Jump to content


Photo

Angst voor updaten VU+


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Togan

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 22 October 2011 - 12:24

Ik werk nu met VTi, of dat beter is? Elk image zal wel een voor of nadeel hebben. Ben indertijd van PLi afgestapt omdat ik niets kon updaten, ook niet bij de applicaties.
Lag niet aan de netwerkverbinding, en had toen steeds de laatste versie van het image. Wat daar de fout van was, ben er nooit achter gekomen.
Bij VTİ moet nu eerst een nieuwe boot-loader geïnstalleerd worden. Maar heb op diverse forums gelezen dat hier veel fout gaat, of kan gaan.
Ook PLi is nu met de nieuwe boot-loader te flashen.
Maar ik heb schrik dat het fout gaat. Hier in Turkije, weinig of geen ondersteuning. Gaat het dan fout, moet ik mijn Vu+ opsturen naar Nederland en,
dit tegen torenhoge verzendkosten.
Nadeel van de boot-loader die moet worden vernieuwd is, dat als je het niet doet, je ontvanger ook niet meer ge-update kan worden met nieuwe zaken.
Ontvangers: Vu+ Duo met Open Pli 2 / Topfield TF4000PVR
Schotels:
160 cm. voor Astra 1 / twin Flens LNB
120 cm. voor Astra 3 / normale twin LNB
090 cm. voor Türksat / normale twin LNB
120 cm. draaibaar Inverto Black ultra premium LNB




Re: Angst voor updaten VU+ #2 Snoete

  • Senior Member
  • 604 posts

+8
Neutral

Posted 22 October 2011 - 19:34

Heb hier op mijn VU+ Duo de nieuwe bootloader geïnstalleerd , werkt met dezelfde usb-stick waar je ook een nieuwe image mee flashed, 1 bestand in de duo map.
Het flashen duurt nog geen 5 seconden en je kunt daarna gewoon je bestaande image blijven gebruiken totdat je de VTI 3.2 of Pli wilt installeren.

-Triax 88cm schotel

-TD 20 flexi-block met 2 Inverto Black Premium Quattro LNB's

- Polytron Multiswitch 8 in / 8 out

- 2x VU+ Duo2, DM8000 HD PVR en een Zgemma H8.2H

 


Re: Angst voor updaten VU+ #3 Togan

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 23 October 2011 - 05:26

Hallo Snoete,

Dat het op de zelfde manier gaat als flashen, dat weet ik en dat het snel gepiept is ook.
Maar op het Vu-forum, lees ik toch dat het ook goed fout kan gaan, de Vu start niet meer op en opnieuw de boot-loader te flashen lukt ook niet meer, etc.
Waarom dit bij sommigen goed fout gaat, geen idee. Uiteindelijk doe je precies het zelfde als met flashen van een nieuwe image-versie.
En toch durf ik er niet aan te beginnen, stom hè. Moest ik nog in NL wonen, ja dan zit je zo bij de leverancier van je ontvanger,
helaas is dat in mijn geval wat omslachtiger. Wie o wie haalt die angst bij mij weg.
Ontvangers: Vu+ Duo met Open Pli 2 / Topfield TF4000PVR
Schotels:
160 cm. voor Astra 1 / twin Flens LNB
120 cm. voor Astra 3 / normale twin LNB
090 cm. voor Türksat / normale twin LNB
120 cm. draaibaar Inverto Black ultra premium LNB




Re: Angst voor updaten VU+ #4 Roymar

  • Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 23 October 2011 - 09:42

Hallo Snoete,

Dat het op de zelfde manier gaat als flashen, dat weet ik en dat het snel gepiept is ook.
Maar op het Vu-forum, lees ik toch dat het ook goed fout kan gaan, de Vu start niet meer op en opnieuw de boot-loader te flashen lukt ook niet meer, etc.
Waarom dit bij sommigen goed fout gaat, geen idee. Uiteindelijk doe je precies het zelfde als met flashen van een nieuwe image-versie.
En toch durf ik er niet aan te beginnen, stom hè. Moest ik nog in NL wonen, ja dan zit je zo bij de leverancier van je ontvanger,
helaas is dat in mijn geval wat omslachtiger. Wie o wie haalt die angst bij mij weg.

Hier ook zonder problemen, zou niet weten waarom het mis zou gaan, als ik het goed begrepen heb, wordt alleen de geheugenindeling verandert

Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

2x Relook 400s(niet actief)

Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9+10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E/39E


Re: Angst voor updaten VU+ #5 Togan

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 23 October 2011 - 12:39

Hi Roymar,

Ik weet niet of ik hier een link mag zetten, het is géén reclame, maar Vu+-support.
Kijk eens hier:

http://www.vuplus-su...?threadid=21014 en
http://www.vuplus-su...id=21473&page=1

Het is véél tekst en in het Duits. Dan zie je wat er allemaal fout kan gaan.

Moet wel eerlijk zijn, voorheen was ik niet bang om eens wat te flashen.
Van PLi naar VTi, dan weer terug en nu weer tijdelijk VTi.
Maar naar ik het begrijp, gaat het door de nieuwe boot-loader nog al eens fout.

Vandaag geen antwoord meer van mij, ga naar het strand hier voor de deur.

Togan,
Anamur Türkiye.

Edited by Togan, 23 October 2011 - 12:40.

Ontvangers: Vu+ Duo met Open Pli 2 / Topfield TF4000PVR
Schotels:
160 cm. voor Astra 1 / twin Flens LNB
120 cm. voor Astra 3 / normale twin LNB
090 cm. voor Türksat / normale twin LNB
120 cm. draaibaar Inverto Black ultra premium LNB




Re: Angst voor updaten VU+ #6 ESM

  • Senior Member
  • 495 posts

+3
Neutral

Posted 27 October 2011 - 19:32

Ik heb al een paar keer geprobeerd je angst weg te nemen, helaas nog steeds niet gelukt. Maar toch is het echt een werkje van niks dat updaten hoor. Net als een usb update het mapje op een usb stick zetten, voor in de Vu Duo, achter via knop uitschakelen en weer inschakelen en voor je het weet heb je een boot update ingezet ;)

Edited by ESM, 27 October 2011 - 19:34.

Xtrend et 10000 met Wavefrontier T90 (8x Smart LNB) en OpenPLi


Re: Angst voor updaten VU+ #7 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 27 October 2011 - 23:10

Vraagje, de VU+ heeft toch ook een serial connectie. Werkt het programma dreamup ook bij de VU+ ?
Indien ja, dan kan jealtijd nog serieel bootloader flashen.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Angst voor updaten VU+ #8 Lemmingsbeest

  • Senior Member
  • 262 posts

+4
Neutral

Posted 28 October 2011 - 02:44

Ik heb het met 2 usb sticks gedaan.(markeer ze wel effe of pak verschillende zodat je je niet kan vergissen)
En.... ontkoppel in windows je sticks op de juiste manier(hardware veilig verwijderen).
De eerste staat de bootloader op en de tweede de openpli 2.1 laatste versie.
Box uitgezet(netschakelaar achterop) ,daarna de eerste stick erin Vutje aangezet 5 seconden later in het display remove usb en de stick eruitgetrokken en de onvanger achter uitgezet.
Dan de tweede stick erin met de pli 2.1 en ontvanger weer aangezet. Ik heb dus niet geboot met oude image erin en nieuwe bootloader!!!! maar meteen door naar de nieuwe pli2.1!!
Bij mij hangen geen externe harddisks eraan alleen intern een 1.5TB.
De update's heb ik op de front usb gedaan.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users