Jump to content


Photo

Hoe zet je het best de opnames op DVD?

DVD opnames

  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 Vaako

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 8 April 2012 - 19:54

Ik stream mijn opnames naar een NAS en daar staan dan de volgende extenties:

*****.eit
*****.ts
*****.ts.ap
*****.ts.cuts
*****.ts.meta
*****.ts.sc

(***** = naam van de opnames als bestandsnaam)

de .ts bestand is een Audio/Video opnamen en kan met Bijvb. VLC-Player afgespeeld worden.
Ik neem aan dat dit bestand dan ook enkel gebruikt word om op DVD te zetten!?
En waar dienen de andere bestanden voor?

Wat is de beste manier om deze opnames te branden op DVD?

Suggesties zijn welkom!

Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Hoe zet je het best de opnames op DVD? #2 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 8 April 2012 - 20:11

De makkelijkste manier is met de DVD-Burner plugin. Die maakt een ISO op je box (ook als je geen brander hebt aangesloten). Werkt alleen met SD opnames, HD opnames moet je door je PC laten terugschalen en hercoderen.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Hoe zet je het best de opnames op DVD? #3 waterpas

  • Senior Member
  • 97 posts

+2
Neutral

Posted 8 April 2012 - 20:22

Milo, op je PC terugschalen, (HD opname's), bedoel je daarmee converteren en heb je ook suggestie's voor een handzaam progje?

Re: Hoe zet je het best de opnames op DVD? #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 8 April 2012 - 21:00

Je kunt media niet schalen zonder opnieuw te coderen. Maar voor HD worden toch meestal andere (= modernere) codecs gebruikt dan op DVD is toegestaan, dus daar ontkom je niet aan.

Google maar eens naar "convert mpeg transport stream to dvd", daar is zóveel over geschreven...

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hoe zet je het best de opnames op DVD? #5 Vaako

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 8 April 2012 - 22:34

die DVD-Burner plug-in lijkt mij interesant maar spijtig dat er geen plug-in is voor de HD opnames.

maar kan ik niet een MKV bestand maken van de HD opnames, dan behouden we toch de kwaliteit min of meer?

Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Hoe zet je het best de opnames op DVD? #6 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 9 April 2012 - 08:09

Dat kan, maar dan moet je om kunnen gaan met FFmpeg en Mkvmerge.

Re: Hoe zet je het best de opnames op DVD? #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 9 April 2012 - 08:36

maar kan ik niet een MKV bestand maken van de HD opnames, dan behouden we toch de kwaliteit min of meer?

Als je er geen DVD van gaat maken, waarom zou je dan gaan transcoderen? Er is op zich niks mis met een mpeg transport stream als opslag, veel apparaten kunnen dat gewoon afspelen. Met de cutlist editor plugin kun je knippen, dan vervolgens met de moviecutter plugin de knippen doorvoeren op de file.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hoe zet je het best de opnames op DVD? #8 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 9 April 2012 - 10:45

De makkelijkste manier is met de DVD-Burner plugin. Die maakt een ISO op je box (ook als je geen brander hebt aangesloten). Werkt alleen met SD opnames, HD opnames moet je door je PC laten terugschalen en hercoderen.

Bij DreamMultimedia heeft men een mogelijkheid ontwikkeld tot branden van BDMV formaat. Dan hoef je HD niet te downscalen. Men gebruikt dan H264 & AC3.
Subtitles worden mogelijk nog toegevoegd. Waarschijnlijk zit het in de toekomstige update van DMM image. Mogelijk dat we dan die bewerkte dvdburn plugin kunnen gebruiken in openpli.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Hoe zet je het best de opnames op DVD? #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 9 April 2012 - 12:06

Die dvd's kun je alleen niet afspelen in de DVD-speler... Misschien wel in je BluRay player, maar als je die hebt, waarom heb je dan zo'n ding in je ontvanger ;)

Het auditen van een BluRay disc is geen "piece of cake", ik betwijfel of er al (open source) software is die dat netjes helemaal volgens de regels doet.

Alternatief is gewoon de originele mpeg transport streams op DVD branden, die kun je daarna met je stb gewoon weer afspelen, alleen niet in een gewone DVD speler.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hoe zet je het best de opnames op DVD? #10 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 9 April 2012 - 12:58

Die dvd's kun je alleen niet afspelen in de DVD-speler... Misschien wel in je BluRay player, maar als je die hebt, waarom heb je dan zo'n ding in je ontvanger ;)

Omdat je de HD opname op een medium zet, die in elke huiskamer wel af te spelen is dmv BluRay player. De BDMV disc(kan op cd of dvd of bluray disc, afhankelijk van opname grootte) is unencrypted en regio vrij.
Het is dus vooral handig als je de opname ergens anders(dus niet waar de enigma2 tuner is) wil kijken, in identieke kwaliteit.

Zie hier de presentatie van BDMV in DVDburn plugin.

Edited by J3r03n5ky, 9 April 2012 - 13:02.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Hoe zet je het best de opnames op DVD? #11 Vaako

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 9 April 2012 - 19:35

Ik heb de DVDBurn plugin gevonden in de lijst geinstalleerd maar ik zie nergens waar ik deze kan starten?

En die moviecutter heb ik ook geinstalleerd maar kam hem ook nergens vinden.

Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Hoe zet je het best de opnames op DVD? #12 Vaako

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 9 April 2012 - 20:02

Na een herstart van mijn dreambox staat de DVD Burn in de Applicatie Browser maar geen MovieCutter te bespeuren!
Meestal als ik iets installeer uit de plugins zie ik deze dadelijk staan maar nu was een herstart nodig, ervaard iemand anders dat ook zo?

Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Hoe zet je het best de opnames op DVD? #13 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 9 April 2012 - 20:13

Moviecutter staat in het opnamelijst menu.(pvr)

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Hoe zet je het best de opnames op DVD? #14 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 9 April 2012 - 21:10

... op movie gaan staan en dan menu drukken ...

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hoe zet je het best de opnames op DVD? #15 Edgar

  • Senior Member
  • 292 posts

+7
Neutral

Posted 9 April 2012 - 21:48

Even nieuwsgierig geweest hoe de DVD burnerplugin precies werkt, ben ik er eens mee gaan spelen. Bij de instellingen keurig aangegeven dat de ISO op /media/usb/movie gezet moet worden, maar kennelijk wil hij dat op /hdd kwijt, want het werkt niet daar er slechts 21 MB vrij is. Maakt hij toch eerst een temp bestand op /hdd aan, of doe ik iets niet goed? Ik heb alleen een externe USB schijf.

VU+ Duo 4K DVB-S2X en DVB-C met Open PLi 7.0




Also tagged with one or more of these keywords: DVD, opnames

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users