Jump to content


Photo

Vastlopers van VU Duo +


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 Wijkkie

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 3 February 2012 - 15:46

Hoi mensen,


Vorige week mij VU duo een kernel update gegeven, nieuwe pli erop gezet en toen begon het gedonder :-(

Continu vastlopers, VU reboot soms uit zichzelf, vooral op de HDzenders continu problemen met freezes en daarna natuurlijk weer een reboot !
Originele CD kaart er in of eruit maakt geen verschil. en het barst van de "groene" schermen

Voor de kernel update noooit geen problemen gehad maar nu kan ik hem wel door het raam heen gooien :-)

Wat kan ik doen om de boel weer normaal te laten draaien inclusief sharen en een originele kaart van CD.


HELP alsjeblieft !!!!!!!!!!!!!\


grt. Wijkkie

Re: Vastlopers van VU Duo + #2 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 3 February 2012 - 16:26

Nieuwe bootloader erop zetten indien nodig, laatste PLi nightly build erop en niet teveel plugins.
Normaal gesproken moet je dan weer blij worden ;)

Re: Vastlopers van VU Duo + #3 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 3 February 2012 - 21:08

Nieuwe bootloader erop zetten indien nodig, laatste PLi nightly build erop en niet teveel plugins.
Normaal gesproken moet je dan weer blij worden ;)

Ik wou dat het waar was
niets hiervan helpt bij mij.
En dan mag ik van geluk spreken dat mijn problemen niet zo extreem zijn als van TS

Re: Vastlopers van VU Duo + #4 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 3 February 2012 - 21:19

Wanneer zijn de problemen precies begonnen bij de mensen die last hebben?
Meteen na de introductie van 3.1.1 of later?

Zelf had ik geen last tot enige tijd geleden, toen ineens een VU+ die niet uit stand-by te krijgen was en later tijdens het zappen of na een opname bekeken te hebben zwarte schermen die opgelost werden na een herstart van CCcam of zelfs een Enigma2 herstart.

Ik ben nu terug gegaan naar een back-up van de image van 9 januari om te testen en heb nu ook geen last meer, dit is nu al een paar dagen, maar dat kan ook toeval zijn.

Wat mij wel opviel was dat na de update van 21 januari Hypercam bij mij niet meer wilde werken en met segmenation violation errors kwam.
De problemen bij mij dateren ook van na die tijd maar dat kan ook toeval zijn.

Ik blijf voorlopig op de stand van 9 januari om te kijken of er alsnog problemen de kop op steken.

Re: Vastlopers van VU Duo + #5 benl

  • Senior Member
  • 61 posts

+1
Neutral

Posted 3 February 2012 - 21:29

mijn oudste update van de vu+ duo was 21-12-2011
vandaag geupdated, starting bleef hangen
nieuwe bootloader erop, geen response
flash van vandaag, vorige week enja: verder terug kan niet meer: boot wel, zie logo openpli maar verder gebeurt er niks. Afstandsbediening werkt ook niet en normaal krijg je het enigma2 instelmenu als je een kale flash terugzet, maar dat kwam ook niet.
image van mezelf(gelukkig bewaard) 21/12/2011 teruggezet en die deed het meteen.
iemand nog suggesties?

Ben van der Linden
1x et8000 van xtrend in de woonkamer op 89cm schotel met rail en 4 4-koppen: 13 19.2 23.5 en 28.2 graden
1x et9500 in de serre met 1 kabel naar de 89cm schotel

1 vakantieset met et5000 en een minischotel met 1 kop op 23,5 graden en een usb disk

 

2 oude et9200 en 1 oude et9000 op reserve achter de hand.

Alles connect via een fritz!box 7390 aan het internet


Re: Vastlopers van VU Duo + #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 3 February 2012 - 22:09

Groene schermen = crashlog.

Graag deze hier posten dus, nu zijn we beperkt tot in onze kristallen bol staren...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vastlopers van VU Duo + #7 benl

  • Senior Member
  • 61 posts

+1
Neutral

Posted 3 February 2012 - 22:37

Groene schermen = crashlog.

Graag deze hier posten dus, nu zijn we beperkt tot in onze kristallen bol staren...

wil ze wel opsturen, zeg maar waarheen.
zie hier nergens een knopje om de file mee op dit forum te zetten.

Ben van der Linden
1x et8000 van xtrend in de woonkamer op 89cm schotel met rail en 4 4-koppen: 13 19.2 23.5 en 28.2 graden
1x et9500 in de serre met 1 kabel naar de 89cm schotel

1 vakantieset met et5000 en een minischotel met 1 kop op 23,5 graden en een usb disk

 

2 oude et9200 en 1 oude et9000 op reserve achter de hand.

Alles connect via een fritz!box 7390 aan het internet


Re: Vastlopers van VU Duo + #8 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 3 February 2012 - 22:44

klik eens op de knop uitgebreid reageren

Edited by metoo, 3 February 2012 - 22:44.

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Vastlopers van VU Duo + #9 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 4 February 2012 - 08:34

Het is bij mij vanaf de introductie van 3.1.1
Nooit een crashlog.
Maar ook eigenlijk nooit een groen scherm.
Wel regelmatig een VU+ die niet uit stand-by te krijgen is of een vastlopende box (de tandwieltjes)
alleen een hard reset krijgt m weer aan de praat.
Het is ook niet duidelijk altijd in een bepaalde situatie ofzo.
De enige relatie die ik tot nog toe vaak zie is dat er een opname loopt of start.
kom overigens eigenlijk nooit boven 1 kijken en 2 opnemen dus dat zou normaal gezien ook geen problemen mogen geven.

Het is dat de VTI site plat ligt, ik had vandaag eens een ander image willen proberen om te zien of dat beter loopt.
Een ander mogelijkheid is een oudere Pli van 2011 proberen

Edited by BBsat, 4 February 2012 - 08:34.


Re: Vastlopers van VU Duo + #10 Replay256

  • Senior Member
  • 76 posts

+1
Neutral

Posted 4 February 2012 - 08:54

Ik heb nou precies hetzelfde alleen met een UTIMO heb alle verkrijgbare images geprobeerd. na een periode van standby reageerde de ultimo helemaal nergens meer op.
HD eruit gehaald andere versie van cccam geprobeerd alle plugins uitgeschakeld of verwijderd.
is om er gek van de worden. en moet eerlijk zeggen na twee weken van !@#$% begin ik weer een beetje spijt te krijgen dat ik niet voor de 7020HD ben gegaan..

Re: Vastlopers van VU Duo + #11 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 4 February 2012 - 09:04

En waren die ander images dan van na de introductie van 3.1.1

Re: Vastlopers van VU Duo + #12 Replay256

  • Senior Member
  • 76 posts

+1
Neutral

Posted 4 February 2012 - 09:14

Ja daar lijkt het wel op. ik zal vanmiddag verder uitgebreid mee spelen en images proberen voor 3.1.1

Re: Vastlopers van VU Duo + #13 Replay256

  • Senior Member
  • 76 posts

+1
Neutral

Posted 4 February 2012 - 09:18

het lijkt dat er veel mensen deze probleem(en) hebben. bij sat#all is er ook al een topic hierover..

Re: Vastlopers van VU Duo + #14 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,013 posts

+639
Excellent

Posted 4 February 2012 - 09:28

Heb je al eens een swapfile geprobeerd.

Deze zou helemaal niet nodig zijn, want alle VU+ hebben voldoende geheugen. Maar sinds ik een swapfile gebruik heb ik geen vastloper meer gehad (ook met kernel 3.1.1)
Kan het resltaat niet verklaren.

Willy

PS: swa file instellen via SysteemTools - ppanel

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Vastlopers van VU Duo + #15 Replay256

  • Senior Member
  • 76 posts

+1
Neutral

Posted 4 February 2012 - 10:59

Bedankt zal gelijk ff proberen,

Re: Vastlopers van VU Duo + #16 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 4 February 2012 - 11:04

Ik heb er nu een image van 28-12-2011 op gezet en CCcam 2.09
Als dit verbetering geeft meld ik me uiteraard
Helaas kan dat door de onregelmatigheid waarmee de problemen optreden wel een paar dagen duren

Re: Vastlopers van VU Duo + #17 benl

  • Senior Member
  • 61 posts

+1
Neutral

Posted 6 February 2012 - 18:43

de et9000 bij mij kon goed updaten. Nou ja, goed, hij is een paar keer blijven hangen in de update met eindeloze balken die me lieten wachten.
Na een paar dagen nogmaals geprobeerd: ging niet.
Daarna eens voor een update online gekozen zonder statusmeldingen: na 15 minuten ging het zaakje ineens verder en er kwamen allerlei linux texten over het scherm waaruit ik kon aflezen dat de nodige dingen werden geïnstalleerd en opgeschoond.
Vanaf die dag ging alles goed met mijn 9000(30 januari) en heb ik nooit vastlopers

de vu+duo kon ik niet upgraden(zie ander onderwerp). De upgrade van de bootloader ging succesvol, de image flashen ook maar dan had ik 2 situaties:
1. als ik bootloader deed en box uitzette, dan de stick met nieuwe image erin kreeg ik goede boot meer na 30sec een crashdump met auto reboot
2. als ik bootloader deed, herstartte, box uitzette en dan de stick met nieuwe image erin kreeg ik een goede flash, maar bleef de box hangen in "starting".
De oude image van december terugzetten redde de boel.
Wat bleek nu: ik gebruikte een ouderwetse usb stick (128mb, waarom zou je die weggooien??). Dat ding was geformatteerd met fat32(niet snel, maar compleet).
Blijkt die stick ondanks de succesvol flash melding toch de nodige ellende te hebben veroorzaakt, want 10x ,met die stick flashen werkte niet, een nieuwe stick gepakt en alles ging meteen goed.
Nu draait de vu+ al 1 dag zonder problemen.

Ben van der Linden
1x et8000 van xtrend in de woonkamer op 89cm schotel met rail en 4 4-koppen: 13 19.2 23.5 en 28.2 graden
1x et9500 in de serre met 1 kabel naar de 89cm schotel

1 vakantieset met et5000 en een minischotel met 1 kop op 23,5 graden en een usb disk

 

2 oude et9200 en 1 oude et9000 op reserve achter de hand.

Alles connect via een fritz!box 7390 aan het internet


Re: Vastlopers van VU Duo + #18 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 6 February 2012 - 21:51

Nu ruim 48 uur zonder problemen met de image van 28-12-2011
VU+duo geflasht met FAT geformatteerde USB stick
Daar heb ik m al aardig wat keer probleemloos mee geflasht

@Benl: hoe is je nieuwe stick geformatteerd? NTFS?

Re: Vastlopers van VU Duo + #19 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 6 February 2012 - 22:45

Waar kan ik image's en drivers van 2011 downloaden? Heb sinds de laatste nieuwe drivers alleen maar problemen (freeze) in opnames en live uitzendingen.
Wil graag terug naar de drivers en image's van 2011 toen ik deze problemen nog niet had.
Of ligt het probleem bij CD i.v.m. hun nieuwe codering.

ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: Vastlopers van VU Duo + #20 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 7 February 2012 - 07:46

Waar kan ik image's en drivers van 2011 downloaden? Heb sinds de laatste nieuwe drivers alleen maar problemen (freeze) in opnames en live uitzendingen.
Wil graag terug naar de drivers en image's van 2011 toen ik deze problemen nog niet had.
Of ligt het probleem bij CD i.v.m. hun nieuwe codering.

stiuur me maar een PM


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users