Streamen naar andere box met EPG?
Re: Streamen naar andere box met EPG? #201
Posted 27 June 2012 - 19:53
Een hele vette HD stream (pak bijvoorbeeld Sky F1 tijdens een live uitzending) komt binnen vliegen met 16Mbps + AC3 5.1 audio. Die past dus wat bandbreedte betreft zonder problemen in die 100Mbps die je ter beschikking hebt.
Probleem is latency (de vertraging die door alle componenten in de ketting wordt veroorzaakt) en jitter (variaties in die latency). Het is namelijk essentieel dat het volgende frame volledig in de buffer zit voordat de box klaar is met het huidige frame. Als dat niet zo is dan ervaar je dat als gestotter, de box staat met een lege buffer op 't volgende frame te wachten terwijl de tijd doorloopt.
Om een voorbeeld te geven: de effectieve beschikbare bandbreedte op een 100Mbps link bij 75ms latency (en industry standard packet size distribution), zelfs met 0% packet loss, is slechts 6.99Mbps! Dit komt omdat er zoveel vertraging op de lijn zit dat zender en ontvanger meer op data staan te wachten dan dat ze versturen cq ontvangen.
De clou van dit verhaal: als je dus flut materiaal hebt dan kunnen de poorten wel 100Mbps zijn, maar kan het best zo zijn dat het switch materiaal dusdanig beroerd is dat er veel variatie in de latency zit, eventueel zelfs met packet drops, als er veel data door de switch moet.
Ik heb hier ook altijd low-budget spul gehad, wat altijd wel redelijk werkte (in de SD tijd), hoewel ik soms ook opnames met hikjes had (ik neem op een centrale server op). Totdat ik een 100Mbps internet pijp kreeg, en deze vanaf mijn PC (die achter modem en twee switches zit) bij lange na niet die 100Mbps vol kreeg (speedtest). Ik heb nu gigabit switches van Netgear staan, en server -> PC trek ik zonder problemen meer dan 900Mbps.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: Streamen naar andere box met EPG? #202
Posted 27 June 2012 - 19:58
Een goede en simpele test is iperf: http://sourceforge.net/projects/iperfIs er een manier om mijn netwerk te testen?? [ misschien een zwakste schakel te vinden?? ]
Voor linux en Windows zonder meer beschikbaar. Hij is ook voor mipsel te compileren, maar ik denk niet dat deze in de feed zit. Wellicht dat een dev daar voor kan zorgen?
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Re: Streamen naar andere box met EPG? #203
Posted 27 June 2012 - 20:30
Ik heb nu gigabit switches van Netgear staan, en server -> PC trek ik zonder problemen meer dan 900Mbps.
En het geluid stottert niet bij je??
Dus een gigabit netwerk met een gigabit modem/router is de investering/ [ proberen] waard.
Natuurlijk met de 2, gigabit kabeltjes, die ik al heb...........
Ps die iperf krijg ik niet werkend ... [ in mijn netwerk ... dus pc naar box of box oid.. [ erger krijg er helemaal geen beeld in . [ sorry sorry ...]]] voor mijn tekortkomingen ] hahahahaha
Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol
XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.
Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out.
Re: Streamen naar andere box met EPG? #204
Posted 27 June 2012 - 21:14
Een goede en simpele test is iperf: http://sourceforge.net/projects/iperf
Is er een manier om mijn netwerk te testen?? [ misschien een zwakste schakel te vinden?? ]
Voor linux en Windows zonder meer beschikbaar. Hij is ook voor mipsel te compileren, maar ik denk niet dat deze in de feed zit. Wellicht dat een dev daar voor kan zorgen?
Hey leuk ff bin gemaakt voor op me synology server en vanaf mijn laptop haal ik draadloos 10,9 mb/s
Ben nu erg benieuwd naar een mispel variant kan ik die ook eens testen.
MiKa
Re: Streamen naar andere box met EPG? #205
Posted 27 June 2012 - 21:15
Dit is wel een aardige uitleg van hoe iperf werkt.
Re: Streamen naar andere box met EPG? #206
Posted 27 June 2012 - 21:31
waar heb je een binary voor de box vandaan getoverd? Want die kon ik zo snel niet vinden.
Nee nog geen mispel helaas.
een een versie voor mijn server en laptop dus even getest maar is wel een leuk programma.
Hopen dat iemand hem ook voor onze stb kan maken.
edit volgens mij was hij er vroeger wel voor de dm7000
Edited by mika-nl, 27 June 2012 - 21:34.
Re: Streamen naar andere box met EPG? #207
Posted 27 June 2012 - 22:38
waar heb je een binary voor de box vandaan getoverd? Want die kon ik zo snel niet vinden.
Toch maar even gecross build met de toolkit van oscam
server> /volumeUSB2/usbshare/bin/iperf -c dm500hd ------------------------------------------------------------ Client connecting to dm500hd, TCP port 5001 TCP window size: 16.0 KByte (default) ------------------------------------------------------------ [ 5] local 192.168.1.10 port 3004 connected with 192.168.1.11 port 5001 [ ID] Interval Transfer Bandwidth [ 5] 0.0-10.0 sec 112 MBytes 93.9 Mbits/sec
Dus niet slecht denk ik..
Bijlage zit er bij ( heb hem in /bin geplaatst)
MiKa
Attached Files
Edited by mika-nl, 27 June 2012 - 22:38.
Re: Streamen naar andere box met EPG? #208
Posted 27 June 2012 - 22:45
Re: Streamen naar andere box met EPG? #209
Posted 28 June 2012 - 08:47
Ik zou proberen de dingen van het netwerk een voor een te elimineren, zoals ook reeds in verschillende posts vermeld is. Proberen met een rechtstreekse kabel. Alleen de twee boxen op het netwerk. Beide boxen rechtstreeks op de router hangen (indien mogelijk). Een andere switch ff lenen.
Probeer dingen uit te sluiten.
Mijn set-up: de VU+duo (server) zit met een vast lijn op de router. Op de router zit een Powerline adapter (ICIDU) (netwerk over de stroomkabel). De et6000 welke als afspeel apparat dient in de keuken zit aangesloten op de tweede powerline adapter.
Met dit toch wel houtjes en touwtjes netwerk kan ik RTL4 HD nu goed afspelen in de keuken. Heb hiervoor wel het Powerline netwerk m.b.v. de bijgeleverde diagnotische software wel moeten optimaliseren. Dit optimaliseren betrof gewoon de juiste stroomkringen kiezen waarop de Powerline's ingestoken werden (hier had ik gelukkig een keuze).
Willy
~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)
Synology NAS
Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*
Re: Streamen naar andere box met EPG? #210
Posted 30 June 2012 - 09:16
Weet iemand de streampoort waardoor de boxen streamen?
Of iemand ervaring in instellen van dit moois hieronder...??? [ of wordt het dan toch een gigabit modem... ]
In de bijlage 1.jpg 78.07KB 13 downloads 2.jpg 82.73KB 12 downloads
Edited by dylantje, 30 June 2012 - 09:18.
Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol
XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.
Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out.
Re: Streamen naar andere box met EPG? #211
Re: Streamen naar andere box met EPG? #212
Posted 30 June 2012 - 11:27
Dan kun je gelijk de rest van het netwerk uitsluiten.
Als het dan wel goed gaat, zou je bv een gigabit switch achter je bestaande modem/router kunnen plaatsen en de boxen hierop aansluiten.
Heb zelf zo'n goedkope d-link van ongeveer 2 tientjes er achter hangen en die doet het hier prima.
Re: Streamen naar andere box met EPG? #213
Re: Streamen naar andere box met EPG? #214
Posted 30 June 2012 - 11:49
Dat is de meest logische en meest eenvoudige stap om daar achter te komen; is nu al een paar maal gevraagd (hoeft trouwens niets eens een cross-cable te zijn), maar nooit beantwoord........
Heb je de boxen al eens met een cross-cable aan elkaar verbonden en dan getest?
Sorry..
Is wel beantwoord..
Maar door cccam problemen kan ik het dan niet testen..........[ want de Duitse ac3 lijkt er geen last van te hebben.. ]
Waar ik achter probeer te komen is of dat het bij andere zeker goed werkt...
Kan me voorstellen dat ik niet de enige ben met problemen....
En als er mensen zijn die het werkend hebben zonder haperingen, dan moet het gewoon kunnen..
Dus het zal zeker aan mijn hardware [ kan alleen nog het modem zijn ] liggen..
En die gaat er tussen nu en paar dagen uit...
Want ik koop een Zyxel gigabit [ klik ] [ of zijn er mensen die hem me afraden?? ]
En dan eens kijken of het daar aan heeft gelegen..
Lukt dat niet... blijft het sd kijken.....
Re: Streamen naar andere box met EPG? #215
Posted 30 June 2012 - 12:19
Ja, sorry, je hebt gelijk, maar ik begreep toen je antwoord niet. En nu nog niet.Sorry..
Dat is de meest logische en meest eenvoudige stap om daar achter te komen; is nu al een paar maal gevraagd (hoeft trouwens niets eens een cross-cable te zijn), maar nooit beantwoord........
Is wel beantwoord..
Maar door cccam problemen kan ik het dan niet testen..........[ want de Duitse ac3 lijkt er geen last van te hebben.. ]
Als je de slaapkamerbox in de huiskamer zet, aansluit op de TV en de LAN-kabel direct in de serverbox plugt, kan er toch nooit een CCCam probleem optreden? En je weet gelijk een heleboel meer.
Re: Streamen naar andere box met EPG? #216
Posted 30 June 2012 - 12:25
Ja, sorry, je hebt gelijk, maar ik begreep toen je antwoord niet. En nu nog niet.
Sorry..
Is wel beantwoord..
Als je de slaapkamerbox in de huiskamer zet, aansluit op de TV en de LAN-kabel direct in de serverbox plugt, kan er toch nooit een CCCam probleem optreden? En je weet gelijk een heleboel meer.
Onderwerp mag hier niet besproken worden.
Re: Streamen naar andere box met EPG? #217
Posted 30 June 2012 - 13:55
Ahhhh, maar dan denk ik dat we dicht bij de oorzaak zijn. Helemaal geen eigen kaartje????
Ja, sorry, je hebt gelijk, maar ik begreep toen je antwoord niet. En nu nog niet.
Sorry..
Is wel beantwoord..
Onderwerp mag hier niet besproken worden.
Re: Streamen naar andere box met EPG? #218
Posted 30 June 2012 - 14:00
Re: Streamen naar andere box met EPG? #219
Re: Streamen naar andere box met EPG? #220
Posted 30 June 2012 - 14:39
cd heeft me vaak aangeboden te updaten...
Ik weiger dit.
Nu heb ik dus een heel goedkoop abb. [ betaal 7 nog wat ] [ En voor de fun gebruik ik cccam erbij.. ]
Daarom kan ik hd met ac3 niet testen 1 op 1 omdat ik sd heb....
Alleen klopt het dan niet wat je zegt, in mijn beleving..
Want alle streams werken wel via de laptop.....[ HD met ac3 wel te verstaan ]
16 user(s) are reading this topic
0 members, 16 guests, 0 anonymous users