Jump to content


Photo

Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner

VU+Duo Sundtek DVB-C

  • Please log in to reply
266 replies to this topic

Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #41 Jimmy1987

  • Senior Member
  • 96 posts

+1
Neutral

Posted 26 March 2012 - 20:38

Hey littlesat,

Okee, nah ik wacht het af! tot nu toe ben ik er alsnog best wel tevreden over.... en om nie zo snel te zappen valt ook wel mee te leven haha.

grtzz

Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #42 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 26 March 2012 - 20:42

Maar het werkt dus ook gewoon met PLi???

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #43 Pimsat

  • Senior Member
  • 65 posts

+3
Neutral

Posted 26 March 2012 - 20:56

Ik heb net getest met mijn Vu+ duo met VTi en de sundteks geïnstalleerd op de manier als Jimmy1987: snel zappen / heen en weer tussen sat en kabelkanalen, maar hij blijft overeind. Alleen als ik iets opneem op DVBc en dan snel probeer te zappen gaat ie uiteindelijk op zwart op de kabelkanalen. De satellietkanalen zijn dan nog steeds bereikbaar. Dus inderdaad ook VTi is niet 100% maar dan moet je echt je best doen. Bij 'normaal' gebruik is er goed mee te werken en heeft de box een lange 'up' tijd.
Alleen bij openPLi komt dit probleem bijna meteen voor. Een paar keer normaal zappen tussen kabel en satelliet geeft al zwart beeld op de kabel en dan moet je weer herstarten. Helaas niet bruikbaar.

Als de oplossing in de drivers van de VU+ zit waarom is het met openPLi dan minder stabiel als het gaat om de combinatie met Sundtek-USB? Zijn er gebruikers die de sundteks gebruiken met andere boxen (dreambox/ET etc) icm openPLi en geen probleem hebben?

Hoop dat het goed gaat werken met openPLi maar voor zolang hou ik het bij VTi. :)

Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #44 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 26 March 2012 - 21:10

Pli is nu eenmaal anders dan VTi of Blackhole.... Daar is E2 nog ver afgeleide van het orginele DMM E2 (laatste echte commit zo ingeveer mei 2011)...

PLi is ondertussen verder gegaan. Dingen kunnen net iets anders zijn zodat bepaalde gekke dingen in drivers van VU en/of sundtek getriggerd worden/of meer/minder merkbaar worden.

Dat opnames en kijken lastig is tegelijkertijd via de USB kan logisch zijn.... Het is USB!!!

Of ET/DMM gebruikers met sundtek wel/geen problemen hebben ben ik wel nieuwgierig naar.. Alleen al om problemen uit te kunnen sluiten.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #45 Jimmy1987

  • Senior Member
  • 96 posts

+1
Neutral

Posted 26 March 2012 - 21:20

hey,

nee het werkt niet goed met pli, met blackhole kan ik net zo lang op en neer blijven zappen tussen sat en kabelzenders, met pli kan ik 2 keer van sat naar kabel op en neer zappen en daarna heb ik dus de boel op zwart bij de kabel.
Dan werkt ook alleen een volledige herstart weer...

Vu+ staat nu 28u continu aan met blackhole, en tot nu toe draait de boel zoals het moet (moet dus wel rekening houden dat als ik met het pijltje links/rechts op de afstandsbediening zap dat ik dus wacht totdat er beeld is).
Via boeketlijst rechtstreeks naar een zender ga (wat ik overigens eigenlijk altijd wel doe) zijn er geen problemen.

grtzz Jimmy

Edited by Jimmy1987, 26 March 2012 - 21:23.


Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #46 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 26 March 2012 - 21:24

(moet dus wel rekening houden dat als ik met het pijltje links/rechts op de afstandsbediening zap dat ik dus wacht totdat er beeld is).

Dus het werkt daar ook niet!!! Alleen heb je er minder snel last van....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #47 Jimmy1987

  • Senior Member
  • 96 posts

+1
Neutral

Posted 26 March 2012 - 21:28

even voor de duidelijkheid, ik bedoel met het snelle zappen niet het zappen tussen sat en kabelzenders, dat blijft gewoon perfect werken.
ik bedoel daarmee dus echt alleen snel zappen (veranderen) van kabelzender.

en met dat probleem heb ik het idee dat het komt omdat de kabeltuner net wat trager van begrip is en dat ie dan teveel informatie krijgt wat ie niet kan verwerken en daardoor de box vastloopt...

mijn excuses als ik niet helemaal duidelijk ben geweest.

grtzz

Edited by Jimmy1987, 26 March 2012 - 21:29.


Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #48 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 26 March 2012 - 21:30

en met dat probleem heb ik het idee dat het komt omdat de kabeltuner net wat trager van begrip is en dat ie dan teveel informatie krijgt wat ie niet kan verwerken en daardoor de box vastloopt...

Dan mag het nog niet vastlopen.... Dan zou het alleen wat trager moeten blijven zappen. Loopt het hier ook vast dan kun je niet zeggen dat het met Blackhole wel goed loopt..... Dan loopt het op een andere manier vast....

Onlangs heeft PLi de zaptijden verlaagd door wat code te optimaliseren. We weet heb je daardoor met PLi hier eerder last van omdat de timing dan nog anders loopt....

Maar mijn mening is eigenlijk dat sundtek duur is en daarbij ook nog closed source. Dus er valt niet veel echt structureel aan op te lossen.... Behalve dat je Sundtek voor een fix kunt vragen of VU voor een fix in de drivers....

Edited by littlesat, 26 March 2012 - 21:41.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #49 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 26 March 2012 - 21:35

Onlangs heeft PLi de zaptijden verhoogd


verlaagd bedoel je...

Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #50 Jimmy1987

  • Senior Member
  • 96 posts

+1
Neutral

Posted 26 March 2012 - 21:41

Ik ga het morgen ook maar ns een keer op mijn gemak proberen met VTI, en dan zal ik mijn ervaringen daarover hier ook wel weer mededelen.

grtzz

Edited by Jimmy1987, 26 March 2012 - 21:41.


Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #51 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 26 March 2012 - 21:41

verlaagd bedoel je...

Oeps = aangepast....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #52 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 26 March 2012 - 21:47

verlaagd bedoel je...

Oeps = aangepast....


Maar ik denk wel dat daar de oorzaak ligt.
We starten nu onmiddelijk de pesfilters nadat de tuner een lock heeft.
In het verleden (en bij andere images nog steeds) zat daar gerust een paar honderd milliseconden tussen.

Resultaat: veel sneller beeld/geluid na zappen.

Mogelijk kunnen de sundtek drivers daar niet tegen.

Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #53 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 26 March 2012 - 21:50

Als je dan ook al bedenkt dat je met snel zappen op een ander image het ook plat krijgt.....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #54 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 26 March 2012 - 21:53

Ik raad aan een kabel tuner te kiezen die door linux ondersteund wordt.
Veel goedkoper, en betere drivers.

Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #55 Jimmy1987

  • Senior Member
  • 96 posts

+1
Neutral

Posted 26 March 2012 - 21:58

Bij blackhole heb ik met het snelle zappen tussen kabelzenders dat ie helemaal vastloopt, dan krijg ik de spinner in beeld en reageert de vu+ ook niet meer op de afstandsbediening, dan is het gewoon uit en aan met de schakelaar.

Bij pli heb ik het snelle zappen nog niet uitgeprobeerd omdat het daar al meteen mis ging met zappen tussen kabel en sat zenders, maar pli loopt daarentegen niet vast! ik kan alleen dan niet meer zappen op kabel want dan blijft het beeld gewoon zwart, sat werkt dan nog wel gewoon, ik kan morgen eventueel pli nog wel even proberen om te kijken hoe dat met snel zappen gaat, heb toch van beide een backup staan.


grtzz

Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #56 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 26 March 2012 - 22:03

Is er iemand al eens op het idee te komen dit bij Sundtek zelf te melden?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #57 jongbj

  • Senior Member
  • 54 posts

-3
Neutral

Posted 27 March 2012 - 06:20

Wat mij betref mag er een slot op, het is mij wel duidelijk dat het probleem overal aan kan liggen maar dat het absoluut niet aan pli MAG liggen. Die mogelijkheid
wordt zelfs niet als bestaand gezien gezien de steeds nieuwe argumenten waarom het zeker niet aan pli kan liggen.
We moeten dus ergens anders naar toe voor een mogelijke oplossing, van hier gaat die niet komen, jammer.

Succes allemaal.
VU+Duo en DM500HD

Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #58 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 27 March 2012 - 07:23

Wat mij betref mag er een slot op, het is mij wel duidelijk dat het probleem overal aan kan liggen maar dat het absoluut niet aan pli MAG liggen. Die mogelijkheid
wordt zelfs niet als bestaand gezien gezien de steeds nieuwe argumenten waarom het zeker niet aan pli kan liggen.
We moeten dus ergens anders naar toe voor een mogelijke oplossing, van hier gaat die niet komen, jammer.

Teneerste het boot probleem waarmee het begin blijkt er niet zo te zijn.... (of heb jij soms nog bootproblemen?)
Tentweede blijkt er iets te locken als je van een sat naar kabel zender gaat of andersom
Tenderde ook bij Blackhole gaat het plat als je snel zapt
Dus ten Vierde.... er zit iets niet goed met VU+ en Sundtek (andere boxen is nog niet duidelijk - dus tevens kan er ook iets in de drivers van de VU zitten).... wat wil en kan PLi hier nog aan doen?
Ten Vijfde... Aan sundtek kunnen we niets fixen... de drivers zijn closed source.....
Ten Zesde.... PLi heeft wat verbeterd aan het zapgedrag van E2, waar misschien drivers van Sundtek niet tegen kunnen.

Daarom zei ik... misschien bij Sundtek melden.... In het verleden hebben ze als je ze iets meld het redelijk snel gefixt!!!

Edited by littlesat, 27 March 2012 - 07:25.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #59 Pimsat

  • Senior Member
  • 65 posts

+3
Neutral

Posted 27 March 2012 - 08:02

Ik begrijp wat jongbj bedoelt - er is al een paar keer geantwoord met woorden als: 'zie je wel! Andere boxen of images hebben er ook last van' met als conclusie dat het dus niet aan PLi kan liggen maar aan de drivers van Sundtek of Vu+. Niet echt constructief.

Het draait bij mij naar tevredenheid op Vu+ met VTi 4.1! Mijn wens en ik denk van meer gebruikers van sundtek is dat we met OpenPLi en de sundtek willen draaien met dezelfde 'stabiliteit' als met VTi 4.1 of Blackhole. Vraag is of dat mogelijk is. Het gaat eigenlijk voorbij aan het topic-onderwerp. Misschien moeten we een nieuw draadje beginnen met Sundtek ervaringen en kijken of er dan een oplossing gevonden kan worden.

Ik ga ook bij sundtek een draadje beginnen in de engelse sectie. Ik las alleen dat de hele support/ontwikkeling afdeling tot eind mei in Taiwan zit en niet kan testen met een Vu+. Misschien moeten we ze ook allemail even een mailtje sturen. Gaat het misschien nog sneller.

Maar nu on-topic:

@jongbj : komt de Vu+ duo nu voorbij de bootloader met de sundtek en openPLi. Heeft de sundtek.conf geholpen?

Re: Vu+Duo komt niet voorbij bootloader met Sundtek USB Dvb-C tuner #60 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 27 March 2012 - 08:17

Ik ga ook bij sundtek een draadje beginnen in de engelse sectie.

Eindelijk.....

En Constructief is het wel degelijk... want....

1. Wij kunnen niet veel doen (andere goedkopere sticks die standaard door Linux ondersteunt worden doen het gewoon + Sundtek is closed source dus veel kunnen we er niet aan doen).
2. Andere images doen het misschien naar tevredenheid, maar nu is het duidelijk dat dit ook niet helemaal goed is.... (snel zappen kan dus niet).
3. Iets speciaal aanpassen of een work-a-round omdat een closed source USB stick niet werkt, terwijl de rest wel werkt, is not done.... zeker als we niet kunnen weten waar we het moeten zoeken.

En wat de voorbij de bootloader betreft bij Jongbj, daar ben ik ook nieuwsgierig na....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W




Also tagged with one or more of these keywords: VU+Duo, Sundtek DVB-C

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users