Jump to content


Photo

ET9500 bye bye DMM

ET DMM 9x00

  • Please log in to reply
200 replies to this topic

#1 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 2 March 2012 - 23:33

Watertanden.........


De nieuwste ET .... KLIK

Losse tuners...erbij.....3G...
En wat nog wel niet meer..... iptv....bluetooth

Wat wordt hier het antwoord van DMM op???

Werkt PLI ook op deze??

Wat zou ie kosten???


Moet ik schatje maar weer eens verwennen..
Kan de 9000 naar de slaapkamer
En de 9500 naar de kamer..

Edited by dylantje, 2 March 2012 - 23:37.

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET9500 bye bye DMM #2 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 3 March 2012 - 01:00

Dat is toch wel een mooie receiver!

Re: ET9500 bye bye DMM #3 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 3 March 2012 - 09:02

Dat is toch wel een mooie receiver!


Bescheidenheid siert je :P ;) :D :lol:

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET9500 bye bye DMM #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 3 March 2012 - 10:34

En dan nu even de rationele specs ;)

Er zit een bcm7413 SoC in, dat is dezelfde als in de et9200 (en ook de VU+Ultimo fwiw) wat dat betreft geen "sprong vooruit" dus. Dat betekent óók nog steeds geen HD PiP. Ik vind het ook jammer dat er nog steeds maar twee tuners in kunnen.

Maar misschien dat de prijs e.e.a. dan weer goedmaakt.

Voordeel tegenover VU+ is dan wel weer dat de drivers een stuk robuuster zijn, dat is zéker de moeite waard.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: ET9500 bye bye DMM #5 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 3 March 2012 - 10:34

Ziet er prachtig uit. Iemand een idee in welke prijsklasse dit apparaat valt?

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: ET9500 bye bye DMM #6 Remi_4

  • Senior Member
  • 242 posts

+6
Neutral

Posted 3 March 2012 - 12:23

En optioneel: QWERTY Remote Control .
Mooi klein, lijkt me handig. (als de prijs ook maar klein blijft) :)
Currently using: UV+ DUO 4K +1TB WD hdd green en CT ET900 + 1 TB WD hdd, beide met PLI en oscam.

Re: ET9500 bye bye DMM #7 mirakels

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 7,599 posts

+62
Good

Posted 3 March 2012 - 12:25

dat teotsenbordje is ook wel cool. Zeker als het de bluetooth versie is. Kanje hem ook mooi gerbuiken voor bij je touch screen smartphone
Geen wonder... Had slechts een dm7000, maar wel ook een rotor. eigenlijk al een tijdje ook een dm600 en dm7025. Maar nu kijkend met een et9000 en vuduo

Re: ET9500 bye bye DMM #8 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 3 March 2012 - 12:47

Hmm, echt zo enthousiast? ET komt wel hele erg vaak uit met een 'nieuw' model, waarbij het maar lastig is de verschillen met de vorige versie te ontdekken. Dit komt niet erg klantvriendelijk over, en ik ken al genoeg potentiële klanten die afhaken vanwege deze zeer snelle model wisselingen.
En de bestaande klanten die gezegend zijn met ene hardware probleem (zoals het Sr30000 probleem)? Tsjaa, die hebben keuze genoeg om een andere box te kopen!

Edited by SatKiekerd, 3 March 2012 - 12:47.


Re: ET9500 bye bye DMM #9 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 3 March 2012 - 12:58

Het zijn allemaal verschillende modellen hoor ?

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: ET9500 bye bye DMM #10 Carl

  • Senior Member
  • 367 posts

+8
Neutral

Posted 3 March 2012 - 13:15

Hmm, echt zo enthousiast? ET komt wel hele erg vaak uit met een 'nieuw' model, waarbij het maar lastig is de verschillen met de vorige versie te ontdekken. Dit komt niet erg klantvriendelijk over, en ik ken al genoeg potentiële klanten die afhaken vanwege deze zeer snelle model wisselingen.
En de bestaande klanten die gezegend zijn met ene hardware probleem (zoals het Sr30000 probleem)? Tsjaa, die hebben keuze genoeg om een andere box te kopen!


De modellen werken met dezelfde software, hierdoor heb je op alle modellen de laatste ontwikkelingen. Volgens mij super klantvriendelijk...
Als je detachable tuner wil dan kan je een et9500 pakken en als je met dvb-s2 al voldoende hebt kan je voor de goedkopere et9200 gaan.
De sr30000 probleem op tuner2 heeft misschien 1% van de gebruikers last van. Dit hardware probleem is tevens al lang verholpen in de nieuwere modellen. Elk model heeft in het begin wel hardware issues zo ook de Dreambox en VU+.
XP1000, Clarketech CT9000 and a VU+ duo

Re: ET9500 bye bye DMM #11 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 3 March 2012 - 14:05

En optioneel: QWERTY Remote Control .
Mooi klein, lijkt me handig. (als de prijs ook maar klein blijft) :)

Toetsenbordje werkt nu ook al op andere ET modellen....


Iemand al een prijs kunnen vinden..???

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET9500 bye bye DMM #12 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 3 March 2012 - 14:56

De modellen werken met dezelfde software, hierdoor heb je op alle modellen de laatste ontwikkelingen. Volgens mij super klantvriendelijk..

Nou, dat lijkt me sterk; als dat zo was, was er geen reden een 'nieuw' model uit te brengen. Toch?
Wat er gebeurt is dat een klant die net een nieuwe box heeft gekocht al na korte tijd ziet dat die vervangen is. Enfin, luister maar eens naar (potentiële en bestaande) klanten, dan hoor je het wel.

De sr30000 probleem op tuner2 heeft misschien 1% van de gebruikers last van. Dit hardware probleem is tevens al lang verholpen in de nieuwere modellen.

Hmm, dan lijkt het erop dat je wat (forum)conversaties hebt gemist: er zijn veel rapportages over geweest.
En inderdaad: precies het opgelost zijn in een nieuw model is wat ik bedoelde: heel fijn als je dat verneemt met net een nieuwe box in je huiskamer......

Elk model heeft in het begin wel hardware issues zo ook de Dreambox en VU+.

DM heeft inderdaad een reputatie opgebouwd op het gebied van hardware problemen. Maar vertel mij eens van ook maar één hardware probleem van een VU? Die zijn er namelijk niet.

Re: ET9500 bye bye DMM #13 Removed #isatty

  • Guest

0

Posted 3 March 2012 - 15:00

ik al paar keer kapot vu duo gehad, nu mijn vu duo helemaal onbruikbaar door software probleem.

mijn vrouw genoeg gehad van vu, jij praten wat je wilt maar vu duo slecht hier

en ik niet snap waarom jij praat hier over vu, deze gesprek gaat over 9500 toch? jij vu verkoper soms?

Re: ET9500 bye bye DMM #14 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,271 posts

+691
Excellent

Posted 3 March 2012 - 15:01

DM heeft inderdaad een reputatie opgebouwd op het gebied van hardware problemen. Maar vertel mij eens van ook maar één hardware probleem van een VU? Die zijn er namelijk niet.

Ik kan me nog herinneren dat de eerste VU-DUOs ook niet goed waren... deze mochten allemaal retour voor een nieuw frontje....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: ET9500 bye bye DMM #15 Carl

  • Senior Member
  • 367 posts

+8
Neutral

Posted 3 March 2012 - 15:10


De modellen werken met dezelfde software, hierdoor heb je op alle modellen de laatste ontwikkelingen. Volgens mij super klantvriendelijk..

Nou, dat lijkt me sterk; als dat zo was, was er geen reden een 'nieuw' model uit te brengen. Toch?
Wat er gebeurt is dat een klant die net een nieuwe box heeft gekocht al na korte tijd ziet dat die vervangen is. Enfin, luister maar eens naar (potentiële en bestaande) klanten, dan hoor je het wel.

De sr30000 probleem op tuner2 heeft misschien 1% van de gebruikers last van. Dit hardware probleem is tevens al lang verholpen in de nieuwere modellen.

Hmm, dan lijkt het erop dat je wat (forum)conversaties hebt gemist: er zijn veel rapportages over geweest.
En inderdaad: precies het opgelost zijn in een nieuw model is wat ik bedoelde: heel fijn als je dat verneemt met net een nieuwe box in je huiskamer......

Elk model heeft in het begin wel hardware issues zo ook de Dreambox en VU+.

DM heeft inderdaad een reputatie opgebouwd op het gebied van hardware problemen. Maar vertel mij eens van ook maar één hardware probleem van een VU? Die zijn er namelijk niet.


Wel bij de feiten blijven he, ik heb hier ook een vu+ duo en een Uno maar hiermee heb ik ook veel problemen gehad.
VU+ simpel voorbeeld RTC.
Ventilator te zwak en slecht kwaliteit.
Stroom op de USB is te zwak ;)
CI is in de VU+ duo onjuist aangesloten. ;)
Uno veel voedingen in de eerste bash zijn omgeruild omdat ze te snel kapot gingen.
Veel temakkelijk te clonen zodat support op oude modellen snel is terug genomen.

Het lijkt er sterk op dat je goed gezint bent over VU+, kan je dan ook regelen dat de software drivers van de vu+ duo nu eindelijk een keer goed gaan werken met de nieuwe kernel. Dit is echt geen reclame van VU+ om de "oude" klanten zolang in problemen te laten zitten.


Back to topic
XP1000, Clarketech CT9000 and a VU+ duo

Re: ET9500 bye bye DMM #16 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 3 March 2012 - 15:22

Wel bij de feiten blijven he, ik heb hier ook een vu+ duo en een Uno maar hiermee heb ik ook veel problemen gehad.
VU+ simpel voorbeeld RTC.
Ventilator te zwak en slecht kwaliteit.
Stroom op de USB is te zwak ;)
CI is in de VU+ duo onjuist aangesloten. ;)
Uno veel voedingen in de eerste bash zijn omgeruild omdat ze te snel kapot gingen.
Veel te makkelijk te clonen zodat support op oude modellen snel is terug genomen.
Back to topic

En al deze (overigens onbekende) problemen zijn opgelost door de klant naar een nieuw model box te verwijzen? Want daar hadden we het toch over!


Ik kan me nog herinneren dat de eerste VU-DUOs ook niet goed waren... deze mochten allemaal retour voor een nieuw frontje....

Kijk: zo komen dus de praatjes in de wereld.......
De eerste batch DUO's ontbeerde een functionaliteit, namelijk het wakker worden vanuit de uit-stand om een opname te maken. Ik vind dat VU dat voor de bestaande klanten keurig heeft opgelost, door gratis een update ter beschikking te stellen. En niet door te verwijzen naar een nieuwe box die de klant mocht kopen.

en ik niet snap waarom jij praat hier over vu, deze gesprek gaat over 9500 toch? jij vu verkoper soms?

Ja, sorry, ik ben daar niet over begonnen hoor.

Edited by SatKiekerd, 3 March 2012 - 15:24.


Re: ET9500 bye bye DMM #17 Roodkapke

  • Senior Member
  • 5,782 posts

+29
Good

Posted 3 March 2012 - 15:26

Ik verwacht dat ie niet eens veel duurder wordt dan de 9200.

Ik hoop maar 1 ding, bij VU+ zijn ze bezig met 2 S2 tuners op 1 inbouwplek.
Dat zou inhouden dat je van de Uno een twin kunt maken en van de Ultimo een 6 voudige tuner.

Die ontwikkeling lijkt me ook een hele fijne voor de Xtrend modellen.

Re: ET9500 bye bye DMM #18 digiben

  • Member
  • 45 posts

+1
Neutral

Posted 3 March 2012 - 15:34

Nou Laat maar komen hoor dit nieuwe model...

Heb nu zelf een paar weekjes de 9200 en ben toch echt wel in me nopjes van dit ding.

Zo erg dat ik hier me dreamboxjes al voor weg heb gedaan..de 8000,de 500 hd etc .

En ben niet de enige hier in de familie die de dreampjes op ruimt etc...en voor dit ding gaan.

Zeker de prijs en werking van alles,zeer stabiel en nog een veel beter beeld als van de vorige die ik hierboven noemde.

Maar prijs mag altijd natuurlijk goedkoper hehehe...al zal deze denk snel naar de 400 euro gaan dan is de 9200 nog leuk
voor ca 300 euro.

Mooi spul waar die gasten mee bezig zijn...en ja de modellen is ook zo met tv,s computers dat ze niet stil kunnen blijven staan ...zal me niet verbazen als de nieuwe chip niet in dit model zit over 1 a 2 maanden ;-)

Edited by digiben, 3 March 2012 - 15:36.


Re: ET9500 bye bye DMM #19 Carl

  • Senior Member
  • 367 posts

+8
Neutral

Posted 3 March 2012 - 15:41

2x S2 tuners op 1 inbouwplek. Dan ben ik toch heel benieuwd hoe ze dit gaan aansturen en hoe ze de twee signalen bij elkaar gaan voegen. Anyway waarschijnlijk een komende 1 april grap ;)

Back to topic

De ET9500 heeft een zeer moderne afstandbediening en 1GB nand ipv 256MB met de detachable tuners denk ik toch wel dat er een groot prijsverschil zal zijn.
Ik hoop dat het onder de 400 euro komt :)
XP1000, Clarketech CT9000 and a VU+ duo

Re: ET9500 bye bye DMM #20 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 3 March 2012 - 15:51

Ik verwacht dat ie niet eens veel duurder wordt dan de 9200.

Ik hoop maar 1 ding, bij VU+ zijn ze bezig met 2 S2 tuners op 1 inbouwplek.
Dat zou inhouden dat je van de Uno een twin kunt maken en van de Ultimo een 6 voudige tuner.

Die ontwikkeling lijkt me ook een hele fijne voor de Xtrend modellen.


Oke twin, dan 3 maar wat je nu echt nog met meer tuners......??

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users