Jump to content


Photo

Ip camera plugin

Plugins

  • Please log in to reply
48 replies to this topic

Re: Ip camera plugin #21 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 16 March 2012 - 22:11

Kan je me een link geven naar die CamosFS en ook even aangeven welke instellingen je gebruikt hebt?

Re: Ip camera plugin #22 JosFop4Sat

  • Senior Member
  • 59 posts

+10
Neutral

Posted 17 March 2012 - 11:07

Kan je me een link geven naar die CamosFS en ook even aangeven welke instellingen je gebruikt hebt?

CamoFS staat in de feed.
http://openpli.org/f...651#entry258651

In het menu kun je bij toevoeging van een cam de login en het pw ingeven, evenals het ip adres.

You can never solve a problem on the level on which it was created
VU+ Duo2 TwinS2/1xT/C ;Logitech 600;Maximum E85 HB,A1,A2,A3


Re: Ip camera plugin #23 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 20 March 2012 - 19:11

Ik heb camos inmiddels zo'n beetje aan de praat.
Enig idee waar die de instellingen opslaat?

Re: Ip camera plugin #24 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 23 March 2012 - 07:01

Inmiddels gevonden: de instellingen staan in /etc/ConfFS
Even toevoegen aan de settingsbackup en het scheelt weer een hoop gedoe.
Overigens: op http://www.fselbig.d...og/?page_id=922 is de laatste versie te vinden, alsmede een help-pdf.

Re: Ip camera plugin #25 JosFop4Sat

  • Senior Member
  • 59 posts

+10
Neutral

Posted 23 March 2012 - 19:52

Dat is dan weer mooi meegenomen, want het lijkt erop dat je hiermee dan ook beelden op kunt slaan op je HDD van de STB.

You can never solve a problem on the level on which it was created
VU+ Duo2 TwinS2/1xT/C ;Logitech 600;Maximum E85 HB,A1,A2,A3


Re: Ip camera plugin #26 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 23 March 2012 - 20:26

Klopt: die gaan bij mij idd naar de HDD.

Re: Ip camera plugin #27 dirk28

  • Senior Member
  • 26 posts

0
Neutral

Posted 25 March 2012 - 20:22

ik ,heb een dvrnetview recorder waar 3 camera,s op zijn aangesloten , en als ik deze wil zien dan log ik in via het externe ip adres ,en dan kan ik dus overal mijn camera,s zien.
maar zou ik met camos dit ook kunnen benaderen ,ondanks het het het geen intern ip adres is ??
of met een andere webcam viewer??. tot nu toe is het me nog niet gelukt.

Re: Ip camera plugin #28 mach5

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 3 June 2012 - 17:07

I have an azbox hd + and the software for camofs is much lower 2 versiopnsa as for Vu +
But still I want to start with a websurveillance system on my AZbox HD plus with PLI 2.1

What kind of camera is being used for jpeg surveillance by all of you. ?
I read that .pjpeg is not supported for the pictureviewer.

Does the webcam be directly connected thru USB or can I connect it via my wifi router and will it discover the webcam

Re: Ip camera plugin #29 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,470 posts

+118
Excellent

Posted 4 June 2012 - 13:21

@ mach5

this is dutch section and we do NOT support AZboxes...!

Contact your image supplier for your problems...

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Ip camera plugin #30 mach5

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 4 June 2012 - 20:59

Ik begrijp dat je Azboxes niet ondersteund, maar ik ben wel geïnteresseerd in het CamoFS plugin voor OpenPli

Laat me de vragen herhalen op het niveau van Lambik aan Jerom

Beste Jerom wat voor model Ip camera's zijn er die jpeg ondersteunen.

Kan CamoFS een wificamera detecteren die aangesloten is via een wifirouter.

Met vriendelijke groet
Lambik Mach5

Re: Ip camera plugin #31 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 5 August 2012 - 10:58

He Hallo,

Ik heb ook zo'n Webcam... [ leek me leuk ] Een Tenvis mini319W
Nu wil ik hem werkend krijgen via die Canofs plugin.
inpiut via http en https maar werkend niet te krijgen
Dat lukt dus niet,
Telkens een foutmelding dat het adres niet klopt, terwijl dat wel goed zou moeten zijn [ in Firefox op mijn pc is hij wel te zien ]
Ook geprobeerd in de webbrouwser, daar kom ik een heel eind, tot in de camera, maar dan geen beeld, omdat de box iets niet ondersteund lijkt me
Geprobeerd met hhtp:// ervoor enz enz maar geen beeld.


Dan krijg ik die cam via Wifi helemaal niet aan de gang,[ ook niet zichtbaar op de pc ] terwijl dat ook zou moeten kunnen.

Kan iemand me helpen aub...

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Ip camera plugin #32 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 5 August 2012 - 16:03

Je moet CamoFS de URL geven waar de snapshot zit.
Bij mijn camera gaat dat zo

http://IP/snapshot.cgi?user=admi&pwd=paswoord

Met die URL op de PC krijg je een stilstaand plaatje te zien.

In CamoFS moet je naast IP, username en pwd ook path naar JPG ingeven.
Dat is dan
/snapshot.cgi

Probeer nog maar eens opnieuw. Misschien moet je bij jouw camera een andere URL gebruiken, maar dit is het principe.

CamoFS genereert het bewegende beeld aan de hand van snapshots die één keer per seconde genomen worden.

En waar staat de file waar ik dit in zou kunnen voeren....

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Ip camera plugin #33 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 5 August 2012 - 16:09

CamoFS kent jouw camera niet. In de eerdere versies gold dat ook voor mijn Foscam camera. Deze is nu toegevoegd en werkt naar behoren. Daar zal het in zitten neem ik aan.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Ip camera plugin #34 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 5 August 2012 - 18:49

Heb hem zover dat hij zegt connect..
Maar daar blijft het bij

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Ip camera plugin #35 myoko

  • Member
  • 21 posts

0
Neutral

Posted 21 September 2012 - 09:21

Je moet CamoFS de URL geven waar de snapshot zit.
Bij mijn camera gaat dat zo

http://IP/snapshot.cgi?user=admi&pwd=paswoord

Met die URL op de PC krijg je een stilstaand plaatje te zien.

In CamoFS moet je naast IP, username en pwd ook path naar JPG ingeven.
Dat is dan
/snapshot.cgi

Probeer nog maar eens opnieuw. Misschien moet je bij jouw camera een andere URL gebruiken, maar dit is het principe.

CamoFS genereert het bewegende beeld aan de hand van snapshots die één keer per seconde genomen worden.



Can use this plugin with USB webcam connected to the receiver?
If yes, how do I determine the IP address and other settings required in the plugin?

Re: Ip camera plugin #36 zakelijk

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 1 August 2013 - 12:41

Heb hem zover dat hij zegt connect..
Maar daar blijft het bij

 

Is het je nog gelukt met tenvis 319w?? Hij geeft constant url fout aan.



Re: Ip camera plugin #37 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 2 August 2013 - 16:12

De laatste versie staat op de site (v7.45) en wordt zeer regelmatig geupdate en veel ipcam worden ondersteund staan nu zo'n 20 in het menu vermeld.

 

http://www.fselbig.d...og/?page_id=922

 


Deze plugin werkt prima, nadeel is dat ie niet "echt" streaming is, maar dat t beeld elke 10sec wordt ververst (en dit is niet in te stellen). Een goede streaming ip cam plugin voor PLi ken ik niet, al werd daar eerder wel (Robbedoes) naar verwezen. Op de vraag hoe hier in de conf file een login/passw aan toe te voegen is kwam geen reactie.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Ip camera plugin #38 Fritsjof

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 27 September 2013 - 19:02

Leuke plugin, ik was op zoek naar zoiets sinds ik deze week een Foscam FI9821W V2 heb, deze staat helaas nog niet in de lijst met camera's. Ik zoek nu even naar een model dat wel de juiste instelligen meegeeft want hij blijft nu aangeven dat het IP adres onjuist is.



Re: Ip camera plugin #39 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 27 September 2013 - 19:17

Y-cam 1080HD krijg ik ook niet aan de praat met camoFS


VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Ip camera plugin #40 Robbedoes

  • Senior Member
  • 27 posts

+2
Neutral

Posted 29 September 2013 - 14:21

om te weten te komen welke url-format naar jouw camera leid is deze pagina erg handig.

http://www.soleratec...sp/rtsp_listing

daar staat voor jouw camera : rtsp://ip_adx/v01

waar bij ip_adx ingevuld moet worden door het IP-adres van jouw camera bv. 192.168.1.24



Also tagged with one or more of these keywords: Plugins

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users