Jump to content


Photo

Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update!


  • Please log in to reply
1176 replies to this topic

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1161 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 31 August 2012 - 06:51

We hebben in dit draadje min of meer geconstateerd dat lang niet alle DUO's dit systemcrash probleem hebben, en dat boxen die het wel hebben allemaal een interne HDD hebben. Verdere overeenkomsten tussen de ongelukkige boxen hebbn we niet kunnen vinden.
Dus inderdaad: mensen wier DUO geen probleem hebben, krijgen dat ook niet, Het is niet kunstmatig, door een plugin te installeren of EPG te downloaden of zoiets, na te bootsen.

Oftewel: je hebt een slechte box en dus pech (zoals ik) of je hebt (zoals gelukkig de meesten) een goede DUO.

Edited by SatKiekerd, 31 August 2012 - 06:52.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1162 Carl

  • Senior Member
  • 367 posts

+8
Neutral

Posted 31 August 2012 - 07:03

We hebben in dit draadje min of meer geconstateerd dat lang niet alle DUO's dit systemcrash probleem hebben, en dat boxen die het wel hebben allemaal een interne HDD hebben. Verdere overeenkomsten tussen de ongelukkige boxen hebbn we niet kunnen vinden.
Dus inderdaad: mensen wier DUO geen probleem hebben, krijgen dat ook niet, Het is niet kunstmatig, door een plugin te installeren of EPG te downloaden of zoiets, na te bootsen.

Oftewel: je hebt een slechte box en dus pech (zoals ik) of je hebt (zoals gelukkig de meesten) een goede DUO.


Wat ook nog geconstateerd is is dat mensen met nieuwe kernel en specifieke driver dit hardware defect eerder krijgt.
Toevallig of niet was dit de driver update nadat de kloon vu+ duo op de markt kwam.
XP1000, Clarketech CT9000 and a VU+ duo

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1163 HvM

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 31 August 2012 - 09:16


We hebben in dit draadje min of meer geconstateerd dat lang niet alle DUO's dit systemcrash probleem hebben, en dat boxen die het wel hebben allemaal een interne HDD hebben. Verdere overeenkomsten tussen de ongelukkige boxen hebbn we niet kunnen vinden.
Dus inderdaad: mensen wier DUO geen probleem hebben, krijgen dat ook niet, Het is niet kunstmatig, door een plugin te installeren of EPG te downloaden of zoiets, na te bootsen.

Oftewel: je hebt een slechte box en dus pech (zoals ik) of je hebt (zoals gelukkig de meesten) een goede DUO.

Wat ook nog geconstateerd is is dat mensen met nieuwe kernel en specifieke driver dit hardware defect eerder krijgt.
Toevallig of niet was dit de driver update nadat de kloon vu+ duo op de markt kwam.


Heb ook gelezen dat mensen die het warmte probleem oploste geen probleem meer hadden.

Edited by HvM, 31 August 2012 - 09:17.

Vu Solo 4k met OpenPli 


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1164 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,008 posts

+638
Excellent

Posted 31 August 2012 - 09:41

Atentie: De redenering niet omdraaien

Wat ik beweerde is dat als jouw box heet loopt je problemen kunt verwachten die zeer gelijkaardig zijn aan hetgeen hiervoor allemaal beschreven is. Poets dan ff jouw box en kijk de ventilator na. Is gemakkelijk te doen allee stofzuiger en wat oorstokjes nodig.

Maar heel waarschijnlijk is dit niet "het" probleem, maar gelijkt er wel op. Sluit AUB deze oorzaak uit.

Willy

Edited by doglover, 31 August 2012 - 09:43.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1165 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 31 August 2012 - 10:03

Atentie: De redenering niet omdraaien
Maar heel waarschijnlijk is dit niet "het" probleem, maar gelijkt er wel op. Sluit AUB deze oorzaak uit.

Precies!
En mijn DUO had beslist geen warmte probleem.

Edited by SatKiekerd, 31 August 2012 - 10:04.


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1166 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 31 August 2012 - 13:20

Ik haal hier op de VU+ DUO binnen: UK, UK BBCi, Benelux en Germany/Austria/Swiss. Met 7 dagen long description. Ook geen swap file gedefinieerd. En nooit ellende (op zoek naar een stuk blank hout nu... ;)).

LOL, ja dat is m; ik ben destijds het blanke hout vergeten :D
Zoals heer Bommel vroeger al zei: men heeft t of men heeft het niet :lol:

nou ja ik had t
Ik heeft nu een ET, voorlopig is deze buitenaardse een plezierige huisgenoot :wub:

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1167 angelical

  • Senior Member
  • 53 posts

0
Neutral

Posted 31 August 2012 - 18:22

Is bekend of er een youtube plugin werkt? Want ik kreeg in de nieuwe pli gelijk groen scherm na uitproberen...

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1168 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 3 November 2012 - 15:13


Werken jullie uerhaupt nog met je moeilijke vu duo? ....

Naahhhh, staat al maanden in zijn doosje op zolder.
Als nieuw........

Toen de 25/10 drivers uitkwamen heb ik toch maar weer eens de DUO uit zijn doosje bevrijd en aangestoken. En wat schetst mijn verbazing: geen vastloper meer gehad. Hij draait nu al ruim een week ononderbroken.

Ik moet er wel bij zeggen dat er geen HDD meer in zit.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1169 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 3 November 2012 - 16:27

Het is net whiskey, hoe ouder, hoe beter

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1170 wimpie007

  • Senior Member
  • 54 posts

+2
Neutral

Posted 17 November 2012 - 09:47

sinds ik een recente openpli3 draai, heb ik geen last meer van vastlopers. draait nu al meer dan een week zonder probleem.
voordien lukt dat nooit...
Plugins zijn grotendeels dezelfde, ingebouwde HD.
Geen swap. (meer, die vertraagde de boel soms door het swappen op traag memory)
me happy.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1171 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 17 November 2012 - 10:22

sinds ik een recente openpli3 draai, heb ik geen last meer van vastlopers. draait nu al meer dan een week zonder probleem.
voordien lukt dat nooit...
Plugins zijn grotendeels dezelfde, ingebouwde HD.
Geen swap. (meer, die vertraagde de boel soms door het swappen op traag memory)
me happy.


en de condensator wel of niet verwissled ??

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1172 Roymar

  • Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 17 November 2012 - 11:44

wat heeft dat met de condensator van doen?

Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

2x Relook 400s(niet actief)

Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9+10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E/39E


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1173 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 17 November 2012 - 14:09

Precies; het 'systeemcrash' probleem waar (het grootste deel van) deze draad eigenlijk over ging, heeft niets met een condensator te maken.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1174 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 17 November 2012 - 18:19

nou dat ben ik nog niet zo zeker van sinds de kernel/driver update zij er problemen met de vu
en de condensator problemen kwamen boven drijven sinds die kernel/driver update ( te zware/andere tpm check de beruchte condensator word warmer)

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1175 wimpie007

  • Senior Member
  • 54 posts

+2
Neutral

Posted 18 November 2012 - 09:16

hier in elk geval geen condensator vervangen.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1176 wimpie007

  • Senior Member
  • 54 posts

+2
Neutral

Posted 29 November 2012 - 15:00

ter info: geen enkele crash meer gehad sinds openpli3.
zelfde plugins. zelfde HD. recordings, MPD die altijd op de achtergrond draait,.... werkt perfect!
en ik had de vermalledijde vu+ bijna op de zolder naast de SD ontvangers gezet door de vele crashes. (harde crashes, tijd blijft stilstaan op lcd scherm, tijdstippen random)

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #1177 Autodelta

  • Senior Member
  • 356 posts

+12
Neutral

Posted 29 November 2012 - 21:55

Mijn Vu+ Duo loopt nu ook als een zonnetje is nu 5 dagen up, ga eens kijken of ik hem een paar weken up kan krijgen zonder te updaten.

Vu+Solo2 PLi 4.0 1 TB HD Triax 88 28, 23.5, 19.2, 13



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users