Jump to content

Photo

[ET9x00] Sundtek stick werkt niet meer op nieuwe kernel

• Please log in to reply
25 replies to this topic

Re: [ET9x00] Sundtek stick werkt niet meer op nieuwe kernel #21 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 23 October 2011 - 12:42

Wat vaag zeg, geen gebruik maken van de hardware demuxers maar wel van de hardware descramblers. Okee, zal wel een reden voor zijn.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: [ET9x00] Sundtek stick werkt niet meer op nieuwe kernel #22 pieterg

• PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 23 October 2011 - 13:27

Wat vaag zeg, geen gebruik maken van de hardware demuxers maar wel van de hardware descramblers. Okee, zal wel een reden voor zijn.

Nee, usb sticks hebben GEEN dvb hardware, dus ook geen descramblers. Het zijn tuners voor FTA zenders, meer niet.

Daarom wordt de data met usbtunerhelper de stb hardware ingepompt, zodat er gebruik gemaakt kan worden van descramblers, mpeg decoders, en wat er maar aan hardware aanwezig is.

Re: [ET9x00] Sundtek stick werkt niet meer op nieuwe kernel #23 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 23 October 2011 - 13:53

Nee ik bedoel: ze maken (kennelijk) geen gebruik van de interne demuxers maar wel van de interne descrambler, of heb ik dat even gemist, worden ook de interne demuxers gebruikt? Het lijkt me dat je op een gegeven moment dan toch wel tegen hardware-limieten aan gaat lopen. Doe mij maar een slot-tuner ;).

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: [ET9x00] Sundtek stick werkt niet meer op nieuwe kernel #24 nietgiftig

• Senior Member
  • 787 posts

+39

Posted 23 October 2011 - 17:04

Doe mij maar een slot-tuner ;).

Met een ET.... moet je dan wel een hamer gebruiken

Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 

Re: [ET9x00] Sundtek stick werkt niet meer op nieuwe kernel #25 pieterg

• PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 23 October 2011 - 20:08

Nee ik bedoel: ze maken (kennelijk) geen gebruik van de interne demuxers maar wel van de interne descrambler, of heb ik dat even gemist, worden ook de interne demuxers gebruikt?

nee, dan zou het middel erger zijn dan de kwaal, moet je de hele transponder via userspace gaan rondpompen. Dan liever software filteren in de driver ;)

Re: [ET9x00] Sundtek stick werkt niet meer op nieuwe kernel #26 sundtek

• Senior Member
  • 170 posts

+8
Neutral

Posted 24 October 2011 - 14:41

Guys, install the new driver and replug the device.

We modified the driver and Firmware of the USB Stick so it does not depend on the Kernelversion anymore!

Just update and *replug* (rebooting only does not reload the USB Stick Firmware) and it will work for ALL kernel versions without the need of telling us anymore B)

Edited by sundtek, 24 October 2011 - 14:41.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users