Jump to content


Photo

Foreca Weersverwachting v1.6 NL

PLUGINS

  • Please log in to reply
259 replies to this topic

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #221 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 22 November 2011 - 19:54

Had op krallendijk gezocht en die stond erbij, maar weet niet of Noord Amerika in de city.cfg er ook voor moet staan.
Had in de city.cfg gekeken en daar stonden zoals de Bahamas ook tussen zonder Noord Amerika.


Zet Curaçao er voor ipv Nederlandse antillen.

oh en kralendijk met 1 l

Edited by Meega, 22 November 2011 - 19:57.

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #222 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 22 November 2011 - 20:05

In principe zou Netherlands_Antilles/plaatsnaam voldoende moeten zijn. Op de website moet je naar een stad navigeren door eerst het continent te kiezen, dan het land. Daarna krijg je of de keuze uit de beginletter (als er veel plaatsen zijn), en anders een lijst met plaatsnamen.

Als ik nu via foreca.nl kijk zie ik de Nederlandse Antillen bij Noord Amerika staan. Ik krijg echter geen lijst met plaatsnamen.
Kijk ik op foreca.com, dan staat Nederlandse Antillen er niet tussen.
Bij beide staat Aruba er wel tussen, maar bij beide krijg ik daar geen lijst met plaatsnamen bij.
Ik heb het vervolgens geprobeerd met enkele plaatsnamen in de url meteen door te prikken naar de gezochte informatie. Zowel op com als nl krijg ik met Krallendijk een pagina voor Rotterdam. Met Willemstad en Kralendijk krijg ik wel de gezochte pagina's. Misschien de plaatsnaam niet juist gespeld?

Mijn conclusie is nu: Netherlands_Antilles/Kralendijk en Netherlands_Antilles/Willemstad in City.cfg zouden moeten werken.


Het lijkt er op dat beide websites toch wel wat kleine probleempjes vertonen.

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #223 Remi_4

  • Senior Member
  • 242 posts

+6
Neutral

Posted 22 November 2011 - 20:17

Bedankt het werkt.
Currently using: UV+ DUO 4K +1TB WD hdd green en CT ET900 + 1 TB WD hdd, beide met PLI en oscam.

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #224 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 27 November 2011 - 16:31

Als alles goed gaat, staat morgen versie 2.3 van de Foreca plugin op de feed. Wijzigingen:[list=1]
[*]Enkele teksten die ik eerder gemist had aan de vertalingen via de locale files toegevoegd
[*]Enkele overbodige teksten uit de vertalingen via de locale files weggehaald (bv. de tekst met alleen maar spaties).
[*]Enkele ontbrekende Russische teksten aan de locale file toegevoegd (Ik hoop dat ze enigzins correct zijn)
[*]Ondersteuning van het Tsjechisch toegeveogd, hopelijk nu wel correct.
[/list]
Als je de plugin al gebruikt, vervangt de nieuwe versie de oude bij de eerstvolgende online upgrade die je uitvoert.

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #225 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 27 November 2011 - 16:34

Heb misschien nog een idee voor deze bizar mooie plugin..
weet niet of het kan.......

Als ik hem opstart gaat hij nu naar de eerst tijd...
Kan het zo zijn dat hij naar het eerst volgende uur [ of tijdsinstelling ] gaat..
Ik bedoel hij kijkt op de box hoe laat, dan de eerst volgende instelling van de app.

Hij start op 07 uur.....[ het is voorspelling en geen geschiedenis kijker ]


Zou mooi zijn toch...??

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #226 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 27 November 2011 - 19:09

@dylantje
Ik ga proberen dat in de volgende versie op te nemen.

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #227 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 27 November 2011 - 19:10

@dylantje
Ik ga proberen dat in de volgende versie op te nemen.


Zou toch strak zijn.....
En als je het kunt is het misschien wel het proberen waard....

Dank namens velen denk ik.........

Edited by dylantje, 27 November 2011 - 19:10.

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #228 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 30 November 2011 - 14:00

Ik heb gezien dat Milo vandaag zo vriendelijk is geweest mijn patch voor Foreca naar versie 2.4 te verwerken. Bijgevolg zou morgen de nieuwe versie op de feed moeten staan.
Wat is er gewijzigd:[list]
[*]Als de plaatselijke tijd 17:30 of later is opent het startscherm met de tweede pagina, in plaats van met de eerste. Het is helaas niet mogelijk om bij een tijd voor 05:30 een dag terug te gaan, die informatie kan niet meer opgehaald worden.
[*]De wind snelheid regel wordt nu ook ontdaan van diacritics. Dat is bij enkele talen nodig, bijv. Russisch
[*]Correcties op de Tsjechische vertalingen, met dank aan ims
[*]Correcties op de Russische vertalingen, met dank aan Dima73
[/list]
Als je al een eerdere versie van de plugin gebruikt, wordt deze bij je eerste volgende online upgrade vanzelf vervangen door de nieuwe versie.

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #229 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 1 December 2011 - 21:48

Ga hem proberen...
Strak man...

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #230 Kluns

  • Senior Member
  • 222 posts

0
Neutral

Posted 3 December 2011 - 15:59

Is dit een plugin voor een specifiek machine of doe ik weer eens iets niet goed?
Ik zie 'm niet voor mijn dm800se. Als ik opkg update and daarna opkg list *foreca* doen krijg ik:
enigma2-plugin-extensions-foreca - 2.1+git10+81f6daf-r0 - Weather forecast
enigma2-plugin-extensions-foreca-dev - 2.1+git10+81f6daf-r0 - Weather forecast
En dat is 'm niet begrijp ik uit bovenstaande.

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #231 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 3 December 2011 - 16:09

Bag58 werkt met versies maar github en de ervaren coders hier gruwen van versies en werken met git+ codes.

Als je enigma2-plugin-extensions-foreca installeert heb je de laatste stand van zaken.

Daar zit voor zover ik weet nog niet de laatste aanpassingen in van Bag58. Milo pest hem een beetje zodat hij zich github commits uiteindelijk eigen maakt.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #232 Kluns

  • Senior Member
  • 222 posts

0
Neutral

Posted 3 December 2011 - 17:03

Bedankt! Werkt en ziet er goed uit.
Eens kijken of je ook je echte eigen locatie toe kunt voegen of alleen een stad als benadering.

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #233 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 3 December 2011 - 17:13

Zoek op www.foreca.nl naar je woonplaats, als je die gevonden hebt of iets wat dichtse bijkomt kijk je in de adresbalk van je browser.
Stel je woont in haaksbergen dan staat daar http://www.foreca.nl...nds/Haaksbergen

Dat Netherlands/Haaksbergen voeg je toe aan de volgende file op je box: /etc/enigma2/Foreca/City.cfg

Suc6!

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #234 Kluns

  • Senior Member
  • 222 posts

0
Neutral

Posted 3 December 2011 - 17:16

Yep, gevonden. Gaaf!

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #235 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 4 December 2011 - 00:17

@theparasol
Milo heeft mij zeker niet gepest. Hij heeft alle door mij aangeleverde patches keurig en snel verwerkt. De versie die momenteel op de feed staat is wel degelijk de actuele versie, en ik heb op dit moment ook geen plannen voor verdere aanpassingen meer. En voor wat betreft die versies: ach ook de gebruiker wil graag weten of hij/zij de actuele versie van de plugin gebruikt. De git+ code zegt de gemiddelde gebruiker helemaal niets, als hij/zij er al achter kan komen. Zo'n versie aanduiding in de plugin zelf zegt een gebruiker dus juist wel iets, vandaar dat ik die expliciet in beeld heb gebracht.

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #236 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 4 December 2011 - 00:53

De git commit hash is inderdaad niet van belang voor 'gewone' gebruikers, maar wel voor devs, als er bijv bugreports gedaan worden.
En voor de git hash staat een oplopend nummer, wat als automatisch versienummer fungeert.

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #237 aardbei

  • Senior Member
  • 199 posts

+8
Neutral

Posted 10 December 2011 - 11:50

@Bag58
Hoi,

ik was wat aan het spelen met de skin in PLi voor deze plugin, en eigenlijk heb ik daarvoor de variable "Titel" uitgesplits nodig in plaats en datum.

kun je voor mij Titel3 maken, met daarin alleen de plaats, en Titel4 met alleen de datum?

Ik heb m'n .py browsel toegevoegd, maar weet niet of ik ermee regels van de edele kunst van het programmeren overtreedt ofzo ;)

Attached File  plugin.py.txt   87.24KB   6 downloads

bvd
1 x DM800 OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
2 x DM600 OpenPli latest
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #238 aardbei

  • Senior Member
  • 199 posts

+8
Neutral

Posted 10 December 2011 - 12:23

laat maar, ik zie dat ie ook eenvoudig in git te doen is ;)
1 x DM800 OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
2 x DM600 OpenPli latest
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #239 whats85

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 5 February 2012 - 14:37

Ik heb gezien dat Milo vandaag zo vriendelijk is geweest mijn patch voor Foreca naar versie 2.4 te verwerken. Bijgevolg zou morgen de nieuwe versie op de feed moeten staan.
Wat is er gewijzigd:[list]
[*]Als de plaatselijke tijd 17:30 of later is opent het startscherm met de tweede pagina, in plaats van met de eerste. Het is helaas niet mogelijk om bij een tijd voor 05:30 een dag terug te gaan, die informatie kan niet meer opgehaald worden.
[*]De wind snelheid regel wordt nu ook ontdaan van diacritics. Dat is bij enkele talen nodig, bijv. Russisch
[*]Correcties op de Tsjechische vertalingen, met dank aan ims
[*]Correcties op de Russische vertalingen, met dank aan Dima73
[/list]
Als je al een eerdere versie van de plugin gebruikt, wordt deze bij je eerste volgende online upgrade vanzelf vervangen door de nieuwe versie.


Zou je deze willen posten hier. Gebruik originele image ism GP3 en zie hem nergens in de feed staan.

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #240 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 5 February 2012 - 14:53

Dan is het beter dat je aan je duitse vrienden bij GP3 vraagt of ze het in hun feeds willen opnemen anders blijven we aan het posten hierzo.
Je kunt het ook zelf downloaden hierzo:

https://github.com/E...oreca/downloads

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB




Also tagged with one or more of these keywords: PLUGINS

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users