Jump to content


Photo

Niet meer kunnen streamen naar pc


  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 denhees

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 2 April 2012 - 14:33

Hallo,

ik heb er sinds vorige week een nieuwe pli image opgezet ,en ja alles werkt zoals het moet buiten 1ding .
Als ik vroeger op mijn pc het ip adres van mijn dreambox intikte kreeg ik dreamboxwebcontrol maar dat is niet meer nu krijg ik iets anders van pli zelf waar geen zenders op te zien zijn ,kan iemand mij wat uitleg hierover geven hoe ik terug tv kan kijken op mijn pc?

Davy.

Re: Niet meer kunnen streamen naar pc #2 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 2 April 2012 - 14:43

Hallo,

ik heb er sinds vorige week een nieuwe pli image opgezet ,en ja alles werkt zoals het moet buiten 1ding .
Als ik vroeger op mijn pc het ip adres van mijn dreambox intikte kreeg ik dreamboxwebcontrol maar dat is niet meer nu krijg ik iets anders van pli zelf waar geen zenders op te zien zijn ,kan iemand mij wat uitleg hierover geven hoe ik terug tv kan kijken op mijn pc?

Davy.


Dreamboxwebcontrol is nu Openwebif in het Openpli image.
Kun je alles zoniet meer mee als de orginele.

Wat is het wat je niet ziet als je op bouquets klikt ofzo?

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Niet meer kunnen streamen naar pc #3 denhees

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 2 April 2012 - 15:33

Bouquets staat er bij mij zelfs niet meer, alleen aan de linkerzijde staan enkele dingen maar er gebeurt niks als ik er op klik

Re: Niet meer kunnen streamen naar pc #4 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 2 April 2012 - 15:47

Lijkt erop dat die niet goed geinstalleerd is ofzo.
Verwijder hem eens via plugin browser en installeer hem opnieuw.

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Niet meer kunnen streamen naar pc #5 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 2 April 2012 - 15:52

Kijk of je enigma2-plugin-extensions-openwebif geinstalleerd hebt.
Post eens een screenshot.

Het zou kunnen zijn dat de openwebif alleen de multiple-bouquet-mode van enigma2 ondersteunt. En dat als je die uit hebt staan, de webif ook niet lekker werkt.

Edited by Sjaaky, 2 April 2012 - 15:52.


Re: Niet meer kunnen streamen naar pc #6 denhees

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 2 April 2012 - 16:06

plugin op dreambox bedoel je?

Attached Files

  • Attached File  pli.jpg   260.29KB   39 downloads


Re: Niet meer kunnen streamen naar pc #7 Happysat

  • Senior Member
  • 697 posts

+43
Good

Posted 2 April 2012 - 17:54

Openwebiface doet het niet zo goed met Internet Explorer, gebruik eens een andere browser:Chrome, Firefox ect.

Octagon SF8008 / TBS5530  DVB-S2/T2 T-85/1.50Mtr/3x90cm (53e 52e 51,5e 28e 25,9e 23e 19e 13e 9e 4e 1w 5w 14w)


Re: Niet meer kunnen streamen naar pc #8 denhees

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 2 April 2012 - 19:54

Heb firefox erop gezet en ja hoor alles werkt weer ,bedankt voor de hulp en de snelle reacties.

Davy.

Re: Niet meer kunnen streamen naar pc #9 teletub

  • Senior Member
  • 199 posts

+2
Neutral

Posted 3 April 2012 - 12:39

Openwebiface doet het niet zo goed met Internet Explorer, gebruik eens een andere browser:Chrome, Firefox ect.

klopt hier hetzelfde verhaal

groet

Vu + Ultimo 3x Dvb-C  met OpenPli
Zgemma H2 met OpenPli


Re: Niet meer kunnen streamen naar pc #10 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 3 April 2012 - 13:31

Openwebiface doet het niet zo goed met Internet Explorer, gebruik eens een andere browser:Chrome, Firefox ect.

Moet zijn:
Internet Explorer doet het niet zo goed met OpenWebInterface.
Issue is Internet Explorer die van webstandaarden afwijkt.
Aangezien Openwebif prima werkt bij webbrowsers die zich wel aan open web standaarden houd is Internet Explorer dus het probleem.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Niet meer kunnen streamen naar pc #11 Happysat

  • Senior Member
  • 697 posts

+43
Good

Posted 3 April 2012 - 15:28

Jepp en moet openwebiface worden aangepast als ze daar eens zin in hebben...
Of wil je i.e aanpassen :rolleyes:

Octagon SF8008 / TBS5530  DVB-S2/T2 T-85/1.50Mtr/3x90cm (53e 52e 51,5e 28e 25,9e 23e 19e 13e 9e 4e 1w 5w 14w)


Re: Niet meer kunnen streamen naar pc #12 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 3 April 2012 - 17:50

Jepp en moet openwebiface worden aangepast als ze daar eens zin in hebben...
Of wil je i.e aanpassen :rolleyes:

Openwebif is niet de fout, IE gebruiken is de fout!
Gebruiker/enduser moet een fatsoenlijke webbrowser gebruiken, dus geen IE.
Waarom denk je dat veel websites geen IE meer supporten? Anders blijven ze bezig met speciale (dure) aanpassingen om de site op IE te laten werken. Google is een goed voorbeeld hiervan.
En als je dan toch een gare webbrowser wilt gebruiken(IE), mag je ook op de blaren zitten. Je kiest dan die browser met z'n onvolkomenheden. Klaag dan maar bij Microsoft (maar dat is moeilijker dan een fatsoenlijke webbrowser gebruiken).

Edited by J3r03n5ky, 3 April 2012 - 17:54.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Niet meer kunnen streamen naar pc #13 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 3 April 2012 - 18:00


Jepp en moet openwebiface worden aangepast als ze daar eens zin in hebben...
Of wil je i.e aanpassen :rolleyes:

Openwebif is niet de fout, IE gebruiken is de fout!
Gebruiker/enduser moet een fatsoenlijke webbrowser gebruiken, dus geen IE.
Waarom denk je dat veel websites geen IE meer supporten? Anders blijven ze bezig met speciale (dure) aanpassingen om de site op IE te laten werken. Google is een goed voorbeeld hiervan.
En als je dan toch een gare webbrowser wilt gebruiken(IE), mag je ook op de blaren zitten. Je kiest dan die browser met z'n onvolkomenheden. Klaag dan maar bij Microsoft (maar dat is moeilijker dan een fatsoenlijke webbrowser gebruiken).


Beetje kort door de bocht.
Gebruiker/enduser kan ook mijn opa zijn die geeneens weet waar IE voor staat, laat staan al het andere.
Tot voor kort zat IE standaard bij windows en kon je nog niet kiezen welke browser je wilt en nog steeds hebben ze een marktaandeel van 53 procent,ik vindt dat OpenWebif aangepast moet worden zodat het ook op IE goed tot z'n recht komt.

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Niet meer kunnen streamen naar pc #14 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 3 April 2012 - 19:04

Beetje kort door de bocht.
Gebruiker/enduser kan ook mijn opa zijn die geeneens weet waar IE voor staat, laat staan al het andere.
Tot voor kort zat IE standaard bij windows en kon je nog niet kiezen welke browser je wilt en nog steeds hebben ze een marktaandeel van 53 procent,ik vindt dat OpenWebif aangepast moet worden zodat het ook op IE goed tot z'n recht komt.

Dat was vroeger, nu heb je zelfs een browserkeuze scherm als je windows gaat gebruiken.
Vraag de professionele webdeveloper maar eens wat de kosten zijn om af te wijken van webstandaarden om hun webpagina ook voor IE te laten werken. Waarom denk je dat grote bedrijven daarvan afzien(google,facebook etc.) het remt de mogelijkheden af, omdat IE niet zo veel functies correct ondersteund als webbrowsers die de webstandaarden wel ondersteunen.(bv html5). Ik wil ook geen extra bytes op m'n enigma2 box, omdat openwebif zo opgeblazen wordt voor een diarree browser.
Microsoft moet gewoon IE corrigeren. Maar makkelijker is om zelf een browser te gebruiken die wel de webstandaarden ondersteund.

En de noob die niet weet wat een webbrowser is, gaat echt niet een webinterface van een enigma2 tuner gebruiken, denk je zelf ook niet? :lol: .
Ik vind het sowieso onverantwoordelijk om computer noobs/desgeinteresseerden een OS te laten gebruiken wat onveilig is en veel gebruikersinput nodig heeft om correct te blijven functioneren.
Geef ze dan een SimPC :D
Een unix like OS als OS-X of Linux distributie, BSD is veel gebruiksvriendelijker dan windows. Omdat het veiliger is (geen virusscanner nodig) en minder interactie met gebruiker nodig heeft om correct te blijven werken (bv geen vollopend register).

Edited by J3r03n5ky, 3 April 2012 - 19:08.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Niet meer kunnen streamen naar pc #15 Happysat

  • Senior Member
  • 697 posts

+43
Good

Posted 3 April 2012 - 19:08


Jepp en moet openwebiface worden aangepast als ze daar eens zin in hebben...
Of wil je i.e aanpassen :rolleyes:

Openwebif is niet de fout, IE gebruiken is de fout!
Gebruiker/enduser moet een fatsoenlijke webbrowser gebruiken, dus geen IE.
Waarom denk je dat veel websites geen IE meer supporten? Anders blijven ze bezig met speciale (dure) aanpassingen om de site op IE te laten werken. Google is een goed voorbeeld hiervan.
En als je dan toch een gare webbrowser wilt gebruiken(IE), mag je ook op de blaren zitten. Je kiest dan die browser met z'n onvolkomenheden. Klaag dan maar bij Microsoft (maar dat is moeilijker dan een fatsoenlijke webbrowser gebruiken).


Waarom had je dat gisteren dan niet even tegen de topic starter gezegd ipv dat hele onzin relaas aan mij te houden alsof ik een i.e fanboy ben ofzo lol

De orginele webif van dmm werkt ook gewoon met Internet Explorer....

Kan wel zijn dat jij dat niet leuk vind of wat voor een probleem je dan ook hebt, maar ga dan niet op de man af spelen met je correcties die kant nog wal raken, met je klaag maar bij Microsoft enz ?! :unsure:

Octagon SF8008 / TBS5530  DVB-S2/T2 T-85/1.50Mtr/3x90cm (53e 52e 51,5e 28e 25,9e 23e 19e 13e 9e 4e 1w 5w 14w)


Re: Niet meer kunnen streamen naar pc #16 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 3 April 2012 - 19:09

Jammer dat jullie de feiten niet kennen, zucht.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Niet meer kunnen streamen naar pc #17 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 3 April 2012 - 19:19


Beetje kort door de bocht.
Gebruiker/enduser kan ook mijn opa zijn die geeneens weet waar IE voor staat, laat staan al het andere.
Tot voor kort zat IE standaard bij windows en kon je nog niet kiezen welke browser je wilt en nog steeds hebben ze een marktaandeel van 53 procent,ik vindt dat OpenWebif aangepast moet worden zodat het ook op IE goed tot z'n recht komt.

Dat was vroeger, nu heb je zelfs een browserkeuze scherm als je windows gaat gebruiken.
Vraag de professionele webdeveloper maar eens wat de kosten zijn om af te wijken van webstandaarden om hun webpagina ook voor IE te laten werken. Waarom denk je dat grote bedrijven daarvan afzien(google,facebook etc.) het remt de mogelijkheden af, omdat IE niet zo veel functies correct ondersteund als webbrowsers die de webstandaarden wel ondersteunen.(bv html5). Ik wil ook geen extra bytes op m'n enigma2 box, omdat openwebif zo opgeblazen wordt voor een diarree browser.
Microsoft moet gewoon IE corrigeren. Maar makkelijker is om zelf een browser te gebruiken die wel de webstandaarden ondersteund.

En de noob die niet weet wat een webbrowser is, gaat echt niet een webinterface van een enigma2 tuner gebruiken, denk je zelf ook niet? :lol: .
Ik vind het sowieso onverantwoordelijk om computer noobs/desgeinteresseerden een OS te laten gebruiken wat onveilig is en veel gebruikersinput nodig heeft om correct te blijven functioneren.
Geef ze dan een SimPC :D
Een unix like OS als OS-X of Linux distributie, BSD is veel gebruiksvriendelijker dan windows. Omdat het veiliger is (geen virusscanner nodig) en minder interactie met gebruiker nodig heeft om correct te blijven werken (bv geen vollopend register).



Sorry J3r03n5ky ik ga vaak met je mee ,maar nu niet.
Zoals jij praat zijn enigma2 boxen enkel en alleen voor linux gebruikers en dat vindt ik onzin.
Ik ben het wel met je eens dat IE uiteindelijk mee moet en dat zullen ze uiteindelijk ook best wel doen denk.

En een noob met een pc en een enigma2 ontvanger kan toch best wel de webinterface gebruiken,waarom niet.

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Niet meer kunnen streamen naar pc #18 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 3 April 2012 - 20:15

Eigenlijk moet er een waarschuwing in beeld komen als je IE gebruikt ;). Geven we de gebruikers meteen de mogelijkheid een betere browser te downloaden.

Maar dit valt nog mee. Wij hebben klanten (als het bedrijf waar ik werk), waar ze nog IE6 gebruiken. En dat blijft dan zo omdat ze daar mooie activex applicaties oid voor geschreven hebben en die niet zomaar meekunnen met de modernere versies, of het risico dat er iets fout gaat te groot is.

Re: Niet meer kunnen streamen naar pc #19 Ruudb

  • Senior Member
  • 151 posts

+3
Neutral

Posted 4 April 2012 - 08:28

Eigenlijk moet er een waarschuwing in beeld komen als je IE gebruikt ;). Geven we de gebruikers meteen de mogelijkheid een betere browser te downloaden.

Maar dit valt nog mee. Wij hebben klanten (als het bedrijf waar ik werk), waar ze nog IE6 gebruiken. En dat blijft dan zo omdat ze daar mooie activex applicaties oid voor geschreven hebben en die niet zomaar meekunnen met de modernere versies, of het risico dat er iets fout gaat te groot is.


En juist daar zit het probleem.

Want als je overstapt naar firefox o.i.d. nádat je jaren IE gebruikt hebt en daar ook allerhande applicaties etc voor geschreven zijn, dan is het lastig om over te stappen omdat vanaf dat moment sommige zaken (zoals openwebif) wellicht wel ineens goed gaan werken maar andere (misschien wel veel belangrijkere of in de praktijk veel vaker voorkomende) applicaties ineens niet meer werken.

Als ik bijv. firefox ga gebruiken kan ik niet meer vanuit thuis inloggen op mijn netwerkomgeving (mail etc) van mijn werk.

En dat is toch net even belangrijker dan een goed werkende openwebif.

Box:
ET10000

Schotel:
gewone Triaxx 80cm met een triple quad LNB


Re: Niet meer kunnen streamen naar pc #20 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 4 April 2012 - 09:47

Je kunt als thuisgebruiker prima 2 browsers installeren.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users