Jump to content


Photo

Anticardshare Canaldigitaal actief


  • Please log in to reply
122 replies to this topic

#1 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 10 January 2012 - 11:16

Volgens Satellietmagazine is de anti-cardshare nu ook bij canaldigitaal gestart.

Edited by zeeteefje, 10 January 2012 - 11:17.


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #2 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 10 January 2012 - 13:06

Dus met kaartversie I4A kan je tot 4 clients tegelijkertijd.
Met alle andere kaartversies maximaal tot 2 clients tegelijk.

Hoe kom jeerachterwelke versie je hebt?
In bv OScam info, als ik bij CDS kaart status op entitlement klik, zie ik nergens iets van I4A.

Edited by J3r03n5ky, 10 January 2012 - 13:09.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #3 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 10 January 2012 - 13:13

Ik zie het al in 4e alinea van link. Ze leggen het wel netjes uit zeg, (Satmagazine ipv cds). Zelfs voor OScam :D
Laat ontvanger met oscam experimental langere tijd op een nederlandse zenderstaan....Ok gaan we doen.

(volgende keer zal ik eerst even netjes lezen, ik ging er gemakshalve van uit dat CDS niet over CCcam laat staan OScam begon, maar kennelijk begrijpen ze dat er nogal wat enigma users zijn met CC-OS -cam.

Edited by J3r03n5ky, 10 January 2012 - 13:14.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #4 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 10 January 2012 - 19:37

Nu heb ik begrepen dat je beperkt wordt door 4 streams.
Als je 2 opnames hebt lopen en te snel gaat zappen kan het beeld al op zwart gaan en dat geldt dan ook voor de opnames.
Is hier wat aan te doen (met name de opnames) ?

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #5 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 10 January 2012 - 19:42

Test het nu maar eerst, want dit effect treedt niet op. Je moet meer dan een minuut meer dan 4 ecms laten decrypten door de kaart voordat deze locked.
Je kunt dus wel een minuut 20 zenders vragen (zappen) maar daarna moet je weer op max 4 uitkomen.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #6 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 10 January 2012 - 19:44

Ah, dan zullen we er waarschijnlijk geen last van krijgen.
Dank je, vanavond eens testen.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #7 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 10 January 2012 - 19:45

Volgens Satellietmagazine is de anti-cardshare nu ook bij canaldigitaal gestart.

Wat bedoelen ze in bovenstaand stuk hiermee: Wanneer u een softcam als Cccam in uw Linuxontvanger gebruikt dan is het aan te raden om interne limitering instelmogelijkheden (4 per 10 sec) van de softcam niet te activeren."
Hoe zet ik eventueel deze interne limitering uit?

Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #8 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 10 January 2012 - 19:50

Omdat anders zappen niet fijn gaat. Komt niet door de CHID lock van M7 groep maar door CCcam, die blocked meer dan 4 ecm requests en dat gebeurt dus wel tijdens zappen maar daarvoor is de burst-mode van max 60 seconden bedacht. Die helpt CCcam omzeep door zijn matige limitering.
Met oscam kun je cooldown 10,60 gebruiken.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #9 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 10 January 2012 - 21:38

Hmm, ik kwam thuis, er liep een opname van NCIS op SBS6-HD en toen ik bij het zappen die zender passeerde ... zwart beeld.
Overal beeld, behalve op SBS6-HD.
Opname gestopt, heen en weer gezapt, toen weer beeld.
Opname bekeken, die was niet langer dan een fractie van een seconde.
Opname weer gestart, alles weer OK.
Vreemd, nog nooit meegemaakt, misschien iets te maken met de nieuwe anti cardshare maatregel.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #10 TheMystery

  • Senior Member
  • 395 posts

+2
Neutral

Posted 10 January 2012 - 22:02

Omdat anders zappen niet fijn gaat. Komt niet door de CHID lock van M7 groep maar door CCcam, die blocked meer dan 4 ecm requests en dat gebeurt dus wel tijdens zappen maar daarvoor is de burst-mode van max 60 seconden bedacht. Die helpt CCcam omzeep door zijn matige limitering.
Met oscam kun je cooldown 10,60 gebruiken.


Zit die optie van cooldown niet in de webif van oscam?

Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #11 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 10 January 2012 - 22:03

SnijdeA, welke softcam gebruik je? Als je CCcam gebruikt met 4 kanaal limiter krijg je als nadeel dat de zap burst die M7 toestaat niet meer gebruikt wordt.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #12 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 10 January 2012 - 22:05

The Mystery: ik zie hem in mijn webif niet, maar kan wel gebruikt worden door oscam.server te editten:

http://streamboard.g...er#ratelimitecm

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #13 posixx

  • Senior Member
  • 77 posts

+4
Neutral

Posted 10 January 2012 - 22:06


Zit die optie van cooldown niet in de webif van oscam?

Nope, die dien je rechtstreeks in de file toe te voegen, ook dat kan via de webif

Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #14 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 10 January 2012 - 22:07

SnijdeA, welke softcam gebruik je?

Ik gebruik ccCam 2.2.1-r0.

Als je CCcam gebruikt met 4 kanaal limiter krijg je als nadeel dat de zap burst die M7 toestaat niet meer gebruikt wordt.

Die zin snap ik niet.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 10 January 2012 - 23:19

Dit geldt alleen als je een "Seca3" kaart hebt. De oude Seca2 kaarten blijven gewoon vrolijk werken...

Als je nog 2.2.1 gebruikt, en nooit iets anders gebruikt hebt, dan heeft je kaart nu EMM's (firmware updates) gemist, en zit je nu vast aan max 2 kanalen.
Upgraden (desnoods tijdelijk) naar 2.3.0 (of Oscam), updates binnen laten komen (en dan desnoods weer terug).

Je kunt in de CCcam config aangeven dat hij maximaal x ECM's per y seconden verwerkt. Er wordt hier en daar gesuggereerd dat je daar 4 op 10 (of 11) moet invullen. Doe dat niet, want dan gaat bij snel zappen de boel op zwart, niet door je kaart maar door dat CCcam mechanisme.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #16 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 11 January 2012 - 00:37

Dit geldt alleen als je een "Seca3" kaart hebt. De oude Seca2 kaarten blijven gewoon vrolijk werken...

Je quote niet en dat maakt het lastiger om te zien waar je op reageert.
Wat bedoel je met "dit" ?

En hoe zie ik welke kaart ik heb ?

Edited by SnijdeA, 11 January 2012 - 00:40.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 11 January 2012 - 00:41

Sorry. Zat 't van een mobile in te tikken en dan werken die functies niet altijd even lekker.

Ik doelde daarmee op de volledige tekst die daar op volgde.

De hele discussie rond anti-cardshare, EMM updates, IA statusen, 4 zenders max, is alleen maar relevant voor de Seca3 kaarten (= Nagra tunneling).
De oude Seca2 kaarten die ook nog gewoon in omloop zijn doen helemaal niet mee in dit circus, daar kun je gewoon op de oude manier mee blijven kijken, hoeven niet geupdate of gelimiteerd te worden, etc...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #18 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 11 January 2012 - 00:42

Helder, dank je.
En hoe zie ik welke kaart ik heb ?

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #19 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 11 January 2012 - 00:42

De oude Seca2 kaarten zijn zwarte kaarten met een wit of grijs vlak er op.
Seca 3 kaarten zijn oranje met een witte blok aan de rand.
Misschien zijn er nog andere maar dit zijn momenteel nog de meest gebruikte van Seca 2 en 3.
Greetings, Black Tiger

Re: Anticardshare Canaldigitaal actief #20 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 11 January 2012 - 00:43

En hoe zie ik welke kaart ik heb ?


Tunneled Nagra card = oranje/wit
Seca2 = groen/grijs.

Geen HD kanalen igv seca2 groen/grijs kaart!

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users