Jump to content


Photo

BackupSuite


  • Please log in to reply
262 replies to this topic

Re: BackupSuite #21 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 2 May 2012 - 14:03

Pedro,

Bedankt.
Ik maak frequent gebruik van je suitte. :)

Re: BackupSuite #22 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 20 May 2012 - 20:19

Vandaag weer een nieuwe versie, ditmaal 9.7

Gewijzigd:
- een betere detectie / afhandeling van media gemount op /hdd. Doordat mounts op /media/net soms lange bestandsnamen hebben werkte de detectie van de totale omvang, beschikbare omvang en de naam van de mount niet goed. Als de bestandsnamen te lang zijn schuift de output van het commando df naar een nieuwe regel en komen de gegevens in een verkeerde kolom waardoor de rapportering niet meer goed werkte.
- een extra check toegevoegd op mkfs.ubifs voor de Xtrend modellen die op image V5 draaien

Attached Files



Re: BackupSuite #23 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 20 May 2012 - 20:26

Bedankt, blijft mijn "veilige haven" bij het uitproberen van nieuwe features en andere update in mijn box

 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: BackupSuite #24 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 20 May 2012 - 20:37

Vandaag weer een nieuwe versie, ditmaal 9.7

Gewijzigd:
- een betere detectie / afhandeling van media gemount op /hdd. Doordat mounts op /media/net soms lange bestandsnamen hebben werkte de detectie van de totale omvang, beschikbare omvang en de naam van de mount niet goed. Als de bestandsnamen te lang zijn schuift de output van het commando df naar een nieuwe regel en komen de gegevens in een verkeerde kolom waardoor de rapportering niet meer goed werkte.
- een extra check toegevoegd op mkfs.ubifs voor de Xtrend modellen die op image V5 draaien


Heel fijn...

Alleen zag ik laatst iets raars..
Eerst geeft de suite aan het einde aan: ... tijd nodig voor dit proces.


FFF wachten..
En dan pas klaar...
Zou dit niet andersom horen???


Maar ook ik gebruik vaak je suite [ misschien wel te vaak] hahahahaa

Thanks



Groetjes

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: BackupSuite #25 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 20 May 2012 - 21:10

De melding van de benodigde tijd is ook echt het einde van het script backupsuite.sh
Daarna wordt er teruggekeerd naar het aanroepende script backup.sh waarbij een tijdelijk bestandje gewist wordt en even gewacht wordt om eventueel nog lopende schrijfacties naar b.v. USB goed af te sluiten.
Dan komt de melding Voortgang voltooid maar die is niet van de backupsuite maar van de console, net als de allereerste melding als het script begint te lopen.

Re: BackupSuite #26 demidog

  • Senior Member
  • 93 posts

0
Neutral

Posted 24 May 2012 - 12:03

Vandaag weer een nieuwe versie, ditmaal 9.7

Gewijzigd:
- een betere detectie / afhandeling van media gemount op /hdd. Doordat mounts op /media/net soms lange bestandsnamen hebben werkte de detectie van de totale omvang, beschikbare omvang en de naam van de mount niet goed. Als de bestandsnamen te lang zijn schuift de output van het commando df naar een nieuwe regel en komen de gegevens in een verkeerde kolom waardoor de rapportering niet meer goed werkte.
- een extra check toegevoegd op mkfs.ubifs voor de Xtrend modellen die op image V5 draaien


Mag ik er van uitgaan dat deze versie automatisch mee wordt genomen wordt bij een "systeem" update?
2x Vu+ Duo & 2x Philips Pronto Pro TSU7000

Re: BackupSuite #27 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 24 May 2012 - 12:15

Ja, bij een update komt ie automatisch mee

Re: BackupSuite #28 demidog

  • Senior Member
  • 93 posts

0
Neutral

Posted 25 May 2012 - 13:58

VUDUO.

Werkt de applicatie met alleen de usb-stick nu ook voor kernel 3.1.1.? Of moet ik toch de "grote broer" nemen?

Dacht aan het einde van het backupproces gelezen te hebben hoe een backup terug te zetten. Stick in front-usb, koude start met aan-uitschakelaar.
"Volg de aanwijzingen op het scherm". Bij het inlezen van de stick komen er echter geen aanwijzigingen. Foutje van mij of verkeerd begrepen?
Je moet toch een keuze kunnen maken als er meerdere backups op de stick staan.
Staan mappen op met datum en daarin dan weer de bekende Vuduo map.
De laatst gemaakte backup staat ook nog eens als Vuduo in de root van de usb-stick. Of mag er maar 1 backup op een stick staan?

Is een backup ook te gebruiken om een kloon te maken op een tweede vuduo?
2x Vu+ Duo & 2x Philips Pronto Pro TSU7000

Re: BackupSuite #29 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 25 May 2012 - 15:48

De optie om alleen naar USB te schrijven heeft altijd gewerkt tegelijk met de optie HDD/USB.
Er komen wel aanwijzingen/meldingen zoals Reading USB, Erasing flash, programming, maar de belangrijkste is: Finished, remove USB and reboot of iets van die strekking, dat is ook een aanwijzing.

Je kan ook een keuze maken als er meerdere back-ups op de stick staan, je zal deze alleen zelf moeten maken en dan ook de juiste back-up in de map vuplus kopiëren. Er mogen zoveel back-ups op de stick staan als dat er op passen maar er kan er uiteraard maar 1 in de root/map vuplus staan.

Een back-up is heel goed geschikt om een kloon te maken, je krijgt dan een exact dezelfde ingerichte machine

Re: BackupSuite #30 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 25 May 2012 - 18:00

.

Een back-up is heel goed geschikt om een kloon te maken, je krijgt dan een exact dezelfde ingerichte machine


Heb wel eens gelezen dat je de map van et9x00 verandert in et6x00
Dat je dan een 9000 kloon op een 6000 machine heb draaien?
Iemand ervaring?? [ en nee ik durf het ff niet aan, aangezien de 5000 al vast zat.. ]

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: BackupSuite #31 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 25 May 2012 - 19:25

En zou de 6000 dan daardoor beter zijn en meer kunnen? Zoiets als kerosine in je FIAT 500 stoppen en dan denken dat je kan vliegen :P

Re: BackupSuite #32 demidog

  • Senior Member
  • 93 posts

0
Neutral

Posted 25 May 2012 - 19:32

De optie om alleen naar USB te schrijven heeft altijd gewerkt tegelijk met de optie HDD/USB.
Er komen wel aanwijzingen/meldingen zoals Reading USB, Erasing flash, programming, maar de belangrijkste is: Finished, remove USB and reboot of iets van die strekking, dat is ook een aanwijzing.

Je kan ook een keuze maken als er meerdere back-ups op de stick staan, je zal deze alleen zelf moeten maken en dan ook de juiste back-up in de map vuplus kopiëren. Er mogen zoveel back-ups op de stick staan als dat er op passen maar er kan er uiteraard maar 1 in de root/map vuplus staan.

Een back-up is heel goed geschikt om een kloon te maken, je krijgt dan een exact dezelfde ingerichte machine


Hartstikke bedankt!
Zeer duidelijke uitleg! Nu weet ik tenminste he het precies werkt.
2x Vu+ Duo & 2x Philips Pronto Pro TSU7000

Re: BackupSuite #33 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 31 May 2012 - 06:05

VOOR OPENPLI 3.0 ONLY
Hier is een eerste beta van de BackupSuite voor Openpli 3.0, met versie 10.1

Eerst eventueel oude verwijderen voor de zekerheid en deze dan installeren via USB-stick.

Beperkt getest en het ziet er naar uit dat het goed werkt, alle benodigde bestanden worden via de feed binnengehaald

Attached Files



Re: BackupSuite #34 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 31 May 2012 - 06:37

Omdat hij beperkt getest is zet ik hem nog niet in de 2.1 feeds ;)

Misschien nog een beter ideetje.... misschien een github account openen en er voor zorgen dat de backupsuite in de e2openplugins komt...????

Edited by littlesat, 31 May 2012 - 06:40.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: BackupSuite #35 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 31 May 2012 - 06:59

Deze is alleen voor 3.0 dus hij moet zeker niet in de 2.1 feed terecht komen. Dat hele github gebeuren heb ik een tijdje geprobeerd met de Backupsuite maar heb daar iedere keer problemen mee omdat ik op een Windows pc de boel bijwerk kreeg ik iedere keer dosregeleinden in mijn bestanden, dus ik heb dat opgegeven, het kostte mij iedere keer zoveel extra werk, nu werk ik rechtstreeks op de vu duo met notepad++ en opkg-tools en dat gaat naar mijn volle tevredenheid.
Je zou de 10.1 wel toe kunnen voegen aan de feed van 3.0. Ik heb hem getest met een backup naar HDD en USB en ook weer gerestored en dat ging goed, ik verwacht dus geen problemen in 3.0

Re: BackupSuite #36 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 31 May 2012 - 09:49

Github heeft sinds kort een Windows Client software gevalletje ;)

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: BackupSuite #37 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 31 May 2012 - 20:25

Thanks, !!!!!!! De BackupSuite "loopt" weer als vanouds !!!!! :wub:

Edited by HPPli, 31 May 2012 - 20:27.


Re: BackupSuite #38 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 25 July 2012 - 20:29

@ Littlesat

Ik kreeg bericht dat de versie voor Openpli 3.0 dus de BackupSuite 10.2 nu in de feed zit voor Openpli 2.1

Voor Openpli 2.1 is de laatste versie 9.8 (hierbij gesloten).

Kan jij dit nog herstellen, dus 9.8 in de 2.1 feed en 10.2 in de 3.0 feed.

Ik had geprobeerd je een PM te sturen maar het systeem weigert dit (box vol?)

Attached Files


Edited by Pedro_Newbie, 25 July 2012 - 20:30.


Re: BackupSuite #39 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 25 July 2012 - 20:56

Ik had perongeluk de 10.2 ook in de feeds van de 2.1 gezet... belen hebben het schijnbaar nog niet gemerkt om dat upgraden van 9.8 -> 10.2 niet goed gaat (ik vermoed omdat 9>1)........

Vanaf morgen is dat weer goed....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: BackupSuite #40 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 25 July 2012 - 21:01

Oké perfect, ik begreep ook dat er foutmeldingen kwamen bij het installeren, ik denk omdat mtd-utils, nanddump, mkfs.ubifs en ubinize probeert te installeren en die zijn er al.

Moet de BackupSuite voor Openpli 3.0 voortaan architecture mips32el krijgen of kan dat gewoon mipsel blijven, weet jij dat (of Pieterg)?


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users