Jump to content


Photo

Geen AC3 geluid ?

(Vu Duo)

  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Stansat

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 28 October 2011 - 18:16

Na een jaar eindelijk overstag en van OpenPli 1 van 18 mei 2010 over naar Pli 2.1 van vandaag 28 okt.
Hoofdzakelijk i.v.m. niet kunnen ontvangen van de BBC streams 3.0/3.6 kanalen (28E) die ik niet meer kon updaten via internet.(Formule 1)
Helaas een lijst van 19aug2011 binnen gehaald waarin ook deze streams het niet meer doen.(Henksat rotating 45E-45W)

Gelukkig doet Shoutcast het probleemloos daar ik hier op het forum wat problemen met deze Pli 2.1 had gelezen.

Ik heb de Vu via mijn Denon 4310 reciever aangesloten (HDMI ), die met de oude Pli 1 van 18mei 10 probleemloos omschakelde naar DD zodra het kanaal dit ook heeft.
Ik heb in de configuratie de downmix uitgezet maar dat helpt niets.
Zijn er meer mensen met dit probleem?

Stansat

Re: Geen AC3 geluid ? #2 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 28 October 2011 - 19:04

BBC Three (28.2E) heeft nu audio in mpeg, dat is dus stereo. (nu Top Gear USA)

Probeer anders even Discovery HD of History HD, die hebben Dolby Digital.
Of kijk op kingofsat welke zender in DolbyDigital uitzend. Want als je downmix uit hebt, gaat het DD/AC3 en DTS signaal gewoon via s/p-dif uitgang.

Met de gele toets heb je auduio menu, als je daar ac3 tussen ziet, died an selecteren en jeamp moet dan omspringen als deze Dolby Digital decoders onboard heeft.

Edited by J3r03n5ky, 28 October 2011 - 19:09.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Geen AC3 geluid ? #3 Stansat

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 28 October 2011 - 20:06

Helemaal goed J3r03n5ky!
Dat was het knopje wat ik al bijna een jaar niet gebruikt had en dus helemaal vergeten was.
DD doet het, toch net even iets mooier geluid vooral bij muziek zenders.

Thanks

Stansat

Re: Geen AC3 geluid ? #4 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 28 October 2011 - 20:28

In Menu > Setup > System > A/V settings
kan je downmix uitzetten.(ac3 en dts) en eventueel tijd veranderen van geluid indien het bij alle zenders niet synchroom met beeld gaat.(afhankelijk van je beeld/geluid hardware)

in Menu > Setup > System > Auto language selection
kan je bij
prefer ac3 yes of no instellen. Dan pakt de ontvanger altijd het ac3 geluid indien aanwezig, ook al is het in een taal die je niet als voorkeur hebt ingesteld.
Indien je bv bij een zender het ac3 geluid niet wilt, omdat er een 2e mpeg stereo kanaal is in een taal die je wenst, dan selecteer je no.

Have 5.1 fun.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users