Jump to content


Photo

Foreca Weersverwachting v1.6 NL

PLUGINS

  • Please log in to reply
259 replies to this topic

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #161 destroyer2usa

  • Senior Member
  • 117 posts

+1
Neutral

Posted 6 November 2011 - 15:14

nou ja...bij deze dan echt

Attached Files



Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #162 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 6 November 2011 - 15:20

de plugin heeft als versienr 1.7.2, maar bij mij staat al 1.9+git1 geïnstalleerd op de box?

Edited by metoo, 6 November 2011 - 15:21.

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #163 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 6 November 2011 - 15:56

@meteoo
die 1.9+git1 versie is een oudere versie, die zich intern nog meldt als versie 1.6 en is Nederlandstalig. Hoe de git aanduiding tot stand is gekomen weet ik niet, want daar heb ik geen verstand van.

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #164 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 6 November 2011 - 15:59

@destroyer2usa
Ik kan de crash niet reproduceren, maar het lijkt er op dat hij is ontstaan door op een ongelukkig moment op exit toets te drukken. Ik denk dat het iets is dat ook al fout kan gaan in de oorspronkelijke versie. Ik ga er nog wat onderzoek naar doen, maar ik vrees dat ik dit, gezien mijn beperkte Python kennis, niet kan oplossen.

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #165 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 6 November 2011 - 16:38

@meteoo
die 1.9+git1 versie is een oudere versie, die zich intern nog meldt als versie 1.6 en is Nederlandstalig. Hoe de git aanduiding tot stand is gekomen weet ik niet, want daar heb ik geen verstand van.


ok, veel dank voor de moeite, hij staat er weer in, heel mooi

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #166 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 6 November 2011 - 20:22

Ik heb de bestaande Foreca op de box ge-de-installeerd.
restart gedaan
Daarna de 1.7 uit de plugin lijst geinstalleerd
Als ik opstart staat er 1.6 NL bovenin het plugin scherm

De tekst is Nederlands, mijn box staat op Engels ingesteld

Heb ik iets over het hoofd gezien?

 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #167 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 6 November 2011 - 20:28

De nieuwste staat nog niet op de feed en moet je handmatig instaleren

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #168 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 6 November 2011 - 20:34

De nieuwste staat nog niet op de feed en moet je handmatig instaleren


Ach, dom van me
Kwam omdat ik 1.7 zag staan

 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #169 destroyer2usa

  • Senior Member
  • 117 posts

+1
Neutral

Posted 6 November 2011 - 21:41

@destroyer2usa
Ik kan de crash niet reproduceren, maar het lijkt er op dat hij is ontstaan door op een ongelukkig moment op exit toets te drukken. Ik denk dat het iets is dat ook al fout kan gaan in de oorspronkelijke versie. Ik ga er nog wat onderzoek naar doen, maar ik vrees dat ik dit, gezien mijn beperkte Python kennis, niet kan oplossen.



Ik heb het zelf nu ook nog eens geprobeerd, maar inderdaad ik kan de crash ook niet meer reproduceren. Dus wellicht inderdaad te snel op exit zitten drukken terwijl de loop van kaarten nog liep?

Moet wel zeggen: Het ziet er prachtig uit en werkt verder prima!

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #170 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 7 November 2011 - 10:24

met de update van vanmorgen is de oude 1.9+git1 weer teruggezet .........

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #171 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 7 November 2011 - 10:43

Als je iets aan de plugin wil wijzigen en dit in de feed wil opnemen, doe dan het volgende:
- Installeer GIT op je PC (download "tortoiseGIT" op windows, die integreert in je explorer)
- "Clone" deze repo naar je machine: https://github.com/E...enplugin-Foreca
- Kopieer je gewijzigde plugin.py over die van GIT heen
- Maak een GIT patch en post die hier.

Wil je structureel aan de slag?
- Maak een account aan op github
- Stuur mij een PM of mailtje met je accountnaam
- Ik zorg dat je "write" rechten krijgt op de Foreca repo
- Je kunt wijzigingen nu direct invoeren, zonder hulp van PLi leden
- Vraagt wel om discipline, want wat je "pusht" zit in de nightly build, dus als het defect is, maak je een boel mensen boos...

Ik ben best bereid om te helpen met het uitbreiden en aanvullen van deze korte howto, maar ik ga niet met het handje ipkaatjes of bestandjes zitten uitpluizen, dat kost me teveel kostbare tijd. Dus geen plugin.py meer posten in de hoop dat ik die integreer, dat gaat niet gebeuren. Alleen hapklare git patches zijn nog acceptabel. En nogmaals, ik wil best stap voor stap uitleggen hoe je zo'n patch moet maken.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #172 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 7 November 2011 - 14:13

Heb de nieuwe Foreca plugin van afgelopen weekend wederom handmatig geinstalleerd na Pli-update van hedenmorgen.
Was inderdaad weer "teruggezet" naar de oudere versie.

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #173 gerard0610

  • Senior Member
  • 940 posts

+41
Good

Posted 8 November 2011 - 11:19

Ik ben even de weg kwijt:
Op 6 November melde ‘Bag58” dat: “Op de laatste door theparasol gepubliceerde versie van de Foreca plugin heb ik nog wat door ontwikkeld.…… enz.”.
Een geweldige plugin :-). Bedankt voor al het werk.

Ik liep in de veronderstelling dat deze met de nachtelijke update meegenomen zou worden.
In het verloop van het draadje hebben we het er ook nog over gehad dat je eerste de oude moest verwijderen (via Meun -Applicaties –verwideren-enz.) en dan pas de nieuwe (via Meun -Applicaties –enz.) moest plaatsen.

Gisteren en vandaag dit zo gedaan . Ik zag ik dat er twee versies waren: De Foreca V1.7 en de Foreca 1.9+git2).

Beide versies gisteren wederom vanmorgen geprobeerd (eerst de oude verwijderde en een reboot) maar helaas de oude blijft.

Ook zie ik dat o.a het City.cfg staan niet in /etc/enigma2/Foreca, maar nog steeds in usr/lib/enigma2/python/plugins/extentions/Foreca.

Kan iemand mij weer op weg helpen?

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #174 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 8 November 2011 - 12:31

Kan iemand mij weer op weg helpen?

Kijk even wat @MiLo heeft geschreven, kennelijk is het protocol voor het "oppikken" van de nieuwe Foreca plugin niet helemaal opgelost.
Installeer het even handmatig alsvolgt; 1) Haal de laatste nightly Pli-update binnen, na herstart even de "oude" Foreca plugin verwijderen, en gelijk hierna de laatste versie van @Bag58 installeren, herstart en je bent voorzien van de laatste versie.

P.S. Totdat Bag58 de aanwijzingen van @MiLo heeft ingevuld zul je dit moeten blijven doen na update.

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #175 gerard0610

  • Senior Member
  • 940 posts

+41
Good

Posted 8 November 2011 - 14:34

Bedankt voor de verduidelijking.
Nu is het voor mij helder :-)

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #176 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 11 November 2011 - 22:17

Als je iets aan de plugin wil wijzigen en dit in de feed wil opnemen, doe dan het volgende:
- Installeer GIT op je PC (download "tortoiseGIT" op windows, die integreert in je explorer)
- "Clone" deze repo naar je machine: https://github.com/E...enplugin-Foreca
- Kopieer je gewijzigde plugin.py over die van GIT heen
- Maak een GIT patch en post die hier.

Wil je structureel aan de slag?
- Maak een account aan op github
- Stuur mij een PM of mailtje met je accountnaam
- Ik zorg dat je "write" rechten krijgt op de Foreca repo
- Je kunt wijzigingen nu direct invoeren, zonder hulp van PLi leden
- Vraagt wel om discipline, want wat je "pusht" zit in de nightly build, dus als het defect is, maak je een boel mensen boos...

Ik ben best bereid om te helpen met het uitbreiden en aanvullen van deze korte howto, maar ik ga niet met het handje ipkaatjes of bestandjes zitten uitpluizen, dat kost me teveel kostbare tijd. Dus geen plugin.py meer posten in de hoop dat ik die integreer, dat gaat niet gebeuren. Alleen hapklare git patches zijn nog acceptabel. En nogmaals, ik wil best stap voor stap uitleggen hoe je zo'n patch moet maken.

Wil iemand het Foreca probleem oplossen ? Na iedere nightly Pli-update staat de "oude" Foreca plugin weer geinstalleerd terwijl een nieuwe(re) versie beschikbaar is op de server maar niet voldoet aan het Pli-protocol.

Edited by HPPli, 11 November 2011 - 22:18.


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #177 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 11 November 2011 - 22:28

Je zou tijdelijk even een iets aangepaste Forecast kunnen plaatsen die niet overschreven wordt door de update.
Ik denk dat de hobbel die github heet iets te groot is en daarom de verdere ontwikkeling momenteel stil ligt?

Attached Files



Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #178 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 11 November 2011 - 22:38

zou wel heel jammer zijn, is met xmltv en autobackup hier de meest gebruikte plugin

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #179 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 11 November 2011 - 23:35

Ik heb op dit moment een versie 2.0 in voorbereiding. Daarin is de internationalisering nu tot een redelijk niveau afgerond, met als talen Nederlands, Engels, Duits, Frans en Pools. Ik heb ondertussen ook eens gekeken naar het fenomeen Git en TortoisGit zoals Milo had aangegeven, en ik moet zeggen dat me dat op dit moment zelfs wel meer dan maar één hobbel te veel voorkomt. Vooralsnog begrijp ik daar maar heel weinig van.

Ik zal in elk geval als de nieuwe versie klaar is (lees doorgetest) de ipk hier plaatsen. Degenen die hem dan willen gebruiken kunnen hem dan downloaden en via Telnet installeren. Aangezien de versie nu zal zijn opgetrokken naar 2.0, zou hij volgens mij ook niet meer mogen worden overschreven door de 1.9 in de Git. Even geduld nog s.v.p.

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #180 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 11 November 2011 - 23:41

Perfect, ik had jouw aanpassingen even bevroren in een andere naam om in ieder geval de laatste juiste versie te kunnen blijven gebruiken.

Ik ben ook begonnen met kleine babystapjes met github en heb de backupsuite daar eens geplaatst om een beetje te testen maar het valt inderdaad niet mee. Ik heb de hele structuur zoals die in een IPK zit erop gezet maar gezien de andere structuren op E2OpenPlugins zal dit wel niet goed zijn.

Eerst maar eens zelf een beetje rommelen om te kijken of ik hier wel verder mee wil gaan of op de oude voet verder ga.

Mijn probeerseltjes zijn hier te vinden: https://github.com/P...bie/BackupSuite

Edited by Pedro_Newbie, 11 November 2011 - 23:43.




Also tagged with one or more of these keywords: PLUGINS

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users