Jump to content


Photo

M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen

[algemeen]

  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 8 December 2011 - 01:43

M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen

Het Luxemburgse mediabedrijf M7 Group S.A is vandaag gestart met het invoeren van een nieuwe technologie
waarmee men het delen van de smartcard door meerdere satellietontvangers gedeeltelijk aan banden wil leggen.

M7 Group S.A is vandaag met de nieuwe techniek gestart bij haar kleinste tv-aanbieder TeleSAT dat een zenderpakket voor Wallonië en Luxemburg exploiteert.
Rene Tensen van M7 Group S.A heeft de start van anti-cardshare maatregelen vanavond aan Totaal TV bevestigd.
Het delen van de smartcard wordt door alle Europese tv-aanbieders als een doorn in het oog gezien.
Dat komt vooral omdat de smartcard niet alleen binnen het eigen huis met de daar aanwezige satellietontvangers wordt gedeeld.
Steeds vaker wordt cardsharing via internet gebruikt waardoor er bedrijfseconomisch financieel nadeel voor tv-aanbieders ontstaat.
Juist het delen buiten het eigen huis wil M7 Group S.A met de nieuwe anti-cardshare maatregelen ontmoedigen en bemoeilijken.
Om het delen van de smartcard binnen het eigen huis toch nog in bepaalde mate mogelijk te maken
heeft M7 Group S.A een limiet van maximaal 4 programma’s die tegelijk met één smartcard gedecodeerd kan worden ingesteld.
Wanneer er meer dan 4 programma’s tegelijk door de smartcard moeten worden gedecodeerd schakelt deze zichzelf automatisch uit.
Om 4 programma’s tegelijk te kunnen decoderen moet de smartcard in de afgelopen dagen wel een belangrijke update via de satelliet hebben gehad.
Wanneer deze update niet is ontvangen kan men met de smartcard slechts 2 programma’s tegelijk decoderen.

Op diverse Belgische forums – waaronder Satzone.be - heeft de klantenservice van TéléSAT een Franstalige mededeling hieromtrent doen uitgaan.
Deze belangrijke smartcardupdate wordt niet goed door de smartcard verwerkt wanneer men gebruik maakt van interne kaartlezers die werken op emulatie software als bijvoorbeeld CCCam.
Wanneer men gebruik maakt van interne kaartlezer met emulatie dient met de smartcard enige tijd
in een goedgekeurde satellietontvanger of een CI-satellietontvanger in combinatie met de originele Mediaguard CI-module te plaatsen om de smartcardupdate goed te ontvangen
en het maximale aantal te decoderen tv-programma’s van 2 naar 4 te verhogen.

M7 Group S.A wil geen mededelingen doen over de techniek die men bij deze nieuwe anti-cardshare maatregelen gebruikt.
Wel bevestigd men aan Totaal TV dat na TéléSAT ook CanalDigitaal en TV Vlaanderen zullen starten met de gelijke anti-cardshare maatregelen.
In welke volgorde dit gaat plaatsvinden en wanneer dit gaat plaatsvinden, wil het bedrijf nog niet prijsgeven.

Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen #2 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 8 December 2011 - 11:08

Vermoedelijk werkt oscam de kaart wel bij, gezien het aantal g-emm's wat oscam wel naar de kaart stuurt en CCcam niet.

Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen #3 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 8 December 2011 - 14:03

Met de parameters <ratelimitecm> , <ratelimitseconds> en <cooldown> kan bij Oscam waarschijnlijk worden voorkomen dat de kaart 'zwart' gaat. De ratelimitecm zal dan 4 zijn en seconds 10. Het nut van cooldown is me niet duidelijk.

Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen #4 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 8 December 2011 - 16:05

Cooldown is de periode die nodig is om af te koelen, griekse nova bv kan nog maar 1 cw afgeven gedurende periode cooldown. Daarna is weer meer cw's van verschillende chid's tegelijk op te vragen totdat de kaart weer ff in cw lock mode schiet. Het is er allemaal voor om card en cw aanvragen zo veel mogelijk af te stemmen in een poging om de provider lock heen te slalommen.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen #5 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 8 December 2011 - 16:56

Aha, bedankt. Ik heb het ff geprobeerd, maar zodra het aantal aanvragen boven de ratelimit komt wordt niet alleen de aanvraag geblokkeerd, de zender gaat ook naar de 'blacklist' en nooit meer open. Wellicht een nieuwere versie proberen...

P.s.
Er komt momenteel een vracht aan unieke g-emm's binnen...

Edited by zeeteefje, 8 December 2011 - 16:59.


Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen #6 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 8 December 2011 - 19:25

Ik hoorde dat de CDS kaarten itt de nova kaarten ook fake CW retourneren als de rate-limit om wat voor reden dan ook overschreden is geworden.
Dat kan oscam je nooit checken. Gewoon zorgen dat het nooit boven de CHID-Max uit kan komen. De cooldown is onbruikbaar immers voor oscam lijkt het alsof er nog steeds cw's geleverd worden en card triggert de tijdelijke ratelimit van 1 niet -> cooldown kan niet ingezet worden.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen #7 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 8 December 2011 - 19:57

Aha, bedankt. Ik heb het ff geprobeerd, maar zodra het aantal aanvragen boven de ratelimit komt wordt niet alleen de aanvraag geblokkeerd, de zender gaat ook naar de 'blacklist' en nooit meer open. Wellicht een nieuwere versie proberen...

P.s.
Er komt momenteel een vracht aan unieke g-emm's binnen...



Blokken jullie wel unknown emm s ?
Of blokken jullie helemaal niks ?

MiKa

Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen #8 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 8 December 2011 - 20:17

Ik blok niets. Het stormt al maanden emm's, en nu nog!

Schijnt verder zo te zijn dat icm CCCam de emm updates niet allemaal doorkomen (zoals paar maand eerder al aangegeven in ander draadje!)
Hierdoor blijft de card straks op rate-limit 2 hangen, alleen door hem in orginele ci of een certificeerde tuner te plaatsen krijgt de card revisie i4a waardoor de ratelimit naar 4 opgehoogd wordt.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen #9 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 8 December 2011 - 20:27

Ik blok niets. Het stormt al maanden emm's, en nu nog!

Schijnt verder zo te zijn dat icm CCCam de emm updates niet allemaal doorkomen (zoals paar maand eerder al aangegeven in ander draadje!)
Hierdoor blijft de card straks op rate-limit 2 hangen, alleen door hem in orginele ci of een certificeerde tuner te plaatsen krijgt de card revisie i4a waardoor de ratelimit naar 4 opgehoogd wordt.

hoe kun je zien dat je kaart naar versie i4a is gegaan en telt dit ook voor de ned c+ kaarten

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen #10 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 8 December 2011 - 21:53

Ik blok ook niks,maar oscam rapporteert ook geen unknown emm's. Alleen de M7sat801 kan kennelijk momenteel de software revisie van de kaart rapporteren. Maar dat is een kwestie van weten welke ins te sturen naar de kaart, daarna kan iedereen het.

Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen #11 Happysat

  • Senior Member
  • 697 posts

+43
Good

Posted 8 December 2011 - 23:23

Attached File  kaart.png   553.34KB   104 downloads

PMC voor DVB kaarten laat wel een versie zien A.0 maar of dat de juiste is..

Octagon SF8008 / TBS5530  DVB-S2/T2 T-85/1.50Mtr/3x90cm (53e 52e 51,5e 28e 25,9e 23e 19e 13e 9e 4e 1w 5w 14w)


Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen #12 ringlord

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 15 December 2011 - 09:49

Het is voor TV VLAANDEREN klanten vanaf 13/12/2011 niet langer mogelijk om per smartcard méér dan vier verschillende zenders gelijktijdig te decoderen. Vier zenders wil zeggen dat u op één ontvanger gelijktijdig drie opnames maakt, terwijl u naar een vierde zender kijkt. Uiteraard indien uw ontvanger dit technisch aankan.

Als uw ontvanger méér dan vier zenders gelijktijdig decodeert zal het beeld zwart worden. Als uw ontvanger vervolgens minder dan vier zenders decodeert zal uw ontvanger na enkele minuten weer beeld geven.

Voor alle duidelijkheid, indien uw ontvanger slechts één tuner heeft en u gebruikt deze niet voor opnames, dan blijft alles gewoon werken. U hoeft dan niets te doen.

Voor technici:
Bij de populaire niet-gecertificeerde Linux ontvangers wordt in veel gevallen gebruikgemaakt van de softcam CCcam. CCcam verwerkt de EMM?s niet die nodig zijn om de smartcard van updates te voorzien. Hierdoor blijft de kaart staan op de default configuratie, die slechts twee zenders toelaat. Indien u van CCcam gebruikmaakt, blijft u beperkt tot twee zenders.
Wij raden u aan om de smartcard in een TV VLAANDEREN CI-module te plaatsen, en gedurende één uur af te stemmen op één; zodat de smartcard de nieuwe software kan ontvangen.

Indien u de smartcard bij een dealer laat bijwerken kan de dealer uw smartcard het beste in de M7 SAT801 ontvanger plaatsen. In het menu van de SAT801 kan uw dealer het versienummer van de smartcard uitlezen. Dat dient i4A te zijn. Als de kaart is bijgewerkt, werkt ook CCcam met maximaal vier zenders."

Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen #13 Elechi

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 15 December 2011 - 10:48

Voor technici:
Bij de populaire niet-gecertificeerde Linux ontvangers wordt in veel gevallen gebruikgemaakt van de softcam CCcam. CCcam verwerkt de EMM?s niet die nodig zijn om de smartcard van updates te voorzien. Hierdoor blijft de kaart staan op de default configuratie, die slechts twee zenders toelaat. Indien u van CCcam gebruikmaakt, blijft u beperkt tot twee zenders.
Wij raden u aan om de smartcard in een TV VLAANDEREN CI-module te plaatsen, en gedurende één uur af te stemmen op één; zodat de smartcard de nieuwe software kan ontvangen.

Indien u de smartcard bij een dealer laat bijwerken kan de dealer uw smartcard het beste in de M7 SAT801 ontvanger plaatsen. In het menu van de SAT801 kan uw dealer het versienummer van de smartcard uitlezen. Dat dient i4A te zijn. Als de kaart is bijgewerkt, werkt ook CCcam met maximaal vier zenders."


Ik heb een vu+ duo met een TV Vlaanderen kaart en loop dus tegen deze beperking aan. Ik heb er geen probleem mee dat deze maatregel genomen wordt maar zou toch graag 4 kanalen tegelijk willen kunnen decoderen.

De 'stop je kaart in een gecertificeerde ontvanger' optie kan niet voor mij. Ik heb wel een beetje technische achtergrond dus kan iemand mij eventueel stap voor stap uitleggen hoe ik mijn kaart kan upgraden vanop mijn ontvanger.

Ik draai momenteel openPli 2.1 met CCCAM als softcam. Ik ben bereid een andere softcam te installeren en te configureren als dat nodig is maar heb hiervoor wel wat hulp nodig.

Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen #14 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 15 December 2011 - 10:58

applicaties->groen->softcam->oscam-experimental->klaar :)
Zou meteen moeten werken, anders horen we het wel.

Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen #15 Elechi

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 15 December 2011 - 11:05

applicaties->groen->softcam->oscam-experimental->klaar :)
Zou meteen moeten werken, anders horen we het wel.



Zo gewoon 'out of the box'? Ik had die enorm technische draadjes hier al wel gezien en vreesde het ergste.

Geweldig. Zal het vanavond eens proberen.

Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen #16 rommelaar

  • Senior Member
  • 45 posts

0
Neutral

Posted 15 December 2011 - 11:07

Bedankt zeeteefje,werkt inderdaad meteen.Sd kanalen zappen heel snel,alleen 1 probleempje en dat is Eurosport HD die wil bij mij met geen mogelijkheid licht geven terwijl die toch wel in mijn abbo zit.

Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen #17 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 15 December 2011 - 11:51

Ik weet eerlijk gezegd niet of nu de 'korte'- (met mapping 1817->0100 ) of de 'lange' versie oscam.dvbapi in de download zit.
De versie met mapping zou gewoon moeten werken, in de lange versie kan een aanpassing nodig zijn.

Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen #18 rommelaar

  • Senior Member
  • 45 posts

0
Neutral

Posted 15 December 2011 - 12:01

Nee Zeeteefje het werkt wel goed nu hoor.Ik heb de Eurosport HD Dutch geprobeerd en die doet het wel.Had een andere Eurosport in de lijst staan en die werkt wel met cccam maar niet met oscam.Maar is helemaal goed nu hoor.
Bedankt voor je reaktie

Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen #19 hactec

  • Member
  • 21 posts

+1
Neutral

Posted 15 December 2011 - 15:24

Ik heb ook een Vu duo met een tv vlaanderen kaart.
Ik heb die Oscam experimental gedownload en geselecteerd via Softcam setup ... maar helaas alles blijft op zwart.
Bij mij werkt dat dus niet onmiddellijk.

Terug cccam geselecteerd en onmiddellijk beeld (geen instellingen nodig) maar met beperking van 2 kanalen.


Ik zou totaal niet weten welke instellingen er nodig zijn om diene Oscam werkend te krijgen.

Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen #20 hactec

  • Member
  • 21 posts

+1
Neutral

Posted 15 December 2011 - 15:56

Ondertussen de fout gevonden ... mijn tv vlaanderen kaart zat in de onderste kaartsleuf terwijl in Oscam de bovenste enabled stond.



Also tagged with one or more of these keywords: [algemeen]

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users