Mijn naam is Dennis, en ik heb sinds een week een Vu+ Duo, en vandaar ook dat ik mij aangemeld heb voor dit forum.
Het is mijn eerste Linux ontvanger met Enigma2, en ik ben dus nog niet 100% op de hoogte van wat de ontvanger allemaal kan, ben dat langzaam aan het ontdekken.
Ik loop echter tegen een probleempje aan, waar ik geen oplossing voor heb.
Ik laat het beeld en geluid van de ontvanger via mijn versterker gaan (Onkyo TX-NR609). Dat gaat allemaal prima, behalve op RTL4HD. Het geluid op deze zender loopt niet synchroon met het beeld.
Indien ik ik het A/V instellingen menu de "Algemene AC3 vertraging' op -200ms zet, loopt alles wel synchroon. Maar, omdat dit een algemene instelling is, loopt audio/video op de rest van de zenders niet meer synchroon.
Ik heb het ook geprobeerd zonder de versterker ertussen, zelfde resultaat.
Wel heb ik gemerkt dat het bij de ene uitzending erger is dan bij de andere, op dit moment (tennis) is het goed te horen/zien.
Is er een manier om de audio-vertraging individueel per zender in te stellen in plaats van bij de algemene A/V instellingen?
Ik gebruik overigens de meest recente versie van OpenPli (2.1 beta dd 9-10-2011), met ccam en canaldigitaalkaart.
Edited by -Dennis-, 9 October 2011 - 12:25.