Jump to content


Photo

Blue Ray disks rippen en op hardeschijf zetten

blue ray rippen hardeschijf

  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 tvb

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 7 October 2011 - 13:37

Beste,

Heeft er iemand ervaring met het rippen van Blue Ray disks en op de hardeschijf van de Dreambox 8000 zetten? Ik zou mijn films op de hardeschijf willen zodat ik de Blue Ray disks in de kast kan laten staan.

Tim,

Re: Blue Ray disks rippen en op hardeschijf zetten #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 7 October 2011 - 13:42

Welkom op het PLi forum.
Rippen van Blue Ray's heb ik nog nooit gedaan maar DVD's wel. Voor wat betreft het rippen kan ik je niet helpen.
Het plaatsen van vob's, iso's en bepaalde andere formaten kan je die naar een map 'X' kopieren en met de mediaplayer of via filemodus afspelen. Dat kan gewoon vanuit de verkenner en / of met DCC.

Veel plezier ermee.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Blue Ray disks rippen en op hardeschijf zetten #3 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 7 October 2011 - 13:53

Volgens mij is er al ergens op het forum een uitgebreid Blu Ray topic. Aah forum zoekfunctie vind er niks over.(ik had daar ook gepost)

Zover ik weet kan je onbeveiligde Blu Ray's benaderen dmv filebrowser. Ik denk niet dat de DVD speler plugin onbeveiligde Blu Ray support.
Maar je kan dus wel een onbeveiligde Blu Ray disc als datadisc benaderen(mits je Blu Ray drive aan je enigma2 box hebt)..
Branden kan ook, maar ook hier als data disc (of DVD formaat op Blu ray, maar da's onzinnig). Je kan dus nog geen HD opname als Blu Ray formaat wegbranden. Maar wel als data disc (CD/DVD/BluRay) met *.ts file(s).

Maar ja ken jij een onbeveiligde blu ray met commerciele speelilm?

Meer efficient is het gebruiken van een computer met blu-ray drive, dan kan je blu ray rippen met juiste software(Linux en windows kan het, OS-X denk ik ook). Je hebt tot op heden wel de sleutel van de disc nodig(tenzij je betaal rip software gebruikt). Wat makkelijker gaat is gewenste film downloaden. Probeer wel de HD opname/film in MKV danwel MP4 container te krijgen, dus geen avi. Ook ervoor zorgen dat geluid AC3(Dolby Digital)5.1/2.0, danwel DTS (Digital Theatre Sound)5.1/2.0, danwel pcm 2.0 is, anders kan je enigma2 box het geluid niet weergeven.

Edited by J3r03n5ky, 7 October 2011 - 13:57.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Blue Ray disks rippen en op hardeschijf zetten #4 tvb

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 7 October 2011 - 14:12

Heel er bedankt voor de tips. Ik wil gerust een betalende rip software op PC gebruiken. Heeft er iemand ervaring met bepaalde RIP software?

Re: Blue Ray disks rippen en op hardeschijf zetten #5 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 7 October 2011 - 14:49

Heel er bedankt voor de tips. Ik wil gerust een betalende rip software op PC gebruiken. Heeft er iemand ervaring met bepaalde RIP software?

Voor welk besturingssysteem ?

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Blue Ray disks rippen en op hardeschijf zetten #6 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 7 October 2011 - 14:56

Een van de multi OS oplossingen is het programma: MakeMKV. (ik mag hier geen commerciele links plaatsten)

Voor Linux lees hier hoe te installeren (tenzij je al een kant en klaar pakket vind ergens bv voor Debian/Ubuntu.). <- niet commerciele links :lol:

Edited by J3r03n5ky, 7 October 2011 - 14:56.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Blue Ray disks rippen en op hardeschijf zetten #7 Stephan296

  • Senior Member
  • 948 posts

+8
Neutral

Posted 7 October 2011 - 18:37

Makemkv is zeker een goede oplossing, gebruik ik zelf ook.
Ik haal alleen zelf de film eruit want de rest interesseert me niet haha.

 Hardware: Clarke Tech ET9200 & Xtrend ET5000- Triax 78cm - 28.2E/23.5E/19.2E/13E
Software : Laatste Pli 4.0 Nightly Build - CCcam 2.2.1 - Settings van Hans
 


Re: Blue Ray disks rippen en op hardeschijf zetten #8 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 7 October 2011 - 19:14

Even voor m'n Linux vriendjes en vriendinnetjes.
Ik haal hier de recente MakeMKV vandaan: https://code.google..../downloads/list <- weinig commercieels te zien.
Ikzelf heb makemkv swiss army knife van Augustus 2011 in gebruik nu (pakket uitpakken en ik gebruik de versie met oss er in. Je krijgt wel waarschuwingen van niet ondertekent, en niet betrouwbaar, maar het werkt prima met encrypted Blu-Rays (ik heb hier bij ubuntu-studio ook medibuntu repository in gebruik).
Je krijgt bij eerste gebruik de vraag of je trail periode van 30 dagen wilt starten, doe je dat, dan kan je Blu-Ray's decrypten en rippen.
Nu werkt Linux niet met een register als windows, dus vraag ik me al af, waar schrijft MakeMKV die tijdperiode weg, kunnen we dat programma gaan Tux-billen koek geven? Zodat het blijft werken zoals het in trail periode doet?

Have fun , Linux (Debian/Ubuntu varianten) users met Blu-Ray drive.

oh, krijg ik nu een + je bij neutral? effe rechts onder op + klikken aub.

Edited by J3r03n5ky, 7 October 2011 - 19:15.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Blue Ray disks rippen en op hardeschijf zetten #9 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 7 October 2011 - 19:23

p.s. betreft MakeMKV op Linux.

Je ziet waarschijnlijk geen icoon in je startmenu, dus maak je die zelf met menu editor(rechtermuisklik op menu icoon in balk):
in Sound en Video submenu:
Name= MakeMKV
Command= makemkv
Comment= MakeMKV DVD and Blu-Ray ripper
leuk icoontje erbij en klaar

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Blue Ray disks rippen en op hardeschijf zetten #10 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 8 October 2011 - 19:56

Trouwens, ik zie dat MakeMKV onder gpl licentie valt. kan daar geen code van gebruikt worden om op openpli de dvd player om te bouwen tot
DVD & BluRay player. (in de veronderstelling dat betreft audio alleen Dolby Digital 5.1-2.0 / DTS 5.1-2.0 / PCM 2.0 ondersteund worden)

Gezien MakeMKV prima BluRay decrypt.

Edited by J3r03n5ky, 8 October 2011 - 19:58.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D




Also tagged with one or more of these keywords: blue ray, rippen, hardeschijf

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users