutral

Posted 1 July 2011 - 15:20

Misschien een corrupte epg.dat... zodat enigma2 niet kan afsluiten???



littlesat, bedankt voor je antwoord.

Hoe kan ik dit controleren of eventueel oplossen?

Re: Geen reactie Vu+ na opname #4 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 1 July 2011 - 15:35

Hoe kan ik dit controleren of eventueel oplossen?

Systemtools installeren: kies de optie epg.dat verwijderen.

Re: Geen reactie Vu+ na opname #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 1 July 2011 - 15:39

Met init 4 enigma2 stoppen... /hdd/epg.dat wissen (rm /hdd/epg,dat) en dan enigma2 weer opstarten met init 3.

Verwijderen van epg.dat via de service console hoeft niet altijd te werken. Als enigma2 draait en de fout heeft ingelezen kan het zomaar gebeuren dat bij het verlaten van enigma2 weer fouten worden teruggeschreven,

Re: Geen reactie Vu+ na opname #6 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 1 July 2011 - 15:45

Hoe kan ik dit controleren of eventueel oplossen?

Systemtools installeren: kies de optie epg.dat verwijderen.

Hierin zit het stoppen en starten van E2 opgenomen.

Re: Geen reactie Vu+ na opname #7 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 1 July 2011 - 16:03

Okiedokie... Sorry dan,,,,

Re: Geen reactie Vu+ na opname #8 hanskedrie

  • Member
  • 24 posts

0
Neutral

Posted 1 July 2011 - 16:04

Ik zal het eerst eens met die systemtools proberen.

Wordt die epg.dat dan automatisch teruggezet als de epg ge-update wordt?

Re: Geen reactie Vu+ na opname #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 1 July 2011 - 16:06

Ik zal het eerst eens met die systemtools proberen.

Wordt die epg.dat dan automatisch teruggezet als de epg ge-update wordt?


Uiteraard.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Geen reactie Vu+ na opname #10 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 1 July 2011 - 16:25

klinkt mij eerder als het probleem dat op de vuduo enigma2 vaak niet wil afsluiten. er blijft dan een thread hangen, zodat de boel niet altijd helemaal uit gaat (en dus ook niet meer met de ab opstart)
Is een driver probleem wat er al sinds dag 1 in zit.
Het treedt niet altijd op (of eigenlijk, het treedt bijna altijd op, maar de gevolgen zijn niet altijd hetzelfde)

Re: Geen reactie Vu+ na opname #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 July 2011 - 17:01

Is dat zo'n gemene thread in "D" status die niet gekilled kan worden?
Ligt wel voor de hand bij driver-probleem. Enige oplossing dan: rebooten :-(

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Geen reactie Vu+ na opname #12 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 1 July 2011 - 17:11

Tja... vandaar dus geen VU :D

Re: Geen reactie Vu+ na opname #13 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 1 July 2011 - 18:04

Tja... vandaar dus geen VU :D


Ahum .......... Boot problemen met de DM8000 vergeten van enkele maanden terug ....................... ????? Posted Image Posted Image

Re: Geen reactie Vu+ na opname #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 1 July 2011 - 18:10

Er is gewoon maar 1 definitieve oplossing mogelijk: de PLiBox! :-D

Met de acties die DMM aan het doen is op het gebied van tpm bescherming van enigma zie ik het er wel een keer van komen dat de "enigma-klonen-markt" gaat opdrogen...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen reactie Vu+ na opname #15 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 2 July 2011 - 05:53

klinkt mij eerder als het probleem dat op de vuduo enigma2 vaak niet wil afsluiten. er blijft dan een thread hangen, zodat de boel niet altijd helemaal uit gaat (en dus ook niet meer met de ab opstart)
Is een driver probleem wat er al sinds dag 1 in zit.
Het treedt niet altijd op (of eigenlijk, het treedt bijna altijd op, maar de gevolgen zijn niet altijd hetzelfde)

Hmmm, zoals je weet heb ik mij daarmee intensief bezig gehouden. En de fabrikant trouwens ook. Er is op geen enkele manier gebleken dat er één of meerdere processen niet (goed) afsluiten en al helemaal niet dat er in dit verband een driverprobleem is.

Overigens: de ET5000 waar ik dagelijks mee stoei, vertoont exact hetzelfde gedrag.

Re: Geen reactie Vu+ na opname #16 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 2 July 2011 - 09:43

Tja... wat kunnen we hier op zeggen...

In de ET5000 kan zomaar ook ergens een thread die blijft hangen... die drivers en dergelijk zijn ook niet "heilig" of zo.

In ieder geval volgens VU+NL ligt het niet aan de drivers van de VU want de engineers van de VU hebben niets kunnen vinden. Feit blijft wel dat er hier klachten zijn dat enigma2 niet altijd goed afsluit als ik de meldingen hier doe geloven.

Maar om het eventueel echt goed te kunnen zien zal iemand die hier last van heeft enigma2 handmatig in putty of telnet moeten opstarten en meeloggen en dan enigma2 stoppen en in de logging bekijken waar/wanneer de boel niet verder gaat. Dat is de enige manier om dit op te lossen. De "bug" te fixen, ofwel aan te geven waar de fout in een driver zit en dan eventueel een work-a-round te verzinnen...

Verder nog mijn excuses voor mijn opmerking "vandaar dus geen VU"... want dat sloeg helemaal nergens op!!! Het gaat eigenlijk nog altijd om de oorzaak te vinden zodat er een oplossing kan komen.

Re: Geen reactie Vu+ na opname #17 hanskedrie

  • Member
  • 24 posts

0
Neutral

Posted 2 July 2011 - 09:51

zojuist met behulp van systemtools de epg.dat verwijdert.
Voor deze avond heb ik een opname gepland om te kijken of het morgen nog is (eerst een opname op een tv vlaanderen kanaal en zal dan morgenavond een opname op een fta kanaal proberen).

Iedereen alvast bedankt voor de hulp tot nu toe.

Re: Geen reactie Vu+ na opname #18 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 2 July 2011 - 10:45

Er is op geen enkele manier gebleken dat er één of meerdere processen niet (goed) afsluiten en al helemaal niet dat er in dit verband een driverprobleem is.


start e2 in de console, restart e2 vanuit het menu, en kijk met ps wat er draait.
Op de vu zie je dan vrijwel altijd nog een e2 thread.
Op andere boxen niet.

Re: Geen reactie Vu+ na opname #19 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 2 July 2011 - 10:46

.......Maar om het eventueel echt goed te kunnen zien zal iemand die hier last van heeft enigma2 handmatig in putty of telnet moeten opstarten en meeloggen en dan enigma2 stoppen en in de logging bekijken waar/wanneer de boel niet verder gaat. Dat is de enige manier om dit op te lossen. De "bug" te fixen, ofwel aan te geven waar de fout in een driver zit en dan eventueel een work-a-round te verzinnen...

Er loopt een draadje over van alweer een tijd geleden waarin we dat allemaal hebben gedaan. En er is helemaal niets uitgekomen.

Re: Geen reactie Vu+ na opname #20 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 2 July 2011 - 10:52

Lees wat Pieterg te melden heeft... die geeft aan wat eruitgekomen is... Ik zou zeggen probeer het zelf eens...

Je kunt niet meer dan dit doorgeven aan VU en hopen dat ze er iets mee doen.



Also tagged with one or more of these keywords: VU+DUO

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users