Jump to content


Photo

VU Duo dood ?


  • Please log in to reply
23 replies to this topic

Re: VU Duo dood ? #21 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 2 March 2012 - 06:51

Ik ruik een hobby modificatie.... Wat een slecht hardware design (!)

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: VU Duo dood ? #22 Wijkkie

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 5 March 2012 - 10:58

Ik heb nu vanalles geprobeerd. Zelfs een hele oude pc op de kop getikt van 2001 waar nog een originele rs 232 uitgang op ziet.
Maar zelfs deze krijgt geen contact meer met mijn VUO Duo.....

Dus ik denk dat hij (bijna) officieel dood verklaard kan worden. Ik heb ook nog even wat visjes uitgegooid bij Cardwhriter waar ik hem destijds gekocht hebt maar ook daar
geen reactie op mijn oproep. Of ze hebben liever dat ik even bel a € 0,70 per minuut :-(

Op het mainboard staat dat hij rev: 2.3 is kan iemand mij vertellen hoe oud hij dan kan zijn ? Want ik weet niet meer precies wanneer ik hem gekocht heb ( garantie ofzo ? )

Wijkkie

Re: VU Duo dood ? #23 Elechi

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 5 March 2012 - 11:11

Dit lijkt verdacht veel op het probleem dat ik vorig jaar had met mijn VU+ Duo.
Exact hetzelfde gedrag, maar ik had onmiddelijk het vermoeden dat er iets stuk was omdat de dag voordien een zwaar onweer ons een 6 tal uur zonder elektriciteit had gezet.

Ik heb mijn toestel terug naar de dealer gebracht die eerst zelf allerlei testen heeft gedaan. Vervolgens heeft hij het toestel officieel dood verklaard en teruggestuurd naar de importeur. Drie weken later had ik mijn Duo terug. Blijkbaar was er iets stuk op het voedings bord door een stroompiek. In de tussentijd had ik gelukkig wel een vervang ontvanger. Ik heb een 50 tal euro reparatie kosten moeten betalen omdat stormschade natuurlijk niet onder de garantie valt. Al bij al goede service gezien de omstandigheden.

Wel de harde schijf eruit halen (als je die ingebouwd hebt) alvorens je toestel terug te brengen/sturen.

Succes ermee

Re: VU Duo dood ? #24 Robbedoes

  • Senior Member
  • 27 posts

+2
Neutral

Posted 8 February 2013 - 13:27

ook hier problemen met de VU duo, ik heb er al verschillende gerepareerd door de condensator C807 van 220uF te vervangen.
deze keer was ook de U801 kapot, duidelijk verbrand.
Woensdag in de states bij Digi-Key.com het ICtje U801 besteld en vandaag binnen gekregen, er in gesoldeerd, ook de C807 vervangen en alles werkt weer.

Robbedoes


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users