Jump to content

Photo

Geen beeld meer op VU+ Duo

VU+ DUO

• Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 wieckbud1

• Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 27 February 2012 - 16:41

Ik heb een VU+ Duo met Pli er op van een week of 2 geleden.
Nu heb ik een probleem wat zich voor die tijd ook wel eens voordeed maar nu nog vaker voorkomt.
Het kan zo zijn dat ineens het beeld wegvalt en ik dus alleen het blauwe scherm van de tv zie. Wat ik dan ook doe, dus van uitgang wisselen op de tv en weer terug naar HDMI 1 waar de VU op zit heeft geen nut. Ik moest de VU helemaal opnieuw opstarten om weer beeld te krijgen. Wisselde ik even de HDMI kabel van de DVD speler naar HDMI 1 had ik gewoon beeld van de DVD speler, dus het licht echt aan de VU.
HDMI kabels al omgewisseld en ook al op HDMI 2 geprobeerd maar het blijft hetzelfde.
Sinds een aantal dagen is het zelfs zo dat ik de stroom van de VU moet afhalen, kabel er dus uithalen. Dan plaats ik de stroomkabel er weer in waardoor de VU automatisch opstart en dan heb ik weer beeld.
Herstart ik mijn VU via menu---opnieuw opstarten krijg ik geen beeld.

Kan iemand mij verder helpen?

Re: Geen beeld meer op VU+ Duo #2 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 27 February 2012 - 17:09

Wat voor televisie? Sommige tv's zijn berucht om moeilijk zijn met HDMI inputs. Soms is er ook een firmware upgrade voor.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Geen beeld meer op VU+ Duo #3 wieckbud1

• Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 27 February 2012 - 17:24

Philips TV, maar zoals ik al zei: als ik geen beeld heb op de VU+ op HDMI1 en ik haal daar dus de HDMI kabel uit en sluit de HDMI kabel van mijn DVD speler op HDMI aan heb ik beeld.
Lijkt me dus echt in de VU+ te zitten.
Hoopte eigenlijk dat er meer mensen problemen mee hebben. Zijn er misschien ergens apart drivers voor die HDMI aansluiting te downloaden en apart te installeren of is dat niet te doen?

Re: Geen beeld meer op VU+ Duo #4 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 28 February 2012 - 11:00

Niet zo eigenwijs ;)

Sommige televisies zijn, zoals ik al net schreef, wat moeilijk qua HDMI-signaal-herkenning. Het HDMI-signaal van het ene apparaat herkennen ze wel en van een ander apparaat niet. Als de kabel en de connectors van de HDMI-kabel verder goed zijn, is er NIKS wat je kunt doen aan de kant van de STB (VU+ in dit geval). Er zijn geen speciale "drivers" voor de HDMI-uitgang, het is voornamelijk hardware. De kans is gewoon groot dat het aan de televisie ligt.

Kijk in ieder geval even na of je geen 60 Hz probeert te sturen, de VU+'en ondersteunen dat niet.

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Geen beeld meer op VU+ Duo #5 MaxR

• Senior Member
  • 165 posts

+6
Neutral

Posted 28 February 2012 - 12:14

Heb je HDMI-CEC aan staan in je VU+ ?
UPC Power 200 + Film1 + RoyaalHD + Horizon + Samsung UE55D8000

Re: Geen beeld meer op VU+ Duo #6 wieckbud1

• Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 28 February 2012 - 16:02

heb ik ook al uitgezet, helpt ook niks.

Re: Geen beeld meer op VU+ Duo #7 Bag58

• Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 28 February 2012 - 16:07

Heb je ook al eens geprobeerd het standaard Vu+ image te installeren? Als het daar ook mee gebeurt, is het mogelijk een hardware probleem van je box.

Edited by Bag58, 28 February 2012 - 16:07.

Re: Geen beeld meer op VU+ Duo #8 wieckbud1

• Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 29 February 2012 - 16:53

ik heb gisteren de laatste PLI er op gezet en vanmorgen gewoon beeld na het opstarten van de VU
Dus het is afwachten of het nu wel goed is.

Re: Geen beeld meer op VU+ Duo #9 HvM

• Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 1 March 2012 - 13:25

Mijn ervaring is dat wanneer de VU opstart met HDMI kabel en er is geen TV aangesloten je na het aanzetten van de TV de VU geen signaal geeft op de HDMI.
Eerst VU helemaal uit TV aan of standbij en dan pas VU.

Vu Solo 4k met OpenPli 

Re: Geen beeld meer op VU+ Duo #10 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 1 March 2012 - 13:26

Grappig, dat was mij ook al eens opgevallen!

Re: Geen beeld meer op VU+ Duo #11 Chrisbrsvw

• Member
  • 28 posts

0
Neutral

Posted 9 May 2012 - 14:41

Idd dat komt bij mij ook voor. Opgelost door een vertraging in de Logitech AB te zetten. Eerst "aan" puls naar tv en na 4 sec pas "aan" puls naar VU.

Re: Geen beeld meer op VU+ Duo #12 alias haha

• Senior Member
  • 361 posts

+2
Neutral

Posted 10 May 2012 - 11:55

Mijn broer heeft ook een phillips tv, en kreeg ook alleen blauw beeld, na de et5000 geupdate te hebben is het begonnen, daarna de tv nieuwe fw er opgezet via usb stick en werkte alles weer.
Als je dit eventueel doet, alle rand apparatuur er af halen van de tv.

Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90

Also tagged with one or more of these keywords: VU+ DUO

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users