←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

Streamen naar andere box met EPG?

's foto dylantje 15 mei 2012

sd goed dus..
En het lijkt wel of hij af en toe "vol "loopt...[ bij hd ]
Begint goed, dan gaat haperen van geluid beginnen..
Schakel even over naar iets anders en dan gaat ie weer even.....
Citeren

's foto MiLo 16 mei 2012

Over het netwerk: de huidige generatie boxen heeft uitsluitend een 10/100mbs NIC, dus een (goedkope) ethernetkabel voldoet al snel. Op het moment dat boxen op 100/1000mbs overgaan, wordt dat een ander verhaal.


Valt wel mee, want 100Mbps en "gigabit" ethernet gebruiken exact dezelfde kabels. De bandbreedte en S/N voor gigabit is identiek aan de 100Mbps specificatie. Best een knap stukje werk dat gigabit. De reden: Gigabit zet de twee ongebruikte aderparen in, en alle aderparen worden bidirectioneel gebruikt. Hiermee is de beschikbare bandbreedte verachtvoudigd. De encoding is iets gewijzigd (een vijfde, voorheen ongebruikt, symbool wordt nu ook gebruikt, en dat geeft de resterende extra 25% datarate).

Kabels die wel met 100Mbps werken en niet met gigabit, zijn gewoon stuk, meestal zijn de ongebruikte aderparen dan defect.
Veranderd door MiLo, 16 mei 2012 - 10:52
Citeren

's foto dylantje 16 mei 2012

Dus die van mijn zouden defect moeten zijn?
Citeren

's foto MiLo 16 mei 2012

Begint goed, dan gaat haperen van geluid beginnen..
Schakel even over naar iets anders en dan gaat ie weer even...


Lijkt meer alsof de synchronisatie niet goed is.

Dit effect kreeg je als je een geluidskaart in een PC liet opnemen en een andere afspelen. Als de afspelende net iets sneller "klokt" dan krijg je exact hetzelfde, de buffer wordt dan sneller geleegd dan hij gevuld wordt. (de oplossing was - afgezien van ze aan hetzelfde kristal te hangen - dan ook om de snelheid van de tweede kaart terug te koppelen met de buffer "vulgraad", dan bleef de stroom stabiel).

Als dat het probleem is zou iedereen er last van hebben.

Wel een interessant experiment: Draai de rollen eens om. Letterlijk, dus de boxen fysiek van plaats verwisselen... Als het dan niet meer optreedt, dan is de "klok" van de spelende box inderdaad te snel.
Citeren

's foto Blackbriar 16 mei 2012

Ik heb hetzelfde op mijn 7025. Er is geluid voor ongeveer een halve seconde, dan stilte. Een vrijwel identiek geconfigureerde DM800 geeft wel perfect geluid.

Beide worden overigens aangestuurd over WiFi (5GHz, dus wat hogere bandbreedte). Zelfs voor HD geeft dat op de DM800 prima resultaat.
Citeren

's foto dylantje 17 mei 2012

Begint goed, dan gaat haperen van geluid beginnen..
Schakel even over naar iets anders en dan gaat ie weer even...


Lijkt meer alsof de synchronisatie niet goed is.

Dit effect kreeg je als je een geluidskaart in een PC liet opnemen en een andere afspelen. Als de afspelende net iets sneller "klokt" dan krijg je exact hetzelfde, de buffer wordt dan sneller geleegd dan hij gevuld wordt. (de oplossing was - afgezien van ze aan hetzelfde kristal te hangen - dan ook om de snelheid van de tweede kaart terug te koppelen met de buffer "vulgraad", dan bleef de stroom stabiel).

Als dat het probleem is zou iedereen er last van hebben.

Wel een interessant experiment: Draai de rollen eens om. Letterlijk, dus de boxen fysiek van plaats verwisselen... Als het dan niet meer optreedt, dan is de "klok" van de spelende box inderdaad te snel.


Uhm dat omdraaien is een heel verhaal..
alles weggewerkt....... enz enz
Dus zal nu ff niet worden...
Maar ik snap echt niet wat je bedoeld...[ maar geloof je blindelings....]

Alleen kan ik die klok niet ergens anders zetten???

Voor de duidelijkheid..

Alles van hdd beneden speelt perfect.
Vooral HD: beginnen goed, maar na even spelen paar minuten ], geluid hort en stoot...
Andere zender of even op sd.... gaat ie weer....

SD werkt eigenlijk wel goed....

Mooier..
De et5000 had dit
En nu dus de et6000 ook......
Citeren

's foto dylantje 27 mei 2012

Probeer dit draadje maar weer eens op gang te krijgen....

Hebben meer mensen last van dit probleem??? [ hd niet sd streamt perfect...]

Gaat dit in PLI 3.0 misschien ook beter worden???
CD gaat SD eruit werken dus... hoop dat HD stream beter gaat worden......
Citeren

's foto pieterg 27 mei 2012

Hebben meer mensen last van dit probleem??? [ hd niet sd streamt perfect...]


nee, streamed hier perfect eerlijk gezegd.

Gaat dit in PLI 3.0 misschien ook beter worden???


ik denk het niet, het moet haast wel iets in je netwerk zijn, daar zal 3.0 geen invloed op hebben
Citeren

's foto Sjaaky 27 mei 2012

Kabels die wel met 100Mbps werken en niet met gigabit, zijn gewoon stuk, meestal zijn de ongebruikte aderparen dan defect.

Er worden ook kabels verkocht die niet van koper zijn, maar van aluminium met een koperen buitenkant. Die halen bij lange na de spec niet. Op korte afstanden lijkt het allemaal wel te werken, maar 100mbit over meer dan 20 meter lukt niet. En gigabit wordt helemaal moeilijk. Was pas bij kassa of radar. De kabels worden wel als cat5/5e/6 verkocht.
Veranderd door Sjaaky, 27 mei 2012 - 23:24
Citeren

's foto HPPli 27 mei 2012

HD streamen lukt hier ook prima, met deze mooie extra optie stream ik zelfs HD op mijn VU+DUO vanaf een 2e VU+DUO en ook (meestal) vanaf een Topfield PVR-7700HD en met audio naar keuze. :)
Veranderd door HPPli, 27 mei 2012 - 23:46
Citeren

's foto doglover 28 mei 2012

Heb net een et6000 gekregen en deze wordt nu gebruikt om de keuken van beeld en geluid te voorzien via het netwerk.

Op die paar dagen dat ik het gebruik lijkt alles te werken zolas het hoort.
Hierbij moet ik opmerken dat het netwerk naar mijn keuken via het stroomnetwerk loopt via de zgn. PowerLAN adapters. Volgens de diagnose software heb ik een transfer capaciteit op deze adapters van 50mb/s (volgens de specificatiies zijn het 200 mb/s adapters) wat voldoende zou moeten zijn voor zelfs HD. Wat dus ook blijkt.

Wel heb ik een TL lamp in mijn dampkap moeten vervangen omdat die storingen veroorzaakte in de stroomkring. Lamp vervangen en probleem opgelost. Diagnose: Dampkap aan = storingen - dampkap uit = geen storingen).
Nu is het geweten dat versleten TL lampen wel hoog frekwente storingen kunnen opleveren.
Ik veronderstel dat ook spaarlampen aan het hetzelfde euvel kunnen lijden.

Willy
Citeren

's foto dylantje 28 mei 2012

Ik ga nu maar eens met andere kabels aan het hobyen....
Leg ze maar even buiten de buizen om......
En zou wel @#$%^&*... worden als het in de kabels zit...
Maar als jullie het wel werkend hebben....
Moet ik natuurlijk aan de bak....
Citeren

's foto dylantje 28 mei 2012

Heb er andere UTP aan gedaan..
Op alle plekken in de switch, en modem gehad...
Reboot van modem enz enz enz enz
Maar geluid blijft bagger.. terwijl sd en en films goed werken..

Nogmaals...

Een modem:
Zyxel, P-2612HW-F1

Switch:
Asus GX10088

Heb alles op modem via mac adres...
DHCP in de boxen uit.

Nu dus ook met andere kabels probleem blijft..

Iemand zijn exacte configuratie hier willen plaatsen??
Instellingen boxen enz enz enz.
Merk kabel..[ ga zo nieuwe halen indien nodig ]
Instelling modem?? Poorten open of niet???[ lijkt me de enige oplossing. zou alleen niet weten welke maar toch/... ]
Citeren

's foto dylantje 29 mei 2012

Maakt me helemaal gek.... :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:
Citeren

's foto pieterg 29 mei 2012

Ik zou iig niet beginnen met het vervangen van kabels, daar kan het bijna niet aan liggen.

Wat als je een crosscable gebruikt, tussen de twee boxen (zet ze even naast elkaar om te testen), met elk een fixed ip ingesteld?
Werkt het dan wel?
Citeren

's foto dylantje 29 mei 2012

Ik zou niet weten hoe dat moet..

Ik Wat wel heb ontdekt, is dat wanneer ik ac3/dts op nee zet de zenders doe dan nog geluid geven geen probleem hebben,. Alle sd ,sbs ,sport 1 ,wat xxxx zenders en nog wat..
.misschien dat dit wat ander licht op de zaak geeft.....


Van af mijn htc
Citeren

's foto Tech 30 mei 2012

Bij een crosscable zijn het groene en orange aderpaar verwisseld.
Aan de ene kant begint de kabel met wt/orange , orange , wt/groen , blauw, wt/blauw , groen , wt/bruin , bruin

Aan de andere kant begin je dan met
wt/groen, groen , wt/orange, blauw , wt/blauw, orange, wt/bruin, bruin.
Citeren

's foto dylantje 30 mei 2012

Zal dus eerst een crosscable moeten kopen..
Fixed IP snap ik ook niet, hoe ik dat in moet stellen...

Zijn er misschien meerdere opties???
En het lijkt me toch dat ik echt niet de enige zal zijn die dit probleem heeft?

Het meest gekke vind ik dat als de ac3/dts downmix op nee staat de zenders die geluid geven wel goed werken.
En alle sd met mkv films wordt perfect weer gegeven.[ Alleen ben ik te dom er een oplossing aanvast te knopen..... helaas. ]

@ SatKiekerd
@ satdvb
@ Carl
@ Meega
@ Sat_angel

Werkt het systeem bij jullie goed?
Of hebben jullie de hoop opgegeven??[ want dat komt er ook een keer van natuurlijk....
Maar als jullie het wel werkend hebben, moet ik toch iets verkeerd doen.....
Citeren

's foto Rob van der Does 30 mei 2012

Cross kabel is niet noodzakelijk: alle boxen 'voelen' automatisch of ze een rechte of gekruiste kabel ter beschikking hebben. Je kunt twee boxen dus ook rechtstreeks met elkaar verbinden met een normale (rechte) kabel.
Citeren

's foto pieterg 30 mei 2012

Het meest gekke vind ik dat als de ac3/dts downmix op nee staat de zenders die geluid geven wel goed werken.


Je bedoelt waarschijnlijk 'het probleem treedt alleen op bij ac3 tracks'.

Dat is op zich niet zo verwonderlijk, ac3 frames zijn veel groter dan mpg audio frames. Dus je hebt veel eerder last van buffer underflow (of eigenlijk: het buffer niveau moet veel hoger blijven bij ac3)
Citeren