Jump to content

Photo

Beste receiver voor PLI

• Please log in to reply
25 replies to this topic

Re: Beste receiver voor PLI #21 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,187 posts

+699
Excellent

Posted 29 December 2011 - 09:47

Een ET box hoef je niet serieel te flashen of gedoe met een webinterface... Alles gaat heel eenvoudig per USB stick... voor de VU-boxen geldt hetzelfde....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Beste receiver voor PLI #22 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 29 December 2011 - 11:05

Als je vier DVB-S2 tuners wilt, zit je nog steeds aan de dm8000 vast.

Het blijkt dat vanaf Linux 3.1.1 hier meer mogelijkheden voor zijn.... ;) Deze kastjes zijn dan wel ook extern gevoed.... dat voeden van LNBs, rotors, diseqc switches dat trekt een USB poort niet alleen.

Vertel eens? Support voor pluggable tuners? Maar waar "plug" je die dan in? Voor mij is de voeding niet van belang, geen rotor en de lnb's worden gevoed door de switch, btw.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Beste receiver voor PLI #23 hemertje

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,503 posts

+118
Excellent

Posted 29 December 2011 - 11:07

Et9000 zeer tevreden mee!!!!

Gister verleiding niet kunnen weerstaan en ook een ET9000 gescoord, 6mnd oud/jong voor een zeer schappelijk prijsje :))) En gelukkig zat er al Pli op, dus scheelde mij weer het nodige geklooi met een serieel kabel. Of kan het tegenwoordig zonder problemen via de ingebouwde updater? Nooit gedurft om dat uit te voeren op een receiver

Wel weer jammer dat de zenderlijst/overzicht iets anders werkt als op de dm500. Wordt wennen dat 2x OK geen lijst met zenders laat zien. Verder echt een strak ding, hd uitzendingen zijn ook super!

de ET9k flash je dmv een USB-stick ;)
zoek ook eens op autobackup...

on the Glassfibre 1GB DVB-C...

Re: Beste receiver voor PLI #24 superdm

• Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 29 December 2011 - 11:15

thanks heren, ik zal vanavond eens goed inlezen naar de mogelijkheden van een enigma2 kastje. Heb me ook al geregged op sat4all dus moet goed komen. vanavond maar als eerst een update uitvoeren naar meest recente pli, mocht dat nog niet het geval zijn.

iets onder 200 euro vind ik wel schappelijk :)

Re: Beste receiver voor PLI #25 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 29 December 2011 - 11:53

heb jij zelf een USB DVB-S2 tuner in gebruik, werkt dat altijd echt goed?

Nee die niet... Wel een DVB-T...

Daar was ik al bang voor. Als je vier DVB-S2 tuners wilt, zit je nog steeds aan de dm8000 vast. Maar ik geloof dat dat voor de meeste mensen niet zo geldt.

Of een Ultimo met één USB-DVB-S2 tuner.

Re: Beste receiver voor PLI #26 zeeteefje

• Senior Member
  • 1,607 posts

+24
Neutral

Posted 29 December 2011 - 14:24

vanavond maar als eerst een update uitvoeren naar meest recente pli, mocht dat nog niet het geval zijn.

Ik zou me eerst verdiepen in het maken van een backup. Zeer eenvoudig met de backupsuite van Pedro_newbie die in de download staat (groene knop) Vervolgens autobackup met autoinstall optie.

Daarna kun je straffeloos alles uitproberen, want een backup van de werkende situatie is in luttele minuten teruggezet.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users