Jump to content


Photo

tekst staat buiten rand van oled display

dm8000 oled display

  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 alrjordan

  • Senior Member
  • 323 posts

+3
Neutral

Posted 3 January 2012 - 13:09

Hallo,

Ik heb sinds de laatste update(s) ondervonden dat de tekst op het oled scherm juist buiten de rand valt(links en rechts) op de dm8000,
openpli is up to date(3 jan),skin magic HD

Dit gebeurd bij zendernaam/programmanaam en het systeem menu(+ sommige onderliggende menu's)

heeft iemand dit ook gemerkt of is er ergens een instelling bijgekomen/veranderd?(kan zo direct niks vinden)

mvg
alr

Re: tekst staat buiten rand van oled display #2 Anmax

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 3 January 2012 - 16:50

Ook hier met m'n DM7025 het zelfde probleem. Met de laatste update! ook als je verschillende skin's probeerd, dan zie je maar een klein beeldje waarop niet alles is te zien.
Bij de standaard skin is het probleem voorbij! alleen het display dan niet.


Andre

Re: tekst staat buiten rand van oled display #3 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,052 posts

+298
Excellent

Posted 3 January 2012 - 17:00

Geen enkele skin zou effect op het display moeten hebben (tenzij er een "hack" in zit)
Real musicians never die - they just decompose

Re: tekst staat buiten rand van oled display #4 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,052 posts

+298
Excellent

Posted 3 January 2012 - 17:02

Ik heb sinds de laatste update(s) ondervonden dat de tekst op het oled scherm juist buiten de rand valt(links en rechts) op de dm8000


De dreamboxen zijn vervelend - ze "liegen" over de afmetingen van het LCD of OLED scherm. Sinds kort wordt deze info gebruikt door de display driver, zodat ook grotere displays ondersteund worden.

Ik werk nog aan een oplossing om de foutieve informatie die de drivers van de dreamboxen opleveren te corrigeren.
Real musicians never die - they just decompose

Re: tekst staat buiten rand van oled display #5 Anmax

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 3 January 2012 - 20:48

Dank je wel Milo, er zijn belangrijkere dingen dan een display ;)

Andre

Re: tekst staat buiten rand van oled display #6 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 3 January 2012 - 21:02

Volgens mij valt alle lange tekst bij pli buiten de rand ;)

Daarom heb ik alles 2-rij-ig gemaakt

Edited by amigo, 3 January 2012 - 21:03.

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: tekst staat buiten rand van oled display #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 5 January 2012 - 13:40

Ik vind het wel lelijk, ik mis ook een paar pixels aan de linkerkant.

Ik heb daar ook wel eens mee lopen spelen en het blijkt dat dat de eerste vier ofzo pixels altijd zwart zijn, die kun je gewoon niet gebruiken. Heel vaag. Het is dus niet zo dat de tekst per sé buiten beeld valt.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: tekst staat buiten rand van oled display #8 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 5 January 2012 - 13:42

Hallo,

Hier met dm8000 zelfde probleem.

Re: tekst staat buiten rand van oled display #9 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,052 posts

+298
Excellent

Posted 5 January 2012 - 14:34

Op de dm7025 (met LCD) was mijn conclusie dat er links 4 pixels weg vallen. Op de 8000 in de huiskamer miste ik links en rechts ieder 2 pixels dacht ik.

Ik ga er vanuit dat 't model-specifiek is, en niet ook nog per exemplaar anders, dat zou toch wel op heel belabberde hardware duiden.
Real musicians never die - they just decompose

Re: tekst staat buiten rand van oled display #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 5 January 2012 - 15:05

Volgens mij proberen ze een dm7000 lcd te emuleren ofzo? Ik heb dat nooit begrepen...

Maar volgens mij mis ik wel meer dan twee pixels aan de rand.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: tekst staat buiten rand van oled display #11 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 5 January 2012 - 17:24

Nu er inmiddels alternatieve open source boxen zijn en gezonde marktwerking:

Rommel zijn het gewoon die dreamboxen. Voor het astronomische bedrag wat ik voor mijn DM7020, DM600 en DM800HD PVR betaald heb hadden ze op zijn minst de drivers goed kunnen bouwen. Nu is het ook nog eens closed source geworden. Weg investering in opensource box en allemaal overlast voor zowel gebruikers als developers die wel weten hoe het hoort.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: tekst staat buiten rand van oled display #12 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 5 January 2012 - 19:49

Ik mis op mijn dm7025+ 16 pixels, links 9 en rechts 7. Is prima op te lossen met een stanley mesje. Gewoon de plastic inset (of weet ik hoe dat heet) verwijderen.

Hier twee foto's van oled.
Wat er zichtbaar is als deze in de behuizing zit:
Attached File  oledmetcover.jpg   54.72KB   33 downloads

En wat er zichtbaar is als je hem eruit haalt:
Attached File  oledzondercover.jpg   49.36KB   30 downloads

Re: tekst staat buiten rand van oled display #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 5 January 2012 - 19:53

Ow okee, dus de pixels zijn er wel maar je ziet ze niet?!

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: tekst staat buiten rand van oled display #14 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 5 January 2012 - 20:03

Precies, overscan op je lcd/oled ;).

Probleem blijft voor skin- / imagemakers hetzelfde en misschien wel ingewikkelder. Als je het hele scherm gebruikt, klagen 'normale' gebruikers dat ze niet alles kunnen zien. Maar gebruik je niet het hele scherm dan klagen de gebruikers die hun box modden zodat ze wel alles zouden kunnen zien, dat ze dat voor niets hebben gedaan...

Re: tekst staat buiten rand van oled display #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 5 January 2012 - 20:05

Als ik me goed herinner kan ik de randen van de feitelijke oled display wel zien (dm8000), maar ik ga er nog wel eens goed naar kijken.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: tekst staat buiten rand van oled display #16 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 5 January 2012 - 20:19

Bij de dm7025+ zit het oled scherm niet tegen de inset aan de voorkant aan. Door vanaf links of rechts schuin naar het oled te kijken kun je de wegvallende pixels al zien.

Re: tekst staat buiten rand van oled display #17 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,052 posts

+298
Excellent

Posted 6 January 2012 - 08:54

Probleem blijft voor skin- / imagemakers hetzelfde en misschien wel ingewikkelder.


Valt wel mee, dezelfde skin wordt nu voor de 132x64 van de dreams gebruikt als voor de 256x64 display van de ultimo. Een paar pixeltjes hier of daar zijn makkelijk mee te nemen, maar dan moet er wel ergens de juiste informatie te halen zijn. Daar zit nu de kneep.
Real musicians never die - they just decompose

Re: tekst staat buiten rand van oled display #18 alrjordan

  • Senior Member
  • 323 posts

+3
Neutral

Posted 20 January 2012 - 00:35

@milo,

in de commits van 14jan staat iets over een skin-box.xml(die zie ik namelijk niet staan of ik moet er naast kijken),bedoel je de skin-display.xml en is die aan te passen voor heel het oled scherm tegelijk of moet elk item apart aangepast

worden.

ik weet niet of daar ergens een algemene instelling inzit om de breedte te regelen, ik ben er namelijk niet zo in thuis in die xml files

mvg
alr

Re: tekst staat buiten rand van oled display #19 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 24 January 2012 - 13:50

MiLo heeft inmiddels wat aanpassingen gedaan zie ik en bij mij, op de dm8000, ziet het er inmiddels pico bello uit! Thanks MiLo!

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: tekst staat buiten rand van oled display #20 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,052 posts

+298
Excellent

Posted 24 January 2012 - 15:14

Ik ben nog benieuwd of dat voor iedereen nu zo is. Op de 8000 miste ik links en rechts 3 pixels, op de 7025 miste ik alleen links 4 pixels. Dat zit nu in de configuratie. Ik ben benieuwd wat voor de 7020HD de juiste waarde is, en voor de 7025 met OLED (ipv LCD). De 800se liegt als enige dreambox niet over zijn schermpje.

Pikant detail is dat nu elke pixel ook benut wordt, de skin past zich dynamisch aan. Voorheen werden er maar gewoon links en rechts lukraak wat pixels weggegooid door de skins.
Real musicians never die - they just decompose


4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users