Jump to content

Photo

Logo killer t.b.v. Plasma TV's

logo plasma inbranden

• Please log in to reply
91 replies to this topic

Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #41 rhinoceros

• Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 7 January 2012 - 11:42

antilogo is inderdaad een goede aanzet, maar het crasht helaas bij het afsluiten.

Het nadeel van antilogo nu is dat het gestopt moet worden om weer gewoon naar het menu terug te keren. Dat maakt de functie helaas niet zo transparant. Vandaar mijn suggestie over InfoBar. Misschien een derde InfoBar die permanent is maar per zender wordt geladen? Ik heb niet kunnen ontdekken dat de huidige antilogo per zender opslaat en laadt. Had je misschien een nieuwere versie die nu niet in de repo zit?

"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831

Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #42 pieterg

• PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 7 January 2012 - 11:58

de crash is vermoedelijk bij het de-registreren van de event handlers. Die zijn in de loop der jaren wat veranderd, en de plugin is vermoedelijk niet mee-gefixed.

en wbt het opslaan per zender, misschien was dat ook maar een idee wat ik nooit heb uitgewerkt.

Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #43 rhinoceros

• Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 7 January 2012 - 12:01

en wbt het opslaan per zender, misschien was dat ook maar een idee wat ik nooit heb uitgewerkt.

... maar wel een heel goed idee !

"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831

Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #44 Sateetje

• Member
  • 11 posts

+1
Neutral

Posted 8 January 2012 - 00:49

Zou iemand deze plugin verder willen uitwerken?

Zit nu met een klein PiP schermpje met daarin een zender die niet in mijn abbo zit :)

Volgens mij toch wel iets of wat vraag naar.

Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #45 Jeroensky

• Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 8 January 2012 - 08:51

Het eerste verschijnsel heb ik al enkele malen gezien. Het tweede gelukkig nog niet. De oplossing die ik als logo killer het liefste zou zien is die welke ik hiervoor al beschreven heb.

Dan toch eens je plasma tv beter afstellen: Meer power-safe, en contrast omlaag. (zeker de 1e 200 uur niet boven de 50%).
Deze plugin is mijninziens alleen nodig, als je verkeerd met de instellingen van je plasma omgaat.

Edited by J3r03n5ky, 8 January 2012 - 08:52.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D

Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #46 rhinoceros

• Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 8 January 2012 - 10:39

Dan toch eens je plasma tv beter afstellen: Meer power-safe, en contrast omlaag. (zeker de 1e 200 uur niet boven de 50%).
Deze plugin is mijninziens alleen nodig, als je verkeerd met de instellingen van je plasma omgaat.

Alle instellingen staan op de door de fabrikant aanbevolen standaard waarden. Om de aanbevelingen te volgen van de fabrikant wat betreft inbranden, zoals hierboven geciteerd, is een oplossing zoals door mij beschreven wel heel wenselijk.

Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #47 pieterg

• PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 8 January 2012 - 13:15

Inbranden/ghosting is op de meeste plasmas wel degelijk een probleem.
Maar of deze plugin 'nodig' is mag iedereen zelf bepalen.
Een mogelijke oplossing kan ook zijn dat je niet kijkt naar zenders die logos in beeld hebben...

Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #48 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 8 January 2012 - 13:28

Een mogelijke oplossing kan ook zijn dat je niet kijkt naar zenders die logos in beeld hebben...

LOL :)

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB

Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #49 Jeroensky

• Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 8 January 2012 - 18:24

Alle instellingen staan op de door de fabrikant aanbevolen standaard waarden. Om de aanbevelingen te volgen van de fabrikant wat betreft inbranden, zoals hierboven geciteerd, is een oplossing zoals door mij beschreven wel heel wenselijk.

Volgens mij zijn standaard insatellingen voor na +- 200 gebruiks uren.
Er is eventueel de whitewash functie (wit beeld). Ik ervaar dat wanneer je de contrast en powerconsumptie niet te hoog zet, het allemaal prima gaat. Maar ja misschien dat in een erg belichte ruimte de powerconsumptie hoger moet zijn..

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D

Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #50 Sateetje

• Member
  • 11 posts

+1
Neutral

Posted 9 January 2012 - 22:21

Zou iemand deze plugin verder willen uitwerken?

Of het wel of niet nodig is maakt mij eigenlijk niet uit. Wordt zo een welles/nietes verhaaltje :)

Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #51 rhinoceros

• Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 14 February 2012 - 19:17

Hier dan een update voor de antilogo plugin zoals ik me dat had voorgesteld.

Dank aan pieterg voor de eerste versie. Ik heb er behoorlijk in zitten knoeien dus een diff heeft niet zoveel zin meer.

Wijzigingen:[list]
[*]Werkt nu met de huidige enigma2 versie
[*]Meerdere antilogo’s tegelijk
[*]Instelbare transparantie
[*]Instelbare stap grootte voor het positioneren
[*]Opslag per service
[*]Persistentie bij shutdown en standby
[*]Integratie met InfoBar (optioneel)
[/list]

Opmerkingen:

Nieuwsbalken kunnen ook eenvoudig met een antilogo worden bedekt.

De transparantie kan niet helemaal op ‘intransparant’ staan. Zelfs bij transparantie van 0 blijft de achtergrond nog zichtbaar, helaas.

Een andere mogelijkheid om meer intransparantie te krijgen is misschien het laden van een afbeelding of zelfs van het echte logo met een donkerder kleur. Maar dat wordt dan wel erg bewerkelijk.

De integratie met InfoBar is optioneel, maar wel zo fraai. Op die manier lichten alle logo’s op wanneer en zolang de InfoBar wordt getoond. Het geeft het effect also de logo’s deel uitmaken van de InfoBar. Alleen de diff is bijgevoegd want ik heb zelf nog teveel andere wijzigingen ook (slow motion bijvoorbeeld).

Attached Files

Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #52 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 14 February 2012 - 20:03

En TOCH wordt een diff op prijs gesteld! Je kunt niet zomaar even een paar python files veranderen en overschrijven!

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #53 rhinoceros

• Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 14 February 2012 - 22:05

Ja, natuurlijk je hebt gelijk. Ik ken natuurlijk de procedure niet goed. Hier is de diff

Attached Files

Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #54 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 15 February 2012 - 11:47

Ik zie nu alleen wijzigingen in de plugin. Je had volgens mij eerst ook wijzigingen in andere python files?

Bij de meeste open source projecten heeft men het liefst een complete diff, die maak je als volgt:

Je maakt twee complete "bomen" van het betreffende stuk filesystemen (in dit geval zal vanaf de plek waar enigma z'n plugins neerzet voldoen). In de tweede boom doe je vervolgens je eigen aanpassingen. Daarna doe je vanaf de "top" van de boom een "diff -ur" en dan heb je in één keer alle wijzigingen bij elkaar, dat is heel makkelijk reviewen en doorvoeren.

Via git kun je zoiets ook heel makkelijk doen, als je die gebruikt, met git diff.

Ik hoop je niet ontmoedigd te hebben ;)

Edited by Erik Slagter, 15 February 2012 - 11:48.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #55 pieterg

• PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 15 February 2012 - 11:56

de antilogo uitbreidingen gaan we sowieso overnemen.
Over de infobar wijzigingen, ik ben niet zo'n voorstander van het importeren van een (externe)plugin in de infobar.
Kunnen we het niet andersom maken?
Dat je bijv notificatie callbacks hangt aan infobar onShow/onHide, op een generieke manier zodat de infobar hier geen weet hoeft te hebben.

Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #56 rhinoceros

• Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 15 February 2012 - 13:23

Over de infobar wijzigingen, ik ben niet zo'n voorstander van het importeren van een (externe)plugin in de infobar.
Kunnen we het niet andersom maken?
Dat je bijv notificatie callbacks hangt aan infobar onShow/onHide, op een generieke manier zodat de infobar hier geen weet hoeft te hebben.

Helemaal mee eens. Ik ben er zelf al helemaal niet gelukkig mee, maar ik heb dit uit nood gedaan omdat ik geen manier kon vinden om notificaties te genereren vanuit infobar. Het leek mij dat dit alleen voor configuratie settings mogelijk is. Als je dit op een generieke manier kunt maken, dan heel graag. Misschien kan dit dan ook voor andere situaties gebruikt worden.

Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #57 pieterg

• PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 15 February 2012 - 13:27

zie bijv de servicelist:

self.onSelectionChanged = [ ]

def connectSelChanged(self, fnc):
        if not fnc in self.onSelectionChanged:
            self.onSelectionChanged.append(fnc)

def disconnectSelChanged(self, fnc):
        if fnc in self.onSelectionChanged:
            self.onSelectionChanged.remove(fnc)

def selectionChanged(self):
        for x in self.onSelectionChanged:
            x()

Op die manier kan je aan vrijwel elke functie wel notificatie callbacks hangen.

Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #58 rhinoceros

• Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 15 February 2012 - 13:33

OK, ik zal er naar kijken, wacht dan nog graag even af.

Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #59 rhinoceros

• Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 15 February 2012 - 14:36

Ik hoop je niet ontmoedigd te hebben ;)

Maak je geen zorgen. Ik heb alle begrip voor de situatie. Jullie zitten aan het front terwijl ik komfortabel in de achterkamer zit.

Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #60 pieterg

• PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 17 February 2012 - 14:58

Ik heb vast infobar show/hide notificatie ondersteuning toegevoegd.

Verder ga ik je huidige stand van de antilogo plugin gewoon vast toevoegen, dus nog zonder integratie met de infobar.
Dat komt dan later wel.

6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users