Jump to content

Photo

[DM8000] Geen netwerk/cccam/DVD-speler na update

• Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 badsat

• Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 25 November 2011 - 14:42

Ik heb enige tijd geleden een http-update gedaan van mijn DM8000 met de laatste nighty build van dat moment (Ik weet datum niet meer). Vanaf dat moment heb ik de volgende problemen na een volledige reboot:

1. Het netwerk (wired) staat uitgeschakeld
2. De directory /var/etc (ik weet niet of dat normaal een symbolic link is) is verdwenen, zodat CCcam zijn configuratiebestand niet kan lezen. Ook de /var/keys-directory is verdwenen. Volgens mij missen er nog meer directories. Alleen lib, lock, log, run en volatile bestaan na een reboot in /var
3. De DVD-speler wordt niet gemount

Als ik e.e.a. handmatig herstel, kan ik dat na een reboot nogmaals doen.

Vandaag via "softwarebeheer" een update gedraaid, maar het probleem blijft bestaan.

Iemand een idee??

Groet,
Michel

Re: [DM8000] Geen netwerk/cccam/DVD-speler na update #2 MiLo

• PLi® Core member
  • 14,055 posts

+298
Excellent

Posted 25 November 2011 - 15:10

Flash hem eens opnieuw. Iets heeft iets gesloopt... Herflashen kost je 10 minuten (inclusief backup en plugins terugzetten), da's beduidend minder dan uitpluizen wat er mis is en hoe dat hersteld kan worden.
Real musicians never die - they just decompose

Re: [DM8000] Geen netwerk/cccam/DVD-speler na update #3 badsat

• Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 26 November 2011 - 17:07

Opnieuw flashen met de laatste nightly build heeft de meeste problemen inderdaad opgelost. Alleen de DVD's worden nog niet gemount. Nu weet ik niet zeker of dat onder 2.1 ooit heeft gewerkt (ik gebruik de DVD-speler niet zo vaak), maar onder 1.0 startte de DVD-player in elk geval automagisch.

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users