Jump to content


Photo

Openpli naar SH4 ontvangers porten?


  • Please log in to reply
74 replies to this topic

#1 Non Disclosed

  • Senior Member
  • 92 posts

-25
Poor

Posted 24 October 2011 - 18:54

Hoi,

Ik gebruik Openpli op mijn DM600PVR en heb dit project ook geld gegeven om door te gaan.
Maar nu heb ik een Amiko Alien 8900 met een SH4 CPU gekocht.
Daar draait ook Linux met Enigma2, maar de images zijn niet super te noemen.
Is het mogelijk een OpenPli te compileren voor deze ontvanger??

Graag zou ik me inzetten om te testen.

Groeten Bas.

Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #2 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,470 posts

+118
Excellent

Posted 24 October 2011 - 19:37

dat is alleen mogelijk wanneer de fabrikant ons volledig ondersteunt met juiste drivers en de firmware werkend heeft op de laatste kernelversies
verder bezitten we geen van allen deze box of hebben we er ooit eerder van gehoord dus we kunnen hem ook niet servicen of ondersteunen

verder zal een fabrikant toegevoegde waarde moeten hebben willen we een fabrikant ondersteunen

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #3 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 24 October 2011 - 20:11

Kosten die dingen???
Misschien beter eerst kunnen wat pli ondersteund???

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #4 ferrarisat

  • Senior Member
  • 106 posts

+5
Neutral

Posted 24 October 2011 - 20:50

Die dingen kosten tussen de 125 en 145 euro
draaid orgineel op spark fw

Je kan al div E2 image's vinden voor de alien maar daar werken de cd kaarten niet mee

Er is al wel een E2 image waar de smargo cardreader mee zou werken.
DM800HD open pli 2.0
Amiko Alien leuke test ontvanger
Xtrend ET5000 open pli
T90 met 13.0-19.2-23.5-28.2 + wat meer

Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #5 Non Disclosed

  • Senior Member
  • 92 posts

-25
Poor

Posted 24 October 2011 - 21:15

dat is alleen mogelijk wanneer de fabrikant ons volledig ondersteunt met juiste drivers en de firmware werkend heeft op de laatste kernelversies
verder bezitten we geen van allen deze box of hebben we er ooit eerder van gehoord dus we kunnen hem ook niet servicen of ondersteunen

verder zal een fabrikant toegevoegde waarde moeten hebben willen we een fabrikant ondersteunen


Euh sorry, maar ik weet genoeg van Linux om te weten dat je nu onzin loopt te verkopen.
Drivers hebben enkel met chips te maken en alle chips zijn ondersteund anders zouden er geen E2 Amiko images zijn.
Verder denk ik dat als je gaat vragen bij Amiko dat ze best een box willen doneren via een of andere dealer.
Je antwoordt is te simpel, om het zo even weg te wuiven.
Er zijn meer SH4 boxen dan de Amiko, Ferrarisat kent vast alle klonen.
Deze boxen kosten geen pukkel, maar zijn wel enorm goed, het zou dus verstandig zijn zou Openpli er aandacht aan besteden, zeker omdat ze een enorme opmars aan het maken zijn.
De Vu+ en Dreambox zijn domweg te DUUR om deze markt te blijven bedienen.
De Amiko 8900 Full-HD kost <150 euro, en de software Spark is niet slecht als je geen cardsharing of Enima2 wilt draaien.

Want de Dreambox 600PVR die ik nu heb is even duur, maar ik koop met zekerheid geen DM meer, veel te duur vergeleken met een Amiko die HD doet...en ook Scart heeft.
Zelfs de Vu+ is veel te duur in vergelijking.

Ze kunnen al veel van OpenPli, heel veel, maar zaken als mc ontbreken en dat is nu juist waarom ik OpenPli gebruik.
Ja ik ben een CLI gebruiker, aan de GUI kant verschillen ze amper.

Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #6 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,470 posts

+118
Excellent

Posted 24 October 2011 - 21:21

ik geef enkel aan wat er minimaal benodigd is
als dat er al is dan is dat zo als jij dat zegt, ik spreek het niet tegen
geen idee want ik ken het hele spul niet

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #7 Non Disclosed

  • Senior Member
  • 92 posts

-25
Poor

Posted 24 October 2011 - 21:34

Dit is Linux, geen Windows, in Linux compileer je voor een CPU, dan heb je de Kernel. Daarna neem je de source-drivers en die compileer je ook en ze hangen erin.
Om een driver te compileren heb je niet meer nodig dan: ./configure => make => make install
Het is te simpel om het te negeren.
De ET9000 draait bv ook niet de PowerPC van een DM600.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dreambox

En grappig is dat een SH4 een opvolger is van de Mips die in jou ET9000 zit.
Buiten de CPU en compiler is er niet veel meer dan de rest van de chips te bekijken.

Met andere woorden, het is niet zeer moeilijk OpenPli te compileren als iemand een box heeft en de chips bekijkt.
Maar iemand moet het willen doen, het enige wat de fabrikant moet aanleveren is de manier waarop de zooi kan booten vanuit de BIOS-rom.

Edited by Bas, 24 October 2011 - 21:34.


Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,555 posts

+1,737
Excellent

Posted 24 October 2011 - 21:41

Het feit dat er E2 op draait zegt op zich helemaal niets.

"Onze" E2 heeft een platform nodig met drivers die zich conformeren aan de dvbapi5 standaard. Als dat niet zo is moet E2 worden verbouwd om te kunnen communiceren met de drivers. Dat is leuk als je alleen voor dat specifieke platform bouwt, want dan heb je nergens rekening mee te houden en kun je je gang gaan. Wij moeten echter 15 verschillende platformen ondersteunen, en dat gaat alleen maar als de fabrikant zich aan de standaarden houdt.

En dat gaat wel even wat verder dat "de zooi booten vanuit de BIOS rom". Een project als Duckbox is er al een paar jaar zoet mee. Als ik zo door hun repo blader dan barst 't van de E2 patches. Daar zitten we niet op te wachten.

Aangezien dit hetzelfde platform is als bijvoorbeeld de Cube revo en de Kathrein, waarvoor we al eerder gezegd hebben dat we dat niet zien zitten, lijkt me dat deze box in dezelfde categorie valt.

Dat gezegd hebbende, het is volgens jou heel erg simpel, dus ik zou zeggen "leef je uit". All onze source code is publiek beschikbaar, koop zo'n box en ga aan de slag. Laat je morgen even weten of 't draait?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #9 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 24 October 2011 - 21:43

Het venijn zit hem altijd in de details... In grote lijnen werkt het altijd!

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #10 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 24 October 2011 - 21:45

Alles is met een stevige hoeveelheid hacks wel werkend te krijgen. Maar developers houden als het goed is niet van hacks.

Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #11 Non Disclosed

  • Senior Member
  • 92 posts

-25
Poor

Posted 24 October 2011 - 22:11

En dat is nu precies zever.
Ik heb diverse Linux versies gedraaid over diverse platvormen.
Altijd weer kom je uit op drivers en libraries of die wel of niet bestaan.
Developers gaan er altijd vanuit dat die bestaan, pas als ze niet bestaan gaat het mis.
Developers roepen API's aan, en als die niet bestaan worden die lui zenuwachtig.
Of ga je me vertellen dat er diverse developers bestaan voor Mips (SH4 is OOK MIPS compatibel!) en PowerPC.
Kom op, PowerPC en Mips zijn twee volledig verschillende platformen, waar het aankomt op de compiler om de juiste code te genereren.
SH4 is niet veel anders, sterker nog het is MIPS compatibel, zowel Little als Big Indian...maar beter is te compileren voor SH4 CPU om optimale prestaties te krijgen.
Enigma is geen kernel level app, het zit een beetje hoger dan dat...dus hoe kan ik het compileren voor SH4 of kan iemand het doen?
Als Linux (OS) alles ondersteund, dan kan compilatie van APPS alla Enigma niet een enorm probleem zijn zolang de API's kloppen.
Ik begin een beetje het idee te krijgen dan niemand het maar wil proberen en het op voorhand afschiet.
Koop een Amiko, kost geen drol, maar heeft OpenPli nodig!!! En het kan, want OpenPli is CPU onafhankelijk....ze ondersteunen genoeg CPU's om het een poging te wagen.

Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,555 posts

+1,737
Excellent

Posted 24 October 2011 - 22:38

Je snapt er nog steeds niks van blijkbaar. Dus zal ik het nog een keer uitleggen:

Heel Enigma2 is gebouwd rond de dvbapi, versie 5 op dit moment. Als die code moet gaan draaien op een platform waar deze api niet op beschikbaar is (en dat is het geval hier, maar ook bij de andere op dit platform gebaseerde hardware) dan moet een groot deel van de C code van Enigma2 worden aangepast, niet alleen de api calls zelf, maar in veel gevallen ook de logica er om heen. Het heeft helemaal niks met de CPU te maken, zolang er een cross-compiler is en de CPU niet te veel afwijkend werkt, werkt dat wel.

In zijn huidige vorm valt OpenPLi dus niet te compileren, want er kunnen allerlei dependencies ten aanzien van die api niet worden geresolved.

Deze vraag is zoals de source van een Windows applicatie pakken, en deze omzetten naar Gnome. Allebei op een X86 processor, dat kan niet moeilijk zijn, toch?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #13 Non Disclosed

  • Senior Member
  • 92 posts

-25
Poor

Posted 24 October 2011 - 22:38

Triest, men stemt me naar beneden...heel triest....
Want als je de ontvanger niet kent dan kan je er niet over oordelen, zou je het apparaat kennen dan zou je het met me eens zijn dat het een OpenPli verdient.
Kan me niet voorstellen dat er mensen stemmen die het aparaat kennen.

Want wat is het meest voorkomende probleem als je SAT aan mensen probeerd te "verkopen"?
De prijs, en tweede hoop je dat het stabiel is....

Een DM600PVR kost nog altijd 160 euro!
Een Vu+ Solo HD kost nog altijd 250 euro!!

Een Amiko 8900HD kost amper 150!!

Probeer dan iemand te overtuigen als ze de kabel-HD ontvanger "GRATIS" krijgen!
Tel buiten de ontvanger nog eens een 200 euro voor een tripple-head-schotel, da's 350! Euro met een Amiko!!!
Maar met een DM? >500 Euro!

Nog iemand die me gaat vertellen dan OpenPli een Amiko versie verdient?
Die Amiko 8900 is beter dan een DM600PVR, probeer het en je wil geen DM600PVR meer, met zekerheid.
Trouwens ook geen andere DM tenzij je een ingebouwde harddisk wenst.

Mijn ding is simpel, met deze ontvanger kan je mensen overtuigen zo goedkoop is die.....en met de anderen?

Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #14 Non Disclosed

  • Senior Member
  • 92 posts

-25
Poor

Posted 24 October 2011 - 22:40

Je snapt er nog steeds niks van blijkbaar. Dus zal ik het nog een keer uitleggen:

Heel Enigma2 is gebouwd rond de dvbapi, versie 5 op dit moment. Als die code moet gaan draaien op een platform waar deze api niet op beschikbaar is (en dat is het geval hier, maar ook bij de andere op dit platform gebaseerde hardware) dan moet een groot deel van de C code van Enigma2 worden aangepast, niet alleen de api calls zelf, maar in veel gevallen ook de logica er om heen.

In zijn huidige vorm valt OpenPLi dus niet te compileren, want er kunnen allerlei dependencies ten aanzien van die api niet worden geresolved.

Deze vraag is zoals de source van een Windows applicatie pakken, en deze omzetten naar Gnome. Allebei op een X86 processor, dat kan niet moeilijk zijn, toch?


Zever, die box draait een SH4, en die kan MIPS verwerken, dus is heel je verhaal onzinnig aangezien er MIPS versies van OpenPli zijn.

Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #15 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 24 October 2011 - 22:43

En dat is nu precies zever.
Ik heb diverse Linux versies gedraaid over diverse platvormen.
Altijd weer kom je uit op drivers en libraries of die wel of niet bestaan.
Developers gaan er altijd vanuit dat die bestaan, pas als ze niet bestaan gaat het mis.
Developers roepen API's aan, en als die niet bestaan worden die lui zenuwachtig.
Of ga je me vertellen dat er diverse developers bestaan voor Mips (SH4 is OOK MIPS compatibel!) en PowerPC.
Kom op, PowerPC en Mips zijn twee volledig verschillende platformen, waar het aankomt op de compiler om de juiste code te genereren.
SH4 is niet veel anders, sterker nog het is MIPS compatibel, zowel Little als Big Indian...maar beter is te compileren voor SH4 CPU om optimale prestaties te krijgen.
Enigma is geen kernel level app, het zit een beetje hoger dan dat...dus hoe kan ik het compileren voor SH4 of kan iemand het doen?
Als Linux (OS) alles ondersteund, dan kan compilatie van APPS alla Enigma niet een enorm probleem zijn zolang de API's kloppen.
Ik begin een beetje het idee te krijgen dan niemand het maar wil proberen en het op voorhand afschiet.
Koop een Amiko, kost geen drol, maar heeft OpenPli nodig!!! En het kan, want OpenPli is CPU onafhankelijk....ze ondersteunen genoeg CPU's om het een poging te wagen.


@bas....

Ik vind dat wanwizard een groot punt heeft....
Alles is zo open dat je er mee kunt spelen.....
Dus wat let je...
Ik wou dat ik die kennis[ tijd ] had....[ zoals jij zegt die te hebben.. ]

Daarnaast denk ik dat je respect voor de PLI mensen kunt hebben....

Schaf een box aan probeer je kennis uit.
En maak meer digibeten blij met en goedkope box, met cccam, plugins, enz enz enz erop... [ mij bijv ook ]
Dan denk ik dat je dan meer wint, dan op deze manier.....

En zelfs als het niet helemaal lukt, denk ik dat je hier hulp krijgt van de experts ....


Ik hoor graag wanneer hij werkt...


Suc6

En ps..

Dat ze je naar beneden stemmen is misschien de toon en de manier van posten??? [ ik heb nog niet gestemd, dus je kunt nog omhoog als hij werkt ]
Maak even snel zo'n ding werkend....
Iedereen blij!!!!!!

Edited by dylantje, 24 October 2011 - 22:48.

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,555 posts

+1,737
Excellent

Posted 24 October 2011 - 22:44

Je krijgt downvotes vanwege de koppige taal je die uit slaat.

Je wilt gewoon niet luisteren, je wilt dat wij dagen werk gaan uitvoeren zodat jij een goedkoop stuk ijzer kan kopen. En zo werkt 't niet, wij doen dit in onze vrije tijd, en dus bepalen wij waar we die aan besteden.

Voor de laatste keer: het gaat helemaal niet om de CPU, het gaat om het ontbreken van de api.
Als de fabrikant zo vriendelijk is om dvbapi compliant drivers te leveren, dan is er vast wel iemand die een OpenPLi aan de praat helpt.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #17 satdvb

  • Senior Member
  • 104 posts

+7
Neutral

Posted 24 October 2011 - 22:45

Ik zou zeggen bas, ga je gang...

Aan jouw uitleg en ervaring te horen in het allemaal super simpel dus we zien je image tegemoed.

Als dat zover is koop ik wel z'on ding om hem op te testen

Fijne avond

Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #18 Non Disclosed

  • Senior Member
  • 92 posts

-25
Poor

Posted 24 October 2011 - 22:58

Ik zit niet te wachten op zeveraars, ik zeg dat OpenPli op de Mips werkt, de Amiko kan Mips verwerken, Little en Big Indian = Compatibel.
Aangezien OpenPli op Mips werkt is er geen reden dat hij op de Sh4 zou kunnen werken.
Tot hiertoe hoor ik enkel zeveraars aan die een mening hebben.
Sorry die mening kan me geen kloten schelen.

Ik heb een paar dingen gevraagd:

1 Is het mogelijk?

2 Hoe kan ik het compileren?

3 Kan dit?

Het enige wat ik terug krijg is een zooitje gezever van lieden die een mening hebben maar verder zonder antwoord.
Als je het niet weet of niet kan helpen, jemig hou dan je mond!
Ik heb geen intresse in opinies, ik heb enkel interesse in pogingen OpenPli daar te krijgen.

En aan de gasten alla WanWizzard, het heeft NIETS met fabrikanten te maken, die drivers zijn er allang!! Zoek even op RSP Amiko en je vind genoeg images en code.
Er is geen reden dat OpenPli dit niet opvolgt of een poging wil wagen.

Sorry ik heb geen interesse te zeveren met mensen die niet OpenPli programmeren.
Ik test graag of compileer graag, geef me de gasten die OpenPli maken, ik help graag.
En stop met te zeuren over drivers, die zijn er overal, gewoon een RSP_Image bekijken, heel de zooi is opensource, net als OpenPli.

Als ik dit gezeur geweten had over OpenPli dan had ik nooit 20 euro gegeven, want ik gaf het om iets te steunen, waar is dat geld eigenlijk ooit geraakt? Bij de programmeurs van Enigma2??

Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #19 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 24 October 2011 - 23:39

Hey "Bas"... zoek zelf eens naar volgende:

dvb api drivers vu duo
dvb api drivers et9000
dvb api drivers dreambox

En dan naar:

dvb api drivers amiko

Of geef eens wat fatsoenlijke links want blijkbaar ben ik te dom om ze te vinden.

Iedereen hier probeert zijn eigen bijdrage aan openpli te leveren.

Wellicht dat je met de technische wartaal je klanten overtuigt maar als je hier wat wilt bereiken moet je wat meer kunnen toevoegen dan geld en praatjes.

Dus kom bv maar eens met links naar dvbapi 5 compliant drivers van de amiko of verwacht je soms dat we die hier ook programmeren in de vrije tijd om de crap van de fabrikant te vervangen?

Als ik je een tip mag geven verdiep je eerst maar eens in de materie wat een API is en stop met "zeveren" over een processor. Is een dont care.
Complete images hebben we niets aan, sources zijn leuk maar zoals PieterG en Wanwizard al eerder aangaven: zolang de drivers niet voldoen aan de vereist dvb-api voor openpli wordt het een groot "gehack" om het werkend te krijgen laat staan te houden.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #20 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 25 October 2011 - 00:02

En aan de gasten alla WanWizzard, het heeft NIETS met fabrikanten te maken.


Bas, even voor de duidelijkheid. Die "gast" WanWizzard is een gerespecteerd lid van het core-team van PLi, en dat ben ik ook.
In die hoedanigheid kan ik je meedelen dat wij jouw taalgebruik niet wenselijk vinden en dit niet accepteren op dit forum.

Je mening geven mag, vragen stellen mag ook, maar laat aan onze developpers over welke merken/type boxen wij willen ondersteunen, zij hebben hier verstand van, jij en ik beiden niet.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users