Jump to content


Photo

Permanenttimeshift 0.9.5.


  • Please log in to reply
42 replies to this topic

Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #21 Ricoh

  • Member
  • 19 posts

0
Neutral

Posted 14 April 2012 - 16:32

Integreren van timeshift was sowieso de planning. Overnemen van de VIX code vind ik ook wel goed idee, beter dan de plugin, en dan is de userinterface al een beetje ingezet. Ik ben nog regelmatig bezig met het doorspitten van de code om timeshift op het topfield niveau te krijgen, alleen heb ik op het moment niet zo vaak een aantal uren aaneengesloten om er echt in te duiken...


Is er al enig zicht op deze integratie ?

Groet,
Rico
ET9500 2tb Samsung, ET6000, Wavefrontier T55 met 3,13,19,23 en 28

Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #22 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,275 posts

+691
Excellent

Posted 14 April 2012 - 16:37

We hebben een alternatief werkende en nieuwere plugin in de feeds staan die gefixt is dankzij mede gebruikers van dit forum.

enigma2-plugin-extensions-permanenttimeshift_1.2_mipsel

Dus echt de hoogste prio heeft dit "integreren" niet...

Edited by littlesat, 14 April 2012 - 16:41.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #23 Edgar

  • Senior Member
  • 292 posts

+7
Neutral

Posted 14 April 2012 - 17:15

We hebben een alternatief werkende en nieuwere plugin in de feeds staan die gefixt is dankzij mede gebruikers van dit forum.

enigma2-plugin-extensions-permanenttimeshift_1.2_mipsel

Is dit een beter alternatief voor Automatic Timeshift, want die werkt niet altijd even lekker.

VU+ Duo 4K DVB-S2X en DVB-C met Open PLi 7.0


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #24 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 14 April 2012 - 18:53

We hebben een alternatief werkende en nieuwere plugin in de feeds staan die gefixt is dankzij mede gebruikers van dit forum.

enigma2-plugin-extensions-permanenttimeshift_1.2_mipsel

Dus echt de hoogste prio heeft dit "integreren" niet...


Heb mogelijk ook deze bijdrage gezien?

http://openpli.org/f...post__p__270462

 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #25 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,275 posts

+691
Excellent

Posted 14 April 2012 - 21:54

En wat is het probleem dan nog precies....?
Lost die Q&D patch in InfoBarGenerics dan nog andere dingen op?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #26 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 15 April 2012 - 09:23

En wat is het probleem dan nog precies....?


Onregelmatig niet starten na zenderwisseling of na opname.
Geen consistente goede aanduiding in het display (van de ontvanger).
Ik gebruik een USB stick van 32Gb en kan daaraan zien of PTS opneemt.

Die patch waar jij het over hebt was inderdaad een behoorlijke stap vooruit en ik heb PTS nu continu aan staan.

Heb er verder geen verstand van maar ik begreep uit die posting die ik hierboven aangaf dat er meerdere processen lopen die mogelijk dubbel dingen doen.
Ik weet dus niet in hoeverre de standaard, niet zo goed werkende timeshift, nog roet in het eten bij PTS kan gooien of dat deze met de installatie van PTS volledig uitgeschakeld wordt.

 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #27 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,275 posts

+691
Excellent

Posted 15 April 2012 - 09:41

Die patch waar jij het over hebt was inderdaad een behoorlijke stap vooruit

Een stap voorruit maar dus duidelijk niet een complete fix.... Na de laatste PTS 1.2 hoor ik geen klachten meer... dus ga ik ervanuit dat het nu prima is.

En inderdaad ik gebruik geen PTS... kost altijd extra resources van de box.... Als ik iets dergelijks wil dan start ik handmatig wel een opname of timeshiftje.... ;) Ik begrijp zelfs helemaal het voordeel hier niet van... Buiten dan dat de TopField het wel had...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #28 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 15 April 2012 - 13:52

En wat ik ergens ook niet begrijp. Wat zijn eigenlijk de voordelen van permanent timeshift???? Ik heb liever niet continu mijn harde schijf continu draaien...En als ik het eens ooit wil tijdens een sportprogramma of zo, dan zet ik zelf wel ff timeshift aan - of start nog liever gewoon een opname... Gewoon met het handje....???? Voor mij persoonlijk eerlijk gezegt zie ik hier totaal geen voordeel in.... maar dat zal dan wel aan mij liggen.

En als je dit wilt dan wil je ook dat hij alles opneemt, en na een zap gewoon door opneemt en dat je zelfs na zo'n vorige zender terug kunt gaan en dat het er ook staat... Tot een eventueel bepaalde (instelbare) maximale tijd, of maximaal (instelbare) loopbuffer grootte.... en niet na een zap na een bepaalde timeout een "standaard" timeshift starten........

En inderdaad ik gebruik geen PTS... kost altijd extra resources van de box.... Als ik iets dergelijks wil dan start ik handmatig wel een opname of timeshiftje.... ;) Ik begrijp zelfs helemaal het voordeel hier niet van... Buiten dan dat de TopField het wel had...




Blijkbaar snap je nog steeds niet waar een autotimeshift voor dient. Je weet namelijk niet van te voren of je een gedeelte van een uitzending terug wilt zien, dus wat jij zegt "dan zet ik wel even met het handje de timeshift aan" werkt dus niet. want nogmaals je weet niet van tevoren dat je nog iets terug wilt kijken. Daarom moet de autotimeshift altijd aanstaan. Hoe moeilijk kan het zijn.......................

ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #29 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,275 posts

+691
Excellent

Posted 15 April 2012 - 17:00

Daar heb ik persoonlijk nooit last van.... En als ik het eens wil bij een voetbalwedstijdje of zo, neem ik het gewoon op.... Permanent timeshif = permanent performance voor iets wat ik echt eigenlijk nooit gebruik ;)....

Maar dat maakt niets uit.... het moet toch werken als het kan...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #30 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 15 April 2012 - 17:03

Je weet namelijk niet van te voren of je een gedeelte van een uitzending terug wilt zien, dus wat jij zegt "dan zet ik wel even met het handje de timeshift aan" werkt dus niet. want nogmaals je weet niet van tevoren dat je nog iets terug wilt kijken. Daarom moet de autotimeshift altijd aanstaan.


Ja, dat is ook voor mij het gebruik van PTS.
Ik begrijp dat dit mogelijk niet onder het zuivere begrip timeshift valt, maar het is wel wat een aantal mensen graag wil.

Voor mij dus kunnen opnemen vanaf het moment dat je naar een zender gezapt ben.
En dan heb ik het nog niet eens over vooruit of terug zappen terwijl er opgenomen wordt.
Alleen maar om na verloop van tijd de beslissing te nemen om te kunnen opnemen vanaf het moment dat ik naar een zender geschakeld heb.
Meestal omdat ik door het kijken naar iets geïnteresseerd wordt en het op wil slaan

Ik begrijp ook dat Littlesat daar geen emplooi in ziet, niet erg en moet mogelijk zijn.
Het is ook zijn eigen tijd die hij er aan besteed.
En dat hij het niet wil ontwikkelen is ook zijn goede recht.

Maar soms is het wel wat belerend al die tegenwerpingen.
Laat andere mensen alstublieft ook in hun waarde als ze iets willen wat buiten jouw kader valt.
Zeg gewoon dat je er geen zin in hebt om er iets aan te wijzigen omdat het voor jou niet nodig is.
Mogelijk dat andere mensen zijn met de juiste capaciteiten die er wel iets mee willen doen.

Helaas gaat het mij niet lukken. ;)

 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #31 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,275 posts

+691
Excellent

Posted 15 April 2012 - 17:25

Wij vinden dat zelfs de timeshift matig in elkaar steekt in E2. Dus alles wat we doen is een Q&D fix. Eigenlijk zou het van begin af aan goed gemaakt moeten worden. (timeshift en PTS). En dat kost tijd.... plus een heleboel E2 code overhoop gooien.

De ViX code overnemen wat dit betreft is ook heel lastig geworden, daar het op assembla over verschillende commits verdeeld zit. Misschien helpt het ook als ooit iemand hier eens een overzicht in kan krijgen.

Daarom zijn we ook blij dat er een plugin is die aan deze wensen voldoet...... maar blijkbaar werkt de laatste uitvoering van die plugin nog niet goed genoeg en zijn er nog kleine dingetjes die bijgeschaafd moeten worden.

Daarom denk ik dat het beter is bij de maker van de PTS plugin "aan te kloppen" - die heeft laatst ook een boel gefixt voor ons wat betreft PTS en misschien wilt hij ook de kleine dingetjes die nog niet goed zijn aan te passen.

Is dit misschien een goed idee???

Edited by littlesat, 15 April 2012 - 17:28.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #32 golfdiesel

  • Senior Member
  • 448 posts

+10
Neutral

Posted 16 April 2012 - 09:40

Het zou wel mooi zijn als er een goed werkende timeshift komt.
Mijn eerste satelliet ontvanger, een Relook 400s, was over het algemeen een brakke ontvanger door de slechte software maar de timeshift werkte perfect. Deze had een cyclische buffer op de schijf en als je op record drukte werd ook alles uit de buffer 'opgenomen'. De timeshift buffer had ik op 2 uur staan, wat voor mij voldoende was.

Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #33 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 16 April 2012 - 19:31

Ik gebruik al een hele tijd naar tevredenheid Auto Timeshift, de laatste versie (0.22) start altijd en de timeshift opslaan als opname zit er ook in.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #34 Ricoh

  • Member
  • 19 posts

0
Neutral

Posted 16 April 2012 - 19:41

Ik heb nagekeken en ik heb versie 1.2.

Gelukkig heb ik geen grote problemen, het enige wat ik nog mis (in volgorde van prioriteit):
- niet terug kunnen spoelen tot het moment van zappen als er intussen een nieuw programma is gestart; je kunt nl. alleen terug tot aan begin huidig programma
- het niet simpel terug kunnen spoelen door op rewind toets te drukken, in plaats daarvan pauze, play en dan met rewind toets of met toets 1,4,7 toets terugspoelen

Groet,
Rico
ET9500 2tb Samsung, ET6000, Wavefrontier T55 met 3,13,19,23 en 28

Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #35 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 16 April 2012 - 19:45

Probleem 1 los je op met Auto Timeshift.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #36 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 16 April 2012 - 20:15

Probleem 1 los je op met Auto Timeshift.

Second infobar werkt ook bij gebruik van AutoTimeshift (ATS 0.22) ??

Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #37 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 16 April 2012 - 20:30

Geen idee, ik weet niet wat de second infobar is.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #38 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 16 April 2012 - 20:41

Geen idee, ik weet niet wat de second infobar is.

Leuk, het is de info (o.a. EPG now en next) indien je voor de 2e keer op OK drukt. (1e keer OK is gewone infobar)

Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #39 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 16 April 2012 - 20:51

Ah, nee, dat werkt niet.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #40 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 16 April 2012 - 20:53

moet je volgens mij dan eerst via instellingen menu activeren, dacht ik

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users