Jump to content


Photo

openwebif standaard in openpli ja of nee?

openwebif

  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Ruudb

  • Senior Member
  • 151 posts

+3
Neutral

Posted 6 March 2012 - 14:35

Zit sinds kort de openwebif nu wel of niet standaard in openpli?

Ik zie namelijk de hele tijd het lichtblauwe icoontje van openwebif tussen de plugins staan, maar alleen als ik die ook apart download. Als ik hem verwijder (keurig conform de menukeuzes) en ik flash opnieuw dan komt er geen openwebif voor terug; pas als ik hem weer apart download.

Bij:
usr\lib\enigma2\python\plugins\systemplugins
zie ik geen directory openwebif staan

Bij:
usr\lib\enigma2\python\plugins\extensions
zie ik zowel de directory openwebif als ook de directory webinterface staan;

Bij de directory webinterface staan overigens allerhande oude bestanden; ik kan die directory ook niet verwijderen; is dat misschien ook de reden dat ik sinds een tijdje een groen scherm krijg als ik openwebif open en probeer te streamen?

Box:
ET10000

Schotel:
gewone Triaxx 80cm met een triple quad LNB


Re: openwebif standaard in openpli ja of nee? #2 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 6 March 2012 - 14:43

Lijkt me wel.
-Openwebif staat op je box als je pli geflashed hebt.
-Originele webif is closed source, en mag niet op niet dreamboxen(licentie) OpenPli is voor meer dan alleen dreamboxen.
-Openwebif development gaat beter (doordat het opensource is, net als openpli) dan originele webif.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: openwebif standaard in openpli ja of nee? #3 Ruudb

  • Senior Member
  • 151 posts

+3
Neutral

Posted 6 March 2012 - 14:51

Dank; dat is me bekend.

Een keer heb ik de openwebif met het standaard gele iccontje gezien in de lijst met plugins op mijn scherm; alle andere keren met het standaard lichtblauwe icoontje. Vandaar ook mijn verwarring.

Maar:

1:
Als het er al standaard in zit waarom krijg ik het dan niet, en pas alleen na handmatige extension plugin download?

2:
En als ik die oude bestanden bij de dir webinterface handmatig verwijder dan staan ze er gewoon weer na de volgende keer flashen; dus waarom zet openpliu dat oude spul er dan nog in als het niet meer gebruikt mag worden?

De reden waarom ik die bestanden (de dir zelf lukt niet) probeerde weg te gooien is vanwege dat groene scherm; ik dacht dat deze beide webif's elkaar in de weg zaten.

Edited by Ruudb, 6 March 2012 - 14:55.

Box:
ET10000

Schotel:
gewone Triaxx 80cm met een triple quad LNB


Re: openwebif standaard in openpli ja of nee? #4 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 6 March 2012 - 15:28

1=
Wanneer heb je geflashed? Bij mijn laatste flash zat ie er al in. Overigens vind ik het juist fijn bij openpli dat deze na flash zo lite is. PLugins zijn per gebruiker verschillend, dus mag iedereen kiezen wat te installeren.

2=
Ik zie idd ook webinterface. maar er staan niet echt grote bestanden in. (ben geen dev of tester hoor, ben een simpele linux enduser).
Maar ik kan me wel voorstellen dat die webinterface directory die je opnoemt er bij geinstalleerd is (samen met openwebif) vanuit compatibiliteit oogpunt (gut nooit gedacht dat ik compatibility in nederlands zou tiepen, volgens google translate verenigbaarheid).
Want stel er is een onderdeel/plugin, gemaakt in tijd dat (of doordeveloper die niet op de hoogte is van) er nog geen openwebif was, en dus alleen webif.
Dan gebruikt betreffende plugin bv een onderdeel van webif, en ik vermoed dat die webinterface directory (die je krijgt bij installatie van openwebif) dus doorverwijst naar soortgelijke onderdelen van openwebif.
Althans dat lijkt me logisch. Vandaar dat het niet gedelete kan worden, omdat je daar geen rechten toe hebt.(of mogelijk in gebruik is).
Misschien in telnet init 4 dan die directory deleten(bv per ftp), dan enigma rebooten, en kijken wat er niet meer werkt :lol:

Edited by J3r03n5ky, 6 March 2012 - 15:30.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: openwebif standaard in openpli ja of nee? #5 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 6 March 2012 - 18:59

Staat die oude webinterface soms in je autoinstall? Zo ja, haal hem daar eens uit, en flash opnieuw. Dan mag hij niet meer terugkomen.

Re: openwebif standaard in openpli ja of nee? #6 Ruudb

  • Senior Member
  • 151 posts

+3
Neutral

Posted 6 March 2012 - 19:16

Waar kan ik die autoinstall vinden?

Box:
ET10000

Schotel:
gewone Triaxx 80cm met een triple quad LNB


Re: openwebif standaard in openpli ja of nee? #7 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 6 March 2012 - 20:17

Staat die oude webinterface soms in je autoinstall? Zo ja, haal hem daar eens uit, en flash opnieuw. Dan mag hij niet meer terugkomen.


Ikzelf flash altijd zonderautoinstall danwel autobackup.
Verse flash en handmatig settings + plugins invoeren.
Die webif folder staat er, met openwebif als webinterface. Lijkt me echt wel om de rede die ik eerder postte.

Dus wat is nou het probleem dan? De hele directory /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/WebInterface bevat 13.1 KiloByte.
Kijk maar naar de toegevoegde file aan deze posting. Waar maakt men zich druk om. ^_^

Edited by J3r03n5ky, 6 March 2012 - 20:18.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: openwebif standaard in openpli ja of nee? #8 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 6 March 2012 - 20:38

Lijkt meer een soort "plugin" structuur. Zodat andere pakketten plugins kunnen installeren in de webif.
Real musicians never die - they just decompose

Re: openwebif standaard in openpli ja of nee? #9 sardonis

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 8 March 2012 - 23:24

Ik heb vandaag de beta van 2 maart geflashed maar ik mis een paar functies.

Ik heb geen cleanup button van mijn timers meer en ook geen functie om te zappen via een scheduler.


Mogelijks gaat een oude bug mij nu parten spelen.

http://openpli.org/f...505#entry219505


Zonder die zap functie kon ik een aantal wederkerende timers niet laten lopen zonder er eerst een minuutje ervoor een zap te laten doen naar de juiste transponder

Ook vind ik de reactietijd van de knop "Add timer" alles behalve snel.. maar liefst 16 seconden vooraleer de popup komt...?!



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users