Jump to content


Photo

Ondersteuning GigaBlue 800se ?


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

Re: Ondersteuning GigaBlue 800se ? #21 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 March 2012 - 21:27

Misschien is inderdaad wel een VU+ clone. De enige manier om daar achter te komen is te kijken wat voor drivers er op zitten, desnoods even strings eroverheen halen.

Zeg maar hoe ik dat moet doen. Zal ik ze uploaden, of zie je niets aan 'losse' drivers?

Re: Ondersteuning GigaBlue 800se ? #22 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 13 March 2012 - 11:53

Om te beginnen eens kijken hoe het package heet. Als dat niks oplevert, de kernel modules opzoeken, die staan ergens in /lib/modules/*/extra, dan vervolgens op die files "strings <file> | less" doen en even kijken of er namen van fabrikanten langskomen.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ondersteuning GigaBlue 800se ? #23 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 13 March 2012 - 12:37

Ik kom geen fabrikanten tegen. Het enige is:
drivers/media/dvb/dvb-core/dvb_math.c license=GPL author=Marcus Metzler, Ralph Metzler, Holger Waechtler description=DVB Core Driver

Re: Ondersteuning GigaBlue 800se ? #24 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 13 March 2012 - 12:40

Dan hebben ze het of zelf gemaakt of goed obfuscated ;)

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ondersteuning GigaBlue 800se ? #25 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 13 March 2012 - 19:34

Nou... het is een ander kastje... met andere specificaties (o.a. DVB-C/T-tuner)... dus een ander moederbord. Dat wijst al niet op een kloon. Gigablue is een Duitse firma... lekker makkelijk voor DMM om aktie te ondernemen als het om piraterij gaat.

Nee, dit is gewoon de zoveelste fabrikant die een ontvanger heeft gebouwd op de basis die Broadcom aanlevert. En kan in de categorie Vu+ en Xtrend geplaatst worden.

Edited by Zuppelan, 13 March 2012 - 19:35.


Re: Ondersteuning GigaBlue 800se ? #26 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 13 March 2012 - 19:36

Daar waren we inmiddels ook al achter (zie boven). Maar wie zegt dat het geen VU+ of ET clone is?

Zowiezo vind ik het een redelijk stomme actie om je apparaat exact dezelfde naam te geven als de concurrent.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ondersteuning GigaBlue 800se ? #27 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 13 March 2012 - 19:50

Nou... Vu+ heeft maar één apparaat dat een DVB-S en een DVB-C/T-tuner kan combineren: De Ultimo. Bij Xtrend zou men de 9500 dan moeten klonen die nog niet eens uit is. Gezien dit een duidelijk eenvoudiger apparaat is lijkt mij zoiets ver gezocht.

Veel fabrikanten kijken natuurlijk met een scheef oog naar de warme broodjes van Vu+ en Xtrend die over de toonbank vliegen. Je kunt daar conclusies uittrekken, maar het wordt gewoon steeds eenvoudiger om legaal een Linuxontvanger te bouwen. Broadcom heeft er namelijk belang bij dat zo makkelijk mogelijk te maken: Aan een fabrikant chips van 30 dollar verbouwt tot apparaten van 150 euro verdienen ze meer dan aan een fabrikant die chips van 30 dollar verbouwt tot apparaten van 1000 euro. De eerste zorgt er namelijk voor dat ze aanzienlijk meer chips verkopen.

Edited by Zuppelan, 13 March 2012 - 19:50.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users