Jump to content


Photo

smartreader update 1.07

smartreader

  • Please log in to reply
73 replies to this topic

Re: smartreader update 1.07 #21 mysat

  • Senior Member
  • 153 posts

+2
Neutral

Posted 31 December 2011 - 13:36

Kijk, dat is pas top ! Gelukt met de drivers http://www.ftdichip....0814_Setup.exe zoals door christophecvr aangeraden. Mijn dank. Grote klasse


T: Bus=02 Lev=02 Prnt=02 Port=03 Cnt=01 Dev#= 5 Spd=12 MxCh= 0
D: Ver= 2.00 Cls=00(>ifc ) Sub=00 Prot=00 MxPS= 8 #Cfgs= 1
P: Vendor=0403 ProdID=6001 Rev= 4.00
S: Manufacturer=Argolis BV
S: Product=Smartreader plus
S: SerialNumber=SkyUK 1
C:* #Ifs= 1 Cfg#= 1 Atr=a0 MxPwr=100mA
I:* If#= 0 Alt= 0 #EPs= 2 Cls=ff(vend.) Sub=ff Prot=ff Driver=ftdi_sio

Re: smartreader update 1.07 #22 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 31 December 2011 - 13:56

Kijk, dat is pas top ! Gelukt met de drivers http://www.ftdichip....0814_Setup.exe zoals door christophecvr aangeraden. Mijn dank. Grote klasse


Dank U voor bevestiging. Bij mij gingen de settings ook slechts met de laatste ftdi drivers (hoewel de update was gegaan met de oudere drivers).

goed einde jaar en gelukkig nieuwjaar.

Edited by christophecvr, 31 December 2011 - 13:56.


Re: smartreader update 1.07 #23 mysat

  • Senior Member
  • 153 posts

+2
Neutral

Posted 31 December 2011 - 14:22

Ok, 2 van de 4 zijn nu in orde. Nog twee met problemen die dus niet te schrijven zijn in 1.7. Ze worden mbv het tool ogenschijnlijk wel geupgrade naar 1.7, maar nu krijg ik schrijffouten bij het updaten. Is dit nu het gevolg van de 1.4 bug ?

Re: smartreader update 1.07 #24 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 31 December 2011 - 15:20

Ok, 2 van de 4 zijn nu in orde. Nog twee met problemen die dus niet te schrijven zijn in 1.7. Ze worden mbv het tool ogenschijnlijk wel geupgrade naar 1.7, maar nu krijg ik schrijffouten bij het updaten. Is dit nu het gevolg van de 1.4 bug ?

Controleer de twee die niet gaan eerst met linux srp tool om te zien welke versie erop staat.

De bug in 1.4 kan wel degelijk dit probleem veroorzaken. Maar dan heb je ofwel een dead smargo nadat je hebt proberen te downgraden. Hoewel het lichtje werkt, het ook pinkt als je en kaar insteekt zal je in linux bv geen ttyUSB0 (of ttyUSBx) meer vinden. Windows zal device niet meer herkennen. Daar moet je mijn eerder vermelde tricky oplossing gebruiken (op eigen risico) . Het kan ook zijn dat hij gewoon op 1.4 blijft staan. Maar dat je die truck toch moet gebruiken zoals uitgelegd.

Probeer wel eerst alle andere oplossingen. Sommige 1.4 versies veroorzaakten die bug niet andere wel. De welke weet ik niet. Mijn 4 smargo's hebben dit probleem wel gehad. Maar nu werken er 3 terug perfect. (één heb ik opgeblazen door per ongeluk een verkeerde pin aan te raken met de draad)
Note: het moet wel een originele smargo zijn. Er blijken ook namaak producten in omloop te zijn, deze werken niet met 1.7 dit wordt althans gezegd, kan het zelf niet controleren daar de mijne allen echte zijn.

Re: smartreader update 1.07 #25 mysat

  • Senior Member
  • 153 posts

+2
Neutral

Posted 1 January 2012 - 15:14

Dit zijn mijn resultaten...

[root@system install]# ./srp_tools_x86 -d /dev/ttyUSB1

smartreader+ version v1.3

MODE autoswitch
FREQ inf Mhz
KERNEL normal
T_MODE t = 0
EGT 0
[root@system install]# ./srp_tools_x86 -d /dev/ttyUSB0

smartreader+ version v1.3

MODE fixed
FREQ 3.69 Mhz
KERNEL dreambox
T_MODE t = 0
EGT 0
[root@system install]#
Indien ik dus de 1.7 updater draai, zie ik de software "flashen" en komt ie terug met het antwoord OK, echter hierboven zie je het resultaat. Heb even verder gekeken en ook even op het internet wat informatie bij elkaar gesprokkeld. De twee 1.7 werkende smargo's zijn originele. De andere twee (die dus niet te upgraden zijn), voldoen aan de imitatie specs op het internet....

Zal eens even verder zoeken......

Re: smartreader update 1.07 #26 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 2 January 2012 - 11:41

Dit zijn mijn resultaten...

[root@system install]# ./srp_tools_x86 -d /dev/ttyUSB1

smartreader+ version v1.3

MODE autoswitch
FREQ inf Mhz
KERNEL normal
T_MODE t = 0
EGT 0
[root@system install]# ./srp_tools_x86 -d /dev/ttyUSB0

smartreader+ version v1.3

MODE fixed
FREQ 3.69 Mhz
KERNEL dreambox
T_MODE t = 0
EGT 0
[root@system install]#
Indien ik dus de 1.7 updater draai, zie ik de software "flashen" en komt ie terug met het antwoord OK, echter hierboven zie je het resultaat. Heb even verder gekeken en ook even op het internet wat informatie bij elkaar gesprokkeld. De twee 1.7 werkende smargo's zijn originele. De andere twee (die dus niet te upgraden zijn), voldoen aan de imitatie specs op het internet....

Zal eens even verder zoeken......


Raar Maar uit die gegevens maak ik op dat hij NIET is geflashed.De reader staat nog op v1.3

Indien v1.7 erop staat zie je

smartreader+ version v1.7

.
Als je een reader wilt flashen, moet je alle andere readers van je pc doen. Ook alle andere(indien er zijn) usb to serial converter devices.

Re: smartreader update 1.07 #27 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 5 January 2012 - 11:20

ik heb dit ergens gevonden bij een cccam forum het is in het Engels en ze gebruiken hier de 1.4 firmware van de smartreader
is dit ook een mogelijkheid om de smartreaders te kopelen aan een usb adres

This tutorial works perfect for me

How to - USB Smargo fixed port /dev/mycard



1. you should have linux util "lsusb"
with command lsusb -v | grep iSerial you can find your reader serial

output will be in this way:
iSerial 1 0000:00:10.0
iSerial 3 Reader 179
iSerial 1 0000:00:10.1
iSerial 1 0000:00:10.2
.....

in my case my smargo reader Serial Nr = Reader 179

2. edit udev rule file
nano /etc/udev/rules.d/50-udev.rules
search for "usb": strg+w: usb
And below the "# USB devices"-part you insert something like:


SUBSYSTEMS=="usb", KERNEL=="ttyUSB*", ATTRS{serial}=="Reader 179", SYMLINK+="mycard"


* sure change "Reader 179" to your reader serial and change "mycard" to your suggested value

3. with command "udevadm control --reload_rules" ... reload udev rules

4. reboot linux pc and you will see symbolic link from /dev/mycard to your reader

5. change line in your CCcam.cfg with values you are created:
SERIAL READER : /dev/mycard smartreader+
if need
SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/mycard 4800000 ( or other value)

after this you can be sure that this Reader will be always in /dev/mycard


If your Reader dont have different "serial names" you can give them unique names by using the tool that comes with the firmware updates
use like this as described here:
./srp_tool -n UNIQUENAME


P.S.: Inside /etc/udev/rules.d/91-permissions.rules (search for: usb) you can also see which system-groups you need to be in, to have full access to removeable devices etc - if you dont use it as root!


(tested with debian based systems

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: smartreader update 1.07 #28 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 5 January 2012 - 13:08

ja dat zou moeten gaan maar enkel af pc niet van stb daar de nodige udev en libs niet zijn voorzien. Misschien gaat het ook stb kernel boven 2.6.30

Ik raad zéér sterk aan van de 1.4 NIET te gebruiken, deze is echt labiel. dan is originele 1.3 beter hoewel je daar geen serie nummer bij hebt.

De beste is 1.7 die werkt perfect. je moet er wel zelf een serie nummer in zetten.

Re: smartreader update 1.07 #29 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 10 January 2012 - 07:48

ja dat zou moeten gaan maar enkel af pc niet van stb daar de nodige udev en libs niet zijn voorzien. Misschien gaat het ook stb kernel boven 2.6.30 Ik raad zéér sterk aan van de 1.4 NIET te gebruiken, deze is echt labiel. dan is originele 1.3 beter hoewel je daar geen serie nummer bij hebt. De beste is 1.7 die werkt perfect. je moet er wel zelf een serie nummer in zetten.


wat zijn de beste instelingen met 1.7 en cccam 2.30 op een linux server om de smartreader te laten draaien op een oranje c+ kaart en iredeto 2 c+ kaart ??

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: smartreader update 1.07 #30 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 21 January 2012 - 10:40

ja dat zou moeten gaan maar enkel af pc niet van stb daar de nodige udev en libs niet zijn voorzien. Misschien gaat het ook stb kernel boven 2.6.30 Ik raad zéér sterk aan van de 1.4 NIET te gebruiken, deze is echt labiel. dan is originele 1.3 beter hoewel je daar geen serie nummer bij hebt. De beste is 1.7 die werkt perfect. je moet er wel zelf een serie nummer in zetten.


wat zijn de beste instelingen met 1.7 en cccam 2.30 op een linux server om de smartreader te laten draaien op een oranje c+ kaart en iredeto 2 c+ kaart ??



ik heb deze instelingen gebruikt ben er nu aan het testen met deze instelingen op een seca 3 kaart
ik begrijp alleen de insteling frequency niet helemaal bij 1.4 /1.3 kon ik dit op auto of fixid instellen en bij auto geen frequeny en bij fixed wel een frequency instellen
maar die optie heb ik niet bij 1.7 om de frequency zelf in te stellen ???
bv als ik een kaart wil overklokken dat ik dan met cccam kan instellen hoeveel de kaart moet overklokken

mode auto
frequency 3.69
kernel new
t t0
egt 0
divice smart 01

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: smartreader update 1.07 #31 Nowtv

  • Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 21 January 2012 - 16:17

Vandaag ook eens met de usb readers aan het spelen geweest.
En natuurlijk weer niet gelezen, en op twee stuks de 1.4 firmware gezet.
En daarna niets mee mee te beginnen, en ook niet naar 1.7 te krijgen.
Heb een andere die ik nog had en die wel 1.3 was via de Smartreader 1.3 eerst overnieuw die geladen en daarna naar 1.7 geen probleem.
Echter de 1.4 was niets meer mee te beginnen, dus aan het rommelen geslagen.
Had er twee met 1.4 die ik niet meer naar 1.3 en ook niet naar 1.7 kon krijgen.

Echter is het me toch gelukt om ze terug naar 1.3 te krijgen.
En niet een, maar beiden terug naar 1.3, en toen naar 1.7.

Hoe heb ik dat gedaan.
Ik heb de Smartreader Update v 1.3 gestart, en daarna op update gedrukt en dan de reader er uit en in.
Dat gaat dus normaal niet verder en kom je in een circel terecht.
Maar doe dit wederom en haal de reader er niet helemaal uit, maar zorg dat er spanning op de reader blijft staan.
Ik heb hem net niet uit het usb slot gehaald en gezorgd dat het lampje net blijft branden ( is even spelen)
Dan druk je hem er weer iets in, en zul je zien dat de firmware wordt geladen druk hem dan direct goed in de usb poort.
Daarna naar 1.7 en het is gelukt.
Hopelijk kunnen er een aantal hier de reader weer voorzien van de juiste firmware.

Re: smartreader update 1.07 #32 adri

  • Senior Member
  • 372 posts

+5
Neutral

Posted 22 January 2012 - 15:03

Vandaag ook eens met de usb readers aan het spelen geweest.
En natuurlijk weer niet gelezen, en op twee stuks de 1.4 firmware gezet.
En daarna niets mee mee te beginnen, en ook niet naar 1.7 te krijgen.
Heb een andere die ik nog had en die wel 1.3 was via de Smartreader 1.3 eerst overnieuw die geladen en daarna naar 1.7 geen probleem.
Echter de 1.4 was niets meer mee te beginnen, dus aan het rommelen geslagen.
Had er twee met 1.4 die ik niet meer naar 1.3 en ook niet naar 1.7 kon krijgen.

Echter is het me toch gelukt om ze terug naar 1.3 te krijgen.
En niet een, maar beiden terug naar 1.3, en toen naar 1.7.

Hoe heb ik dat gedaan.
Ik heb de Smartreader Update v 1.3 gestart, en daarna op update gedrukt en dan de reader er uit en in.
Dat gaat dus normaal niet verder en kom je in een circel terecht.
Maar doe dit wederom en haal de reader er niet helemaal uit, maar zorg dat er spanning op de reader blijft staan.
Ik heb hem net niet uit het usb slot gehaald en gezorgd dat het lampje net blijft branden ( is even spelen)
Dan druk je hem er weer iets in, en zul je zien dat de firmware wordt geladen druk hem dan direct goed in de usb poort.
Daarna naar 1.7 en het is gelukt.
Hopelijk kunnen er een aantal hier de reader weer voorzien van de juiste firmware.

Bedank,t

Dat werkte bij mij inderdaad ook prima.
1.4 terug gezet naar 1.3 en toen zonder problemen naar 1.7.

Adri.

Edited by adri, 22 January 2012 - 15:03.


Re: smartreader update 1.07 #33 Nowtv

  • Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 23 January 2012 - 17:04


Vandaag ook eens met de usb readers aan het spelen geweest.
En natuurlijk weer niet gelezen, en op twee stuks de 1.4 firmware gezet.
En daarna niets mee mee te beginnen, en ook niet naar 1.7 te krijgen.
Heb een andere die ik nog had en die wel 1.3 was via de Smartreader 1.3 eerst overnieuw die geladen en daarna naar 1.7 geen probleem.
Echter de 1.4 was niets meer mee te beginnen, dus aan het rommelen geslagen.
Had er twee met 1.4 die ik niet meer naar 1.3 en ook niet naar 1.7 kon krijgen.

Echter is het me toch gelukt om ze terug naar 1.3 te krijgen.
En niet een, maar beiden terug naar 1.3, en toen naar 1.7.

Hoe heb ik dat gedaan.
Ik heb de Smartreader Update v 1.3 gestart, en daarna op update gedrukt en dan de reader er uit en in.
Dat gaat dus normaal niet verder en kom je in een circel terecht.
Maar doe dit wederom en haal de reader er niet helemaal uit, maar zorg dat er spanning op de reader blijft staan.
Ik heb hem net niet uit het usb slot gehaald en gezorgd dat het lampje net blijft branden ( is even spelen)
Dan druk je hem er weer iets in, en zul je zien dat de firmware wordt geladen druk hem dan direct goed in de usb poort.
Daarna naar 1.7 en het is gelukt.
Hopelijk kunnen er een aantal hier de reader weer voorzien van de juiste firmware.

Bedank,t

Dat werkte bij mij inderdaad ook prima.
1.4 terug gezet naar 1.3 en toen zonder problemen naar 1.7.

Adri.



Kijk dan is de tip toch niet zinloos geweest om te vermelden.
Het lijkt misschien een grap, maar het werkt echt.

Re: smartreader update 1.07 #34 Avalanche

  • Member
  • 5 posts

+1
Neutral

Posted 24 January 2012 - 19:31

Vandaag ook eens met de usb readers aan het spelen geweest.
En natuurlijk weer niet gelezen, en op twee stuks de 1.4 firmware gezet.
En daarna niets mee mee te beginnen, en ook niet naar 1.7 te krijgen.
Heb een andere die ik nog had en die wel 1.3 was via de Smartreader 1.3 eerst overnieuw die geladen en daarna naar 1.7 geen probleem.
Echter de 1.4 was niets meer mee te beginnen, dus aan het rommelen geslagen.
Had er twee met 1.4 die ik niet meer naar 1.3 en ook niet naar 1.7 kon krijgen.

Echter is het me toch gelukt om ze terug naar 1.3 te krijgen.
En niet een, maar beiden terug naar 1.3, en toen naar 1.7.

Hoe heb ik dat gedaan.
Ik heb de Smartreader Update v 1.3 gestart, en daarna op update gedrukt en dan de reader er uit en in.
Dat gaat dus normaal niet verder en kom je in een circel terecht.
Maar doe dit wederom en haal de reader er niet helemaal uit, maar zorg dat er spanning op de reader blijft staan.
Ik heb hem net niet uit het usb slot gehaald en gezorgd dat het lampje net blijft branden ( is even spelen)
Dan druk je hem er weer iets in, en zul je zien dat de firmware wordt geladen druk hem dan direct goed in de usb poort.
Daarna naar 1.7 en het is gelukt.
Hopelijk kunnen er een aantal hier de reader weer voorzien van de juiste firmware.


He bedankt het is me nu ook eindelijk gelukt ik moest wel de DealerFixSmartreaderv1.3 gebruiken en dan
de reader een klein stukje er uit trekken en hoppa de update begon te lopen. :D

Re: smartreader update 1.07 #35 Nowtv

  • Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 25 January 2012 - 16:54


Vandaag ook eens met de usb readers aan het spelen geweest.
En natuurlijk weer niet gelezen, en op twee stuks de 1.4 firmware gezet.
En daarna niets mee mee te beginnen, en ook niet naar 1.7 te krijgen.
Heb een andere die ik nog had en die wel 1.3 was via de Smartreader 1.3 eerst overnieuw die geladen en daarna naar 1.7 geen probleem.
Echter de 1.4 was niets meer mee te beginnen, dus aan het rommelen geslagen.
Had er twee met 1.4 die ik niet meer naar 1.3 en ook niet naar 1.7 kon krijgen.

Echter is het me toch gelukt om ze terug naar 1.3 te krijgen.
En niet een, maar beiden terug naar 1.3, en toen naar 1.7.

Hoe heb ik dat gedaan.
Ik heb de Smartreader Update v 1.3 gestart, en daarna op update gedrukt en dan de reader er uit en in.
Dat gaat dus normaal niet verder en kom je in een circel terecht.
Maar doe dit wederom en haal de reader er niet helemaal uit, maar zorg dat er spanning op de reader blijft staan.
Ik heb hem net niet uit het usb slot gehaald en gezorgd dat het lampje net blijft branden ( is even spelen)
Dan druk je hem er weer iets in, en zul je zien dat de firmware wordt geladen druk hem dan direct goed in de usb poort.
Daarna naar 1.7 en het is gelukt.
Hopelijk kunnen er een aantal hier de reader weer voorzien van de juiste firmware.


He bedankt het is me nu ook eindelijk gelukt ik moest wel de DealerFixSmartreaderv1.3 gebruiken en dan
de reader een klein stukje er uit trekken en hoppa de update begon te lopen. :D


Daar drinken we er dan maar eentje op hahaha.
ik dacht ook dat het einde verhaal was, dus ging experimenteren.
En voila en weer een stel blije gezichten.
De DealerFixSmartreaderv1.3 klopt, die eerst en dan 1.7 er op.
Werkt hier nu super, en dan kun je hem een eigen naam geven en vast zetten op een vaste config.

Edited by Nowtv, 25 January 2012 - 16:56.


Re: smartreader update 1.07 #36 oberijee

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 3 February 2012 - 18:27

Hallo,

Misschien wel een beetje off-topic...maar ik ben bezig om een Fritzbox 7170 met Freetz en cccam in te richten.

cccam loopt, maar herkent de Smargo (Argonis type) niet...de reader staat op 1.7

Welke settings kan ik het beste instellen voor en canal digitaal kaart (grijze / 2e kaart)?
Zou het kunnen dat de reader op ttyUSB1 zit ipv 0?

Gr.

Re: smartreader update 1.07 #37 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 6 February 2012 - 20:57


ja dat zou moeten gaan maar enkel af pc niet van stb daar de nodige udev en libs niet zijn voorzien. Misschien gaat het ook stb kernel boven 2.6.30 Ik raad zéér sterk aan van de 1.4 NIET te gebruiken, deze is echt labiel. dan is originele 1.3 beter hoewel je daar geen serie nummer bij hebt. De beste is 1.7 die werkt perfect. je moet er wel zelf een serie nummer in zetten.


wat zijn de beste instelingen met 1.7 en cccam 2.30 op een linux server om de smartreader te laten draaien op een oranje c+ kaart en iredeto 2 c+ kaart ??



ik heb deze instelingen gebruikt ben er nu aan het testen met deze instelingen op een seca 3 kaart
ik begrijp alleen de insteling frequency niet helemaal bij 1.4 /1.3 kon ik dit op auto of fixid instellen en bij auto geen frequeny en bij fixed wel een frequency instellen
maar die optie heb ik niet bij 1.7 om de frequency zelf in te stellen ???
bv als ik een kaart wil overklokken dat ik dan met cccam kan instellen hoeveel de kaart moet overklokken

mode auto
frequency 3.69
kernel new
t t0
egt 0
divice smart 01


ik leesde net in het oscam ervarings topic over frequency instellingen van de seca 3 kaart
ik heb nu deze instellingen
mode auto
frequency 3.69
kernel new
t t0
egt 0
divice smart 01

in de cccam cfg heb ik niets ingesteld over de frequency met welke freqency draait nu de C+ kaart nu ???
3.69 mhz of met 5mhz of moet ik in de cfg wat instellen of bij de smartreader om de C+ kaart op 5mhz te laten draaien

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: smartreader update 1.07 #38 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 7 February 2012 - 09:10

met de smartreader 1.7 heb ik deze instellingen

3.69 4.00 4.36 4.80 5.33 6.00 6.86 8.00 9.60

welke kan ik het best gebruiken voor een seca3 C+ kaart ??

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: smartreader update 1.07 #39 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 7 February 2012 - 14:00

met de smartreader 1.7 heb ik deze instellingen

3.69 4.00 4.36 4.80 5.33 6.00 6.86 8.00 9.60

welke kan ik het best gebruiken voor een seca3 C+ kaart ??


seca3 4.80

Re: smartreader update 1.07 #40 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 7 February 2012 - 14:29

Is dit hoe het draadje eigenlijk bedoeld is????

Attached Files


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users