Jump to content

Photo

Muziek bestanden op VU+ afspelen

• Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 jdtego

• Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 7 November 2011 - 16:48

Ik probeer de muziek bestanden op mijn VU+ duo af te spelen vanuit mijn laptop. Dus niet streamen naar laptop maar afspelen op de VU.
Weet iemand of dit mogelijk is. Ik kan geen mogelijkheid zien in de web interface.
Een mediaplayer plugin die op afstand bediend kan worden of i.d.
bedankt

Re: Muziek bestanden op VU+ afspelen #2 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,495 posts

+397
Excellent

Posted 7 November 2011 - 18:10

Verkeerd begrepen dus mijn bericht maar verwijderd.

Edited by Frenske, 7 November 2011 - 18:11.
Foutje, bedankt.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: Muziek bestanden op VU+ afspelen #3 d1rk

• Member
  • 33 posts

0
Neutral

Posted 7 November 2011 - 18:17

Doet me een beetje denken aan dat je een soort squeezebox server wilt, op je Duo.

Dit is voorals nog niet voorhanden geloof ik.

Re: Muziek bestanden op VU+ afspelen #4 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 8 November 2011 - 15:23

Shoutcast server op je laptop zetten en dan via shoutcast of netcaster op je stb dat afspelen. Zo werkt het bij mij (alleen dan niet vanaf een laptop maar vanaf een server, maar dat mag de pret niet drukken).

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Muziek bestanden op VU+ afspelen #5 jdtego

• Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 8 November 2011 - 16:53

Ok, bedankt! Ik ga vanavond proberen.

Re: Muziek bestanden op VU+ afspelen #6 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 8 November 2011 - 17:49

Ik zou gewoon je laptop mounten en rechtstreeks afspelen via de Mediaspeler in de Vu. De meeste muziekbestanden worden wel herkend door de Vu+, dus waarom moeilijk doen om de boel te gaan streamen?

Re: Muziek bestanden op VU+ afspelen #7 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 8 November 2011 - 19:29

Hij wil op afstand controle hebben over wat er afgespeeld wordt, met gewoon de media player aanzetten gaat dat niet lukken.

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Muziek bestanden op VU+ afspelen #8 jdtego

• Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 9 November 2011 - 09:27

Ik gebruik MediaMonkey om muziek van externe HD / NAS (met 1 TB aan muziekbestanden) op mijn laptop/PC af te spelen. Dat gaat heel snel en makkelijk vanwege de database opzet van het programma dit in tegenstelling tot de VU+ mediaplayer waar het zoeken in een grote collectie niet zo snel gaat en het gebruik van de tv noodzakelijk maakt. (ik zag geen mogelijkheid om de mediaplayer te bedienen vanuit de web interface van de VU).
Wat ik probeer is inderdaad MM (desnoods Winamp) te blijven gebruiken en het geluid via de VU uit de speakers van mijn geluid installatie te krijgen.

Ik heb gisteren even de shoutcast server oplossing (i.c.m. winamp) geprobeerd maar kon zo snel niet vinden waar de shoutcast client op de VU geconfigureed kon worden om naar mijn laptop te gaan luisteren.

Re: Muziek bestanden op VU+ afspelen #9 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 9 November 2011 - 15:13

Wat je eigenlijk wilt is muziek afspelen op je laptop met "remote" luidspreker stb. Volgens mij zit er wel iets van een sound server in OpenPLi, ben de naam even kwijt, ik weet ook niet of het werkt met windows enzo.

Ik gebruik zelf de netcaster plugin, de config daarvan is lekker simpel en staat in /etc/Netcaster.conf (oid). Ip van je laptop invullen en klaar.

Re: Muziek bestanden op VU+ afspelen #10 jdtego

• Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 9 November 2011 - 16:34

Erik, gebruik je winamp of een andere applicatie als input voor de shoutcast server?
Ik neem aan dat de server als private geconfigureerd staat dus geen verbinding met Shoutcast YP.

BTW, ik las dat de winamp plugin voor shoutcast ook met MediaMonkey zou moeten werken. Dat biedt perspectieven.....
Bedankt voor je hulp.

Re: Muziek bestanden op VU+ afspelen #11 Snoete

• Senior Member
  • 616 posts

+8
Neutral

Posted 9 November 2011 - 19:06

Heb net op het VTI forum een interessant draadje gelezen met een plugin voor de VU die volgens mij kan wat jij wil:
http://www.vuplus-su...htuser=0&page=1

De plugin heet MusicPlayerDaemon en de maker is Plnick die op het forum aangeeft dat deze vrij gebruikt mag worden.

Als het wat is kun je het beste ff een nieuwe thread aanmaken met de naam van de plugin en daar je ervaringen posten. Ik ga zelf in ieder geval ook kijken of ik hem op een Dream aan de praat kan krijgen ;) .

Attached Files

-Triax 88cm schotel

-TD 20 flexi-block met 2 Inverto Black Premium Quattro LNB's

- Polytron PSG 908 Q II Multiswitch 8 in / 8 out

- VU+Duo 4K, 2x VU+ Duo2, Zgemma H8.2H en een DM8000 HD PVR

Re: Muziek bestanden op VU+ afspelen #12 jdtego

• Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 9 November 2011 - 20:06

Het klinkt goed. Bedankt Snoete, ik zal mijn ervaringen met deze plugin posten.

Het is me trouwens gelukt met winamp>shoutcast> VU+ met netcaster. Ik ga later winamp proberen te vervangen door MediaMonkey. :)

Re: Muziek bestanden op VU+ afspelen #13 jdtego

• Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 9 November 2011 - 21:25

Ehmm.....het zal wel even duren met die plugin, ik spreek/lees geen duits :(

Re: Muziek bestanden op VU+ afspelen #14 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 10 November 2011 - 11:38

De plugin heet MusicPlayerDaemon en de maker is Plnick die op het forum aangeeft dat deze vrij gebruikt mag worden.

MPD, die ken ik wel ja ;-) Die zou je dan op je stb moeten draaien, ik weet niet of die beschikbaar is? Die zou je dan inderdaad op afstand kunnen besturen.

Re: Muziek bestanden op VU+ afspelen #15 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 10 November 2011 - 11:40

Erik, gebruik je winamp of een andere applicatie als input voor de shoutcast server?

Nee, ik heb nergens windows in huis. Ik heb zelf een shoutcast server gemaakt met libmicrohttpd. Daar kan ik je dus niet mee helpen ;-) Die heeft dus inderdaad afgezien van de techniek helemaal nix met shoutcast te maken.

Re: Muziek bestanden op VU+ afspelen #16 jdtego

• Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2011 - 10:55

Sinds gisteravond komt de NetCaster plugin niet meer in de plugin lijst van de VU+.
Ook niet meer op de lijst te downloaden plugins dus is toch geinstallerd. Ik las ergens dat niet alle plugins in de menu te zien zijn.

Netcaster was wel te zien na installatie maar blijkbaar niet meer na een reboot. Weet iemand hoe ik de plugin kan starten? En zichtbaar maken.
Vervelend als je eigen stream-radio hebt en je er niet naar kan luisteren :( .

Re: Muziek bestanden op VU+ afspelen #17 jdtego

• Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2011 - 11:18

Vergeet vorige post. Gevonden, plugin was wel te zien via PPpanel en niet via menu>plugins

3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users