Jump to content


Photo

Conflicting timer ... hoezo ?


  • Please log in to reply
37 replies to this topic

Re: Conflicting timer ... hoezo ? #21 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,472 posts

+118
Excellent

Posted 24 October 2011 - 20:13

ik weet niet in welke volgorde de timers afgewerkt worden bv

1) sbs6 20:30 - 21:30
2) rtl7 21:40 - 22:00
3) sbs6 21:30 - 22:30

geen idee hoe de volgorde nu wordt afgewikkeld, per zender (sbs6) of per volgorde van de ingave van de timer (1-2-3)

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Conflicting timer ... hoezo ? #22 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 24 October 2011 - 20:13

zie je 2 sbs6hd's in 'all services'?

Nope.

Best kans dat er (agv verandering van parameters of door onjuist servicetype van fastscan) twee verschillende instaan, en je op beide een opname hebt, dus een conflict.


Nee, ik schedule vanuit mijn eigen bouquet.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Conflicting timer ... hoezo ? #23 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,472 posts

+118
Excellent

Posted 24 October 2011 - 20:16


in je signature staat ook een 7020 als mogelijke probleembox ;)

Kan die 7020 dan SBS6HD weergeven ?

verder is het gissen hoe jeje box hebt aangesloten wat een directe relatie heeft met mogelijke timerconficten
1 tuner, 2 tuners, doorgelusd of volledig aangesloten, welke andere timers staan er reeds ingesteld die mogelijk na de eerste opname de tuner al gereserveerd hebben nu je de extra timer op sbs6 zet

Hoezo nou ?
Snap je mijn punt niet ?
Ik kan, naast de andere opnames, gewoon SBS6HD opnemen, die timer zit er namelijk in en dat heeft de box geaccepteerd.
En nu kan ik geen ander programma op dezelfde zender opnemen die de eerst geplande SBS6HD opname overlapt ?
Dat is toch vreemd ?


je weet nooit wat gebruikers proberen...
wellicht kom je qua tijd in de problemen met je reeds bestaande timers wanneer beide tuners al bezet zijn door de andere timers waardoor sbs6 na 21:45 niet meer vrij beschikbaar is

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Conflicting timer ... hoezo ? #24 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 24 October 2011 - 20:19

je weet nooit wat gebruikers proberen...
wellicht kom je qua tijd in de problemen met je reeds bestaande timers wanneer beide tuners al bezet zijn door de andere timers waardoor sbs6 na 21:45 niet meer vrij beschikbaar is

Hoe kan ie dan een conflict hebben met de eerste timer op sbs6hd ?

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Conflicting timer ... hoezo ? #25 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,472 posts

+118
Excellent

Posted 24 October 2011 - 20:23


je weet nooit wat gebruikers proberen...
wellicht kom je qua tijd in de problemen met je reeds bestaande timers wanneer beide tuners al bezet zijn door de andere timers waardoor sbs6 na 21:45 niet meer vrij beschikbaar is

Hoe kan ie dan een conflict hebben met de eerste timer op sbs6hd ?


dat haal ik niet uit dat plaatje, heb nooit conficting opnames meegemaakt dus geen ervaring mee hoe dat in een overzicht wordt weergegeven
er is ergens een conflict mee, maar van mijn part kan dat ook met timer 6 zijn en of dat de eerste sbs6 of de tweede sbs6 opname is haal ik er ook niet uit

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Conflicting timer ... hoezo ? #26 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 24 October 2011 - 20:25

Ik denk ook niet dat iemand ooit dat rare scherm gebruikt heeft om conflicten te resolven.
Als ik zelf dat scherm krijg, is het eerste wat ik doe hard op exit drukken, en in het timer menu zelf ff kijken wat de conflicten zijn, en hoe ik die eventueel kan omzeilen.

Re: Conflicting timer ... hoezo ? #27 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 24 October 2011 - 21:24

Hmm.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Conflicting timer ... hoezo ? #28 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,681 posts

+1,740
Excellent

Posted 24 October 2011 - 21:53

Misschien wordt 't dan tijd om dat rare scherm te verwijderen, dan wel dat scherm wat meer bruikbaar te maken?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Conflicting timer ... hoezo ? #29 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 24 October 2011 - 23:08

Misschien wordt 't dan tijd om dat rare scherm te verwijderen, dan wel dat scherm wat meer bruikbaar te maken?

Maar hij zit toch in de standaard image van DM ?

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Conflicting timer ... hoezo ? #30 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 25 October 2011 - 01:59

Als ik een timer toevoeg, dan laat ik de opname altijd 5 minuten eerder beginnen en een kwarter langer doorlopen.
Bij het toevoegen van een timer krijg ik een conflicting timer en 1 van de conflicten is een reeds geplande opname op dezelfde zender !!!
Hoe kan dat nou ?

Zie plaatje.




Ik zie dat jij je timers eerder laat beginnen en langer laat doorlopen
daarbij heb je dan al 6 timers geprogrammeerd die dit waarschijnlijk ook hebben
laat deze nu allemaal starten dan krijg je dit

opname 1 eindig 21.45
opname 2 start 21.25

Nu lopen dus 2 tuners al daar de tijden elkaar overlappen
doe dit maal 6 dan heb je dus +/- 12 opnames die zich overlappen

Ik vermoed dat als je ze niet laat overlappen er geen probleem is dus zo

opname 1 eindig 21.45
opname 2 start 21.45

Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: Conflicting timer ... hoezo ? #31 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,681 posts

+1,740
Excellent

Posted 25 October 2011 - 08:42


Misschien wordt 't dan tijd om dat rare scherm te verwijderen, dan wel dat scherm wat meer bruikbaar te maken?

Maar hij zit toch in de standaard image van DM ?

Ja. En die maken er soms een potje van, zoals hier...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Conflicting timer ... hoezo ? #32 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 26 October 2011 - 12:49

Is het niet gewoon dat de tweede SBS6 opname overlapt met een van de andere (niet-SBS6) opnames omdat hij later eindigt dan de eerste SBS6 opname?

Wat het ding laat zien is een setje met alle conflicten die iets met elkaar te maken hebben, wat niet wil zeggen dat elke timer uit die set een conflict heeft met elke andere, maar alleen met sommigen.

(Ennuh, dit is de versie die ik nog een beetje begrijpelijk heb proberen te maken door de knopjes in de buurt van de opnames te plaatsen waar ze betrekking op hebben. Echt geweldig is het niet, maar als iemand een beter idee heeft hoor ik het graag.)
Real musicians never die - they just decompose

Re: Conflicting timer ... hoezo ? #33 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 26 October 2011 - 12:53

Ik ken dit scherm niet uit persoonlijke ervaring, omdat ik niet zo heel vaak gebruik maak van timers.
Als ik zo naar het plaatje kijk in de eerste post, dan veronderstel ik dat de opname op ITV1 bij de geselecteerde conflicting timer 2 hoort. Zou het niet mogelijk zijn, om ook daar de start- en eindtijd bij te tonen? Want daarmee is het conflict (= de overlap) ook zichtbaar gemaakt.

Re: Conflicting timer ... hoezo ? #34 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 26 October 2011 - 12:53

Is het niet gewoon dat de tweede SBS6 opname overlapt met een van de andere (niet-SBS6) opnames omdat hij later eindigt dan de eerste SBS6 opname?

Hij geeft toch een lijst met opnames die je kan cancellen om je nieuwe timer te accepteren ?

Wat het ding laat zien is een setje met alle conflicten die iets met elkaar te maken hebben, wat niet wil zeggen dat elke timer uit die set een conflict heeft met elke andere, maar alleen met sommigen.

Dat is niet waar, want de timers die er staan zijn geaccepteerd, zijn allemaal opgenomen en hadden dus geen conflict met elkaar.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Conflicting timer ... hoezo ? #35 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 26 October 2011 - 12:54

Ik ken dit scherm niet uit persoonlijke ervaring, omdat ik niet zo heel vaak gebruik maak van timers.
Als ik zo naar het plaatje kijk in de eerste post, dan veronderstel ik dat de opname op ITV1 bij de geselecteerde conflicting timer 2 hoort. Zou het niet mogelijk zijn, om ook daar de start- en eindtijd bij te tonen? Want daarmee is het conflict (= de overlap) ook zichtbaar gemaakt.

Inmiddels bestaan deze timers niet meer, de opnames zijn allang gedaan.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Conflicting timer ... hoezo ? #36 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 26 October 2011 - 12:55

(Ennuh, dit is de versie die ik nog een beetje begrijpelijk heb proberen te maken door de knopjes in de buurt van de opnames te plaatsen waar ze betrekking op hebben. Echt geweldig is het niet, maar als iemand een beter idee heeft hoor ik het graag.)


ja, dat was idd wel een hele verbetering.
In het verleden stonden de knoppen precies aan de verkeerde kant, bij de verkeerde timer.

Re: Conflicting timer ... hoezo ? #37 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 26 October 2011 - 13:01

@AsnijdeA
Mijn suggestie is meer bedoeld als mogelijke verbetering aan het scherm, zodat je voortaan zelf eenvoudiger kunt constateren dat er inderdaad een echt conflict bestaat. Dat de opnames uit de eerste post allang gemaakt zijn doet daar natuurlijk niets aan af.

Re: Conflicting timer ... hoezo ? #38 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 26 October 2011 - 13:36

@AsnijdeA
Mijn suggestie is meer bedoeld als mogelijke verbetering aan het scherm, zodat je voortaan zelf eenvoudiger kunt constateren dat er inderdaad een echt conflict bestaat. Dat de opnames uit de eerste post allang gemaakt zijn doet daar natuurlijk niets aan af.

I stand corrected.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users