DM8000 gewijzigde bootloader en ontvangt niks meer.
Re: DM8000 gewijzigde bootloader en ontvangt niks meer. #61
Posted 29 October 2011 - 15:50
Youtube video over de Sathero SH-200. / specs(pdf).
Is niet rete duur als satlink ws-6912 , en heeft ook satellietnaam weergave en ook dvb-s2 support.
vanaf $129,- op ebay. Alleen zoek ik even uit hoe het met de voeding zit. Volgens mij heeft het reeds een battery van 10 Volt, die tevens als voeding dient voor lnb, zover ik zie in de specs.
Weet iemand of er feedback is over deze Sathero SH-200, lijkt me goed ding met redelijke prijs/functie verhouding.
Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).
Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).
The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality )
Re: DM8000 gewijzigde bootloader en ontvangt niks meer. #62
Posted 29 October 2011 - 15:51
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: DM8000 gewijzigde bootloader en ontvangt niks meer. #63
Posted 29 October 2011 - 16:00
Weet jij welke meters SiSeqC debugger heeft? Volgens mij is het snel duidelijk als switch defect is. Daar is een debugger toch niet voor nodig?
Of is zo'n debugger om te achterhalen of storing in switch danwel aanstuursignaal van ontvanger zit?
Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).
Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).
The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality )
Re: DM8000 gewijzigde bootloader en ontvangt niks meer. #64
Posted 29 October 2011 - 16:10
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: DM8000 gewijzigde bootloader en ontvangt niks meer. #65
Posted 29 October 2011 - 16:44
Heb hier zo'n eenvoudige analoge fluiter, goed genoeg maar ik heb dan ook de mazzel dat mijn dish naast de deur hangt.
Zelfs als er sneeuw of vocht op de lnb zit veeg ik die zo schoon
Als de schotel gestelt wordt zie ik vanuit de raam de tv. Ideaal dacht ik zo
@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB
Re: DM8000 gewijzigde bootloader en ontvangt niks meer. #66
Re: DM8000 gewijzigde bootloader en ontvangt niks meer. #67
Re: DM8000 gewijzigde bootloader en ontvangt niks meer. #68
Posted 29 October 2011 - 17:14
Alleen is de kruispolarisatie (kanteling) van de LNB hiermee niet te regelen. Sterker nog! regelmatig hoe harder dat ding piept hoe slechter de LNB staat...
goed genoeg
Maar die regelmatig is dus minder dan wanneer het wel goed werkt.(dat je dus wel kanteling kan uitrichten dmv Db/uV waarde.)
Zou wel fijn zijn als er een overzicht is van satelliet meters, dat je kan zien wat er gemeten wordt (bv wel of geen kanteling) zodat je als consument voor fijne prijs goede meting kan doen.
Ik zie net deze: First Strike FS1 Satellite Meter Professional L Series.
Als ik afbeelding zie, zie je rechts boven kanteling lnb toch?
Edited by J3r03n5ky, 29 October 2011 - 17:18.
Re: DM8000 gewijzigde bootloader en ontvangt niks meer. #69
Posted 29 October 2011 - 17:30
Iemand info over meter die ook kanteling lnb meeneemt in meting?
Re: DM8000 gewijzigde bootloader en ontvangt niks meer. #70
Posted 29 October 2011 - 18:11
Re: DM8000 gewijzigde bootloader en ontvangt niks meer. #71
Posted 29 October 2011 - 18:30
Overigens in mijn situatie kan ik op het dak bij dish niet naar m'n dreambox kijken, wlan haalt het niet, en ik ga niet m'n dreambox & tv op dak zetten bij dish.
Ik probeer een verkoop adres te vinden van de First Strike FS2 meter. Die lijkt me heel fijn. Maar kan ik nergens kopen?
Voorlopig is SatHero SH-200 ook wel gewenst lijkt me.
Edited by J3r03n5ky, 29 October 2011 - 18:31.
Re: DM8000 gewijzigde bootloader en ontvangt niks meer. #72
Posted 29 October 2011 - 18:48
Het gaat erom dat de ontvangst maximaal is, dus zo weinig mogelijk storing, en de dreambox weet heel goed wanneer een signaal sterker of zwakker wordt. Of het getal dat daarbij hoort ergens op slaat is helemaal niet van belang. Sterker is sterker en zwakker is zwakker. Ik geloof niet dat er een signaalzoeker is die kan zien of je lnb gedraaid zit of buiten het brandpunt van de schotel, of te hoog of te laag, schotel te hoog of te laag of gedraaid... Dat zul je gewoon zelf moeten uitvinden met alleen het getal SNR en veel geduld...
Re: DM8000 gewijzigde bootloader en ontvangt niks meer. #73
Posted 29 October 2011 - 18:55
First strike FS1 en Trimax sm-3500 zijn DVB-S meters.
Houd dat in dat je dan geen DVB-S2 signalen kan zoeken?
Stel er is in de toekomst een satteliet positie met alleen DVB-S2 op de transponders, vind je die dan niet met een DVB-S meter?
Dus dan zijn de SatHero SH-200 of First Strike FS2 enige beetje betaalbare DVB-S2 meters?
Re: DM8000 gewijzigde bootloader en ontvangt niks meer. #74
Posted 29 October 2011 - 19:52
Re: DM8000 gewijzigde bootloader en ontvangt niks meer. #75
Posted 29 October 2011 - 22:00
Je begint met de grote hoeken: de schotel links/rechts, op/neer, dan de lnb's (per stuk) op-en-neer en als laatste per de lnb de draaiing. Dan kun je weer van voor af aan beginnen, maar de schotel blijkt dan meestal toch wel optimaal te staan. En als je dan een gare BiSat hebt (zoals ik), dan kan de arm ook nog eens een centimeter zwabberen, dus als je daar toevallig tegen aan tikt, kun je overnieuw beginnen :-(
Ik blijf er bij, het is een kwestie van geduld en perfectionisme. Ik zal ook geen last hebben van een 8PSK transponder...
4 user(s) are reading this topic
0 members, 4 guests, 0 anonymous users