Jump to content

Photo

Audio vertraging op RTL4 HD

• Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 -Dennis-

• Senior Member
  • 175 posts

+2
Neutral

Posted 9 October 2011 - 12:24

Hallo allemaal,
Mijn naam is Dennis, en ik heb sinds een week een Vu+ Duo, en vandaar ook dat ik mij aangemeld heb voor dit forum.
Het is mijn eerste Linux ontvanger met Enigma2, en ik ben dus nog niet 100% op de hoogte van wat de ontvanger allemaal kan, ben dat langzaam aan het ontdekken.
Ik loop echter tegen een probleempje aan, waar ik geen oplossing voor heb.
Ik laat het beeld en geluid van de ontvanger via mijn versterker gaan (Onkyo TX-NR609). Dat gaat allemaal prima, behalve op RTL4HD. Het geluid op deze zender loopt niet synchroon met het beeld.
Indien ik ik het A/V instellingen menu de "Algemene AC3 vertraging' op -200ms zet, loopt alles wel synchroon. Maar, omdat dit een algemene instelling is, loopt audio/video op de rest van de zenders niet meer synchroon.
Ik heb het ook geprobeerd zonder de versterker ertussen, zelfde resultaat.
Wel heb ik gemerkt dat het bij de ene uitzending erger is dan bij de andere, op dit moment (tennis) is het goed te horen/zien.

Is er een manier om de audio-vertraging individueel per zender in te stellen in plaats van bij de algemene A/V instellingen?
Ik gebruik overigens de meest recente versie van OpenPli (2.1 beta dd 9-10-2011), met ccam en canaldigitaalkaart.

Edited by -Dennis-, 9 October 2011 - 12:25.

Re: Audio vertraging op RTL4 HD #2 Henksat

• Senior Member
  • 14,843 posts

+50

Posted 9 October 2011 - 12:46

Mij is dat de laatste dagen ook opgevallen, oplossing vooralsnog niet bij de hand.

Re: Audio vertraging op RTL4 HD #3 HPPli

• Senior Member
  • 1,858 posts

+36

Posted 9 October 2011 - 12:59

Mij is dat de laatste dagen ook opgevallen, oplossing vooralsnog niet bij de hand.

Pardon ??? Dit is absoluut per zender in te stellen. audiotoets - bluetoets en instellen maar (let wel, per TVzender)

Voor nederlandse TV-zenders is dit nodig voor Ned1,2 en 3HD plus RTL4HD (laatste bijna dubbel vertragen)

Re: Audio vertraging op RTL4 HD #4 -Dennis-

• Senior Member
  • 175 posts

+2
Neutral

Posted 9 October 2011 - 14:16

Hartelijk dank voor beide antwoorden.
Uit het antwoord van Henksat denk ik te kunnen concluderen dat het niet specifiek aan mijn decoder ligt, maar dat het wellicht aan de uitzendingen van RTL4 HD ligt, of aan Canaldigitaal.
En met het antwoord van HPPli kan ik het per zender aanpassen, ga ik vanavond even proberen.

Edited by -Dennis-, 9 October 2011 - 14:16.

Re: Audio vertraging op RTL4 HD #5 mika-nl

• Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 9 October 2011 - 15:39

Heb deze problemen ook, Maar is de instelling niet weg na een reboot ?
ik heb hem trouwens op -150 staan op rtl4hd.

MiKa

Re: Audio vertraging op RTL4 HD #6 Henksat

• Senior Member
  • 14,843 posts

+50

Posted 9 October 2011 - 16:02

Pardon ??? Dit is absoluut per zender in te stellen. audiotoets - bluetoets en instellen maar (let wel, per TVzender)

Dat is geen oplossing, enkel symptoombestrijding.... ;)

Re: Audio vertraging op RTL4 HD #7 -Dennis-

• Senior Member
  • 175 posts

+2
Neutral

Posted 9 October 2011 - 16:11

Ik heb het zojuist aangepast, alleen RTL4 HD had een aanpassing nodig, ned1, 2 en 3 waren goed.
Staat momenteel op -100.
Ook na een reboot (vanuit deep-standby) staat de instelling er nog in.

Re: Audio vertraging op RTL4 HD #8 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,882 posts

+540
Excellent

Posted 9 October 2011 - 20:03

Dat is geen oplossing, enkel symptoombestrijding.... ;)

Mee eens, maar er is weinig keus voor ons gewone stervelingen, wij kunnen niet aan het knopje bij de bron draaien ;)
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E/9E/4.8E/0.8W/5W via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
* Ziggo digital cable TV (FTA)
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Audio vertraging op RTL4 HD #9 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 9 October 2011 - 20:13

We zouden eens kunnen mailen met CDS, maar ik vertrouw erop dat dit menig andere trouwe kijker wel zal doen voor ons.

Daarbij verwacht ik er in het weekend helemaal niets meer van, loop van midden volgende week zal het wel weer fixed zijn ;)

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB

Re: Audio vertraging op RTL4 HD #10 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,882 posts

+540
Excellent

Posted 9 October 2011 - 20:18

Of ze laten het gewoon zo, meeste mensen zien/horen het toch niet ;)
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E/9E/4.8E/0.8W/5W via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Audio vertraging op RTL4 HD #11 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 9 October 2011 - 20:24

Nou, hier hadden ze het direct in de smiezen en ik kreeg al commentaar: heb je weer lopen kutten? Reboot die box es ff want dit is toch niet om aan te zien. Stop eens met dat geknutsel de hele dag ;)

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB

Re: Audio vertraging op RTL4 HD #12 hemertje

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,386 posts

+118
Excellent

Posted 9 October 2011 - 20:34

wie kijkt er dan ook naar de RTL zenders ;)

on the Glassfibre 1GB DVB-C...

Re: Audio vertraging op RTL4 HD #13 -Dennis-

• Senior Member
  • 175 posts

+2
Neutral

Posted 10 October 2011 - 12:58

Ik was het gisteren vergeten om te melden, maar op een andere decoder (Homecast Magic Pro) is er geen audio vertraging. Op een ander forum hebben we dezelfde discussie, en toen was er de opmerking van iemand dat het misschien aan de image zou kunnen liggen.
Is het uberhaupt mogelijk dat een audio vertraging op 1 zender aan de image kan liggen?

Re: Audio vertraging op RTL4 HD #14 SnijdeA

• Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 10 October 2011 - 13:18

Hey ligt niet alleen aan de bron, het ligt ook aan je apparatuur.
Ik heb de DM op de TV aangesloten middels HDMI en op de versterker middels digitale COAX en merk dat het beeld achterloopt op het geluid als ik naar de versterker luister, maar niet als ik naar de TV luister.
Dat komt gewoon doordat de TV meer verwerkingstijd nodig heeft dan de versterker, ook al heb je alle optimalisatiezaken uit staan.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Re: Audio vertraging op RTL4 HD #15 -Dennis-

• Senior Member
  • 175 posts

+2
Neutral

Posted 10 October 2011 - 13:27

Ik had het ook geprobeerd zonder versterker ertussen, met hetzelfde resultaat.
Plus, dan zou het ook bij ieder kanaal moeten zijn, en niet specifiek op 1 kanaal. En ik heb mijn andere docoder ook op dezelfde manier aangesloten op de versterker, en daarbij gaat het wel goed. Ook is de vertraging de ene keer erger dan de andere keer.
Dat, en het feit dat meerdere mensen er last van hebben, geeft mij het vermoeden dat het niet aan de gebruikte apparatuur ligt, maar aan RTL4HD, of aan canaldigitaal. Of, zoals iemand anders suggereert op een ander forum, misschien ligt het aan de gebruikte image, omdat het alleen lijkt te gebeuren bij Enigma2 ontvangers.

Re: Audio vertraging op RTL4 HD #16 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 10 October 2011 - 15:51

Ik heb er ook last van op de zenders NED 1 t/m 3 HD en RTL 4. De instelling op ik op ong. -120 ms staan, dan llopt het redelijk goed.
Op overige zenders geen last. Het ligt echt aan de bron/CD. Op de Engelse en Duitse kanalen heb ik er ook geen last van.

Re: Audio vertraging op RTL4 HD #17 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,882 posts

+540
Excellent

Posted 10 October 2011 - 18:26

Yep, hier ook ~-100 ms.

Misschien dat niet iedereen het even sterk opvalt?

En als je al vertraging hebt door een of andere oorzaak, heft deze het misschien net op.

Re: Audio vertraging op RTL4 HD #18 kooleracer

• Senior Member
  • 130 posts

+1
Neutral

Posted 10 October 2011 - 22:06

Ik heb het vandaag bij ook gehad maar dan via analoog tv van UPC. Dus denk dat het niet de fout is van PLi of CDS .

««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««««« »»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»

Mut@nt / AX HD51 | Linux  4.7.4 | OpenPLi 4.0

Re: Audio vertraging op RTL4 HD #19 thundybirdy

• Member
  • 19 posts

0
Neutral

Posted 10 October 2011 - 23:21

Ned 1,2,3, op min 135 staan, RTL4HD nu zelfs op min 200ms op een VU-Duo. RTL5HD en EL Live overigens ook op min135.
Dacht eerst dat het aan de ontvanger lag maar dit probleem ook op een Openbox :wacko:

Re: Audio vertraging op RTL4 HD #20 littlesat

• PLi® Core member
  • 54,532 posts

+657
Excellent

Posted 11 October 2011 - 06:29

Is dat alleen op de VU boxen... Ik merk hier op de ET niets???

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users